Deze Nissan Juke verslaat een Bugatti Veyron. Bijna.

Auteur: , 41 Reacties

Hoe de ultieme VAG-auto er op de kwartmijl uit werd gereden door een Japanse familiebak met kikkerogen, je ziet het hier.

Tuning vs stock

We duiken weer even het Russische asfalt op tijdens de meest recente editie van de Moscow Unlim 500+, de epische verpiswedstrijd waar auto’s met minder dan 500 paardenkrachten onder de kap niet welkom zijn. Aan de startlijn verschijnt een Veyron in standaard trim, die met zijn 1001 pk in 2,5 seconden op de honderd zou moeten zitten. Naast hem staat een Nissan Juke, recent door Shpilli Villi onder handen genomen en –net als de originele Juke R’s– een V6 uit de GT-R kreeg aangemeten.

Met zijn HKS-turbogeweld is de Juke goed voor 700 pk, en wanneer je hem racebenzine serveert, wordt het een obesitas-Godzilla die met de kracht van 11 kerncentrales het asfalt opeet. Ongeveer.

En daarmee hebben we twee vierwielaangedreven auto’s die haast niet meer van elkaar kunnen verschillen. Een getunede valsspeeljapanner versus de meest luxueuze hypercar tot op de dag van vandaag. De één wint het op de sprint naar de kwartmijl, de ander pakt de overwinning over de gehele mijl. GO.



41 reacties

Ondernemers hebben nooit autopech toch. of wel!?.
Maar de Nissan Juke ziet er nog steeds walgelijk uit
@ariif: Daarin verschilt die Juke dus niet met die Veyron
@ariif: Tja..lekker fout kan ook mooi zijn. Hij is in ieder geval mooi van lelijkheid.
Jezus, die Juke is ècht wel snel. Gaaf! Heb dat ding liever dan de Veyron eigenlijk..
En dat met 300PK minder. De aandrijflijn van Nissan is briljant.
@fiatsco: Briljant:P Ik denk dat je het verschil eerder in het gewicht moet zoeken, maar dat terzijde.
@fiatsco: reken ook het gewicht, de verhoudingen van de versnellingsbak en het feit dat de Juke net iets sneller weg is mee ;)
@darkpluisje: Dat hij vroeger vertrekt heeft geen invloed op de tijd.
@fejjie: nee maar daardoor lijkt de finish wel closer dan hij is ;)
@fiatsco: komt eerder doordat de juuk een heel stuk minder weegt denk ik
@fiatsco: en de start van de bugatti rijder erg beroerd..
Veyron mag dan wel de winnaar zijn (krap) maar wat een verschil op de kwart mijl!
schakelfoutje van 1ste naar 2de versnelling kost hem de overwinning?

lelijk of niet, blijft cool om net zo snel te zijn als een veyron!
@rene-mini: hoe weet jij zo zeker dat hij niet in de 2e weg rijdt
Ondanks de vele kritieken op de Veyron vind ik het wel een auto met een zeker elan. Niet de mooiste maar wel een auto met uitstraling.
@paulaner: Eens! Beest van een auto, met zo een krachtige uitstraling!
Buggatti…
@volante: helaas weet je het nog niet juist te typen.
@thomcarspotter: Dat staat @1:30 in dat schermpje.
@reistje: oh nu zie ik het ook
@thomcarspotter: Helaas weet jij nog niet de algemene (ongeschreven) regels der internet; een daarvan stelt dat iedereen (mits aanwezig) eerst het desbetreffende filmpje kijkt bij een artikel, alvorens commentaar te leveren. I rest my case,
@volante: oke, ik had het filmpje gezien, maar om nou de specs te lezen (ik ken ze al sinds 2005 uit mijn hoofd) lijkt mij een beetje overbodig. ik ga er natuurlijk van uit dat mensen na een eeuw zaken doen (sinds 1909) de naam wel kunnen spellen.
@volante: Dat is Russisch voor Golf
veyron gebruikte niet eens launch controll..
Wat een start van die Juke…geweldig,en hoe die wegrijdt van de buggatti,die blijft nergens.
Respect voor deze getunede winkelwagen.
Ok, de start van de Veyron klopt van geen kant. Een 1/4 mijl tijd van 11.3 is bij lange na niet wat deze normaal doet. 10.1 is dat normaal gesproken geloof ik. Hij komt ook erg slecht weg. en ruim 1 sec verliezen op de 1/4 mijl is bijna 2 sec op de mijl.
2.165 sec over de eerste 60 foot, dat is ronduit slecht. Zegt dus alles. Geen goede vergelijking. Next!
Volgens mij klopt er iets niet helemaal. In het laatste shot stuift de veyron opeens het ongewenste kindje voorbij terwijl het de shot ervoor meerdere meters achterblijft hangen op dezelfde snelheid. Tevens zou de veryron 0-300 moeten doen in 17,5 seconden. De beste man heeft 309 gehaalt in z’n veyron in 27,067 seconden. busted…
@multizuiger: de handrem stond er nog op….
@gast: en hij vond de 2de versnelling pas na 1/4 mijl
Het lijkt wel de game Grid als je het einde zo ziet.. In iedergeval.. De Juke: al draagt een aap een gouden ring.. het is en blijft een lelijk ding
Dat scheelde echt weinig
Saai tegen spannend …
Tsja, Juke met GT-R blok he ;).
Zo ken ik ook nog een paar gemodificeerde wagens die de Veyron voor blijven ;) en zelfs de Juke.
Plus het gewicht van Juke is veel lager dus pk gewichts verhouding totaal anders dus kinderspel zo.
@dahlback:
Geen idee waar je die “wijsheid” vandaan haalt dat de Juke R veel lichter zou zijn.
Een originele Juke R weegt 1806kg, slechts 74kg minder dan de Veyron. Laat daar de KG/PK berekening eens op los en je zult zien dat die zwaar in het voordeel van de Vagatti is.
Je gaat mij niet wijsmaken dat de Russische hobby Pjotr het voorelkaar krijgt om zoiets enkel honderden kilo’s lichter in elkaar te knutselen dan Nissan….
@jrk68: Het gewicht van de Veyron word op elke site anders gegeven, de 1 net onder de 1900kg en de ander boven de 2000 kg. Daarbij deze russische Juke meer gebouwd is voor sprints
En wat multizuiger al zegt klopt het totaal al niet als je naar de orginele specs kijkt, of hij rijd met de voet op de rem.
Toen nissan de Juke op de markt bracht was er geen enkele ziel op deze planeet die er over na dacht dat een Juke zo weinig van een veyron kon verschillen.
Ach, wat wil je. Die R is lichter, de bestuurder reageerde sneller dan die van de Veyron. Ook heb ik zo’n gevoel dat de launch control op de Veyron niet aan stond (verboden op events?)
laat me raden: hierna viel de Juke uit elkaar of hij moest weer eens terug voor de zoveelste terugroepactie van al die Japanse fabrikanten…Er zijn weinig automodellen op de markt die nog lelijker zijn trouwens!
Wat verliest de Juke op 0.55 sec?

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).