In november staat deze sportieve plug-in hybride (met slechts 7% bijtelling) bij de Volkswagen-dealer, maar hij is vanaf nu te bestellen. En ja, we hebben dus een prijs.
Die prijs is vanaf 36.995 euro inclusief BTW.
7% bijtelling
Dankzij de vastgestelde CO2-uitstoot heeft de GTE vijf jaar lang 7% fiscale bijtelling bij aanschaf in 2014 en 2015. Dit komt neer op (vanaf) 91 euro netto bijtelling per maand. Daarnaast is de GTE wegenbelastingvrij. Er is dus veel interesse voor.
De Volkswagen Golf GTE heeft een 1.4 TSI-benzinemotor en een e-motor die samen maximaal 204 pk vermogen en 350 Nm trekkracht leveren. Mede dankzij de standaard DSG-automaat gaat ie van ‘0 naar 100’ in 7,6 seconden. De topsnelheid is 217 km/u. De vastgestelde elektrische actieradius bedraagt 50 kilometer, maar dankzij de 40 liter benzinetank komt de totale reikwijdte op 940 km.
De Golf GTE heeft standaard de bekende GTI-ruitjesbekleding, ditmaal met blauwe accentkleur. Verder is de GTE uit te rusten met opties zoals adaptieve cruise control (€ 519), lane assist gecombineerd met dynamic light assist (€ 789) en een wegklapbare trekhaak (€ 799). Het Executive Plus-pakket met infotainment Discover Pro, alarm ‘Plus’, spraakbediening en de Car-Net e-remote is er voor € 1.915.
Leasetopper?
Volkswagen Leasing levert de Golf GTE voor een maandtarief van 589 euro excl. BTW (full operational lease, 20.000 km/jaar, 48 maanden). In dat maandbedrag zijn inbegrepen een zakelijk smart laadpunt, waaraan twee auto’s tegelijk kunnen worden geladen, plus een laadpas met een tegoed voor 500 kilometer groene stroom; aka HollandseWind® van Eneco. Om de techniek van de Golf GTE te kunnen omzetten in een gunstig praktijkverbruik krijgt elke koper overigens een plug-in hybride praktijktraining.
Acht jaar garantie op accupakket
De Golf GTE is oplaadbaar via een regulier stopcontact of via een (openbaar 3,6 kW) laadpunt. Op het accupakket rust 8 jaar fabrieksgarantie. Net als de e-up! en e-Golf zijn de lithium-ion accucellen van de GTE zelfbalancerend.
48 reacties
Ik ben toch niet gek?
Mwah, als je niet allerlei nutteloze opties aanvinkt ben je voor 40-42k wel klaar….
Voor dat geld heb je dan een behoorlijk rap Golfje. Ik vind dat niet eens heel slecht.
Ter vergelijking, een Chevy Volt, die niet vooruit te branden, is kost je ook 40k…
Excuses voor het merkwaardige komma-gebruik… ;-)
Kan wel wezen, maar ik kan slechts eenmaal per dag excuses maken. Anders blijf ik bezig. Dus roep me morgen maar weer! ;-)
Als ik dit wil lezen ga ik wel naar Groen7.
ondeugd !
jij bent echt een ouwe racert he !
Nope, prima maandag, voor mueslinieuws hebben ze een mueslikanaal.
Was het een Peugeot geweest dan had hij deze pagina niet gehaald, het meeste 308 nieuws heb ik van Groen7 moeten halen.
Dus vind ik het jammer dat als er eindelijk weer eens een Belg een WRC rally wint in een auto die nog nooit een rally won, men dat niet nieuwswaardig vindt.
Toen ik ze tipte over de eerste overwinning van de Polo waren ze er overigens als de kippen bij.
Al wat ik vraag is dus een beetje gelijke behandeling van alle merken, houdt de boel een beetje objectief….
Hier staan ze allemaal netjes aan de lader.
En @ het Roompot Vakantiepark idem: zodra de stroom gratiseloos kan worden betrokken, steekt den zakelijke PHEV rijder zijn Metsubsidie-stekker maar al te graag in het stopcontact. Thuis laden? Zonder bonnetje? Echt niet. En als het dan tóch verrekend kan/mag, dan wél het thuisladen verrekenen, maar niet inwerkelijkheid thuis laden natuurlijk
Het verschil tussen een lease-loonslaaf een een lease-ZZP’er kon niet duidelijker worden gemaakt: De loonslaaf laad niet op, de ZZP-ér alleen als het grateloos kan.
Thuis laden zonder bonnetje?
Thuis laden verrekenen zonder te laden?
Ik weet niet hoe het met Mitsubishi zit, maar bij Toyota krijg je gewoon een laadpaal op eigen grond waar je je laadpas tegenaan kunt houden.
Wordt allemaal verrekend. Geen enkele reden dus om niet thuis te laden.
Overigens is de roverheid al aan het bedenken hoe ze de gemiste accijns terug kunnen halen maar dat moet een slim plannetje worden als ze net willen blijven doen alsof deze maatregels goed zijn voor het milieu.
Leaseauto zonder tankpas? Bestaat dat?
Voor 900,- meer dan de golf heb je al de lexus is300h…
Ging ff om de catalogusprijs dus vandaar mijn reactie ;)
https://www.youtube.com/watch?v=K3y-f20NFCo
We weten dus nu wel waarom we de GTE leasen. Al ben ik het met @utr1984 dat voor NL deze uitvoering compleet wordt misbruikt voor de bijtelling. Nou vraag ik me af of er in het buiteland erg veel extra CO2 tax bestaat voor de normale 1.4 TSI met 150pk (die ook maar 116 gr doet). Feit is wel dat in NL de normale 1.4 TSI 150pk 26000 kost: 11000 euro goedkoper. Dat is op het moment 6100 liter aan benzine. Een klein rekensommetje: voordat je met het opgegeven verbruik goedkoper uit bent aan benzine alleen, moet je 203000 km rijden met dit ding. Dat is dan als je gratis elektriciteit mag laden. In het echie zullen de verbruikswaarden natuurlijk dichter bij elkaar liggen; of je moet een GTE kopen omdat je 20km van je werk woont, alles over 50 / 60 wegen doet en voor je deur of bij de baas kan laden. Op het moment de elektriciteit dan alsnog gratis is; ben je dan na 135000km goedkoper uit. Met je 50km per dag ben je dan toch al na een jaar of 8 zover (ja, sarcasme is er langzaam in geslopen). Tel uit je winst! Dus echt: waarom zou je een Golf GTE kopen!?
Persoonlijk vind ik het goed dat de automakers nu echt bezig zijn met hybrides; maar eigenlijk horen we van onze politici te verwachten dat ze zelf dit soort cijfers uit gaan rekenen en dat aan gaan kaarten in Brussel en Den Haag, want dit is natuurlijk te krom voor woorden. Liever dat ze dit soort dingen bespreken dan gezeur over snelheidslimieten die te maken hebben met uitstoot of geluid (er kwamen afgelopen jaar zeker 2 van dit soort onzin onderzoeken voorbij van politici op AB).
Leuk extra puntje: op de vw.nl site claimen ze nog 0% bijtelling.
Zero Emmission:
Gereden Afstand: 3km
Zero Emission: 2km
Aandeel: 95%
Nou was ik nooit zo goed in hoofdrekenen, maar…
Dan liever een normale hybride met een plug-in kit er bij lijkt me…
Keuze genoeg en uiteindelijk nog goedkoper ook…