
Als je een hotrod in stijl wil vervoeren, is dit zo’n beetje het hoogst haalbare qua awesomeness.
De verlaagde truck is van origine een Diamond T vrachtwagen uit 1938. Uiteraard is er een hoop knip- en zaagwerk aan vooraf gegaan om het gevaarte in deze staat te krijgen.
De eigenaar heeft hierbij geen half werk geleverd. Zo te zien is het volledige oprijgedeelte custom made en ook motorisch is er het een en ander aan versleuteld. De 625 pk sterke motor van de bijzondere autotransporter komt uit een Dodge.
Door de koperen uitlaat, claxons en grille, krijgt de vrachtwagen een extra lekkere oldschool-look. Als dit ding met een hotrod achterop naar de volgende meeting rijdt, ben ik benieuwd welk voertuig de meeste aandacht krijgt. Ik denk de truck.
Recent zagen we nog een vergelijkbaar voertuig voorbij komen op Autojunk. Ofja, vergelijkbaar, ze dienen hetzelfde doel.













Pure kunst! Die details!
wow
Prachtig! Alleen 1 ding is mij niet duidelijk hoe krijg je je hotrod erop ?
@jibbe: dat is precies waar ik als eerste aan dacht, aangezien de wielen van de truck in de weg zitten.
de auto’s moeten daar overheen rijden of misschien ze worden erop getakeld?
@jibbe: Met oprijplaten zou je toch wel over de achterwielen heen moeten kunnen rijden. Denk ik :)
@Wouter: wel eens een verlaagde auto gereden?
Dan is zoon knik over de achterwielen en dan naar het vlakke stuk onmogelijk.
Laat staan een op rij plaat op
@jibbe:
Het voordeel met deze hotrod is dat er niets voor de wielen zit dat vast kan lopen op die oprijplaten. Ik ken het probleem met garagebruggen wel, m’n Lotus kwam daar zonder hulp (lange planken of twee potige monteurs) niet op.
Hold it, back it etc… Zo had ik het nog niet eerder bekeken :D
Beetje steampunk als je het mij vraagt.
@sacha: idd hoog steampunk gehalte. Maar dan had het wit koper moeten wezen. Denk zelf dat dat vetter was geweest dan
Maar hoe krijgt hij er een auto op
Wat een vakmanschap
Loving de ‘schakelpook’
@newguy92: gearknob? :)
Geen gezicht…
625 pk uit een 6 cilinder diesel is ook niet verkeerd!
Typisch USA… verlaagde Duitsers / Japanners (Stanced etc.) worden om de haverklap aangehouden omdat ze te laag zijn, maar zo’n Hotrod dat maar 1cm clearance heeft is geen probleem.
@G-Ammo:
In sommige opzichten is het daar nog wel “The Land of The Free”…