De Citroën C3 Aircross is een klein cactusje

Auteur: , 24 Reacties

Citroën maakt tegenwoordig weer hippe modellen.

Enige tijd hebben ze bij Citroën geprobeerd ‘Duitse auto’s’ te maken, zoals de eerste generatie C5. Maar wat blijkt: mensen zitten niet per se te wachten op een Duitse auto uit Frankrijk, althans niet in groten getale. Inmiddels is Citroën teruggegaan naar haar roots: funky auto’s maken met een utilitair randje.

De C3 Aircross past goed in dit plaatje, hoewel het model de Air Bumps van grote broer C4 Cactus moet ontberen. Sommigen zullen dat overigens in het geheel niet erg vinden.

Talloze kunstof onderdelen die je in ettelijke kleurtjes kan krijgen, moeten er voor zorgen dat de C3 Aircross niet direct total loss is van de onvermijdelijke parkeerschades die je opdoet in Parijs. In totaal zijn er 90 kleurencombinaties mogelijk waarmee je de compacte Citroën kan personaliseren. We zijn alvast benieuwd of de C3 Aircross daardoor populair wordt, of dat de meeste mensen toch liever gaan voor het broetje van de auto, de Opel Crossland X.



24 reacties

Niet echt mooi te noemen, maar zie dit toch graag op de weg rijden.
Liever dan de zoveelste Corsa, Leon, 208 oid…
Oh gott. De Crossland X. Het broertje met een chromosoompje te veel?

Of hebben ze beiden iets te veel aan de geestverruimende middelen gehangen? Ik ben niet scherp meer vanavond. Zegt u het maar.
@postzegel: Teveel aan die postzegels gelikt?
Alsof autobouwers hard hun best doen de prijs voor de meest stupide autonaam te winnen. Dit is een kanshebber.
Ik vind het niet echt mooi maar het is wel apart en gedurfd. Probleem is alleen dat het na een paar jaar al snel spuuglelijk wordt gevonden en dat doet de occasionwaarde vast geen goed.
@saffie89:
Och jeetje ben jij zo’n zielige inruil kneus, die zijn auto voor een ander koopt?
Mensch, durf te leven!
@desjonnies: kun jij ook normaal reageren? Ik geef gewoon mijn mening, meer niet.
@saffie89:
Ik ook.
@saffie89:
Weetje
Ik moet de eerste auto nog inruilen waarvan de inkoper zegt:

– wauw, dat is DE kleur en DE uitvoering
– Ow en nog het juiste bouwjaar ook
– man wat fijn, dat half miljoen kilometers, kunnen die dingen makkelijk hebben
– En die trekhaak, altijd makkelijk.
– behoorlijke steenslag maar da’s te begrijpen.
– en die deukjes, zijn die gratis?
@saffie89: lekker belangrijk wat de inruil doet. Ik koop een auto voor mijzelf en wil daar van genieten.
En, dit is jouw smaak, voor hetzelfde geld slaat het wel aan en worden er veel van verkocht.
@rufctr01: Toch is inruil wel leuk. Kan behoorlijk schelen bij je volgende aankoop. Kan je volgende auto weer meer spulletjes hebben zonder veel meer te betalen.
@rutger97: je moet een nieuwe auto gewoon lekker oprijden. Dan ben je niet telkens alleen die grootste klap afschrijving kwijt. Moet je eens even bij jezelf nadenken wat je had kunnen rijden voor het bedrag dat je afschrijft door elke twee jaar een nieuwe bak te kopen. Misschien zou je een gloednieuwe M5 over 20 jaar af kunnen schrijven voor de pegels die die Muesli-Focus of Quinoa-Qashqai in de eerste twee jaar kosten!
Go home Citroën, you’re drunk.

Dit is weer 100% citroën. Eigenwijs dus zal dit ook goed gaan verkopen.

Mijn dochter riep al dat ze hem in het geel wil hebben
Ik vind hem ook prima. De andere modellen in hetzelfde segment lijken stuk voor stuk op een grijze sportschoen, dus doe mij deze vrolijke vormgeving maar. Word je blij van in de file. ;)
Veel te veel plastic. En wat druk en zogenaamd leuk.
@gezondverstand: stap jij dan maar in een Polo, saai en zogenaamd leuk….
@rufctr01: is dit een concurrent van de Polo dan?
Leuk om naar te kijken onderweg. Zelf niet aanschaffen maar de eigenaar van dit ding stiekem bewonderen voor de getoonde moed.
Leuk om dit op de weg te zien. Alleen maar die saaie zakelijke grijze ecomobielen in dit segment zien er ook niet uit.
De Crossland zal het beter gaan doen, puur en alleen omdat Opel als merk zelf al veel groter is in Europa. Ik vind de Citroen echter veel leuker. Dus daar zou ik voor gaan.
Ondanks dat ik zelf een Cactus heb, vind ik hier niet veel aan. En ondanks dat de Cactus vrij ruim is, is hij bij lange na niet zo groot dat er een model tussen de nieuwe C3 en de Cactus gepositioneerd dient te worden.
De C4 Cactus is geslaagder

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).