De prijs van de Volkswagen Golf GTE plug-in hybride

Auteur: , 48 Reacties

In november staat deze sportieve plug-in hybride (met slechts 7% bijtelling) bij de Volkswagen-dealer, maar hij is vanaf nu te bestellen. En ja, we hebben dus een prijs.

Die prijs is vanaf 36.995 euro inclusief BTW.

7% bijtelling
Dankzij de vastgestelde CO2-uitstoot heeft de GTE vijf jaar lang 7% fiscale bijtelling bij aanschaf in 2014 en 2015. Dit komt neer op (vanaf) 91 euro netto bijtelling per maand. Daarnaast is de GTE wegenbelastingvrij. Er is dus veel interesse voor.

De Volkswagen Golf GTE heeft een 1.4 TSI-benzinemotor en een e-motor die samen maximaal 204 pk vermogen en 350 Nm trekkracht leveren. Mede dankzij de standaard DSG-automaat gaat ie van ‘0 naar 100’ in 7,6 seconden. De topsnelheid is 217 km/u. De vastgestelde elektrische actieradius bedraagt 50 kilometer, maar dankzij de 40 liter benzinetank komt de totale reikwijdte op 940 km.

De Golf GTE heeft standaard de bekende GTI-ruitjesbekleding, ditmaal met blauwe accentkleur. Verder is de GTE uit te rusten met opties zoals adaptieve cruise control (€ 519), lane assist gecombineerd met dynamic light assist (€ 789) en een wegklapbare trekhaak (€ 799). Het Executive Plus-pakket met infotainment Discover Pro, alarm ‘Plus’, spraakbediening en de Car-Net e-remote is er voor € 1.915.

Leasetopper?
Volkswagen Leasing levert de Golf GTE voor een maandtarief van 589 euro excl. BTW (full operational lease, 20.000 km/jaar, 48 maanden). In dat maandbedrag zijn inbegrepen een zakelijk smart laadpunt, waaraan twee auto’s tegelijk kunnen worden geladen, plus een laadpas met een tegoed voor 500 kilometer groene stroom; aka HollandseWind® van Eneco. Om de techniek van de Golf GTE te kunnen omzetten in een gunstig praktijkverbruik krijgt elke koper overigens een plug-in hybride praktijktraining.

Acht jaar garantie op accupakket
De Golf GTE is oplaadbaar via een regulier stopcontact of via een (openbaar 3,6 kW) laadpunt. Op het accupakket rust 8 jaar fabrieksgarantie. Net als de e-up! en e-Golf zijn de lithium-ion accucellen van de GTE zelfbalancerend.



48 reacties

37K kaal, dus met een beetje aankleding 50K?

Ik ben toch niet gek?
@tupperware:
Mwah, als je niet allerlei nutteloze opties aanvinkt ben je voor 40-42k wel klaar….
Voor dat geld heb je dan een behoorlijk rap Golfje. Ik vind dat niet eens heel slecht.

Ter vergelijking, een Chevy Volt, die niet vooruit te branden, is kost je ook 40k…
@Rob:
Excuses voor het merkwaardige komma-gebruik… ;-)
@Rob: … en voor een overbodig koppelteken, kommaneuker is zonder streepje :D
@stephanotis:
Kan wel wezen, maar ik kan slechts eenmaal per dag excuses maken. Anders blijf ik bezig. Dus roep me morgen maar weer! ;-)
@tupperware: voor de leasert die ook privé wil rijden met de auto onder de streep waarschijnlijk goedkoper dan een slowmotion.
-edit: we zullen er een linkje bijzetten voor je-
@Joost1990_2: Omdat ik dit nieuws gewoon hier wil lezen???
Ik had liever een stukje gelezen over de overwinning van Hyundai op het “machtige” VW tijdens de Deutschland Rally..
Als ik dit wil lezen ga ik wel naar Groen7.
@jrk68:
ondeugd !
jij bent echt een ouwe racert he !
@jrk68: zware maandag? ik vind het interessant. dat het een hybride is betekent niet dat het geen autonieuws meer is.
@meneer:
Nope, prima maandag, voor mueslinieuws hebben ze een mueslikanaal.
Was het een Peugeot geweest dan had hij deze pagina niet gehaald, het meeste 308 nieuws heb ik van Groen7 moeten halen.

Dus vind ik het jammer dat als er eindelijk weer eens een Belg een WRC rally wint in een auto die nog nooit een rally won, men dat niet nieuwswaardig vindt.
Toen ik ze tipte over de eerste overwinning van de Polo waren ze er overigens als de kippen bij.
Al wat ik vraag is dus een beetje gelijke behandeling van alle merken, houdt de boel een beetje objectief….
@jrk68: als er iemand niet objectief mag worden genoemd ben jij het wel..
Ik overweeg er eentje te leasen. Puur vanwege de bijtelling uiteraard. Okee, en de 200PK.
utr1984 via Android app
Helaas weer de zoveelste plugin hybride die niet wordt gebruikt zoals zou moeten. Leasemaatschappijen moeten berijders verplichten op te laden, anders gewoon 20% bijtelling dokken.
@utr1984Android: waarom denk je dat niemand zijn PHEV oplaadt?
@meneer:
Hier staan ze allemaal netjes aan de lader.
@Hubert: Dat deed er hier ook ééntje.. bij het bedrijfsverzamelgebouw hiero… met de stekker in de muur van de verzamelgebouwentree,.. en dus in een stopcontact dat ‘gezamelijk’ wordt bekostigd via de huur.

En @ het Roompot Vakantiepark idem: zodra de stroom gratiseloos kan worden betrokken, steekt den zakelijke PHEV rijder zijn Metsubsidie-stekker maar al te graag in het stopcontact. Thuis laden? Zonder bonnetje? Echt niet. En als het dan tóch verrekend kan/mag, dan wél het thuisladen verrekenen, maar niet inwerkelijkheid thuis laden natuurlijk

Het verschil tussen een lease-loonslaaf een een lease-ZZP’er kon niet duidelijker worden gemaakt: De loonslaaf laad niet op, de ZZP-ér alleen als het grateloos kan.
@stamp:
Thuis laden zonder bonnetje?
Thuis laden verrekenen zonder te laden?
Ik weet niet hoe het met Mitsubishi zit, maar bij Toyota krijg je gewoon een laadpaal op eigen grond waar je je laadpas tegenaan kunt houden.
Wordt allemaal verrekend. Geen enkele reden dus om niet thuis te laden.
@meneer: dat doen ze wel tenzij ze een tankpas hebben. Op stroom zit niet zoveel belasting als op benzine/diesel/gas dus als je zelf moet dokken scheelt opladen duiten, iets wat je wilt als PHEV rijder. Ik zie hier in de buurt redelijk veel Amperas, Matsubatsus en V60jes aan de snoer hangen voor de deur.

Overigens is de roverheid al aan het bedenken hoe ze de gemiste accijns terug kunnen halen maar dat moet een slim plannetje worden als ze net willen blijven doen alsof deze maatregels goed zijn voor het milieu.
@jaapiyo: op stroom zit meer belasting. Maar (rijden op) stroom is desondanks (nog) wel goedkoper.

Leaseauto zonder tankpas? Bestaat dat?
@utr1984: de meeste plug-ins gaan gewoon aan de stekker. Niet vanwege het milieu. Niet vanwege het geld maar omdat de luie donders dan vooraan mogen parkeren, kunnen ze zich een klein beetje directeur wanen.
Zelfde aandrijflijn als de A3 E-tron dus. Dan geef ik graag 2800,- meer uit om die A3 te mogen rijden.
@Gulli:

Voor 900,- meer dan de golf heb je al de lexus is300h…
@redbeams: Klinkt interessant, maar helaas heeft die ook 20% bijtelling en dat maakt het voor mij redelijk onbetaalbaar ;) Maar toch bedankt, anders was het een stuk betere aanbieding geweest dan zowel de Golf als de A3
@redbeams: met 20% bijtelling is dat ongeveer €250/maand meer dan een Golf. Vind ik zonde van het geld voor een woon-werk auto. Geef liever geld uit aan mijn eigen leuke auto.
@stephane8200:

Ging ff om de catalogusprijs dus vandaar mijn reactie ;)
@Gulli: want 4 ringen? Aparte gedachtengang, eerst vaststellen dat het feitelijk dezelfde auto is en vervolgens een kleine 3K extra willen betalen.
@jaapiyo: De aandrijflijn is hetzelfde, voor het verschil in de rest van de auto betaal ik dus graag die 2800,- extra. En ja dat verschil is er naar mijn mening.
@Gulli: Ik heb bij de 2.0 TDi voor dezelfde keuze gestaan, en alleen al de plaatsing van het navi systeem is de prijs waard. Verder vind ik de A3 gewoon echt een veel lekkerder ogende auto. Voordeel van de A3 is dat die zijn gadgets van zijn grotere broer leent (Bang & Olufsen en MMI+ in mijn geval) terwijl een Golf al de grote broer is…
@griffendahl: de A3 oogt inderdaad lekkerder: mits in 3 deurs, sedan of cabrio. Maar die rare half avant die Audi sportback noemt is zo ontzettend verschrikkelijk saai. Helaas zijn de G-tron en E-tron nou net alleen als die lelijkste versie te krijgen.
@mashell: Daarom heb ik ook de 3-deurs met S-line (zie je zelden)… ;) Ondanks dat die in de lease netto duurder was als de sportback…
De enige hybride die mij kan bekoren ;)

https://www.youtube.com/watch?v=K3y-f20NFCo
Nou zit ik op mijn werk en kan ik even niet de A3 E-tron video terug kijken, maar voor zover ik me kan herinneren kwam er geen stukje in voor over hoe sportief en leuk deze ‘200’ pk wel niet reden. Anyway, daarvoor heb je alsnog een GTI die ook nog eens, na CO2 tax 3500 eurotjes goedkoper is in NL.
We weten dus nu wel waarom we de GTE leasen. Al ben ik het met @utr1984 dat voor NL deze uitvoering compleet wordt misbruikt voor de bijtelling. Nou vraag ik me af of er in het buiteland erg veel extra CO2 tax bestaat voor de normale 1.4 TSI met 150pk (die ook maar 116 gr doet). Feit is wel dat in NL de normale 1.4 TSI 150pk 26000 kost: 11000 euro goedkoper. Dat is op het moment 6100 liter aan benzine. Een klein rekensommetje: voordat je met het opgegeven verbruik goedkoper uit bent aan benzine alleen, moet je 203000 km rijden met dit ding. Dat is dan als je gratis elektriciteit mag laden. In het echie zullen de verbruikswaarden natuurlijk dichter bij elkaar liggen; of je moet een GTE kopen omdat je 20km van je werk woont, alles over 50 / 60 wegen doet en voor je deur of bij de baas kan laden. Op het moment de elektriciteit dan alsnog gratis is; ben je dan na 135000km goedkoper uit. Met je 50km per dag ben je dan toch al na een jaar of 8 zover (ja, sarcasme is er langzaam in geslopen). Tel uit je winst! Dus echt: waarom zou je een Golf GTE kopen!?
Persoonlijk vind ik het goed dat de automakers nu echt bezig zijn met hybrides; maar eigenlijk horen we van onze politici te verwachten dat ze zelf dit soort cijfers uit gaan rekenen en dat aan gaan kaarten in Brussel en Den Haag, want dit is natuurlijk te krom voor woorden. Liever dat ze dit soort dingen bespreken dan gezeur over snelheidslimieten die te maken hebben met uitstoot of geluid (er kwamen afgelopen jaar zeker 2 van dit soort onzin onderzoeken voorbij van politici op AB).
Leuk extra puntje: op de vw.nl site claimen ze nog 0% bijtelling.
@gregorius: Ik heb in de E-tron gereden (Ambition Pro line) en ik kan uit eigen ervaring zeggen dat hij niet sportief reed. Ja hij had een s-line onderstel met instelbare dempers, maar dat kon niet verhullen dat er 300kg extra gewicht werd meegezeuld. In de prestaties heb ik de 200pk niet gemerkt in bliksemsnelle stoplichtsprintjes maar eerder als een schakelluie diesel. Dus nee, sportief wil ik hem niet noemen. Wel comfortabel en redelijk stil.
Leasetopper zal wel meevallen zolang nog steeds veel werkgevers PHEV’s (terecht) uitsluiten in de autoregeling.
@thomaz: je bedoelt: “ondanks dat veel werkgevers PHEV’s […] uitsluiten in de autoregeling”
@potver7: lol, ja helaas is het advies bij heel veel werkgevers ook nog steeds aan dovemansoren gericht. En dan straks huilie huilie komen doen dat het PHEV’je zoveel brandstof verbruikt en dat daar in het budget van de berijder geen rekening mee is gehouden (joh).
@thomaz: Dat is wel zo, maar zo bedoelde ik m’n opmerking niet. Dit is namelijk ook een PHEV, dus die wordt bij die werkgevers uitgesloten.
Mis ik iets op dat plaatje van de boordcomputer?

Zero Emmission:

Gereden Afstand: 3km
Zero Emission: 2km
Aandeel: 95%

Nou was ik nooit zo goed in hoofdrekenen, maar…
@potver7: Die eerste km was op de ”elektrische choke”
Gewoon een eigen auto kopen, geen bijtelling en geen stekkertjes, wel zo lekker!
@ghost: maar ook geen tankpas. En juist die tankpas maakt de auto van de zaak zo lekker.
@mashell: die heb ik dan weer wel, maar afschrijving is weliswaar nog een puntje
Nooit gedacht dat ik dat nog zou zeggen maar de prijs valt mee. Het is gewoon een aantrekkelijke auto. Als de V60 plugin hybrid te duur is, en de Outlander teveel zeecontainer dan heb je hier een heel aantrekkelijke zakelijke auto aan.
@mashell: Eerst moeten ze die aandrijflijn nog even in de Variant duwen…
Hee cool! De eenheidsworst gaat ook mee doen met de hype! Nee, sorry, niet voor mij weggelegd…
37k voor een golf ? Het lijkt wel een trend te worden dat vw modellen qua prijs steeds dichter op de vergelijkbare audi’s komen te zitten..

Dan liever een normale hybride met een plug-in kit er bij lijkt me…
Keuze genoeg en uiteindelijk nog goedkoper ook…

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).