Deze Nissan heeft twee dingen gemeen met de GT-R

Auteur: , 16 Reacties

Nog steeds 3423 dingen te weinig, maar alle beetjes helpen.

Een oudejaarsconferentie. Valdispert. Een toespraak van Piet Hein Donner. De lijst met schandalen van Majoor Bosshardt. Lost In Translation. Het is allemaal bijzonder slaapverwekkend. In dat rijtje moet ook staan: ‘Compacte Nissan Sedans’. Jarenlang vonden de hoge heren b ij het Japanse merken het leuk om ons te bestoken met de saaiste C-segment sedans. De Nissan Sunny en Almera in sedan-uitvoering konden een raszuivere ADHD’er nog tot bedaren brengen:

Nissan Almera sedan (N15) '98

Zelfs in ons grijze, koude kikkerlandje zijn we niet bestand tegen zoveel druilerigheid. De Almera Sedan was al een tijdje niet meer verkrijgbaar in Nederland. Wij Hollanders zijn blits en modieus en rijden Qashqai. In veel andere delen van de wereld biedt Nissan nog wél een compacte sedan aan. Vandaag onthulde het merk de nieuwe Sylphy. Nissan gebruikt voor zijn compacte sedan diverse namen, op sommige markten kom je ‘m tegen als Sentra of Pulsar.

Eerlijk is eerlijk: het resultaat is absoluut niet verkeerd. Natuurlijk, het blijft een compacte sedan, maar de ontwerpers hebben duidelijk hun best gedaan. Met name de zijkant en achterste raamstijl is zeer fraai te noemen.

Nissan Sylphy '19

De Nissan Sylphy heeft twee dingen gemeen met de Nissan GT-R, zoals we verklappen in de titel. Ten eerste de kleur Katsura Orange. Een kleur die op de laatjes iteratie van de GT-ER leverbaar is. De andere overeenkomst is een luchtweerstandscoëfficiënt van 0,26. Nu zal de GT-R iets meer neerwaartse druk leveren, maar het is relatief weinig.

Over de aandrijflijn is niet veel bekend. Nissan geeft aan dat de Sylphy ‘een soepele rijbeleving’ zal bieden. Verwacht geen VR38DETT of SR20DET motor. De Sylphy was voorheen altijd leverbaar met modale viercilinders.



16 reacties

Het is bijna vakantie in Italie, net voor de vakantie hebben ze nog een voordeelactie, kijken HIER!
Mooie concurrent voor de Mazda 3 en Honda Civic, gooi er een degelijke 1.6 of 1.8 liter turbo motor in en ik zou hem overwegen.
De Sylphy was zo’n lame Versa met kont, dat terwijl de nieuwe Maxima, in 2015 onthuld, nog steeds een goed uitziende auto is. Daarom is het prima dat deze nieuwe Sylphy gewoon op zich is ontworpen en er gewoon uitziet als een Maxima XS. Als wij nou een sedancultuur hadden, dan had deze hier gewoon moeten komen en dan had ik hem willen hebben.

EDIT: goed, één kanttekening dan, het interieur komt zo uit de Hyundai/Kia-schappen vandaan, met een Mazda-stuur. Niet per definitie een nadeel en/of iets waar Nissan iets aan kan doen, maar in de niet-premium klasses worden die interieurs wel retevoorspelbaar. Mag wel iets meer aandacht aan besteed worden.
@720s: hoezo kan Nissan niks aan dat dashboard doen? Ze schroeven het er toch zelf in?

Ik vind het dashboard wel een prettig ogend geheel overigens.
@eklasse: omdat alles wat je hier ziet (hooggeplaatst scherm, grote tellers, multifunctioneel stuur) de beste oplossing is voor bedienbaarheid. Zo goed dat iedereen het gebruikt.
In het interieur zie je wel dat deze auto 10 jaar nieuwer is dan de GT-R. Nog een enorm verschil.
@dutchdriftking: het is een bijzonder knap interieur. Zoals Mazda dat tegenwoordig ook doet.
Bij het horen van de naam Sylphy moet ik toch echt denken aan een medische aandoening waarvoor je je bij de Rutgers kliniek moet laten behandelen. Waarbij ze zullen zeggen dat je je vorige partners even moet informeren.
Vind ‘m dik. Aangenaam verrast.
Ik dacht het logo aan de voorkant, en het logo aan de achterkant.
even dat zwarte stripje op de c-stijl in de kleur spuiten dan lijkt het meer een geheel, dat lijkt mij beter.
Verders zeer nette auto
Dat is toch gewoon een Renault Fluence die een Nissan-make-over heeft gehad?
Dat patroon in de zetels. Alsof er al een russische tuner mee aan de slag is geweest…
Heel hip zo’n Selfy. Helemaal 2018.
Sinds nissan de samenwerking is aangegaan met Renault zijn ze heel erg onbetrouwbaar geworden. Ik zou er niet een kopen.
@baklava: het is alleen Carlos Ghosn die de Japanners onbetrouwbaar vonden.
Gaar T R

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).