Deze 14 ‘supercars’ stegen (nog) niet in waarde

Auteur: , 72 Reacties

Dus doe daar je voordeel mee!

Audi R8 GT

Een nieuwe maand, een nieuwe super Porsche. In dit geval de 911 GT2 RS: nu al uitverkocht en de eerste worden al met een flinke marge aangeboden op het internet. We kunnen bijna een standaardbericht plaatsen. Nieuwer, sneller, lichter en duurder. Maar om dat ‘duurder’ hoef je je geen zorgen te maken, want over twee jaar verkoop je hem voor het dubbele. Moet je er niet in gaan rijden, maar toch. De (sport)auto is op dit moment nog altijd een populair beleggingsobject. We kunnen daar alles van vinden, maar het is nu eenmaal zo. Alle supercars die in kleine oplage gebouwd zijn, lijken enkel te stijgen in prijs.

Nu is onze vraag: klopt dat eigenlijk wel? Want dan zou het leven er heel simpel uitzien: koop alles wat in je budget ligt en zie je geld groeien. Nee, sommige auto’s zijn niet duurder geworden. Daarom gaan wij vandaag op zoek naar speciale sportwagens en supercars die flink onder de nieuwprijs worden aangeboden.

TVR Tuscan Speed Six
Nieuwprijs in 2001: 105.000
Prijs in 2017: € 40.000 (2003, 20.000 km)

We beginnen met deze Blackpool Bomber. We kunnen er een boom over opzetten of het wel een echte supercar is. Even nagaan. Bizar uiterlijk? Uitstekende prestaties? Belachelijke betrouwbaarheid? Oorverdovend geluid? Rol in een actiefilm? Dat is vijfmaal een volmondig ‘ja’. De TVR Tuscan was de TVR voor het nieuwe millennium. Wat ze hebben gedaan is knap: een buitenissig, herkenbaar design met een geheel eigen motor. Helemaal perfect was de Tuscan niet, maar hij leverde datgene wat je mag verwachten. Een TVR met een lage kilometerstand vinden kan nog even duren, want de gemiddelde TVR rijder maakt toch een partij kilometers! Er zijn genoeg exemplaren met meer dan een ton op de klok. Het is een obscure keuze, maar als je spektakel wilt op vier wielen dat waarschijnlijk nog wel ietsje gaat stijgen in waarde, kijk niet verder. Zo worden ze niet meer gebouwd.

TVR Tuscan Speed Six

Jaguar XKR-S (X150)
Nieuwprijs in 2012: € 195.000
Prijs in 2017: € 70.000 (2013, 15.000 km)

Heh? Zo goedkoop? Jazeker! En het was niet de enige. Op een of andere manier kijkt iedereen langs deze Jaguar. Ergens is zo’n smurfblauwe Jag met spoiler gewoon gaaf. De XKR-S is een XKR waarbij alles even een tandje strakker is aangedraaid. Ja, het is geen chique Jaguar, maar dat was de intentie ook niet. Dikke bumpers, grote spoilers en 550 onstuimige paarden. Goed recept. Vinden wij althans, want de koper lijkt er niet op zitten te wachten. De XKR-S (rijtest) wordt voor schandalig lage bedragen aangeboden. Houd wel een bedragje achter voor banden en benzine: lust ‘ie heel graag.

Jaguar XKR-S

Lotus Esprit V8-SE
Nieuwprijs in 1999: € 115.000
Prijs in 2017: € 78.000 (1999, 6.000 km)

Ein-de-lijk. Het heeft even geduurd, maar eindelijk lijken de V8-varianten van de Lotus Esprit in de lift te zitten. De V8 kwam pas laat in de carrière van de Esprit, maar de ‘916’-motor was het blok dat de auto altijd verdiende. 350 pk klinkt niet bijzonder veel, maar de Esprit V8 was erg licht. 400 Nm is evenmin indrukwekkend, echter, dit leverde de V8 bijna altijd. De pièce-de-resistance van de auto is toch wel het onderstel, dat nog altijd als magistraal omschreven mag worden. Exemplaren met het stuur aan de goede kant zijn wat lastig te vinden, maar voor 50 mille heb je een prima exemplaar. Geef je iets meer uit, heb je een bijna nieuw exemplaar.

Lotus Esprit V8-SE

BMW M3 CSL (E46/2S)
Nieuwprijs in 2004: € 127.000
Prijs 2017: 95.000 (2003, 45.000 km)

De M3 CSL lijkt nog te stammen uit een tijd waarin investeerders zich nog niet op auto’s hadden gestort. Net als bij TVR’s valt op dat er redelijk wat exemplaren zijn die al veel kilometers op hebben zitten. Terecht, want het is een van de meest geslaagde analoge sportcoupé’s van zijn tijd. Waar zijn tijdsgenoot, de Porsche 996 GT3 RS, al bizar duur geworden is, blijft de M3 CSL enigszins verstoken van ridicule prijsstijgingen. Waarom is ons vreemd. De M3 CSL is namelijk één van de beste auto’s die de Motorsport-afdeling van het Beierse merk heeft gebouwd. Om met Barney Stinson te spreken: it’s legendary!

BMW M3 CSL (E46/2S)

Maserati GranTurismo MC Stradale
Nieuwprijs in 2011: 235.000
Prijs in 2017: € 115.000 (2012, 6.000 km)

Soms vraag je je af: “Waarom doet een fabrikant dit?”. De GranTurismo is weliswaar een coupé, het is technisch gezien gewoon een Quattroporte, minus twee deuren. Een Duoporte, zo u wil. Als GT is het een excellente auto: stijlvol, ruim, comfortabel en aristocratisch. Voor het spectaculaire werk moet je naar Ferrari gaan. De MC Stradale is qua intensiteit gelijk aan een Ferrari. Je zit in racekuipen, er is geen achterbank, de gordels zijn 6-punts harnassen. De motor is gekieteld en produceert meer geluid dan vermogen. Niet dat 450 pk weinig is, het klinkt echter als meer. Eigenlijk is dit een M3 CSL, alleen dan van Maserati. Dus moeten we er (nog) meer van houden. Wij wel, het kopend publiek niet. Voor de helft van de nieuwprijs voeg je deze exoot aan je collectie toe.

Maserati Gran Turismo MC Stradale

Dodge Viper SRT-10 ACR (ZBII)
Nieuwprijs in 2008: 150.000 (non-ACR)
Prijs in 2017: 118.000 (2009, 5.000 km)

Ok, wat is goed voor de restwaarde? Een lichtgewicht straatracer op basis van een uit huis uit brute sportwagen lijkt het goed te doen. In dat geval zal de Dodge Viper SRT-10 ACR een vermogen moeten kosten. Maar omdat het een Amerikaan is en de plastics niet fijn zijn om te aaien, laat iedereen deze reuzendoder links liggen. Ja, reuzendoder. De ACR is namelijk een bizar snelle auto. Dankzij de enorm sterke V10, de superieure handling en bizarre downforce is het een uiterst capabel supersportwagen. Zowel in rechte lijn als op de Nordschleife is deze auto bijna onverslaanbaar. Een goede ACR pik je op voor flink minder dan dat de originele non-ACR kostte (de ACR is nooit leverbaar geweest in ons koude kikkerlandje). Maar als je Ferrari’s, Lamborghini’s en Porsches wil vernederen: dit is de auto.

Dodge Viper SRT-10 ACR

Bentley Continental Supersports
Nieuwprijs in 2010: € 350.000
Prijs in 2017: € 120.000 (17.000 km, 2011)

Eigenlijk is het te bizar dat dit in basis gewoon een Volkswagen Phaeton is. De Supersport-editie van de Continental GT is de ultieme variant. De motor werd voor de gelegenheid gekieteld naar 630 pk. De auto werd lichter gemaakt door vluchtig gebruik van koolstofvezel, aluminium en titanium. Desalniettemin weegt de auto belachelijk veel. Voor de laatste paar kilo’s werd de achterbank verwijderd, alhoewel veel eigenaren ervoor kozen om deze toch te monteren. Wel zo praktisch.

Bentley Continental Supersports

Audi R8 GT
Nieuwprijs in 2011: 258.000
Prijs in 2017: 130.000 (2012, 7.000 km)

De eerste Audi R8 was in het begin alleen leverbaar met een 4.2 liter V8. Dankzij de sublieme handling begon de vraag om meer vermogen al gauw te groeien. Deze vraag werd gepareerd met de R8 5.2 FSI, een heuse tiencilinder. Ineens was iedereen wakker: dit was gewoon een Gallardo met Audi koets erover. Busted. Maar toen de R8 de V10 kreeg (520 pk sterk), was de Gallardo al voorzien van 560 pk. Om dit recht te zetten en ordinair geld te verdienen kwam Audi met de R8 GT. Deze uitvoering had de volle 560 pk. Om de prestaties naar een nog hoger plan te tillen werd er geschaafd aan de kilogrammen. Het resultaat mocht er zijn. Veel zijn er niet van gebouwd. Van zowel de Coupé als de Spyder werden er 333 exemplaren vervaardigd. Een heuse special Edition. Zal het goed doen qua investering. Mwah. Dat lijkt mee te vallen, want voor de helft van de nieuwprijs heb je een R8 GT toegevoegd aan je collectie.

Audi R8 GT Coupé

McLaren MP4-12C
Nieuwprijs: € 260.000
Prijs in 2017: 130.000 (13.000 km, 2013)

Eigenlijk is het te bizar voor woorden. Tegenwoordig heeft McLaren een veelomvattend gamma aan modellen qua straatauto’s. Maar voor de MP4-12C was het slechts de McLaren F1. Een auto die meerdere malen duurder is dan zijn nieuwprijs. De MP4-12C was de tegenstrever van de mid-engined V8 modellen van Ferrari. Op elke meetbare manier was de McLaren beter. Klanten liepen weg met de auto. De 12C was uitermate dociel, comfortabel en capabel om elke dag mee te rijden. Een top-investering is het tot nu toe nog niet, want (wederom) voor de helft van de nieuwprijs heb je een van de beste supercars ooit gebouwd.

McLaren MP4-12C

Lamborghini Gallardo Superleggera
Nieuwprijs 2007: € 273.000
Prijs 2017: 130.000 (18.000 km, 2008)

Je kan ervan zeggen wat je wil, maar de Gallardo was voor Lamborghini uitermate belangrijk. Dankzij deze auto wist het merk uit Sant’Agata dan eindelijk zwarte cijfers te schrijven. Om aan te tonen dat Lamborghini het nog steeds niet was verleerd om een uitzinnige variant te bouwen, lanceerde het de Gallardo Superleggera. Het recept was supersimpel. Meer vermogen, minder gewicht en een bijna open uitlaat. Laten we eerlijk zijn: er zijn weinig auto’s die beter klinken dan deze junior-Lamborghini. Nieuw waren ze peperduur, iedereen wist dat dit een exemplaar was om in de gaten houden. Maar dat gebeurde niet. Er zouden meer varianten komen, waaronder een LP560 Superleggera en een Performante. Maar deze eerste generatie is het puurst.

Lamborghini Gallardo Superleggera

Ferrari 458 Spider
Nieuwprijs in 2014: 300.000
Prijs 2017: 145.000 (2014, 5.000 km)

De Ferrari 458 is opgevolgd door de Ferrari 488 GTB. In alles is deze auto beter. Met name de prestaties staan op een nog veel hoger peil. En prestaties zijn belangrijk voor een Ferrari. Maar de 458 Spider kan onmogelijk ‘sloom’ worden genoemd. Daarbij biedt de motor een groot voordeel: er is geen turbo of ander blaasinstrument te bekennen. Dus het geluid dat deze flat-plane crank V8 biedt is episch. Zeker in Spider-vorm kun je hiervan het beste genieten. Je zou kunnen denken dat deze exemplaren peperduur zijn geworden in de tussentijd. Nope. Ze zitten nu op de helft van de nieuwprijs. Waarschijnlijk het laagste punt.

Ferrari 458 Spider

Porsche 911 GT2 (997.1)
Nieuwprijs 2008: € 270.000
Prijs 2017: € 200.000 (2008, 35.000 km)

Nog niet zo heel lang geleden behandelden we ‘betaalbare’ Porsches met ongeveer 450 pk. Daar zat ook de 996 GT2 bij. Die kon je voor iets meer dan een ton op de kop tikken. We zijn nu een jaar verder en we kunnen concluderen dat rijke investeerders Autoblog lezen. Er staan er minder van te koop en de prijzen zijn in een paar maanden verdubbeld. Inderdaad. Je moet 2 ton meenemen voor een 996. Dat is hetzelfde bedrag dat je nu (nog) betaald voor zijn opvolger, de 997 GT2. Misschien wel de meest geslaagde 911 ooit gebouwd. Na deze 997.1 is de GT2 alleen leverbaar geweest als ‘RS’, dus met gekke stickers, vleugels en splitters. De cleane looks van dit model heeft ie niet. Daarom nu kopen. Over een half jaar zijn ze 3 ton. Kan niet missen.

Porsche 911 GT2 (997)

Mercedes-Benz SLR McLaren (C199)
Nieuwprijs 2004: € 614.000
Prijs 2017: € 300.000 (1.500 km, 2007)

De samenwerking tussen McLaren en Mercedes was op het circuit een uitermate succesvolle. Met Mika Häkkinen achter het stuur werd tweemaal de rijderstitel in de wacht gesleept. De merken uit Stuttgart (Mercedes-Benz), Affalterbach (AMG) en Woking (McLaren) creëerden de SLR. De auto was een concurrent van de Ferrari Enzo en Porsche Carrera GT. In tegenstelling tot die twee is de SLR verrassend goedkoop. Voor de helft van de nieuwprijs vind je een exemplaar met nauwelijks kilometers op de klok. Natuurlijk was het niet zo’n dramatische en exclusieve auto als zijn Duitse en Italiaanse tegenstrevers. Het was een stijlvolle GT tot extreme prestaties in staat was. De SLR kon zich in rechte lijn meer dan staande houden met de Carrera GT en Ferrari. Gaat deze auto nog in waarde stijgen? Dat is een beetje afhankelijk hoeveel je ermee gaat rijden. Tot zo’n 20.000 km zit je redelijk safe.

Mercedes-Benz SLR McLaren (C199)

Bugatti Veyron 16.4
Nieuwprijs in 2006: 1.400.000 (voor belastingen!)
Prijs in 2017: 1.000.000 (2007, 15.000 km)

Maar niemand wilde toch een Veyron? Niet helemaal waar. De originele Veyron was voor velen een stap te ver. Bizarre specs, maar de prijs was er ook naar. En hoe zeldzaam was de auto nu? 300 stuks? Dat is geen zeldzaamheid, dat is een productiemodel. De latere Grand Sport- en Vitessemodellen bleken veel geliefder. Vroeger was je al gauw een kleine twee miljoen armer. De eerste exemplaren zijn nog altijd bijzonder prijzig: 1 miljoen moet je minimaal meenemen. Maar relatief gezien valt het mee.

Bugatti Veyron



72 reacties

Het is bijna vakantie in Italie, net voor de vakantie hebben ze nog een voordeelactie, kijken HIER!
Zitten leuke verrassingen tussen zoals de XKR-S, Tuscan en de MP4-12C. Om de een of andere reden vind ik die laatste stukken fraaier dan zijn opvolger. Voor mijn gevoel een tijdlozer design dan de 650S.

Offtopic: Leuk artikel weer @willeme, dit is waarom ik Autoblog bezoek.
-Edit: Dank! Is inmiddels aangepast!-
@prototypezero: heb de XKR-S gereden. En hij klinkt fantastisch en ik vind ‘m geweldig ogen zo, maar echt briljant is ie niet. Slechte sper en te lichte besturing. Wel veel lol mee gehad maar niet echt een auto die briljant is.
@stfu: lichte besturing? Gewoon goed bekrachtigd met goede input zou ik het noemen. Een van de weinige merken die stuurbekrachtiging kan combineren met gevoel.
@stfu: Van meerdere mensen gehoord inderdaad, ik vond vooral de prijs erg opmerkelijk. Blijft een heerlijke bak, zelf zou ik een andere kleur willen dat dit smurfenblauw, past wat mij betreft niet zo bij een Jaguar, hoe bruut ‘ie ook is.
Bizar dat de Volvo 850R er niet tussen staat.. Op het moment wel in de lift maar nog steeds ver onder de nieuwprijs!, en dat voor een supercar!!
@kennone: Dingen zijn serieus over hun hoogte punt heen ..
Was 3 jaar geleden nog best wel een gimmick ..
Als je toen dacht dat je een investering kocht .. ben je nu in de aap gelogeerd ..
@lincoln: gelukkig heb ik er zelf niet zo veel voor betaald dan. Echter trekken de onderhoudskosten dat bedrag op het moment nu wel weer redelijk omhoog😭
@kennone: Tja.. maar tegenwoordig rijden er toch alleen nog maar zielige mensen in 850R’s ?
Van die lui die het nodig vinden om iedereen tenminste 50 keer te vertellen dat ze zo’n op zich best leuke auto hebben…
@dracae: serieus ja? Ik ben ze nog niet tegen gekomen. Maar ga het nu wel in de gaten houden!!
@kennone: 850? Da’s toch een Fiat. Die is toch nooit als R geleverd. De 500 wel volgens mij maar dat was geen ‘supercaR’

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Fiat_850
@stephane8200: ik dacht dat hij het over een bmw had
@plopkoekje: ik had het over het aantal PK’s van mijn auto
@dracae: echt he :’)
@kennone: Niet echt een ‘Supercar’.
@willeme: ik vind hem wel echt een supercar. Rijd altijd. Alles kan mee en komt nog best goed vooruit! Super toch?
@kennone: Ehhh, nee. Het is een Volvo 850 die iets sneller is dan een normale 850. Nog niet echt een Supercar ;).
@willeme: hij rijd echt super fijn en is super oud, staan super veel km’s op. Het onderhoud is super duur. Kort om alles is super. Supercar dus!!
@kennone: dit bedoelde @dracae met zielige mensen, man man man.
@kennone: HAHAHA
@kennone: Excuseer mij.. Maar kijk nog eens goed naar het lijstje ‘supercars’ en bedenk dan dat een middensegment merk als Volvo daar helemaal niet tussen past.
@Ilquadrifoglio: na alles wat ik hie neer gezet heb in dit topic zie de gei nog steeds niet dat het een grap was??🙈
@kennone: Je bedoeld superkar?
Alles op zn tijd benieuwd wat er over 5 jaar is gebeurt met al deze parels
Consumentenadvies waar we wat aan hebben, bedankt Autoblog!
@hhitalia: Tsja, niet de schuld van Autoblog dat je ze niet kunt betalen :)
Toch is het eea in veel gevallen wel te verklaren;
O.a. de McLaren MP4-12 (en SLR) blijken bizar duur te zijn in onderhoud. Stomste onderdelen kosten >10.000 waardoor ze volgens mij redelijk gedumpt worden 2e hands?. O.a. gast van Gotham Dreamcars heeft eens een video gemaakt waarbij hij de rekening van hun huurauto opsomt.
TVR en de Lotus hebben ditzelfde probleem verwacht ik? (betrouwbaarheid, lastig onderdelen te krijgen etc).

Waarom de Gallardo (beperkt gemaakt) deze reputatie niet heeft is vreemd; het lijkt vooral Ferrari (kleine oplages, de Speciale is al aardig duur geworden volgens mij??) en Porsche te zijn. Vooral bij Porsche is dit best bizar omdat er ook zat auto’s zijn die in vrij grote oplages gemaakt zijn die behoorlijk overprices zijn imo.
@Rudy: je zou toch zeggen dat duur in onderhoud voor een auto van een dergelijke prijs geen probleem hoeft te zijn. Kijk bijvoorbeeld naar de carrera GT, dat is ook een nachtmerrie in onderhoud maar doet het toch goed. Ik denk zomaar dat de tijd voor de SLR (de m3 csl trouwens ook) nog wel komt.
@Rudy: De Gallardo kreeg nog tig facelifts en “uitzwaai” versies. Het was uitmelken op z’n VAG’s tot de Huracan kwam.
Bij Ferrari zijn ze heel strikt met specials. Investeerders zullen dat zeer prettig vinden, dat ze er op aankunnen dat er niet nog 5 upgrades volgen.
@rudy: De Mclaren werd volgens mij ook behoorlijk afgekraakt in testen als te steriel en weinig beleving t.o.v. de Ferrari 458.
Denk dat met name de R8 en de SLR nog flink gaan stijgen
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
Euh, is nog niet heel lang geleden dat je nog een CSL ophaalde voor 50k…
@reinj: precies, al zijn de prijzen in de afgelopen 18 maanden niet veel meer gestegen.
@reinj: 50k is wel heel hoopbol. In de tekst staat de stinging te opzichte van de nieuwprijs. Daar zijn ze nog gemakkelijk onder te krijgen.
Eigenlijk ook allemaal niet echt hele toffe auto’s met vrij grote oplages.., behalve die TVR en Veyron (is ook geen auto, meer vliegtuig)

Het stopt ook een keer de woekerprijzen
@flippiez06: niet echt hele toffe auto’s?? Een M3 CSL? Een Gallardo Superleggera ??
@mda: ok een csl daar heb je gelijk maar die r8 en dat gallardo ding zijn geen echte hoogvliegers
Bizar dat de M3 CSL en GT2 nog relatief redelijk geprijsd zijn, zeker nu andere M3s en Porsche specials zo duur zijn. Redelijk veilige investeringen lijkt me.
@mda: Mwah, de Bmw M3 Csl met 110000 tot 150000 euro redelijk geprijsd noemen vind ik al geen goede investering meer!
Van mijn geld alleen PorscheS en misschien een Ferrari (niet die 458 spider!) de rest mmmm… mag iemand lekker op verliezen mij niet gezien.
Betreffende het stukje bij de Bmw M3 CSL is dikke onzin óf je wordt bij Premium Classics gewoon hard in je reet genaaid! (ik denk zelf het laatste…)
Ik had eigenlijk verwacht en stiekem gehoopt dat de Mercedes McLaren SLR flink in waarde zou stijgen. Ik vind het nog steeds een hele gave en stoere auto om te zien.
@pagani86: Waarom zou je hopen op een waardestijging van een supercar?
Ik vind die Superleggara niet zo, maar voor die 130 EURO neem ik m toch maar mee. Handig voor als mijn Fiat Panda vanwege onderhoud niet beschikbaar is.
-Saleen S7: een half miljoen dollars, blijf ik ‘bescheiden’ vinden voor een Le Mans-winnaar voor op de weg.
-Artega GT: staat in Nederland voor 55 duizend euro te koop. Meer ‘value for beauty’ ga je niet vinden.
-Corvette ZR1: slechts 60 duizend dollars voor die Porsche gehaktmolen.
-Noble: die met die Ford Mondeo achterlichten. Vanaf 30 duizend pond.
-Lotus Europa: iedereen is hem vergeten. Kan daarom vast niet veel kosten.
-De Tomaso Pantera; zijn nog zat te vinden onder een ton. Had ik eigenlijk niet verwacht.
-Alpine A310: Oke, mist misschien wat power, mee hé, ze zijn niet duur.
@rob: Een echt nette Pantera onder een ton ? Dat wordt echt moeilijk hoor.
Ja een USA versie met de foute bumpers wel maar daar wil je niet dood in gezien worden. Een goede pre L (de chroomversie) zit echt wel op een ton en de latere versies en Bv een GTS gaan daar ruimschoots overheen. Ik ben een tijdje op zoek geweest maar er zit echt heel veel rommel onder een ton.
Ik ben een tijdje serieus op zoek geweest maar heb uiteindelijk maar 2 paardjes erbij gekocht…
@seicilindri:
Is dat zo ja? Dan heb ik me redelijk vergist in het ding ;-) Dacht dat je keurignette exemplaren nog wel voor een ton kon oppikken.
Tis inderdaad ook wel een hobby object. Goed of matig uitgevoerd, geeft het ding in het algemeen wel extra charme vind ik.
@rob:

Die gast heeft een filmpje en wat foto’s op autojunk staan ..
Denk dat je die wel de moeite waard vindt ..
Manuele R8 v10 is echt een goede investering.
@woudloper: ze klinken wel mooi, maar dat uiterlijk is verschrikkelijk, totaal niet aantrekkelijk
Grappig eigenlijk. Auto’s als de M3 CSL, TVR en zeker ook de Lotus kon je een jaar of 8 terug ophalen voor een prikkie. Moet je nu eens kijken zeg.. 70.000 euro voor de lotus. Bijna een ton voor een CSL. Belachelijk veel geld voor die dingen. Ja, ze zijn leuk maar ikzelf zou het er niet voor over hebben.

Er zitten wel echt pareltjes tussen hoor. De 458 vind ik geweldig, zo in het wit vind ik hem echt heel erg fraai. Potentiële opvolger ooit voor de F430. Alleen die klinkt wel beter als je het mij vraagt..

Absoluut hebbeding? De Viper! Wat een beul zeg!
Waar kan ik een 2014 Ferrari 458 Spider kopen met 5000 km op de teller voor € 145.000?
Een smurf blauwe xkr..
Misschien minder in waarde gestegen dan een smurfen CD..
Relatief gezien is alles best redelijk geprijsd als je veel geld hebt.
Of je haalt ipv een Ferrari 458 gewoon voor dik 60 ruggen een Japanner die de rest breed lachend voorbij rijdt: http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=320470789
Alle auto’s die genoemd zijn, zijn nog niet zo oud. Enkel de lotus begint een beetje op
Leeftijd te komen. Maar van de engelse merken verwacht ik niet zo veel.
Van de recente sportcars is maar een enkeling na een paar jaar al in waarde gestegen tov nieuwprijs.
Een audi tussen een lijstje supercars is het zelfde als patty brard op een lijstje supermodels
@drdrift: Hetzelfde als jouw flauw commentaar !
@dijan: vind je patty een lekker ding?
Bewijst dit artikel niet gewoon dat deze ‘speciaaltjes’ toentertijd veel te duur waren en nu eindelijk hun terechte prijspeil hebben bereikt?
De M3 CSL is juist wél in prijs gestegen. Die kocht je een jaar of 3 terug voor circa 40k. Doe mij maar een dergelijk rendement op een belegging. Slecht geïnformeerd, Autoblog.
@tazmania: zoals he in de tekst kunt lezen, ten opzichte van de nieuwprijs.

En destijds voor 40-50 mille??? Lastig hoor. Naar mijn weten zijn ze nooit onder de 60 geweest. En van dit type BMW (bruutste M van de afgelopen jaren) zou je meer verwachten.
Persoonlijk ben ik wel benieuwd naar de bron van al dit moois. De R8 gt staat bijv te koop voor bijna 2 ton ipv de opgegeven 130K. Ook zou ik het een kunst vinden als je een 458 met die kmstand uit 2014 voor dat geld kan krijgen.
@occasiefapper: overal in Europa. Met name in Italie en Duitslan. In Nederland is de markt bizar qua prijzen vior dit type auto.
@willeme: onzin, de goedkoopste is al 160 mille daar, en dan moet je nog BPM betalen bij import.
@grandmasterb: haha, voor 160k heb je een van de duurste in Europa. Ze beginnen al rond de ton. Toegegeven, daar moet nog BPM overheen. Maar voor 130k (zoals vermeld in de tekst) kun je diverse knappe exemplaren vinden. Dat prijsverschil zit hem niet alleen in de BPM. (Nederland is vrij duur als het aankomt op dit soort auto’s).
Csl niet in waarde gestegen? 5-6 jaar geleden kocht je ze nog rond de 40k… nu rond een ton… noem ik toch een flinke stijging
Die CSL is flink duur anders!
SLS AMG zit in stijgende lijn, eigenaars die hem hebben verkocht zitten met spijt nu.
Al die merken zouden beter 3 keer zoveel vragen als ze een gelimiteerd speciaaltje op de markt brengen. “Een GT2RS? Ok, 600.000€. We hebben er wel maar 500 van gemaakt, dus je moet snel zijn.” Wedden dat die ook verkocht geraken, er wordt meer mee gereden en de investeerders hebben er geen bal aan.

OT; doe maar die XKR-S in precies deze uitvoering. Prachtig! Looks, geluid… Is enkel niet zo snel als zijn concurrenten toen (GTR en co), maar ik ben niet van plan om Max te kloppen op de openbare weg.
Waarom is de Murcielago niet genoemd?
@ff40: Die is al in prijs gestegen

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).