De BMW M5 krijgt M Performance goodies

Auteur: , 34 Reacties

De sportieve delen laten niet lang op zich wachten.

De nieuwe BMW M5 is er pas sinds augustus, maar nu al achten de Duitsers de tijd rijp om hun exclusieve onderdelen uit de hoed te toveren. De onderdelen die de wagen nét dat beetje extra karakter en sportiviteit moeten toedienen, maken uitgerekend op de SEMA-show in Las Vegas hun debuut.

De componenten zijn gemaakt met behulp van de kennis van de BMW M motorsport afdeling. Hoewel de onderdelen in eerste instantie moeten zorgen voor een bruter uiterlijk, zijn ze qua technische functionaliteit minstens zo belangrijk. Zo zijn de delen enerzijds op aerodynamisch gebied verbeterd, maar bevorderen ze de koeling evengoed. Daarnaast zijn alle aerodynamische onderdelen van lichtgewicht koolstofvezel.

Het pakket met goodies heeft zoals gebruikelijk nieuwe zijkirts, een nieuwe diffuser en niet één, maar twee verschillende achterspoilers. De M5 wordt verder geaccentueerd met een behoorlijke lading aan extra carbon, zoals bijvoorbeeld bij de nieren en de spiegelkappen. Ook de binnenzijde wordt niet vergeten. Het M Performance stuur is uitgevoerd in alcantara en zowel de schakelpook als de shifter paddles zijn uitgerust in carbon.

Tenslotte zorgt een andere afstelling van de vering voor een nog sportievere wegligging. Als laatst zijn er nog keramische remmen verkrijgbaar en laat het nieuwe M Performance uitlaatsysteem de 4,4-liter V8 beter tot zijn recht komen. Laatstgenoemde zal echter alleen in de Verenigde Staten en Canada beschikbaar worden gemaakt.



34 reacties

Het is bijna vakantie in Italie, net voor de vakantie hebben ze nog een voordeelactie, kijken HIER!
Och jezus, dat carbon voorop. Lachwekkend.
@viezefreddyw: ik twijfel nog, misschien zijn de carbon buitenspiegels of de carbon motorafdekking nog net iets lachwekkender.
@mashell: Of de luchtopening net boven de wielkasten van de voorwielen… Scheelde vet veel gewicht.
@viezefreddyw: het lijkt sowieso steeds meer alsof Autostyle de hofleverancier wordt voor de RS, M en AMG “performance” extra´s. de wielen van de nieuwe RS5 vind ik ook vreselijk.

ik vind de nieren ook zum kotsen. op een 1 of 2 staan die performance goodies best geinig (maar ook niet meer dan dat), maar op de M5 is het alles behalve stijlvol.
Vind de voor en achterkant wel geslaagd. Die side skirt mogen ze achterwegen laten, voor mij dan..
BMW is de onbetwiste nummer 1 op gebied van foute zooi. Hoe kun je OEM zo’n kermisbak aanbieden en nog bloedserieus zijn ook. 1-serie okee, maar een 5?
@el-loco: Het allerergste is ook nog dat je het gewoon op je 520D kan bestellen af fabriek.
https://i.ytimg.com/vi/0t0I63r5vWM/maxresdefault.jpg
@viezefreddyw: voor iemand die het een lelijke auto vindt weet je er wel heel erg veel vanaf. Misschien toch een guilty pleasure?😄👍🏻
Een schakelpook !!
Mocht ik het ooit kunnen betalen komt er dus gewoon een Alpina….
Één woord: Alpina!
Deze troep hoort niet op een M5 vind ik, een 5 moet juist wat ingetogener zijn. Tot en met de E39 had BMW het goed begrepen, de E60 en de F10 waren ook nog meer dan acceptabel (zonder M performance troep aan de buitenzijde), maar dit is echt een arabierenbak.

Alpina B5 altublieft.
@racerx: waarom meer ingetogen? Als je meer ingetogen wilt is er een M550i of een M550d.
@b088y: Die zijn evenmin ingetogen en daarbij minder snel.
@racerx: die M550i is sneller dan de vorige M5. En daarmee dus snel zat, wie een nog snellere auto nodig heeft, ehh tja, die kan misschien zelf niet zo goed rijden.
@b088y: Ik zou een M5 voor z’n motor en weggedrag kopen. Ik hoef niet zo zeer de bink in de Schilderswijk uit te hangen.
@jorden: Exact.
Misschien lijkt dat carbon leuk op een zwarte m5 maar op een witte is het net goedkope aftermarket tuning.
@allesmetturbo:

Spuit je het wit ..
Hoe moeilijk kan dat zijn dan ??
BMW slaat de plank volledig mis. Voor dat geld koop ik wel een echte kermisattractie.
Juist het beste, de M-performance uitlaat, is dan enkel in Amerika verkrijgbaar. Wat een onzin.
4 woorden

Af schu we lijk
Al geef je een aap een gouden ring het is en blijft een lelijk ding.
Prachtige wagen met dito accessoires, zet maar op de stoep
Ik blijf het toch moeilijk te rijmen vinden, zo’n bakbeest van een sedan van bijna 2000 kilo met sport-uiterlijkheden.
@gulli: een M4 weegt ook gewoon 1550kg.. een M2 ook..
Dat zijn dan ook auto’s die je koopt omdat je er ook mee naar zuid frankrijk wil kunnen rijden als je wil
Wil je dat niet, koop dan een donkervoort ofzo
@lekkaah: Dat is wel zo, maar bij een 5-serie vind ik het gewoon niet passen. Alsof je een 3-delig pak draagt met adidas-strepen op de mouw. Hetzelfde als bij die M760Li of hoe heet dat ding.

En dan, ik hoef geen opgeplakte carbon-stripjes als ik naar Zuid-Frankrijk wil rijden, wat voegt dat toe? Maar goed, er zijn mensen die het willen hebben en die moeten het dan ook vooral kopen, ik blijf het een vreemd gezicht vinden.
@gulli: Juist BMW is begonnen met ‘sportieve’ saloons (E82 M5 – 1986), als er iets ‘klopt’ is het de M5 wel.. de comfort gecombineerd met de snelheid. Leuk filmpje van Chris Harris voor de liefhebbert over de classic powersaloon; https://www.youtube.com/watch?v=FzOPR7STqrQ
@lekkaah: Allemaal prima, maar dan hoeft het er nog niet uit te zien als een clownspak. De eerste M5 was ook geen schreeuwert, dat was understated, subtiel dik. Deze schreeuwt het zo hard van de daken dat je idd bijna verwacht een 520D voor je neus te hebben.
@gulli: Daarvoor hebben ze configurator uitgevonden
@lekkaah: Ik zeg toch ook niet..

Laat maar, ik pas mijn mening wel aan, blijkbaar was mijn mening fout.
De normale 5-serie vind ik geen hol aan. De M5 vind ik om de een of andere reden wel echt geslaagd, maar deze slaat weer nergens op. BMW, wat voor moeilijk design hebben jullie toch?
Wat een walgelijk fout ding is dit in deze hoedanigheid zeg.
Nee, bah

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).