Deze 12 modellen van Audi Sport kun je nu kopen

Auteur: , 57 Reacties

Denk erom he? Geen Audi Quattro meer zeggen. Ze heten Audi Sport. Dat je je daarin nooit meer vergist!

Audi Sport

Audi Quattro GmbH heeft zijn naam namelijk gewijzigd in Audi Sport GmbH. Een verandering die eigenlijk de moeite van het vermelden niet waard is, maar aangezien ze toch best lekkere auto’s maken (geintjes over onderstuur, plofkraken, liquidaties en olieverbruik kunnen zoals altijd in de comments) kan het geen kwaad om die eens allemaal te vermelden. Want wat verkopen ze zoal op dit moment?

RS 3 Limousine
Net als zijn broer zonder kont heeft de RS3 Limousine een 400 pk sterke vijfcilinder onder de kap. De cijfers: 4,1 naar de 100, 480 Nm aan koppel en een begrensde top van 250 km/u. Vink het Dynamic Plus Package aan op de optielijst en de Audi knalt door tot 280 km/u.

Dikzakje

RS Q3
In deze kleine SUV zit ook die 2,5 liter 5-cilinder. Hij levert 340 pk en in 4,8 seconden ram je ermee naar de 100. Bij 250 is de pret over dankzij de begrenzer. Voor de mensen die dat niet genoeg vinden is er de RS Q3 Performance. Die heeft 370 pk en dat zie je terug in de prestaties. In een schamele 4,4 seconden wordt voortaan de 100 kilometer per uur aangetikt, vier tienden sneller dan de 340 pk sterke variant het deed. De topsnelheid is afgeregeld op 270 kilometer per uur, maar dat kan vast wel en stukje hoger als je genoeg pecunia achterlaat..

Iets dikker zakje

RS 6 Avant
In de RS6 zit een 4.0 liter Biturbo V8 met 560 pk. De rauwe prestaties zijn indrukwekkend: de sprint naar de 100 duurt slechts 3,9 seconden. Standaard maakt de begrenzer er bij 250 km/u een einde aan de pret, met Dynamic package wordt de grens opgerekt naar 280 km/u en met het Dynamic plus package zelfs naar 305 km/u. Maar onze Wouter zelf heeft de teller op 315 gehad, schepte hij al eens op. En dan is er nog de RS 6 Avant performance met 605 pk, zit in 3,7 seconden op de 100 en haalt uiteindelijk 305. Begrensd.

Nog grotere dikkerd

Audi RS 7 Sportback,
Het topvermogen van de 4.0 liter V8 bedraagt 560 pk tussen 5700 en 6700 toeren per minuut. De sprint naar de 100 duurt 3,9 seconden en pas bij 280 lijkt de luchtweerstand het te winnen. Zet ook hier een vinkje bij het Dynamic Plus Package. Dan wordt de begrenzer opgerekt naar 305 km/u, standaard houdt het feest namelijk op bij 250 km/u of bij 280 km/u als het Dynamic Package wordt gespecificeerd. Ook van de RS7 is een performanceversie gemaakt, met dezelfde cijfers en prestaties als bij de RS6.

Slanke dikzak

TT RS
De TT is er natuurlijk ook als RS. En waarom moet je die hebben? Nou, Casper zei het al in de rijtest; omdat vijfcilinder. En die vijfcilinder is behoorlijk krachtig. Met 60 pk meer dan zijn voorganger, hebben we nu de beschikking over 400 pk. De coupé moet daardoor in 3,7 seconden naar de honderd kunnen knallen en door kunnen halen tot de begrensde top van 250 of optioneel 280 kilometer per uur. De roadster kan net zo hard op zijn top, maar zit 0,2 seconden later op de 100.

Omdat vijfcilinder

R8
De grote broer van de TT komt natuurlijk ook gewoon bij Audi QuattroSport vandaan. En die doet deze naam misschien nog wel de meeste eer aan. Want deze koop je natuurlijk alleen met een 5,2 liter V10 onder de motorkap (zowel als coupe en spyder). En je gaat dan uiteraard voor de Plus-versie, die met zijn 610 pk zorgt voor een top van 330 kilometer per uur. BAM!

rood monster

S8 Plus
Als laatste pakken we ook meteen de allergrootste. De S8 Plus. Ook die heeft een 4.0 V8, maar nu met 605 pk, een top van 305 en 0-100 in 3,8 seconden. Het is geen RS8, die bouwen ze niet bij Audi, maar dit is ook mooi. Toch?

grijs

Tot slot nog even een stukje marketingpraat van Audi naar de mensen toe. In de komende anderhalf jaar presenteert Audi Sport GmbH acht nieuwe modellen, waarmee de marktpositie van de onderneming verder wordt verstevigd. Het aantal gespecialiseerde Audi Sport-dealers zal groeien van het huidige aantal van 370 tot zo’n 600 eind 2017.



57 reacties

Waarom je de nieuwe Astra nu wilt configureren bekijk het hier!.
Die RS3 Sedan is wel erg lekker zeg!
Mogen geintjes over remschijven ook?
@viezefreddyw: Daar wil ik even heel kort en duidelijk over zijn!! Ja.
Soms, heel soms denk ik dat dit een Audi/Maxblog is. Soms he! Trouwens, heb net dat interview gekeken met Winkelmann,. Beetje ongemakkelijk hoor, hij zegt tot 2 keer toe dat het straks vooral om exclusiviteit gaat ipv volumes dus verwacht niet opeens 8 nieuwe RS-toevoegingen maybe 2 a 3. Ik zou uiteindelijk voor een A4 RS Avant gaan, precies goed! De nieuwe dan he!
@carrlo: Yo moet jij eens luisteren, als ik 3 pagina’s artikels terug ga is dit nog steeds het enige artikel over Audi.
En als je Audi zo leuk vindt moet je er niet over klagen

Max moet ik je gelijk in geven, maar hij is ook onze held hè
@carrlo: De afgelopen 60 artikelen gaan niet over Audi, altijd mooi die vooroordelen.
@carrlo: Sluit me even aan bij de andere reacties. Weet het natuurlijk niet zeker en ga het niet uit zitten rekenen, maar ik denk dat er zeker evenveel artikelen over alfa-R geschreven worden als over Audi en daar klaagt nooit iemand over.
@carrlo: eerder een Alfa blog
@carrlo: ze maken dan ook spannende auto’s. Wie had dat ooit gedacht.
Rs4&5?
@michielb10: die zijn momenteel niet meer te koop.
270 kilometer per uur in zo’n liefelijk bolhoedje als de Q3, da’s toch wel humor moet ik zeggen.
Om het af te maken zou ik ‘em wrappen als een VW Golf Harlequin.
@rob: Haha!
@Rob: was dat niet alleen de polo die zo gekleurd was?
@lekbak: de benneton?
@lekbak: in de US ook de golf 3.
@lekbak:
Het is in ieder geval wel populair op Golfjes III. Staat ook beter dan op een Polo vind ik.

Het vind zijn oorsprong trouwens uit een advertentie van de VW Kever:
http://www.thetruthaboutcars.com/wp-content/uploads/2013/03/beetle_ad.jpg
@lekbak: ik zag er vorige week nog zo 1 rijden ja (de Polo)
@Rob: haha, geniaal inderdaad. 270km/h in een cross-over!
Waarom eigenlijk geen rs8?
@barbro: Audi vindt dat rs circuit waardig moet zijn. En een a8 is daar te groot voor. Meende zo iets gelezen te hebben.
@pieterpoes: klopt idd!
@pieterpoes: een limousine niet en een SUV wel? Maar natuurlijk…..
@breinstein: Ja die rsq3 of q3 rs is inderdaad een vreemd aparaat. Maar qua formaat meer circuitwaardig dan een rs8 die toch echt wel te groot is…
@barbro: omdat een limousine geen potentie heeft op circuit prestaties, wel qua vermogen maar niet qua wegligging en sensatie!
@bikevscar: ik snap ze ergens wel. Mercedes duidelijk niet #S65AMG
12 modellen? In de tekst worden er veel minder opgenoemd?
@alassad: de performance- en plusmodellen worden door Audi als apart model gezien. En als je die bij elkaar optelt kom je op 12.

Ik heb het ook niet verzonnen. ;-)
Die RS3 Limousine is een van de mooiste auto’s die Audi tot nu toe gepresenteerd heeft.. Wauw!
Die S8 plus: Heeft een behoorlijke overhang. Dat is toch verboden volgens Autoblog? Vraagje: Zijn de sportmodelletjes allemaal uitgevoerd met een Bavianenreet (Diffuser)? Zal wel lekker werken op een auto met 20cm bodemvrijheid.
@pomoek:
hier; kijk eens hoe stoer, een wagen met negatieve overhang…
http://www.grandprixhistory.org/images/bug35c1.jpg

Moet je eens voorstellen hoe lelijk dat was geweest met nog een meter neus er voor…
TT RS! het liefst een Plus als ie ooit uitkomt.
Zo kan dat lelijke quatro ook uit de gril verdwijnen
@z3coupe: het is een begin idd
Rs 3 is veruit de mooiste. Ik blijf het toch maar een lelijke auto vinden zo’n A7. Toch wel mooi dat ze bij extra betaling over de 250 gaan. Hoe zit dat bij Mercedes en BMW?
RS7 doe maar
Toegegeven: bijzonder spannend en exotisch zien ze er niet uit. Niet zo extravagant als een AMG of BMW M. Maar wat een lekkere gebakjes. Simpel, snel. En die Audi A3 Sedan, net zo geil als übermilf Julie Bowen.
@vonklausenburg: AMG’s tot daar toe, maar BMW M’s extravagant? Slaapwekkend saai zou ik zeggen.
Ik word alleen van de R8 warm. Maar eigenlijk… heeft het niet de charme, die het vorige mod had.
Audi Sport, bah. Blijf het gewoon Quattro noemen, dat heeft tenminste uitstraling en historie. Audi Sport klinkt zo standaard en inspiratieloos.
@edge: ik hoop dat het een legitieme reden is om weer een Sport Quattro op de markt te brengen.
@Edge: Zie het zo: nu kunnen ze rwd’s bouwen ;)
Slim om een nieuwe bv onder een andere naam op te richten…

“Besonderes vervelend dat Sie für de zesde keer problemen mit Ihren remschijven haben, aber daarvoor müssen Sie niet bei uns zijn. Wir zijn Audi Sport GmbH, Sie haben uw auto bij Audi Quattro GmbH gekocht. Das is een ganz anderes bedrijf. Daar haben wij niets mit zu doen. Leider kunnen wij Sie niet weiterhelfen.”
@moveyourmind: hahaha, hij is goed ;)
@nicolasr: is quattro niet altijd met een kleine q?
Het blijven mooie apparaten, of je houdt ervan, of je vindt het niks. Ikzelf ben er al jaren liefhebber van. Jaren terug voor het eerst in een S2 en S4 gereden, toen de RS2, en toen was ik echt definitief verkocht. En sinds vandaag staat er een RS6 C6 op de stoep. Echt een bizar apparaat, maar zo gaaf. Wil niks anders meer.
@pajero: Ik ben niet jaloers.
Ik ben NIET jaloers.
Ik ben…

*zet boer-met-kiespijn-gezicht op*

Gefeliciteerd jong!
@pajero: wauwww, 580x gefeliciteerd met je schitterende aankoop (1 felicitatie per pk :) )
@moveyourmind Dat is een goeie en het zou me niet verbazen als daar wel een kern van waarheid inzit. Maar mij doen deze opgenoemde autos weinig. Voor dat geld zijn er betere te koop.
Met deze prestaties/specs ben je naar mijn idee bijna een sportwagenfabrikant.. damm damm.. een a3 of q3 zelfs in de 4 seconden naar 100. Insane!
Die RS3 sedan??????
-edit: goh origineel, nutteloze bijdrage-
@taxman: tja in het stukje stond dat het mocht. Dusssss…..
De (R)S3, RS6 en S8 Plus zijn echte pareltjes. Prachtige wagens. De rest kan mij niet zo bekoren
Leuk. Maar tipt niet aan M of AMG.
Voor mij de RS6 Avant of de RS7 Sportback!

Wat een beesten ❤️

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).