Deze auto’s met 7 procent bijtelling lease je nog dit jaar

Auteur: , 50 Reacties

Alle auto's die dit jaar in aanmerking komen voor 7 procent bijtelling, gaan volgend jaar naar 15 procent. De run op auto's met lage bijtelling is dan ook al begonnen, maar er is nog keuze. We zetten alle nog beschikbare 7 procent-bijtellers voor je op een rijtje.

Lease Beschikbaarheid

Om nog in aanmerking te komen voor 7 procent bijtelling, is het belangrijk dat de auto nog dit jaar op naam wordt gezet. Voor enkele populaire plug-in hybrides is de levertijd ondertussen zo ver opgelopen, dat de importeur levering dit jaar niet meer kan garanderen.

Vrijwel alle importeurs doen hun uiterste best zoveel mogelijk productieplaatsen voor plug-in hybrides te claimen bij de fabrikant, of ze hebben zelf een aardige voorraad aangelegd. We maakten een belrondje langs alle importeurs om te checken welke auto’s nog beschikbaar zijn en welke auto’s je dit jaar niet meer kunt rijden. Doe er je voordeel mee!

Audi A3 Sportback e-tron
Aandrijving: Plug-in hybride (benzine)
Vanaf: 39.700 euro
Gecombineerd vermogen: 204 pk
Beschikbaarheid: levering dit jaar gegarandeerd

Audi Q7 e-tron
Aandrijving: Plug-in hybride (diesel)
Vanaf: n.n.b.
Gecombineerd vermogen: 373 pk
Beschikbaarheid: leverbaar vanaf volgend jaar, dan met 15 procent bijtelling

BMW i3 Range Extender
Aandrijving: elektrisch met range extender (benzine)
Vanaf: 39.990 euro
Gecombineerd vermogen: 170 pk
Beschikbaarheid: levering dit jaar gegarandeerd

BMW i8
Aandrijving: Plug-in hybride (benzine)
Vanaf: 138.000 euro
Gecombineerd vermogen: 362 pk
Beschikbaarheid: levering dit jaar gegarandeerd

Ford C-MAX Plug-in Hybrid
Aandrijving: Plug-in hybride (benzine)
Vanaf: 34.995 euro
Gecombineerd vermogen: 185 pk
Beschikbaarheid: levering dit jaar gegarandeerd

Mercedes C 350 e
Aandrijving: Plug-in hybride (benzine)
Vanaf: 57.995 euro
Gecombineerd vermogen: 279 pk
Beschikbaarheid: geen reactie van Mercedes-Benz Nederland

Mitsubishi Outlander PHEV
Aandrijving: Plug-in hybride (benzine)
Vanaf: 39.990 euro
Gecombineerd vermogen: 203 pk
Beschikbaarheid: gefacelifte Outlander reeds te bestellen, uitlevering vanaf oktober

Volkswagen Golf GTE
Aandrijving: Plug-in hybride (benzine)
Vanaf: 38.190 euro
Gecombineerd vermogen: 204 pk
Beschikbaarheid: levering dit jaar gegarandeerd

Volkswagen Passat GTE
Aandrijving: Plug-in hybride (benzine)
Vanaf: 44.590 euro
Gecombineerd vermogen: 218 pk
Beschikbaarheid: levering dit jaar gegarandeerd

Volvo V60 D5 Twin Engine
Aandrijving: Plug-in hybride (diesel)
Vanaf: 59.995 euro
Gecombineerd vermogen: 230 pk
Beschikbaarheid: gelimiteerde oplage, volledig uitverkocht

Volvo V60 D6 Twin Engine
Aandrijving: Plug-in hybride (diesel)
Vanaf: 59.995 euro
Gecombineerd vermogen: 280 pk
Beschikbaarheid: levering dit jaar gegarandeerd

Volvo XC90 T8 Twin Engine
Aandrijving: Plug-in hybride (benzine)
Vanaf: 77.995 euro
Gecombineerd vermogen: 407 pk
Beschikbaarheid: levering dit jaar niet meer mogelijk, volgend jaar 15 procent bijtelling

Benieuwd naar de auto’s met 14% bijtelling? Check dan dit lijstje!



50 reacties

Zit er weinig anders op dan een i8 te leasen, die is tenmiste het bekijken nog waard.
Wie maakt de grap over extra oliekosten bij VAG-modelletjes?

OT: Doet u die XC90 T8 maar. Niet dat ik ook maar iets van doen heb met bijtelling. Privé rijden all the way!
@vonklausenburg: en waar zou die grap op gebaseerd zijn? Volgensmij vind zelfs de grootste vag-hater dit niet grappige meer.
@dutchdriftking: Het is ook niet meer grappig. Het is een beetje olie op een vuurtje gooien.
@vonklausenburg: die woordspeling kan ik dan wel weer waarderen!
@dutchdriftking: Wen er maar aan, er schijnen namelijk zelfs nog mensen te zijn die grindbak grappen maken over Jos en Max verstappen…
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
Waarom staan de auto’s die niet meer leverbaar zijn er toch tussen? Staat toch echt ‘auto’s met 7% bijtelling’ en niet ‘auto’s die dit jaar 7% bijtelling zouden hebben gehad’.
@singer911: Om aan te geven dat ze niet meer leverbaar zijn? Anders krijg je weer gedoe met mensen die gaan vragen of auto A of B wel nog leverbaar is omdat die niet in het lijstje staat.
@Edge: Het lijkt me logisch dat je er van uit kunt gaan dat ze niet meer leverbaar zijn als ze niet in dit lijstje staan. Vandaar ook de titel ‘deze auto’s met 7 procent bijtelling lease je dit jaar nog’
Mercedes is uitverkocht en niet meer leverbaar hoorde ik zaterdag van de dealer.
@stephane8200: onzin, gewoon goed zoeken, wordt altijd wel wat geannuleerd en anders over de grens kijken
@parker: ik vertel je wat de dealer me zegt. Dat is per definitie geen onzin. Ik ga hier niet uitleggen hoe je alsnog aan zo’n auto kan komen. Wat jij zegt zijn opties maar daar moet een dealer wel aan mee willen werken. Heb in het verleden wel eens voorraadauto’s tussen dealers geprobeerd te regelen maar dan moeten die wel vriendjes zijn.
@parker: ik was 4 weken geleden bij MB in den haag, die waren toen al aan het zoeken in het buitenland omdat de nl prod capaciteit vol zat en levering niet meer gegarandeerd was. Op zich ook niet gek want de C klasse is de fraaiste auto uit het rijtje.
@parker: je kan zoeken wat je wilt, MB Nederland heeft nog 500 extra productieplaatsen weten te bemachtigen (nu dus 3500) en die waren vorige maand allemaal al verkocht/gereserveerd. De overige capaciteit (2000) is bestemd voor Duitsland en China. En zelfs in begin April was de c350e al uitverkocht bij dealer Wüst. Die had 300 productieplaatsen gekregen van MB nl. De run is gewoon te groot voor de capaciteit die beschikbaar is voor dit jaar. Daarom kan MB nl niet meer garanderen dat er buitenom de capaciteit dit jaar nog geleverd kan worden.
@daveyb078: tuurlijk, genoeg redenen te verzinnen om het op te geven. En toch zullen er nog zat te vinden zijn, gewoon de aanbodsites in de gaten houden, ook in Duitsland. Als je ‘m zelf koopt tenminste, anders wordt het te omslachtig. Ook volgend jaar kun je er een tweedehands kopen, zolang ie maar in ’15 op kenteken is gezet.
Ik maak m maar gewoon: de vag-modellen vallen eigenlijk in de 15% klasse, 7% bijtelling en de rest van het geld blijft over voor olie
@jobberns: Dankjewel. Ik zat er op te wachten.
Dank! Dit is een handig lijstje.
@pomoek:
Als het zou kloppen/relevant zou zijn wel.
De helft is dit jaar niet meer leverbaar=niet relevant en diesels die plots op benzine lopen.

Sorry, ik kan er weinig mee.
Jammer dat er zo weinig diesel plugin hybrides zijn. Dat is zoveel logischer. Dat de nieuwe XC90 plugin op basis van een benzine is, is erg raar in mijn ogen. Dat heeft Audi beter voor elkaar in de Q7. Alleen is die niet meer tijdig te leveren helaas.
@dutchdriftking: het is heel erg logisch eigenlijk, Plug In Hybrides zijn geen verkooptoppers (behalve als er hele rare overheidsmaatregelen zijn getroffen). Dus een merk heeft het liefst een PHEV die wereldwijd goed verkoopt. In Europa is een diesel zeer gewaardeerd, maar in Azië en Amerika is een diesel nog biet geaccepteerd. Daarbij is er met een benzine veel meer te winnen qua zuinigheid op papier. En last but not least, een PHEV is zwaar door de extra accu’s en elektromotoren. En een diesel weegt vaak al een stukje meer dan een vergelijkbaar benzine model.
Of je koopt de auto gewoon zelf. Dan heb je 0% bijtelling.
@kvgorp: of je koopt hem op de zaak, maar dan tweedehands: een plugin uit 2013 heeft ook 0% bijtelling tot 2018…
@kvgorp: of je rijdt strikt zakelijk, heb je ook 0% bijtelling ;-).
@Kvgorp: Klopt. Maar dan heb je wel minstens 20% afschrijving. En bijtelling klinkt natuurlijk wel leuker dan afschrijving.
Waarom de Q7 in het rijtje als ie pas volgend jaar leverbaar is? Die komt in 2015 echt niet op kenteken te staan. Beetje gelul in de ruimte zo he.
De Mercedes-Benz is inderdaad uitverkocht. De Passat GTE is alleen nog leverbaar dit jaar als je hem leased via Volkswagen bank, via elke andere leasemaatschappij krijg je te horen dat ze niet meer kunnen leveren.

Ook een beetje flauw om slechts van enkele modellen te zeggen dat ze volgend jaar leverbaar zijn met 15%, dat geldt namelijk voor de rest ook maar ook modellen die jullie niet noemen van andere merken (Toyota, BMW…)
E- tron is ook al op. Volgend jaar zijn deze auto’s gelukkig niet meer interessant en gaan mensen allicht wel met hun hart een nieuw voertuig kiezen.
@thomasbol: als je langs de A16 bij Dordrecht kijkt wat er bij Ames voor de deur staat zou je wat anders denken. Daar stonden gisteren nog 6-8 Misano rode e-trons op een rij als ik me niet vergis.
@stephane8200: Die zijn allemaal verkocht, tenminste dat werd gezegd
@daveyb078: OK. Audi heeft ook een website met voorraadauto’s. Vorige week stonden daar nog een paar e-trons bij verschillende dealers.
Opmerkelijk dat de D5 en D6 allebei hetzelfde kosten, trouwens.
@gtwillem: die D5 is een speciale uitvoering met behoorlijk veel standaard. Speciale witte kleur met (lelijke) 19″ standaard. Ze zijn trouwens wel uitverkocht, maar dealers hebben nog wel wat onverkochte productieplaatsen.
@stephane8200: ah, op die fiets! Dan nog buiten budget helaas. Ik kan nog gaan voor een Golf GTE of A3 E-Tron, maar als ik de privé kilometers maak met de Impreza is elke auto een 0% bijteller, en dan zijn er veel interessantere auto’s te leasen. Of ik verleng het contract met de BMW nog een jaartje en wacht hoe de nieuwe Giulia, Talisman en A4 zijn. Of een allerallerlaatste oude A4 Advance Sport Competition Plus scoren, die kan nog als 1.8 TFSI besteld worden. Keuzes… :-).
@gtwillem: ik heb in het verleden wel eens met registratie gereden maar dat ga ik niet meer doen. De Volvo past bij mij in het budget, maar de Mercedes is aanzienlijk voordeliger. Probleem met de A3 en Golf is de diefstal/inbraakgevoeligheid. Bij een collega is zijn e-tron S-line compleet gestript en uit mijn A3 is de navigatie recent ook onvrijwillig verwijderd. Dat was de 4e (!!!) keer bij die auto, die niet de hele looptijd de mijne is geweest. Voor mij is dat wel een factor die de keuze daarvoor belemmert.
@stephane8200: ik vind persoonlijk de Golf en de A3 te duur voor wat ze eigenlijk bieden. Met een paar opties (die je gewoon wilt) gaat ie al gauw naar een halve ton. Mijn 325i was nieuw net geen ton en hij had alle opties die je nodig hebt. En een veel fijnere aandrijflijn. Ik zit nu te kijken naar de Mazda 6 2.0 GT-M, Audi A4 1.8 TFSI Advance Sport Competition Plus, BMW 320i Executive Modern Line, Volkswagen Passat 1.8 TSI Highline of gewoon sch**t aan prestige en badges en gaan voor een Skoda Octavia.
@gtwillem:
Volgens mij ben je inmiddels een nuchtere volwassen vent dus f*ck de badges en kies tussen de Mazda 6 en de Skôda Octavia, hou je geld over voor de echt leuke dingen in het leven.
Qua looks zou ik uit jouw rijtje voor de Mazda kiezen.
@noodles: op de AutoRai ben ik serieus gaan ‘oriënteren’ en er waren vele afvallers.

De enige twee auto’s die een verrrassende indruk achter lieten waren de Mazda en de Skoda.

De Skoda is enorm ruim, keurig afgewerkt, zit goed en de prijzen zijn zeer behappelijk. Zelfs de optie prijzen zijn goed te doen. Ik zou zelfs een Octavia RS kunnen doen in appeltjesgroen en nog ben ik goedkoper uitndan met een A3 E-Tron…

De Octavia is een heel nuchtere keuze, maar de Mazda 6 is echt een heel mooie auto. Qua design erg netjes, met name de sedan, welke een stuk langer is dan de station. Daarbij was het interieur een grote verassing: ruim en bovenal erg mooi. Een rode 2.0 GT-M valt nog binnen het budget, misschien maar eens een proefritje maken….

Desondanks, ik ben erg benieuwd naar de 1750 Giulia. En ook de nieuwe Talisman en A4 lijken de moeite waard. Nogmaals, keuzes….
@gtwillem:
De D5 was een afgeladen actiemodel, de D6 mag je zelf nog gaan aankleden.
@noodles: kunnen al die ‘premium’ merken een ding doen: gewoon een model op de markt brengen met de opties die je wilt. Metallic lak, mooie velgen, lederen bekleding, goede audio, groot navi, automatische airco. Als iedereen het toch besteld…

Audi is de enige die het begrijpt, nu de A4 op zijn detour is. Neem een A4 1.8 Advance Sport, voor 800 euro heb je het Competition Plus pakket. En dan heb je een A4 met alle denkbare logische opties… Het kostte Audi 8 jaar, maar nu is ie er dan. De A4 die je altijd wilde…
@gtwillem:
Maar dat doen ze alleen aps het model eruit gaat.
Zo kocht een vriend het vorige model, alles erop en eraan, V6TDI automaat voor €54.
Let wel, het leer werd er achteraf in Nederland pas ingezet, dus niet origineel maar het ziet er wel prachtig uit. We zijn nu 8 jaar verder en hij heeft hem nog steeds.
-edit: nutteloze bijdrage-
Dankje AB, morgen krijgen we wederom 100 telefoontjes van mensen die dit jaar een Passat GTE willen hebben. De Golf GTE is ook uitverkocht, maar er zijn nog wel een aantal op voorraad. Naar welk nummer kan ik deze mensen doorverbinden?
Heb al 2x een Golf GTE zien rondrijden rond Antwerpen. Toevallig ook 2 Nederlanders. Prachtig en sportief. Geniet dan ook mijn voorkeur maar ja… goedkoop is hele het hele lijstje niet .
NB: Vandaag ook een Tesla gezien. Viel dat tegen, veel te groot en vooral te breed. Wat moet je daarmee in de binnestad en voor lange ritten zit je ook al beperkt.
Waar is de Prius Plug-In? De voorloper van al het bovengenoemde spul en een auto die evengoed gewoon 1:23 rijdt bij niet opladen ( als je normaal rijdt en niet links blijft plakken idd)
@mastemaker: te lelijk. Punt.
@mastemaker:
Daar is de productie vorige maand van gestopt, dus net als meer dan de helft van het lijstje zal die niet meer leverbaar zijn.
Alleen is de xc90 al uitverkocht voor dit jaar (en deel van volgend jaar)….
Zet de i8 maar op de zaak

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).