De Lincoln Aviator is eindelijk officieel

Auteur: , 39 Reacties

Een joekel van een SUV, maar niet meer Amerikaans lomp.

Eerder dit jaar presenteerde Lincoln de Aviator op de New York Autoshow. Dit was nog een concept. Qua uiterlijk leek de SUV echter helemaal klaar voor productie. Het uiteindelijke model is nu te zien op de Los Angeles Autoshow. Het verschil met het concept is klein, wat positief is. De Aviator is immers een knap ding om te zien.

De tijd van ‘lompe Amerikanen’ ligt ver achter ons. Iconen als de Mustang en Camaro zijn er met een viercilinder, een Ford Raptor komt met een Ecoboost V6 en ook deze Aviator is toonbeeld van Amerikaanse vernieuwing. Onder de kap van deze nieuwe SUV huist een geblazen drieliter zescilinder. Het missen van een achtcilinder wordt goedgemaakt door de aanwezigheid van twee turbo’s. De 405 pk sterke Aviator komt met 542 Nm koppel. Voldoende kracht om de SUV vooruit te krijgen. De zescilinder is standaard gekoppeld aan een 10-traps automaat. Deze versnellingsbak kennen we onder meer van de recente Ford Mustang.

Naast een conventionele aandrijflijn, komt de Aviator in de VS ook als hybride op de markt. In deze setup beschikt de SUV eveneens over die geblazen V6, in combinatie met de aanwezigheid van een elektromotor. Het systeemvermogen komt uit op 456 pk en een flinke 813 Nm koppel. Meer details over deze aandrijflijn zijn nog niet vrijgegeven. Reken maar dat deze hybride een rappe jongen is.

De luxe SUV, die gepositioneerd wordt onder de Navigator, staat volgend jaar in de zomer bij de Amerikaanse dealer. De Lincoln Aviator gaat onder meer concurreren met auto’s als de BMW X5 en de Mercedes GLE.



39 reacties

Alleen als ik die naam (lincoln) zie heb ik al negatieve gevoelens, hmm raar
@maferick74: ik krijg er juist een grijns van op mn gezicht en mn middelvinger heeft drang omhoog te gaan.
@maferick74: leg uit.. snap niet wat je bedoelt.. niets mis met Lincoln toch.. of erger jij je aan twee puntjes..
@escort77: fout! Er moet eerst een spatie en daarna 2 puntjes ..
@escort77:

Gaat bij dat soort volk meestal om de “toonzetting” ..

Gaat er geen oorlog mee winnen zal maar zeggen ..
Ik vind hem echt goed gelukt! Lekker dik en Amerikaans. En het interieur vind ik ook echt heel fraai en dat zeg ik niet snel bij een Amerikaan. Enige minpuntje vind ik de 4 uitlaten. Dat hoort in mijn ogen alleen op een supercar thuis.
@berlinetta: of op een Volvo XC60 met een vlotte 4 cilinder diesel onder de kap
@kennone: zie ginds komt de stoomboot uit china weer aan?
Best wel een knap ding.
Het doet me ook plezier om te zien dat de Amerikanen qua dashboard-design een gigantische inhaalbeweging hebben gemaakt.
Ziet er echt classy uit.
Moet toch wel een verkooptoppertje worden in NL…
Toch mooier dan een Bentayga of een Cullinan als je het mij vraagt.
@tenaci: een waarheid als een koe, euh stier?
Eens met Berlinetta, twee pijpen was beter geweest. Goede strategie van Ford, de Navigator blijft behouden voor de conservatieve clientèle en de Aviator zorgt voor gewenning aan nieuwe technieken. De Duitse concurrentie wordt ook in de VS gebouwd, dus qua afwerking zullen ze dat niveau moeten kunnen halen.
@maarten123: de Navigator is helaas ook alleen maar leverbaar met de V6.
Lincoln mag van zijn moeder niet meer op internet heb ik begrepen – tenminste niet voor hij zijn kamer heeft opgeruimd
Bij ouderwets Amerikaans lomp denk ik meer aan Land Rover of Maserati of Porsche of Rolls Royce of MB of Bentley of al die Europese halfbakken clonen van de oer Navigator ..
@lincoln: de eerste navigator is uit ’97 en de eerste Range is uit de jaren ’70 wat bedoel je precies met kloon?
@loserboi932: misschien moet je eens opzoeken welke auto’s die merken na ’97 hebben gemaakt. En dan nog eens bedenken wat ouderwets amerikaans lomp is ..
@loserboi932:

Begonnen met afgekeurde Buick blokken .. en anno 2018 met afgekeurde Ford blokken ..
@lincoln: sstttt
Ik vind m zo mooi. Als Ford nou net even handig is dat de hybride net genoeg range heeft zodat de WLTP meevalt… en m dan ook nog Europe-ready maakt. Zou geweldig om dit ding in Europa te zien en misschien over 2 jaar, half afgeschreven, eentje op te pikken.
Ben benieuwd naar het praktijkverbruik van de auto. V6 zal wel iets zuiniger lopen.
Wel mooi maar te lange auto
Cool ding. Ik vind alleen de iphone X achtige notch in de grill een beetje vreemd. Verder natuurlijk compleet nutteloos bijten de USA.
@airc: Is gewoon al een aantal jaar de Lincoln-grille…
Wederom een merk dat z’n inkopen voor plastic achterlichten bij Ali Express doet. Vind de trend mbt. de doorlopende achterlichten nu al geen succes en wacht hoopvol na het eerste merk die dit niet (meer) gebruikt.
@Breinstein: Dat zal Ford niet worden. Zij hebben wall to wall achterlichten al in de jaren ‘60 op de T-bird geïntroduceerd. Net als het lopende knipperlicht. (Ben vergeten hoe dat heette)
@crashingduke: Kitch
@phaeton: Op een Yank is het charmant.
Schitterend, die “losse” kussens op de stoelen. Had mijn Buick LeSabre ook.
Ik vind hem tof, haal maar hierheen zou ik zeggen!!
Nu nog hopen op een V8 en hij is👌🏼
Ik vind het wel een tof ding, maar ik hoop dat ze de brouwkwaliteit nu eens op orde gaan krijgen. Ik zag bij een import bedrijf hier in de buurt een splinternieuwe Lincoln continental staan. Wat een toffe auto om te zien en leuke details ook. Echt geen deur was goed afgehangen en overal oneven naden tussen de panelen. Dan snap ik wel dat Amerikanen voor 70.000 dollar ook even bij Mercedes, Audi of Toyota kijken.
Moddervette bak. Net als de Navigator. Echt heel fraai als je het mij vraagt. Poehh
Heerlijk dik ding zeg! Poah
Ff 100k belasting aftikken
Vrachtwagenblog!
7 serie koplampen?

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).