Dit ding is wel heel erg smeuïg.
Aston Martin is in rap tempo aan het moderniseren. De Britten gebruiken naast V12-motoren uit de eigen keuken ook V8’s van Mercedes-AMG. Daarnaast breekt de DB11 qua vormgeving duidelijk met het verleden, al blijft het familiegezicht overduidelijk aanwezig. Inmiddels is van die DB11 de dakloze variant gepresenteerd, die luistert naar de naam DB11 Volante. Onder de kap ligt de twin-turbo 4.0 V8 van Mercedes, goed voor 510 pk.
Schakelen mag met de 8-traps flappy paddle ‘bak en voor de handling zorgt een sperdifferentieel met dynamic torque vectoring. U bent een familieman? Geen probleem. De zetels achterin komen standaard met Isofix. De DB11 Volante is overigens de eerste cabrio van het merk met deze feature.
De softtop (yes, geen stalen klapdak!) opent in 14 tellen en kan in 16 seconden worden gesloten, desgewenst met een knopje op de sleutel. Rijdend kun je tot 50 km/u switchen. In de kofferbak past 20 procent meer meuk dan in die van de DB9 Volante (rijtest).
NL-prijzen hebben we niet, maar in Duitsland kost deze nieuweling 199.000 eurootjes. De Coupé mag in Nederland mee voor 247.000 euro (V8) of 272.000 euro (V12). Tel daar gerust 15 tot 20K bij op en je hebt een idee.
Check ook de video:
berlinetta zegt
Hoe vaak ik hem ook bekijk, hij redt het niet bij een DB9 of DBS. Zowel niet qua uiterlijk als qua naam.
str8six zegt
@berlinetta: vind ‘m juist stukken spannender dan de DB9. Wat de naam betreft: eens.
berlinetta zegt
@str8six: Ja een DB9 is ietwat saaier, maar daarom ook een stuk tijdlozer. Ik vind DBS de perfecte middenweg. Ook de laatste Vanquish vind ik prachtig. Het liefst een normale Vanquish, maar met de voorbumper van de S. Perfecte auto.
justmrjay zegt
En onofficieel is dat ding afschuwelijk lelijk.
lincoln zegt
Wel een spectaculair ding ..
Een soort van chique Ford Mustang ..
sntial zegt
@lincoln: heu neen ?
mashell zegt
Zelfs de klassieke truuks, foto’s in de woestijn, modern huis (hier in tankstation design) en overbewerkte foto’s met gekke kleuren helpen niet om dit een mooie wagen te maken. Het achterdek is een beetje te hoog en die lelijke scheur aan de voorste wielkassen trekt nu nog meer de aandacht. We wachten wel op de open Bentley Continental.
viezefreddyw zegt
Haalt het niet bij deze:
https://uncrate.com/p/2013/06/aston-martin-vanquish-volante-xl.jpg
En bij lange na niet bij deze:
http://cdntbs.astonmartin.com/sitefinity/beauty/rga_astonmartin_cars_beauty_dbsvolante_02.jpg?sfvrsn=0
sportstand zegt
@viezefreddyw: Oef, die eerste foto is heel lang m’n bureaublad achtergrond geweest en wat een verschrikkelijke beauty blijft dat toch.
mvdd zegt
Ik vond de dicht variant ook al best fraai, alleen doodzonde dat iedereen hem in het grijs bestelt
reactief zegt
Die platte rechte heuplijn, nauwelijks te zien op deze foto’s, is echt niet mooi!
https://www.autoblog.nl/gallery/Aston_Martin/0_Divers/DB11_Volante_teaser/Aston-Martin-DB11-Volante-teaser-02.jpg
Nee, doe mij Coupé maar. Die is wel zeer schoon!
moveyourmind zegt
@reactief: Ik zat nog te twijfelen tussen mooi of niet mooi…
Maar die vierkante heupen zijn gewoon ronduit lelijk. Erg Jammer, Aston Martin kan beter.
berlinetta zegt
@reactief: De auto in de gallery heeft toch echt andere heupen hoor. De auto die jij laat zien, is nog deels een mule.
reactief zegt
@berlinetta: je hebt helemaal gelijk!
Toch lijkt het op het productiemodel ook iets te scherp te zijn.
Maar een zelfde foto recht van achter is er nu niet…
https://www.autoblog.nl/gallery/Aston_Martin/DB11_Volante_2018/Aston-MArtin-DB11-Volante-2018-0016.jpg
Boomer zegt
So hey, AM heeft designers in dienst van Audi of wat? Al die krengen lijken op elkaar.
Ik zeg niet dat het heel lelijk is, maar het is wel weer de zoveelste AM. Ik zie het verschil niet, maar ja dat hebben anderen ongetwijfeld bij een 911.
michaelknight zegt
Sinds mn oranjegouden Opel Astra G cabrio vind ik élke cabrio mooi, mits goed verzorgd èn kap omlaag. Dan komt meteen dat heerlijke gevoel van frisse wind en relaxtheid weer boven.
En toen kwamen er twee kinderen…
Maar een cabrio komt weer als ze uit de maxicosi’s gegroeid zijn! Alleen schijnen ze dan benen te hebben… Nou, daar verzinnen we dan wel weer iets op.
Edge zegt
@michaelknight: Zelfs deze? https://images.honestjohn.co.uk/imagecache/file/fit/730×700/media/3402623/Nissan~Micra~CC~(3).jpg
Edge zegt
@edge: Link lijkt niet helemaal te werken, hier dan nogmaals via een andere mirror https://i.imgur.com/i0NKNYt.jpg
michaelknight zegt
@Edge: eeeh… Tja… Ik kan het leuk vinden voor diegene die er trots in rond rijdt en haar statement probeert te maken ;-)
Dutchdriftking zegt
Doe mij maar een Vanquish.
1975mini zegt
Vind de kont nog steeds niks…
pier zegt
De buitenkant doet me al niet zoveel, maar het interieur vind ik echt niet om aan te gluren. Om een voorbeeld te geven: het zijn maar ventilatieroosters maar mijn god wat zijn de buitenste lelijk . Toch jammer want de vorige lijn was prachtig.
bitteeinbit zegt
Echt een fantastisch mooie auto! Denk dat veel mensen deze over 10 jaar ook zeker kunnen waarderen.
Rob zegt
Chique, modern, spectaculair, herkenbaar; mooi man. Net als de coupe overigens.
Hebben ze goed aangepakt bij Aston Martin. Zal ongetwijfeld een breed publiek aanspreken, zeker met de nieuwe Mercedes motor.
En mensen die mijmeren over een DB9, die moeten maar een DB9 kopen.
barry355gtb zegt
wel een enorme som geld voor een matig ogende cabrio, terwijl ze in dezelfde prijsklasse opereren als de Ferrari Portofino.
Edge zegt
Het is al vaker gezegd, zowel hier als in de andere DB11-comments, dat het design het niet haalt bij de DB9 en die mening deel ik volledig. Dat neemt wat mij betreft niet weg dat de DB11 ook gewoon een hele fraaie auto is. Wellicht niet zo tijdloos als zijn voorganger, maar nog steeds een fraai model dat tot de mooiste auto’s op de nieuwmarkt hoort.
Bij de DB11 Volante is dat wat mij betreft niet anders dan bij de dichte versie. Het model op de persfoto’s is mooi samengesteld, met een interieur dat haast naadloos overloopt in het exterieur. Het haalt het niet bij een donkere kleur (BRG, Marineblauw, wijnrood) met een lichtbruin interieur, maar het is absoluut geen lelijke configuratie.
boxer74 zegt
Lijkt op een Jaguar F-Type cabrio die door Zagato is aangepakt. Niet echt een compliment voor de OEM wagen…
MaartenD zegt
Waar de DB9 coupe velen malen mooier was dan de volente versie is het bij de DB10 andersom omdat de coupe versie simpelweg niet klopte
sleepyj zegt
Overdesigned. Teveel lijnen om echt mooi te zijn.
lljw zegt
Ik ben het eens dat op foto de DB11 er niet zo mooi uitziet, maar als je hem in het echt ziet; is hij echt prachtig. Ben naar een AM dealer geweest paar maanden geleden, en vond hem echt prachtig.
Zeker het interieur is prachtig en een mega sprong vooruit in vergelijking met de laatste versies van de DBS/ DB9/ Vanquish (zelfde auto in de basis)
Ik ben er zeker van dat we over 10 jaar deze auto nog mooi gaan vinden (zoals de DBS/ DB9/…)
stradale888 zegt
Ik vind hem heel goed gelukt!Zelfs met de kap dicht mooier dan de coupé.
Wat een negativiteit hier trouwens. Een tijdje terug kreeg ieder nieuw model de kritiek dat het teveel op de andere modellen van AM leek en dat het DB9-platform nodig aan vernieuwing toe was en nu zijn diezelfde modellen opeens heilig en had AM vooral bij dat design moeten blijven. Het is ook nooit goed.
kniesoor zegt
Een auto, waarvan ik de open versie mooier vind dan de coupé. Komt niet vaak voor, maar voor de DB11 is dat zo.