Petjes in de aanslag? Hier is de nieuwe Volkswagen Golf 7 GTI.
We weten wat hij kan
Een 2.0-liter viercilinder, direct ingespoten en voorzien van turbo-beademing, is goed voor 220 pk en een koppel van 350 Nm. Wie het performance-pack opteert komt uit op 230 pk. De 1.251 kg wegende GTI kan geleverd worden met een zes versnellingen tellende handbak, of een DSG-automaat met evenzoveel verzetten. Laatstgenoemde optie zorgt voor een nul-naar-honderd-sprinttijd van 6,4 seconden en een top van 245 km/u. Met het Performance-pack blijft de sprint gelijk, maar komt de top uit op 250 km/u.
We weten wat hij kost
In de standaarduitvoering kost hij €33.290. Twee ruggen minder dan zijn voorganger, waarvoor we de uitstoot van 139 gram CO2 en het overheidsbeleid aangaande de CO2-tax mogen bedanken. Met het Performance Pack wordt hij 1.500 euro duurder, maar krijg je dus 10 pk meer, grotere remmen en, veruit het belangrijkste, een mechanisch sperdifferentieel (VAQ).
En nu weten we ook hoe hij er in het echt uitziet. Zonder spanbanden dit keer.
21 reacties
Volgens mij zijn de velgen die standaard onder de GTI zitten al vanaf de Golf 5 t/m 7 min of meer hetzelfde… .en vergeet die van de Polo GTI niet…
SAAI !
Ondanks dat ik niks heb met VW, heb ik dit wel altijd een lekker autootje gevonden. Beslist niet de spannendste of beste hothatch, maar hij zal je nooit teleurstellen.
Hier in zou ik in slaap vallen….
achterklep is niet mooi de rand is te scherp. had meer ronder gemogen.
koplampen zijn gaaf maar het rode lijntje mag er van mij uitblijven
gti embleem op het scherm vind ik wel netjes!
Dat dak is een goede optie. Had de 6 nog niet geloof ik? Ik heb een groot glazen schuifdak. In eerste instantie merk je niet heel erg dat die er in zit… totdat je in een andere auto overstapt.