Gevonden op Marktplaats: een G-Klasse die het beste van een drietal G-speciaaltjes combineert en daar nog een MRB-tarief van € 120 p/j aan toevoegt.
Er wordt behoorlijk wat af geklust en gecombineerd met de Mercedes G-Klasse. Dankzij het ladderchassis en seperate carrosserie, kun je betrekkelijk makkelijk een oud onderstel combineren met een moderne koets en/of onderstel. Indien je voor ‘en’ kiest in plaats van ‘of’ mag je officieel niet meer spreken over een oude G-Klasse, maar dat terzijde.
Wat we hier aan de haak hebben is was ooit een Mercedes G-Klasse uit 1987. Daar is vervolgens het blok uit de G55 AMG in gehangen. Volgens de advertentie heeft de wagen nu 400 pk, dus we vermoeden dat het gaat om het G55-blok zonder compressor. Deze leverde af fabriek 354 pk, daar waar de G55 Kompressor liefst 476 paarden onder de kap had.
Daarmee hebben we overigens nog lang niet alle aanpassingen gehad. De assen, tussenbak en andere ondersteldelen komen van de G500, terwijl de auto flink hoog op zijn enorme ballonbanden is gezet. Daarmee doet deze creatie denken aan de G500 4×4². De carrosserie is overigens verzaagd tot een pickup, waardoor de auto weer lijkt op een vierwielige uitvoering van de G63 AMG 6×6. Volg je het nog?
En dan het mooiste. Doordat chassis én body uit 1987 stammen, kom je in aanmerking voor het kwarttarief voor de MRB. Dat houdt in dat je in december tot en met februari niet de weg op mag, maar je wel voor 120 euro per jaar klaar bent. Ter vergelijking, voor een exemplaar uit 1988 of later betaal je al snel ruim 1500 euro wegenbelasting per jaar…
Met deze custom G-Klasse kun je dus financieel verantwoord de blitse boy gaan uithangen. Je moet al die chickies alleen niet vragen in te stappen, want met dat Spartaanse jaren ’80 interieurtje maak je niet echt indruk. De prijs voor dit fraais bedraagt 67.500 euro. Pittig voor een G-Klasse uit 1987, best vriendelijk geprijsd voor een zeer dikke G55 AMG met 4×4²-swag. Die heeft weliswaar 422 pk, maar kost je wel 299.000 euro.
en alweer is er een Geländewagen naar de filistijnen geholpen… blijven er ook nog G’s voor ons over?
@henkhupelschoten: hier is wel werk van gemaakt met een uniek resultaat. G’s omgekat tot 45km auto’s. Dat is pas echt zonde. En vervelend en gevaarlijk op de weg.
@henkhupelschoten: betreft gewoon een oude leger uitvoering. Dan kun je ze in deze carrosserie variant krijgen.
@henkhupelschoten: gaar ding idd!!
Wel maar 120 euro per jaar, maar uitgerekend met de ‘leuke’ maanden voor dit ding mag je niet rijden…
@scottishcarspotter2000: Precies.
@scottishcarspotter2000: ik heb geen idee hoe ze dat handhaven, maar ik zou het toch doen als er sneeuw ligt
@bierbuik: vaste periode van 21 dec. Tot 21 maart geloof ik
Hmm.. Toch maar even doorsparen.
Mooie auto voor het wild beheer. Opvouwbaar hoogzitje kan je er boven op kwijt en het geschoten wild zwijn of hert of ree of dergelijke kunnen zo achter in de bak. Alleen nog even lier en trekhaak. Kan ik ook meteen brandhout meenemen uit het bos
Stoer project, die mrb is leuk maar voor minder heb je een mooie lange en kan je die mrb ook nog wel even betalen dus.
Liever deze dan de 4×4^2…
Super dik! Maar in de maanden dat er sneeuw zou kunnen vallen en je eventueel wat zou kunnen hebben aan dit monster mag je niet de weg op. Dat is dan wel weer jammer.
@dutchdriftking: de meeste sneeuw valt tegenwoordig in maart. Ik zie het probleem dan ook niet.
http://www.nu.nl/opmerkelijk/4219028/terreinwagen-loopt-vast-in-brusselse-metro.html
Misschien kan je er dit mee doen, zonder vast te lopen :-)
@reactief: die hadden we op de korrel, check de frontpage maar eens ;)
Met zulke ballonbanden mag toch hopen dat er tenminste nog stuurbekrachtiging op zit. 400 pk in een auto die vrijwel alleen maar rechtuit wil is niet echt mijn idee van een fun-car.
@dizono. De G55 is inderdaad een tijdje als kompressor loos model geweest. Tot 2003 volgens mij. Je kon de G55, CL55, S55 en SL55 met 354pk destijds bij AMG voorzien van een kleine tuningskuur, dan ging die naar 390-400pk. Dit is achteraf gedaan, op het kentekenbewijs staat nog gewoon het originele vermogen.
@gtwillem: 2004, maar dat van die tuningskuur wist ik dan weer niet. @Sacha ongetwijfeld wel ;)
Ook geen foto’s van het interieur, dat zegt genoeg
Erg badass!
Volgens mij heeft de 4×4 kwadraat portaalassen. Best wel een nuttig stukje techniek wat die auto dus het nodige voordeel kan geven offroad.
Erg bruut
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
@bmwtouring: flauw dat je mijn post verwijdert. Het was toch correct ” nieuw hip Nederlands” ….?