Deze C-Klasse heeft meer cilinders dan je denkt

Auteur: , 35 Reacties

Een ogenschijnlijk nette W202 Combi in een typische Mercedes-kleur, met 'iets' te grote wielen. Toch is er iets bijzonders met deze tien mille kosten station aan de hand.

Het is namelijk een échte AMG. Op het kentekenbewijs prijkt de magische aanduiding ‘C43 AMG’. Deze C-Klasse komt nog uit een tijd dat de C43 het absolute topmodel was en niet de AMG Light, zoals vandaag de dag. Onder de kap een dikke atmosferische V8 met 4,2 liter slagvolume en 306 pk. Wat deze C43 dan weer wel deelt met de nieuwe C43 is zijn ingetogen voorkomen. Anders dan de huidige, wat schreeuwerige 63-modellen, zijn de C43’s af-fabriek lekker anoniem. Alleen de kenner ziet in het iets sportievere bumperwerk en de decente wielen een aanwijzing dat het om een echt rappe Benz gaat.

Van decente wielen is bij dit exemplaar helaas geen sprake, de ogenschijnlijk verder keurige auto is namelijk voorzien van een setje Carlsson-wielen van een inch of wat te groot. Niet iets wat de liefhebber van origineel hoeft af te schrikken, een setje origineel lichtmetaal is immers zo gemonteerd. De combinatie van Vivianit Grün in combinatie met een zwart/wit Designo-interieur lijkt me een behoorlijk unieke en stiekem best wel gave kleurstelling.

Voor de C43 uit 1999 (fiscaalvriendelijk!) en 258.518 kilometer aan ervaring wordt 9.450 euro gevraagd. De correcte 17-inch Styling 2 wielen heb ik eveneens voor je opgesnord, voor een schappelijke 650 euro. Hoef jij nog enkel het plaatwerk van de C43 zeer grondig op roest te inspecteren, want dat is helaas een bekende kwaal van deze generatie Mercedessen.



35 reacties

Ik vind dat hoesje om het stuurwiel verschrikkelijk.
@rufctr01:

Tweede wereld oorlog was opzich ook best verschrikkelijk ..
@lincoln: op zich zijn die Duitsers in elk geval wat stiller…mag wat kosten, heb je ook wat
@lincoln: je meent het….
@rufctr01: met zwart leder en gewoon de originele 5 spaak AMG velgen was dit een retegaaf exemplaar geweest
@rufctr01: net als met een mooie meid in een lelijke jurk: dat kan er vanaf.
Ik vraag mij altijd af wat voor een types er nou kiezen dit soort auto’s te rijden. Dat tweekleurig interieur, die te grote wielen, die lakkleur het is allemaal niet zo smaakvol in mijn ogen.
@fiestacruizer: het tweekleurige interieur is door een bril van nu misschien wat kitscherig, maar de exterieurkleur vind ik echt super. Staat hem prima, wel even normale patta’s eronder inderdaad ;)
Gave wagen en lekker kleurtje, maar die wielen maken er meteen zo’n stereotype kamperbak van, zonde…
@trustmeiamanengineer:

Dingen krijg je er van zijn levensdagen niet af ..
@trustmeiamanengineer: ja die wielen zijn echt kansloos. Ik heb een 2tone interieur nooit mooi gevonden , op geen enkele auto.

Maar als je er gewoon zwart leer in knalt met zwarte alcantara dak hemel , die originele velgen er onder dan wordt het een leuke auto.

Best lekker een V8 in een C
@trustmeiamanengineer: joh hou op. Die wielen en die kleur gaan prima en zie je bijna niets van als je erin zit. Wat je wel ziet als je erin zit, doet echt pijn aan de ogen. Wat een vreselijk interieur.

P.s. voor de velgen kun je dus beter naar Rotterdam. Daar kosten ze maar 50€ extra.
een kleur die je niet vaak ziet in nederland. wel leuke auto. voor een leuke prijs volgens mij.
Helemaal standaard, in het zilvergrijs, als sedan, is dit m’n droom-budget-muscle-car.
Dusch, ik raadde het in één keer goed…wat krijg ik nu van Autoblog-punt-en-el?
@megakix: elke dag leuke, informatieve en bovenal gratis artikelen! Gefeliciteerd!
@Dizono: Hahaha. Held!
@Megakix: een mega-kix-start misschien
Normale putdeksel velgen er onder en dat lichte lapje op het dashboard en het stuur donker sausen en je hebt een nette sleeper
Serieus.. die velgen…
Zwart, zowel binnen als buiten, en een setje putdeksels a.u.b. Een paar witte AMG klokjes mag nog net. Dit lijkt wel de ex-auto van een ledertasjes ontwerper.
Toch, een jaren 90 AMG hoort zilvergrijs. Maar wel een gaaf ding.
Met de originele amg wielen eronder blijf je met die lelijke kleur zitten. Vraag me af of dat ooit wel mooi oud gaat worden.
Als je pks hebt mag dat best gezien worden want die sleepers zijn na 2x ook maar saaie bakken om te zien
De kleur heet Vivianit grün en staat hem prima moet ik zeggen.
Weer eens wat anders dan standaard leasebak grijs.

Het interieur is echter in een woord, walgelijk.
Dat was misschien ‘hip’ in 1999, maar in 2017 wil je daar niet in gezien worden denk ik.

Verder prima auto’s die W202’s.
Heb er zelf eentje namelijk (een C280) en die wil al heel prima van zijn plek, dus zo’n C43 is helemaal rap.
Laatst bij deze garage geweest en ook een korte blik op deze AMG geworpen. Laten we het zo zeggen, ik denk dat je je 10K beter aan iets anders uit kan geven.
De W202 begin ik steeds meer te waarderen. De AMG’s ervan zijn superdik en mits goed onderhouden een mooie auto. Dit ding vind ik ook wel tof, mede door zijn kleur. De velgen vind ik een stuk minder, maar dat is zo op te lossen.
Wauw waar een exemplaar, alleen heel snel andere velgen en die stuurrand weg halen
Kan iemand me uitleggen wat nou de lol is van sleepers? Dat je op de snelweg met 160 links rijdt, een 911 in je spiegel hebt, naar rechts gaat en plankgas geeft? Ha. Ha. Ha. Ha. ?
@john4545: nee, het is meer de anonimiteit van de auto in het geheel wat een sleeper aantrekkelijk maakt. En zo nu en dan een stoplichtsprintje met een ricer.
Vind de velgen eigenlijk niet eens zo heel verkeerd en mooier dan de putdeksels. De jleur en het interieur echterzz
Ja, bij het lezen van de titel dacht ik natuurlijk meteen dat iemand er een 65 AMG in had gelepeld. Beetje een anti-climax dit :)
@gulli: Ik dacht ook direct aan een V12. Dat was mooi geweest voor 10k…
Wat een foeilelijk apparaat
Heeft zeker potentie, maar in deze staat echt een kamper mobiel. De kleur en de velgen zijn ontzettend fout, en die hoes om het stuur is niet om aan te gluren.
Als hij nou grijs/zilver/zwart/etc. was geweest (en zonder de Carlsson troep) dan was het een mooi anoniem monster geweest.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).