Deze 1’M’ klinkt zoals een BMW zou moeten klinken

Auteur: , 18 Reacties

Because V8.

BMW 1M V8

De BMW 1M is absoluut geen stakker, en al helemaal geen auto die je het schaamrood op de kaken laat staan, vraag dat maar aan Jeremy Clarkson of Andre de Vries, die in deze video het maximale uit een 1M haalt op de Ring.

Echter, zelfs M GmbH erkende de kleinste ‘M’ niet als een volwaardig product; de 1M moest het stellen met ‘powered by M’ op de zes-in-lijn. Dit was voordat de M Performancelijn werd gelanceerd, anders was dit nog een oplossing voor het M-conundrum geweest.

Hoe dan ook, onder het motto ‘moar is always better‘ trokken een paar Russen de 4.0 liter S65 V8 uit een M3, namen een enorme schoenlepel ter hand, en lieten de achtpitter in een 1 Serie glijden. De van oorsprong 135i werd nu een 1-dubbel M, met een geluidje waar menig Bimmerenthousiast blij van wordt in zijn broekje. Bekijk hem schuin van voren, en de gelijkenis met de Z3M Coupe dringt zich bovendien meteen op.

Het is niet de eerste keer dat de 1 Serie een motortransplantatie krijgt, zo was er al eens een 1M met GM V8, en ook schijnt een BMW V10 te passen, maar deze ombouw heeft de nauwste M-familiebanden. Hoor hem grommen op autojunk! (via Boldride)



18 reacties

erg dik!
maar die Z3M Coupe zie ik er niet in hoor, misschien @Jipp wel….
@g00f81: he, vrienden taggen doe je maar op facebook.
@marikoelolo: haha… kijk ff hiernaar…dan snap je het misschien…
http://www.autoblog.nl/nieuws/lezersvraag-lijken-bmws-net-als-audis-teveel-op-elkaar-71415
@g00f81: aah, nu snap ik t, jammer van die niet bestaande edit-knop
Volgens mij werd vrij recent nog de conclusie getrokken dat er juist een 4 cilinder in moet zitten en dus geen V8.
Atacama gelb! De meest geweldige kleur op een BMW, naast Estoril blau natuurlijk. Jammer dat dit zonnengeel alleen op de Z4 geleverd is.
Hij klinkt dus nu als een BMW maar het ziet er nog steeds uit als een Hyundai
@thierryvth:
Het ergste is nog dat hij niet eens klinkt als een BMW, bij BMW denk ik nog steeds aan een gillende 6 in lijn….
Luister eens goed als je nog een keer een E46M3 vol hoort optrekken, daar gaan de haren op mijn armen van rechtop staan. Dit V8je doet me werkelijk helemaal niks….
Wat een ontzettende Amerikaanse actie van die Russen, die flikkeren namelijk ook overal zo’n lompe V8 in… Ik ben er geen fan van, brengt de volledige auto in onbalans.
@mazdarx: Ik ben een groot fan van de 6 inlijn maar ik denk eerlijk gezegd dat die onbalans wel meevalt, die 4.0 V8 is een relatief ligt blok en het zwaartepunt ligt nu wat verder achter de vooras omdat een V8 korter is als een 6 inlijn…
@mazdarx: Een LS3 V8 van GM weegt 10kg meer dan de i6 Turbo van BMW. Dat merk je echt niet hoor. Iedereen denkt altijd maar dat een V8 automatisch zwaarder is. Maar de LS blokken zijn vrij licht voor het formaat, tel daarbij op dat ze vrijwel overal inpassen en je hebt een prima swap motor. Die vaak lichter is dan de motor die ze vervangen.
@mazdarx: Sterker nog, de M3 V8 die hier gebruikt is weegt slechts 8kg meer dan de i6 Turbo.
@mazdarx: G-power deed deze S65 transplantatie 2 jaar geleden al, en krikte het vermogen van de V8 gelijk op naar 600hp.
Niks mis mee.
http://www.bimmerboost.com/content.php?2804-G-Power-swaps-an-S65-V8-into-an-E82-1M-and-supercharges-it-to-make-the-600-horsepower-G1-V8-Hurricane-RS
Ben niet zo fan van BMW, vooral het design niet (m.n. huidige modellen), maar de 1-serie coupe (vooral met dit geluid) en de Z4 zijn helemaal TOP!!!
Niet om aan te gluren.
Nicee
Echt mijn droomauto dit. Werkelijk geniaal.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).