De Zero to 60 GTT is supersnel en peperduur

Auteur: , 26 Reacties

De ster van de SEMA autoshow komt uit California. Maar ga jij er van California dreamen?

Het jaarlijkse Amerikaanse tune-bacchanaal SEMA heeft in de loop der jaren menig juweeltje, maar ook de nodige gedrochten voortgebracht. Dit jaar stond het bedrijfje Zero to 60 op de beurs om hun GTT aan de wereld te tonen. Ze hoopten natuurlijk dat het grote publiek hun GTT in zou schalen in de eerste categorie.

Vele bedrijfjes beproeven hun geluk op zo’n beurs, maar regelmatig horen we daar uiteindelijk niks meer van. In het voordeel van Zero to 60 sprak in ieder geval dat oprichter Kenny Pfitzer een behoorlijk degelijke achtergrond kent in de Amerikaanse autowereld. Naar verluidt was Kenny als medewerker van Metal Crafters USA namelijk betrokken bij de bouw van verschillende prototypes voor onder andere Ford, General Motors en Chrysler. De Ford Bronco concept kwam bijvoorbeeld van zijn hand. Helaas besloot Ford uiteindelijk om geen nieuwe Bronco te gaan bouwen. Dankzij O.J. was de naam waarschijnlijk te zeer besmet.

Na zijn periode bij Metal Crafters werkte Pfitzer ook nog vijf jaar bij het welbekende West Coast Customs én voor Chip Foose, een coachbuilder die samen met de witte menshaai zo’n 90 procent van de programmering van Discovery Channel voor zijn rekening neemt. Met deze ervaring op zak moet Kenny gedacht hebben dat het nu tijd was om zijn eigen business op te zetten. Aldus geschiedde en zo zag de Zero to 60 GTT het daglicht.

De jongens uit The Golden State hadden mazzel. De GTT viel goed in de smaak in Las Vegas en inmiddels is het tijd voor een productiemodel. Aanvankelijk was een productierun van 25 exemplaren gepland, maar dat is inmiddels bijgesteld naar 50 exemplaren. De basis van de GTT wordt zoals je waarschijnlijk nog wel kan zien op de plaatjes gevormd door een Ford Mustang (rijtest), maar Zero to 60 verleent de Ponycar een geheel eigen koetswerk dat naar eigen zeggen met de hand gebouwd is.

“Zero to 60 Designs is more than just an automotive build shop; we are a creative think tank that allows our clients to dream big, develop products they thought were unattainable and to make them happen literally overnight. Our quality and craftsmanship is also something that sets us apart. Everything we do at Zero to 60 is by hand and conceived and built in-house.”

Volgens onze stijlgoeroe @wouter is het resultaat echter niet bepaald overweldigend:

“Het is alsof je je iets te mollige vriendin met een A-cup in een ontzettend geile designer dress hijst. Doutzen Kroes wordt ze er niet van.”

Enfin, over smaak valt niet te twisten, over keiharde cijfers wel. Helaas geeft Zero to 60 die echter nog niet. Wel melden ze dat de GTT er komt in drie varianten: de GTT, de GTT-S en de GTT-SL. Alle GTT’s beschikken over wat de tuner benoemt als een ‘race car composite build body’. Of de kwaliteit hiervan in de buurt komt van Pagani-carbon of beter vergelijkbaar is met een fiberglass kitcar, dat kunnen we niet beoordelen.

Ook hebben alle GTT’s een Magnaflow uitlaat om de five-point-oh de juiste noot te laten raken alsmede wat omschreven wordt als in house Zero to 60 wheels. Op de plaatjes zien we echter vrij duidelijk een HRE-logo op de wielen prijken. Maar goed daar is in principe niks mee natuurlijk, misschien bouwt HRE deze wel exclusief voor Zero to 60.

Ten opzichte van de reguliere GTT beschikt de GTT-S onder andere over een compressor voor extra power en remmen van Brembo om die power vervolgens weer te beteugelen. De GTT-SL heeft nóg krachtigere Brembo’s en een chiquer interieur met een banging soundsystem.

De prijzen van al dit moois zijn respectievelijk 124.950 Dollar, 142.500 Dollar en 149.000 Dollar. Als Nederlandse Mustang GT koper denk je dan misschien ‘mwah, niet slecht, standaard kost dat ding al ruim 100.000 Euro‘. Maar bedenk dan even dat de MSRP voor een Mustang GT in ‘Murica 33.195 Dollar bedraagt. Voor hun goede werken wil Zero to 60 dus graag ongeveer een tonnetje ontvangen. Is dat terecht? Check de gallery en beslis het zelf.



26 reacties

Een jaar lang je auto voltanken met korting Bepaal zelf wat je betaalt!.
De renders zien er dik uit! Dan zie je het daadwerkelijke resultaat van de achterkant op foto 12 en dan denk je: mwa, jammer..
Je bedrijf Zero to 60 noemen en dan niet de Zero to 60 tijd opgeven….
@87sandyd: dat dacht ik dus ook al
Bah.. wat een gedrocht. Endan dat bedrijfsnaam ook nog, “zero to 60” design.. yeah right. Eerder 60 to zero.
Nice work, vooral van achteren is ie vet.
Die achterkant ziet eruit als slecht Ferrari jatwerk.
Absurde prijsstelling voor wat het is. Onbegrijpelijk bestaansrecht.
@camber24: als de nieuwe gt meer .
Best aardig hoor. In ieder geval verfrissend tussen als die Alfa posts.
Ach ja, in nl zul je hem toch wel niet zien.
Lekker hoor. Nog 2 dagen wachten totdat die 30 miljoen op mn rekening staat en dan bestel ik er een.
Vreselijk lelijk ding. Ik ben het volledig met @wouter eens.
@viezefreddyw: die achterkant met de lichten van de GT hebben wel weer wat imo..
@dieselkameel: Vind je? Ik vind het in elk opzicht een lelijke auto geworden. Met name juist de kont is vreselijk. Een standaard Mustang ziet er veel mooier uit.
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
Net zo subtiel als Trump met vrouwen omgaat.
Wat een lomp marketing gelul zeg! Met je ‘creative think tank en develop unattainable products overnight’
Is gewoon Mustang met andere achterlampen, velgen en uitlaat en een chipje!
Blijf het Dinky Toys vinden
Men doet wel heel erg zijn best om zoveel mogelijk Ford GT designelementen op de Mustang toe te passen. Van voren ziet dat er best prima uit, maar die achterkant kan gewoon écht niet.
Een hele hoop bloebloe en blabla voor een bodykit die er voor zorgt dat een gloednieuwe Mustang eruit ziet als of ‘ie uit 2005 komt.
Gooi er normale achterlampen op en hij is goed.
Er komt dus een GTT (dat is de rode). Een GTT-S, die S staat voor streep. En een GTT-SL dat staat voor Super Lelijk en dat wordt bereikt door bepaalde carrosserie aanplak delen niet in een kleur te spuiten.
De voorkant en de zijkant zien er super bruut uit alleen over de achterzijde heb ik mijn bedenkingen en dat komt metname door de achterlichten.
Achterkant lijkt op een Ferrari
Velgen een of twee maatjes te groot.

Tunerbak.
K heb ze slechter gezien.
De luchthappers aan de zijkanten zijn er natuurlijk om de middenmotor te koelen. Oh wacht, er zit helemaal geen motor achter de bestuurder. Dan is het waarschijnlijk om de actieve elektromechanische sper en remschijven achter te koelen… hopen we dan. Maar dan zie je dat de opengewerkte achterkant op de renders niet zijn doorgevoerd op het fysieke concept omdat het toch wel handig is om een kofferbak te hebben? Wat is dit voor samenraapsel van pretentieuze meuk?

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).