Deze 12 rappe Peugeots zijn jullie massaal vergeten

Auteur: , 53 Reacties

Nee, niet deze twee. Die kennen we allemaal nog. Toch?

Peugeot 205 & 208

Vroeger. Vroeger was het gras nog groen, de zon nog geel en seks nog vies. Vroeger luisterden we nog naar Toto, Duran Duran en The Alan Parsons Project. Unox was nog hofleverancier in de keuken van Oma en met Opa zat je te sleutelen aan modelletjes van Revell en Tamiya. Je vader droeg nog een trui met van die strepen en bollen en je moeder had een enorme kuif plus mega grote oorringen.

Dit was de periode dat het Franse merk Peugeot precies de goede snaar raakte. Het bouwde auto’s van prima kwaliteit die lekker op het netvlies lagen. Dat niet alleen: ze reden uitstekend. Peugeot was vroeger een beetje wat Ford nu is. Een fabrikant van middenklassers die net even wat fijner stuurden. Hoogtepunten zijn de 106 Rallye, 205 GTI en 306 GTI-6.

Natuurlijk moeten we die drie niet vergeten. Lange tijd waren dat de benchmarks in hun klasse als het op rijden aan kwam. Echter, Peugeot heeft nog een hele hoop meer gemaakt dan die drie. Zo zijn er tal van leuke uitvoeringen die welhaast nooit meer besproken worden. Terecht of onterecht, we nemen er 12 met je door:

104 Coupe ZS
Het is zeker niet de eerste keer dat een driedeurs hatchback ‘coupe’ genoemd wordt door de marketingafdelingfabrikant. Als het aankomt op de grondleggers van het ‘GTI’ genre worden de Golf GTI, A112 Abarth en 5 Alpine vaak genoemd. Maar niemand kijkt om naar de 104 ZS 2. De gewone ZS was al een guitig bakkie. Met 66 pk geen strepentrekker, maar in die tijd waren er genoeg middenklassers met dat vermogen. 12 seconden en een beetje naar de 100 was toen best vlot. De ZS 2 was een ware homologatiespeciaal. Peugeot wilde meedoen aan de Group 2 klasse en daarvoor moesten er 1.000 straatexemplaren gemaakt worden. De 1.4 had twee Solex carburateurs en was goed voor 93 pk! Helaas was de 104 ZS 2 erg duur waardoor Peugeot stopte met productie na de verplichte 1.000 stuks.

104

106 Sport 1.6 16v
Uiteraard kennen we allemaal de 106 GTI en de 106 Rallye. Beide hebben nog een behoorlijke aanhang. Tegenwoordig zien we dat de meeste ‘getunede’ exemplaren weer terug naar originele staat worden gebracht. Fijn. Wat was deze Peugeot dan? Eigenlijk vrij simpel: de motor is van de GTI. Dus een 1.6 zestienklepper met 120 pk. Echter had de Sport géén uitrusting. Dus een rubberen stuurwiel, geen radio en stalen velgen met wieldopjes. Een soort GTI met Rallye uitrusting.

106

205 Rallye
Om een of andere reden wordt deze Rallye te vaak over het hoofd gezien. De 205 GTI eist nu alle aandacht op. De 205 Rallye werd totaal anders ontworpen. Een auto voor de ware purist. De motor was gebaseerd op de bekende 1.1, maar deze werd uitgeboord naar 1.3 liter en kreeg dubbele Webers en een scherpere nokkenas. Werkelijk alles werd gestript om het gewicht laag te houden. De 205 had nul luxe, nauwelijks geluidsisolatie en stalen Michelin velgen. Er was minimum aan elektronica aan boord. Het is dat zo iets triviaals als verlichting verplicht was, anders moest je de koplampen met lucifers aansteken.

205

206 RC
Bij deze auto is het vrij duidelijk waarom we er niet meer naar omkijken. Renault Sport was toen in bloedvorm met het bouwen van uiterst fijne Clio’s. De Clio’s waren in bijna alles gewoon net even beter. Toch valt er zeker wat voor de 206 RC te zeggen. Ten eerste is het de 206 RC de fraaiere auto. Ok, dat is persoonlijk, maar de 206 ziet er nog altijd prima uit. Die 17″ velgen, het dakspoilertje en de dubbele uitlaatpijpen zijn precies hoe je een knappe hatchback nóg knapper maakt. De 206 RC kreeg ook lekkere sportkuipen in leer en alcantara afgewerkt. Nice. Als je nog nooit in een Clio RS hebt gereden is het een uitstekende auto.

206

206 SW GTI
De eerste potente B-segment stationwagon ooit? Als je kijkt naar wat de concurrentie in de aanbieding had (Polo Variant, Cordoba Vario), was de 206 uitermate funky met die hoge achterlichten. Supersnel was de 206 SW GTI (aankoopadvies) niet, maar een beetje lease 116d accelereer je er met gemak uit. Nog een leuke bijkomstigheid was de losse achterkant. Beetje gas los in een bocht kon betekenen dat de kont een beetje om kwam. Heel erg kinderachtig, maar zó vermakelijk. Tegenwoordig koop je ze voor een appel en een ei.

206

305 GT Break
Met 105 pk kunnen we deze auto onmogelijk echt snel noemen. Vlot dekt de lading beter. Het vermogen is niet wereldschokkend, maar vergeet niet dat stationwagons destijds echt pakezels waren, veelal met een 50 pk sterke diesel. De 305 GT Break combineerde aangename prestaties met fijne rijeigenschappen en een enorme bagageruimte. Toen werd de auto nog niet echt begrepen, maar tegenwoordig is de power-station een uitermate populaire auto. Deze 305 GT Break was een van de eerste ooit in zijn soort. In Franse uitvoering (gele koplampen, zwarte platen met zilveren letters) is het ook nog eens een serieus coole verschijining.

305

306 S16
De 306 is een van de vele Peugeots die al in standaarduitvoering bijzonder vermakelijk was om te rijden. Het waren gewoon puike auto’s. Iedereen is op zoek naar een mooie 306 GTI-6. Met name de exemplaren in de kleur Jaune Vermeer schijnen bizar gewild te zijn en al behoorlijk in waarde toe te nemen. Kun je er eentje vinden voor minder dan een ton: sla je slag. Er was echter een voorloper van de 306 GTi, namelijk de 306 S16. Deze had eveneens een 2-liter motor, die met 155 pk’s net iets minder vermogen op de voorwielen losliet. De naam wel uitspreken zoals bedoeld was: trois-cent-six soupape seize. Het was overigens niet de lichtste 306 ooit, dat was namelijk deze.

306

307 Féline
Een beetje mislukt experiment van Peugeot. De 307 was een enorm succes voor Peugeot. De Auto van het Jaar 2001 zorgde voor een stortvloed aan orders, met een speciale vermelding voor de 307 SW. De 307 range miste alleen een absoluut topmodel. De XSI was gewoon een uitrusting-type in plaats van een écht snelle variant. Je kon ook een 90 pk sterke HDI als XSI krijgen, bijvoorbeeld. De Féline was wel degelijk een topper. Dit model kwam pas na de facelift. Deze kreeg de motor van de 206 RC (177 paarden) en een zeer luxe uitrusting, met onder meer een volledig leder bekleed dashboard. Helaas was er te weinig gedaan aan de remmen en het onderstel. Ook de hakerige én vage handbak met slechts 5 verzetten vooruit droeg niet bij aan de feestvreugde. Maar een snelle Peugeot die we zijn vergeten is het wel. Toch eentje opsporen op Martkplaat? Check dan deze video om te zien waar je op moet letten.

307

309 GTI Goodwood
Het is logisch dat we deze niet meer herinneren, want de 309 GTI Goodwood is nooit in Nederland geleverd. Het is wel een extreem gave uitvoering van de Peugeot 309. In 1992 bouwde Peugeot speciaal voor de Engelse markt 398 exemplaren van de 309 Goodwood. Qua uitrusting was deze auto completer en meer premium dan een A3 1.0 TSI. Lederen sportkuipen, een houten Momo-stuurwiel, antraciet gespoten 16″ Speedline velgen en zelfs een heuse CD-wisselaar in de kofferbak! De 309 GTI Goodwood had het allemaal.

309

405 Mi16x4
De 405 Mi16 kennen we nog en ook de 405 T16 hebben we al eens behandeld. Er was daarnaast ook een soort kruising tussen die twee. De Mi16x4 had het vierwielaandrijvingsysteem van de T16, maar de motor van de Mi16. In de vierwielaangedreven versie kon de 1.9 16-klepper meer toeren draaien, maar voor extra vermogen zorgde dat het helaas niet. Ook kreeg de Mi16x4 niveauregeling op de achteras. Het was een klein succesje in Zwitserland, maar verder zag je ze bijna niet. Ook nu lijkt niemand er naar om te kijken. Zonde: het is nog altijd een fijne berline.

405

505 Turbo Injection
De 505 had een hele zware taak, namelijk de immens populaire en legendarische 504 opvolgen. Om de 505 van wat sjeu te voorzien kwam er de 505 Turbo Injection. De turbocompressor en elektronische injectie werd niet gemonteerd op een Peugeot blok, maar eentje van Simca-Chrysler, namelijk de 2.2 viercilinder. In het begin had deze 160 pk, maar na de facelift werden dit maar liefst 180 stuks. Hiermee kon je 210 km/u halen in je Fransoos. Speciaal voor de Amerikaanse markt kwam er zelfs een Break variant van.

505

605 SV24
Deze auto was een absolute aanval op de Duitse toppers, luisterend naar de naam 528i en 300 E. Peugeot was op zijn hoogtepunt als het aankwam op bouwen van fijn rijdende auto’s en de 605 was hun huzerenstukje. Een zeer uitgebalanceerd onderstel dat voor veel comfort en toch voor voldoende scherpte zorgde. Daarbij kreeg je een zeer complete uitrusting plus een 200 pk sterke V6. Tel daarbij de ingehouden maar stijlvolle lijnen van Pininfarina en de 605 SV24 móest wel een succes worden. Helaas had de auto nogal last van wat kinderziektes en was de bouwkwaliteit goed, maar niet op het idioot hoge niveau van de E34 en W124. Gelukkig kreeg de 605 nog wel een podium in de achtervolgingsfilm der achtervolgingsfilms: Ronin.

605

RCZ
Hoe kunnen we een auto vergeten die nog gewoon in de prijslijsten staat?? Simpel: door te kijken naar de verkoopcijfers. Ergens is de markt voor compacte sportcoupés bijzonder klein, en dat is zonde. @MauritsH vroeg het zich ook al af. De topper van de range, de RCZ-R was een uitstekende auto. In diverse tests (met onder andere de Porsche Cayman, Audi TT en Alfa 4C) wist de RCZ-R zich uitstekend staande te houden. Ook CasperH was uitermate enthousiast.

RCZ

***UPDATE: Bonus***

Soms word je op je nummer gezet. Zijn we een lijst aan het maken met vergeten modellen, vergeten we er zélf twee.

De eerste bijdrage komt van @viezefreddyw. De Peugeot 206 RC had namelijk een opvolger, de 207 RC. Ook hier is de Clio R.S. daar debet aan. We laten Freddy aan het woord:

De 207RC past hier ook prima tussen. Vind ik persoonlijk een erg leuk ding. Rap, klinkt redelijk goed en het turbofluitje is goed te horen. Vind ik altijd wel leuk, zo’n fluitje. Heeft overigens erg fijne en mooie stoelen. Zate me perfect. Maar het is verreweg niet een van de beste hatches die je kon kopen. Inderdaad moest je toen, en nog steeds, bij Renault zijn voor een erg goede hot hatch. Maar de 207RC vind ik een leuk ding. Mooier ook dan de 206.

207

De andere bijdrage komt van waarde @desjonnies. De Peugeot 404 was een heel deugdelijke en brave sedan. Er was echter ook een snelle versie, deze had het XCKF1 motorblok, maar dan voorzien van elektronische injecte van ‘Kugelfischer’. Daarmee was het met 85 pk voor zijn tijd een vlotte sedan. Niet alleen vlot, maar ook onverwoestbaar. De 404 sedan wist drie keer op rij de loodzware rally van Oost-Afrika te winnen. Kennelijk bleven die 404’s maar doorrijden. We laten @desjonnies nog even aan het woord:

Où est la grand-mère?
La quatre cent quatre inzjectjion
De Fransen wisten dat het mooist uit te spreken: inzjectjion, geen einspritz zoals den Hun!
Maar de 404 injection met metallic kak, brons, zilver of lichtblauw en het lederen bankstel zoals alleen de Galliër kan maken, het chroom, de simpele welhaast sobere Pininfarina lijnen….

Peugeot 404

Heren, bedankt!!!



53 reacties

Ondernemers hebben nooit autopech toch. of wel!?.
Met een 205 1.3 ralley maak je het tot bijna 100km/h een 1.9 GTi nog knap lastig. Zó fel.
@original_arnoud: Pak het onderblok van een 306 1.6 en schroef daar de 1.3 kop op en je bent net zo rap als een 205 met MI-16 aan boord…… Heerlijkkkk
De 104 kende ik niet. De rest wel. Leuk om ze allemaal nog eens terug te zien. De 205 CTI was ook een rappe rakker weet ik uit ervaring.
Voor mij met kop en schouders de 205 rallye met zijn hitsige 1.3 motor……

Meer rijbeleving is niet mogelijk gewoon heerlijke wagens. Mis de mijne nog steeds, maar destijds door omstandigheden moeten verkopen…
@205GTI16: voor mij ook. Elke maand carbu’s stellen maar zó geweldig klinken als alles op punt stond, indertijd weggedaan voor een alfa 33 16V.
Is er ook niet iets geweest als een 206WRC met van die rare dikke bumpers?
@phdg: dat klopt. Die was er ook alleen als Gti geloof ik.

Heb wel een 206sw gezien met diezelfde bumpers erop…
-Edit: dank! Je bijdrage staat erbij!!-
@viezefreddyw: En ik maar zoeken in de app waar mijn bijdrage staat, kan ik hem niet vinden… Dan maar even van de app naar de site en daar staat het mooi tussen. Nice! Leuk lijstje verder @willeme!
@viezefreddyw: Potver. En het staat ook gewoon op de app… ik was eventjes te voorbarig.
-éditer: vous me excuser, chers @desjonnies. Votre contribution est à la liste –
@desjonnies: mijn buurman had vroeger een bordeauxrode 404. Wat een verschijning kwam daar altijd uit de garage. Fijne toevoeging!
Geweldig die Zastava 104 ..
Dat ding rally of geen rally ga ik kopen ..
@willeme: “(…) trois-sans-six (…)” Dus een ‘drie-zonder-zes’? Frans is niet mijn sterkste kant, maar dit lijkt me toch niet helemaal juist…
@henrie: Dat was de fonetische werktitel. Is aangepast ;)
Weer een fijn lijstje Willem! Was die 104 ook niet als Talbot verkrijgbaar? Die 206RC ken ik maar vond het motorgeluid altijd zo tegenvallen. Beetje plastic achting ofzo. Er zijn btw ook 307cc’s geleverd met +/-180pk, al zal die ook wel niet echt snel zijn…
Die RCZ ontbreekt achterwiel aandrijving om een succes te worden. Op dat vlak heeft peugeot de bal compleet verkeerd geslagen. Bij zo een kleine markt moet je de sportwagen liefhebber kunnen overtuigen.
@shiva: Opzich wel waar, ben ook helemaal fan van RWD, maar het lijkt niet meer zo belangrijk te zijn voor de koper? Iedereen loopt weg met die hot-hatches en het maakt niet uit of het blok tegen de voorste gril aan ligt of niet. Terwijl je ook een perfect gebalanceerde MX-5 kunt kopen o.i.d.
@fanboy: een nieuwe Mazda mx5 is duurder dan bijvoorbeeld een Fiesta ST. De Ford biedt daarnaast 50 pk extra en je kan er leuk mee spelen dankzij de losse kont. Geldt echter niet voor elke Hot hatch.
206 RC graag. Blijft een plaatje!
Mooi bommetje die 205 Rallye!
Zelf rij ik een 106 GTi op ITB’s en een beetje gekieteld (170pk). Heerlijke auto, zou niet snel een ander hok willen kopen. Al kijk ik af en toe wel eens naar een Clio RS 2.0 16v voor erbij.
De 309 106 rcz was ik nog niet vergeten
Ik was ze zeker niet allemaal vergeten,

Zelf nooit het lef gehad een leeuw te kopen, de kleine franse wybertjes waren altijd net iets aantrekkelijker.

(En naar mijn idee betrouwbaarder…)
405 STi? Iemand? Zelfs tot in Indonesië bekend.
@toyotafortuner: relatief laag gewicht, 120pk, top van krap 200.
Merci, het aardige van Willeme vind ik dat hij altijd open staat voor anderen.
Ik durf er voor uit te komen, dat ik ijdel genoeg ben om het leuk te vinden om geciteerd te worden.
Verder was die 106 ZS ‘Zastava’ een schatje om te zien, een snel chique duur karretje meer een ding voor Madame dan een scheurend jongmans persoon.
Dat was altijd een Peugeot ding, de 2- en 304 coupés waren ook altijd chique sportief.
Deze 104ZS is eigenlijk de brug tussen de oude en de nieuwe komende garde: 205!
@desjonnies: Mee eens Sjon, doe vrolijk met je mee. Met z’n allen een beetje het niveau hoog houden en elkaar aanvullen waar we kunnen. Is wel iets wat we aan jou kunnen overlaten.
Hulde aan de schrijver en de co-auteurs! :)

In Duitsland in het technologiemuseum nabij heidelberg, staat nog een leuke proto van Peugeot: 600pk 500Nm 1.8L snelle dingen maken kunnen ze wel…
En toch is het in de 00’s een beetje mis gegaan, begin 10’s overigens ook.

Ik heb nog eens gekeken naar een 207 gti voor erbij, een 206 gti sloeg al helemaal nergens op. Maar wat een vreselijke afknapper was de 207 zeg. Ook een 307 Feline was het niet, en de 308 met de 175 pk sterke thp motor was echt geen hothatch.

Toen kwam eindelijk in 2010 de 308 gti. Dit zou em dan worden. Nou, niet dus. Wederom een soft apparaat die niet in de buurt kwam van zijn concurrenten.
Maar goed, niet getreurd, in 2011 kwam gelukkig een facelift. Een jaar lang de tijd gehad om de GTI eens aan te pakken, want er waren genoeg kritieken. Ennnnnn????? Wederom waardeloos….

Uiteindelijk met de nieuwe 308 gti zitten ze behoorlijk dicht tegen de concurrentie aan, maar mist het nog net dat laatste zetje. Volgende afwachten dus maar.
@87sandyd: chippen en spaghetti+ nokkenassen zijn uw antwoord. Al zit je dan idd op een prijs die een concurrent ook heeft voor een standaard. En de stoelen natuurlijk eruit en racestoelen want het is ietswat obesitas ;)
@peug206: Nee dat is het antwoord niet, het hele platform is gewoon niet geschikt voor sportief rijden.
Onderstel, remmen, versnellingsbak en motor was vanaf de 207 en 307 gewoon ondermaats.
106 XSI. Was toch de voorloper van de 106 GTI?
Trouwens voor de autoblog redactie. Ik mis nog een echt kanon welk totaal onbemind is. De 309GTI of nog beter de 309GTI16…

Kan wel de meest onderschatte Peugeot ever zijn ?
@205gti16: De 309 GTI staat er gewoon tussen, maar dan als zeldzame Goodwood uitvoering ;)
Peugeot 406 coupé 3.0 24v V6. Niemand? 210 pk 7,7sec naar de honderd. Top van 240 km/h. Met de hand bak dan hè.
@kvgorp: Klopt. Prachtige auto met dito cijfers. Alleen die auto zullen we zeker niet vergeten. Het is namelijk een design van Pininfarina die door velen gerespecteerd wordt en ik vind het zelfs de mooiste coupe gebouwd door Peugeot. Het is dus een auto die we niet zo snel zullen vergeten.
Ben geen Peugeot liefhebber, maar de 206 RC vind ik wel leuk.

En een RCZ, in asphalt uitvoering bij voorkeur, zou ik ook zeker geen nee tegen zeggen.
Leuk artikel! Mooie foto’s, van inderdaad vergeten Peugeots.

-edit: Dank. Is gefixt.
Blubbervette Peuzen FTW! En inderdaad, een 306 GTI in Jaune Vermeer is altíjd een goed idee.
Leuk om te lezen. De 104 kende ik nog niet maar al met al het blijven Peogots…
Ik ken ze bijna allemaal. Ik ben opgegroeid in een huis van de beste Frans Dui(j)tse combo’s. Mijn vader heeft altijd super dikke Mercedessen gehad en dan voor wat praktischer gebruik een Peug erbij (ook nu, maar dan anders: een 508 SW GT als dagelijks vervoer en een Sprinter voor werk doeleinden, die hij in de vakantie ombouwt tot camper).
Toen ik 18 was had hij een W220 (S 500) en omdat die tot 2007 mee is gegaan hebben we een 206 RC gehad, maar daarna hadden we een 307 SW die we hebben gechipt. En dat was lachen! Eenderzijds een perfecte reismobiel voor extreme ruimte en anderzijds een auto waarmee je comfortabel de gekste dingen eruit rijdt (de chip zorgde voor rond 175 pk). Helaas is die total loss geraakt in 2012 (niet mijn pa’s schuld overigens en we leven beide nog) en vanaf dat moment heeft mijn vader zijn toenmalige dikke Merc (een W212 pre-facelift) ook weggedaan voor een Sprinter Camper zodat hij de 508 kon kopen en geld over had.

Speciale vermelding hierbij de 508 SW GT, ondanks iedereen hun negatieve reacties op deze auto (de meeste van degene die geen 508 hebben met 175k+ op de teller) is dat een super vlotte auto die lekker rijdt en lekker luxe is. En met een chippie is ie nog leuker. Zoals mijn vader zegt: “deze is toch beter dan die Mercedessen”

Geen zorgen, ik heb de E verkocht maar ik ben het niet volledig met pa eens ;) binnenkort meer info over wat ik ga kopen.
Het heeft lang geduurd, maar eindelijk is dit een lijstje waarvan ik kan zeggen “yes! het pareltje dat ik op het oog heb, is niet bij de redactie bekend!”. En dat houden we zo.
@Jochempie: of we zijn het pareltje niet vergeten. Dat kan ook natuurlijk ;)
@willeme: Ik zei niets over vergeten :)
@willeme: Maar goed, waarom ik het eigenlijk zei is omdat er nog wel redelijk wat autoliefhebbers zijn (waaronder ik) die zelf op zoek gaan naar wat de echte snoepjes uit de geschiedenis zijn, die nog niet gegrepen zijn door de autobubble (die pijnlijk genoeg nog niet lijkt te barsten voorlopig) en daardoor nog met een bescheiden budget aan te schaffen zijn. Nu zeg ik niet dat ruchtbaarheid geven aan het bestaan van een bepaald model auto door Autoblog ervoor zorgt dat de prijzen gaan stijgen, maar het zou me niets verbazen als het wel de verkopen aanwakkert.

Hey, ik heb een hekel aan de zeurpiet uithangen, dus m’n verhaaltje is ten einde. Maar het is wel een beetje de één z’n dood is de ander z’n brood. Ach, ik zal wel geen ervaring hebben met dit soort situaties. Cheers, @willeme!
Peugeot 207 “Le mans” mag hier ook wel tussen. Komt aardig van zijn plek met 150pk. En met vrij hilarische stickers!
http://www.autojunk.nl/2009/02/peugeot-207-le-mans-series
@Rob: Is ook een erg leuk ding. Exclusief ook. De stickers zijn leuk maar buiten dat toch een ingetogen auto terwijl hij vlot is. Maar de RC had meer vermogen en is sneller.
@viezefreddyw:
Stickers der af en je hebt inderdaad een leuk doch bescheiden karretje. En het is echt een soepel motortje! Sleurt je prima door de bochten heen, sturen gaat ook prettig. En lekker stil! Door de stickers dacht ik dat er belachelijke kabaaluitlaat onder zou zitten, maar niets van dat alles.
Vond ‘em alleen niet echt comfortabel. Smalle kuipstoelen, slechts 5 versnellingen en toch wel een stevig onderstel. Hoewel dat laatste natuurlijk wel een beetje hoort in zo’n auto ;-)
@Rob: De stickers maakt de auto inderdaad een beetje over the top. Zonder stickers is het een veel leukere auto. Maar comfort is inderdaad ver te zoeken, maar ook weer niet echt nodig bij zo’n autootje. De RC vond ik wel leuker en er dikker uitzien. En die is er dan weer zonder stickers.
Ha nice, ik heb zo’n 306 S16 gehad. Heerlijke auto, het grootste verschil met de GTI was dat ie een vijfbak had. Ander ding was het inlaatspruitstuk als ik me niet vergis. Het verschil in pk’s was zo opgelost, maar door de langere bakverhoudingen was de GTI toch echt sneller.
205 Ralley heb ik een keer in gereden, echt een te gekke auto. Nul comfort maar wat een stuurgevoel en wegligging. Op krappe b-weggetjes houdt niets je bij. Ja een Clio RS misschien..
Thnx @willeme toch weer wat nieuws geleerd!
@Willeme De allersnelste ben je toch nog vergeten. De witte 406 die in Marseille vlot de 306km/u aantikte.
Ik nu sinds 2maand een ijs blauwe 206 sw gti. Heerlijke vlotte compacte pakezel. Ook erg fijn zijn de vol lederen kuip stoelen.
Het heeft niet veel gescheeld of dat was mijn eerste auto geworden; de 405 Mi16x4. Ik zie hem nog staan; houten stuurtje, over de top geblindeerd en verlaagd…Degene die erin handelde had ook een 205 t16 en twee 405 t16’s. Een Peugeotist denk ik. Heb uiteindelijk een e30 325i gekocht en sindsdien besmet met het blauw-witte virus.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).