De Renault Mégane RS lekt wederom!

Auteur: , 40 Reacties

Pwoah. Het Franse vijfdeurs kanon in vol ornaat op je scherm.

Er komt een nieuwe contender aan in het zwaarbevochten segment der hete FWD’s. De nieuwe Mégane RS wordt dan ook volgepropt met technieken die voor een nog betere wegligging en hogere bochtensnelheden zorgen. Zo is de Fransoos uitgerust met vierwielbesturing (4Control) en kun je ‘m met twee verschillende chassis bestellen, te weten Sport en Cup.

Sport is de variant die meer geschikt is voor dagelijks gebruik en Cup is uiteraard bedoeld voor wie regelmatig een trackday meepakt. Comfort staat bij het tweede type dus op een iets lager pitje. Ook is bekend dat de nieuwe RS zowel met handbak als automaat wordt geleverd.

Geruchten gaan dat de RS een fijne 300 pk krijgt. Ongetwijfeld voldoende om een paar voorbandjes in recordtempo op te roken dus. De nieuweling wordt later dit jaar op de IAA in Frankfurt onthuld, bijgaande patenttekeningen geven alvast aan hoe ‘ie eruit komt te zien.



40 reacties

De laatste brandstofpas van 3.500 euro wordt nu geveild Bepaal zelf wat je betaalt!.
Mwa ben er niet kapot van.
@dutchoutlaw: het heeft wat lompigs zo idd, maar denk dat je het nu niet echt in kan schatten, je moet het ding in het echt zien …
@autodrome: volgens mij ontbreekt het perspectief op de foto’s. Het ziet er op de schuine aanzichten inderdaad gek uit. Of gewoon niet zo fraai.
Denk dat ze vsn fwd nasr awd gaan al la Ford …
@autodrome: Ik snap niet wat Felipe Nasr met deze auto te maken heeft.
@autodrome: er staat vierwielbesturing, niet -aandrijving
@davelepeef: daarom typt hij ook dat hij dat denkt…
@autodrome: renault is heer en meester in het maken van goed sturende FWD auto’s, verwacht niet dat ze dat omgooien om naar AWD te gaan (waar ze volgena mij nog niet zo heel veel ervaring mee hebben)
Gaaaaap! Ik draai me nog ff om…
@jochem99: Dan zie je hem zijn kop
Helaas qua uiterlijk een achteruitgang. Oogt saaier dan voorheen.
En de achterdeuren lijken niet in het profiel te passen..
Qua rijgedrag zal het ongetwijfeld wel weer goed zitten.
Die trapeziumvormige stortkoker had wat subtieler gemogen.
Ik vind hem van af de zijkant erg veel op een Dacia lijken..
@kennone: naar analogie kunnen we kwaken dat dit gewoon een dure Dacia is?
Bietje Tupperware tegenaan gekwakt. Ander chipke dr dat n en andere demperkes. Klaar.
Ik snap de beslissing nog altijd niet waarom ze van dit model Mégane geen driedeurs gemaakt hebben.
@osmo: Omdat de markt dat (helaas) blijkbaar wil. Vind het ook jammer.
@berlinetta:
Ja, de markt wil geen 3-deur auto’s meer.
Je ziet het overal, dat de 3-deur modellen verdwijnen, zo ook in het A en B segment.
En dan te bedenken dat ze over een paar jaar enkel electrisch aangedreven auto’s willen gaan maken… ( ik zie het niet gebeuren)
@sjeemsbond: zou eens met een i3 gaan rijden. Het ziet er van buiten misschien niet uit maar het rijdt fantastisch.
De toekomst is echt heel mooi.
Nu al mijn lievelings hothatch. Erg mooie auto ook. Een stuk leuker om te zien dan het spul van VAG of dat monster van Honda. Alleen de Focus vind ik een waardige opponent.
Ligt het aan mij of is het een uitvergrote Clio ?(afgezien van de uitlaat in het midden ipv 1 aan beide kanten)
@laurensaz: zou ook niet onlogisch zijn toch? Megane is nu eenmaal t grote zusje van Clio..
@futse: eens, toch zijn de voorgaande modellen wel altijd verschillend geweest van elkaar. Niet zoals een A1 en een A3 op elkaar lijken
@laurensaz: persoonlijk zie ik vrij weinig overeenkomsten.

Voorkant is duidelijk anders vooral door de koplampen

Voorste zijschermen zijn heel erg anders.

Achterdeuren hebben normale deurklinken ipv weggewerkt in de stijl

Achterkant is ook compleet anders.
De achterkant ziet eruit als een helm uit star wars zoals die van de stormtrooper. Verder wel een mooie auto maar hij is niet zo mooi als de vorige generatie.
Doe m maar in t geel met handbak!!
Dik, breed, lekker kleurtje erop. Beer van een blok (2.0T uit de Alpine) voorin, sper eronder en het zal ongetwijfeld weer een geweldig rij-ijzer worden. En alleen al wanwege de historie mijn voorkeur boven een Golf GTI of bijvoorbeeld de Hyundai i30N.
@trustmeiamanengineer: Hyundai historie snap ik, maar wat is er mis met de Golf GTI historie?
Komt niet eens in buurt van zijn voorganger de Megane coupé!! Los of het het een RS is of niet. Jammer dat er geen coupé of een compactere 3 deurs variant gebracht wordt. Over 20 jaar kan je alleen de maat van je elektrische SUV bestellen.
Ik heb nu als huurauto een normale Renault Megane. Eerste indruk was best ok, maar nu ik hem een paar dagen heb ga ik me er steeds meer aan irriteren. Vooral de besturing, de automaat, het infotainment systeem en de afwerking zijn om te huilen. Allemaal zaken die in meer of mindere mate ook in de RS een probleem zullen zijn (besturing en automaat zullen well beter zijn). En van de looks ben ik ook niet gecharmeerd.

De vorige was een brute auto. Deze lijkt toch een slap aftreksel te gaan worden. Zal vast snel zijn, maar leuk…?
Renault lukt het elke keer weer om de leukste auto in dit segment op de markt te zetten.
Ik vind het een gedrocht.
Maar sowieso is deze gen Megane lelijk, en die daarvoor en daarvoor ook.
Alleen de coupé was wel een leuk wagentje, en dus ook de huidige RS.
Wauw, begin net een klein beetje te wennen aan de Megane, maar kan ik denk ik niet aan wennen. Ik vind dit echt spuuglelijk.

Zal wel weer een topper worden qua gevoel, besturing en onderstel. Maar het oog wil ook wat.
Laat er aub ook weer een coupé komen. Vind de laatste nig steeds een mooie kar.
Wat een negatieve reacties! Ik heb niks met Fransozen maar ik kan deze generatie Megane erg waarderen. Heeft wel iets Mercedes A-achting.
Toch liever de vorige coupé!
Pwoah wat een negatieve reacties allemaal! En dat allemaal aan de hand van een stel slechte soort van renderings! Ding gaat gewoon dik worden. Geen twijfel over mogelijk.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).