Deze puntgave youngtimers kosten slechts 5 mille

Auteur: , 90 Reacties

Gezien de kilometerstand is dat best scherp.

Audi 100 - Opel Omega

Youngtimers. We kunnen er geen genoeg van krijgen. Er zijn diverse redenen om te kijken naar een oudere auto en daar je zakelijke kilometers mee te rijden. Een andere reden is gewoon het gevoel van een oude auto. Dat is positief bedoeld. Natuurlijk zijn nieuwe auto’s beter dan ooit (tenzij ze roesten), maar het is allemaal relatief. Gevoelsmatig kom je toch wordt tekort in zo’n 1.2 driecilinder turbo-truttenschudder. De reacties op het gaspedaal zijn te traag, als je doortrapt zijn ze niet eens zuinig en je zit in een ‘frigging’ klein gebakje. Allemaal heel verstandig, maar je wordt er tijdens het autorijden niet blijer op.

Dus in plaats van 350 euro per maand stuk te slaan op een private leaser, kun je ook gewoon een in topstaat verkerende youngtimer kopen. Natuurlijk, qua onderhoud zul je er iets meer kosten aan hebben. Daar staat tegenover dat je een veel fijnere auto rijdt. Veel youngtimers zijn al behoorlijk aan de prijs. Met name de Mercedes-Benz E-Klasse W124 en BMW 5 Serie (E39) zijn enorm duur (mits in goede staat). Gelukkig konden we uit dit lijstje opmaken dat er meer Duitse youngtimer sedans zijn! We laten twee leuke opties zien die we vonden op AutoTrack.

Audi 100 2.3 E (C4)
In de tijd dat Audi nog een net-niet Mercedes/bijna-BMW concurrent was, bouwden ze erg fraaie auto’s. De Audi 100 was een goede stap naar de premium sedans. Het lijnenspel van de Audi is saai, maar sierlijk. De oranje knipperlichten worden met het jaar fraaier. Deze uitvoering geeft aan hoe kaal auto’s destijds waren. Zo zijn de spiegels niet in kleur meegespoten en is er geen airconditioning aan boord. Ook een airbag ontbreekt! Je zal het moeten doen met het (destijds optionele) schuifdak.

Audi 100 2.3 E (C4)

Uiteraard ontbreken lederen bekleding en houtinleg. Dat kon destijds wel besteld worden, maar ware hele dure opties. Lichtmetalen velgen? Tuurlijk niet, wat is er mis met doppen? Onder de kap heb je de beschikking over een heuse 2.3 motor. Dat betekende bij Audi dat je een vijf-in-lijn onder de kap had spinnen. Verwacht geen dynamische capaciteiten, de vijfcilinder hangt namelijk vóór de vooras. Maar dankzij 135 pk is het een prima snelwegcruiser. Deze Audi 100 is weliswaar geïmporteerd, maar heeft slechts 73.159 km gelopen.

Audi 100 2.3 E (C4)

Opel Omega 2.5 V6 CD Aut. (B)
Wil je géén BMW of Mercedes, maar wel iets Duits met achterwielaandrijving, dan zijn er twee opties. De eerste is de Ford Scorpio, de tweede is de Opel Omega. Dat is de auto die je ziet op deze foto’s. Het is niet zomaar een Omega. De meesten in Nederland hadden een 2.0 benzinemotor met handbak. Nee, deze Omega is veel meer premium. De eerste eigenaar opteerde voor de luxueuze ‘CD’-uitvoering met de op één na dikste benzinemotor die destijds mogelijk was. Deze Omega is veel luxer dan de Audi. Zo heeft de Omega wel items als airco, airbags voor bestuurder en passagiers, elektrische ramen (ook aan de achterkant) en een heuse boordcomputer! Tevens ziet de Omega CD er luxer uit met zijn lichtmetalen velgen. Binnenin is er houtinleg! Ondanks dat kun je aan het interieur goed zien dat Audi hoger in de markt mikte dan Opel.

Opel Omega (B)

Ook in technisch opzicht overtreft de Omega de Audi. De Omega heeft een 2.5 V6 benzinemotor met 24 kleppen in totaal. Deze levert 170 pk en is gekoppeld aan een viertraps automaat. Dat zorgt voor adequate prestaties. Ondanks het redelijke vermogen en de aandrijving op de achterwielen is de Omega absoluut geen sportieve auto. En dat is maar goed ook, het is een uiterst ontspannen cruiser. Deze Omega heeft slechts 48.818 km erop zitten en kan dus nog jaren mee. In tegenstelling tot de Audi is de Opel niet geïmporteerd. De advertentie kun je hier bekijken.

Opel Omega (B)

Mocht je ze beide bekeken hebben, kun je zien dat deze vergeten youngtimers beide exact 4.950 euro kosten. Je voelt hem al aankomen: welke kies jij? En vooral: waarom? Laat het weten, in de comments.



90 reacties

Ondernemers hebben nooit autopech toch. of wel!?.
Die Audi toch, geen airco en geen airconditioning. Dat is pas echt kaal.
Doe mij de Omega maar. Altijd een zwak gehad voor dat ding maar nooit een gekocht vreemd genoeg. Want je koopt ze in prima staat echt voor een knaak en een bos wortels. Zelfs de facelift.
@e34m5touring: Ehh, inderdaad ja ;-). moest airbag zijn. Maar airco ontbreekt dus heel erg op die Audi ;-)
@willeme: heeft je spellingcontrole nu wéér een airco gemaakt van een airbag?
@willeme: Dat de Audi geen airbag heeft is omdat Audi toen nog procon-ten had, Audi’s alternatief voor een airbag.
De 100 graag! Uit de tijd dat Audi nog pretentieloos was, tijdloze vormgeving, degelijke techniek en een goed verzinkte carrosserie.
@maxidyne: Tijdloos ben ik niet met je eens. Wel wat minder uitgesproken en dat zie ik als positief punt
Import youngtimers vertrouw ik geen van al ..
De Opel dus ..
@lincoln: En terecht. 9 van de 10 is teruggedraaid.
@miata93: Hangt af vanwaar hij komt.
Carpass is een degelijk systeem.
@lincoln: ik was laatst ook aan het speuren, sla alles met een nieuw kenteken over. Terecht of onterecht, ik durf het niet aan.
@2wheeler: een Porsche gekocht in DLD met boekjes , rekeningen en taxatierapporten erbij . Geen argwaan en alles klopt tot nu toe
@lincoln:
Zelf importeren kan ook.
Als je goed uit je doppen kijkt kan je mooie dingen kopen.

@e28forever: eens en doen we nou net of er in Nederland geen origineel NL auto’s met foute kilometerstanden staan?
@lincoln: De mijne is ooit nieuw geleverd geweest in Japan. Ik been de eerste Europese eigenaar. Met twee en een half jaar ervaring onder de riem, moet ik zeggen dat het me niet tegenvalt tot nog toe. Ze had net geen ton op de klok toen ik haar kocht, staat nu op 128K. Regulier onderhoud gehad (incl.schijven, distributie) maar verder geen rare dingen. Alle boekjes waren wel ingevuld, maar mijn Japans is een beetje roestig, dus verder als de datums en kilometerstanden kwam ik niet. Maar de auto is uiteindelijk geen ‘zepert’ gebleken.
@numpty:

Leuk voor je ..
Maar je weet net zo goed als ik dat deze handel vergeven is van oppurtunisten icm charlatans ..
@lincoln: Waar heb ik dat sarcasme nou weer aan verdiend? Je ben er toch zelf ook nog bij? Er zijn diverse manieren om een auto door te laten lichten als je er zelf geen verstand van heb. Terug gedraaide kilometerstanden, schade bakken etc. Dat komt er heus uit dan. Ik vind het erg kort door de bocht om alles en iedereen over één Kam te scheten.
@numpty: ** Scheren (woordvoorspelling, zucht)
@numpty:

Sarcasme ??
Ik vind het oprecht leuk voor je ..
En ging er vanuit dat je zelf ook wel wist dat tweedehands autohandel met voornamelijk 15/16/17 jaar oude auto’s enigsins discutabel kan zijn ..
@lincoln: oh, sorry, verkeerd begrepen. Natuurlijk heb je daar een punt. Maar ook (veel) jongere occasions kunnen een zepert blijken. De mijne had al een Tüv keuring ondergaan en is ook nog door een ANWB keuring gegaan voordat ik werkelijk de koop gedaan heb. Dat is nog geen waterdichte garantie, maar dan heb je wel een veel beter beeld van de ‘staat van onderhoud’ van de auto. En krijg je serieuze aanwijzingen waar rekening mee te houden qua onderhoudskosten op korte termijn. Dat is wel iets wat ik iedereen aan zou raden wie een dergelijke auto zou gaan willen kopen. Kan een hoop ellende schelen.
@numpty:

15 tot 25 jaar geleden werden er wel veel echt uitstekende auto’s gemaakt ..
In de basis zijn ze idd wel ok ..
@numpty: Maare, om wat voor dame gaat het nou? Honda? Toyota?
@phaeton @numpty O, beter lezen. Klasse auto! Veel plezier er nog van.
@phaeton: :-) Doe ik al 2,5 jaar. En met de kilometers die ik tegenwoordig rij, denk ik nog wel een poosje te kunnen genieten. Bedankt man.
@lincoln: Ook nederlandse auto’s zijn vaak zo ziek als een hond, zelfs als de boekjes en het verhaal kloppen. Gewoon je ogen goed open houden dus en vooral niet teveel balen van een miskoop en in dat geval je verlies nemen. Ik vind staat altijd belangrijker dan km stand of boekjes. Liever een nette verzorgde auto met 3 ton op de klok dan een half gare met een derde daarvan aantoonbaar.
@lekbak:

Ach ..
zijn toch maar youngtimer hype hipsters die zo een ding willen omdat de belastingdienst ze het oplegt ..

Who cares ..
@lincoln: Ik rij de mijne gewoon privé hoor, van m’n eigen spaarcentjes gekocht, de belasting rekent mij het volle pond aan houderschapsbelasting en de auto loopt gewoon op Euro98, waar ik ook iedere liter zelf van betaal. Ik heb geen baard, nog tattoo’s dus als “Hipster” kan ik me zelf ook niet zien. Ik zou graag een recentere uitvoering van mijn huidige auto rijden, maar die centen heb ik er niet voor (over). En toch heb ik het naar m’n zin met iedere meter die ik met mijn auto rij. Zo kán het dus ook.
@numpty:

Yep .. ik ook ..
En zou echt geen nieuwere auto willen hebben ..
@numpty: Heb je een BMW?
@theblazerunner: Nee, een 2004 Audi S6 (C5) sedan. Origineel nieuw geleverd in Japan, sinds 2,5 jaar in mijn bezit.
@numpty: rechts gestuurd ook?
@silenro: Nee, de mijne heeft het stuur ‘gewoon’ links. Anders had ik haar niet gekocht. Schijnt daar een soort cult ding te zijn, heb ik me laten vertellen. Alle veiligheids- en instructie stickers In-en op de auto zijn wel in het Japans. Zo ook de instructie & onderhoudsboekjes. Heb zelf het keurrapport van de Japanse autoveiling er bij. Wel grappig.
@numpty: klopt. LHD in japan betekend import en dus exotische auto is een status dingetje. Zo zijn ook alle alpina’s in japan LHD
@numpty: ja zo kan ik ook plezier hebben in een ‘oude’ auto

Een S6 zegtie
Ook niet de meest vervelende :)
Nice hoor
@peke: En zo is het.. :-) Ik zal eens kijken dat ik een paar foto’s schiet, als ze netjes schoon is. Dan zal ik ze wel eens posten op autojunk. Ik vind haar geen ‘onplezierige verschijning’. Maar dat mag voor zich spreken, anders had ik haar niet gekocht.
Ik krijg juist enorme jeuk van youngtimers. De prijzen worden daardoor opgedreven die ik als privé persoon ook gewoon mag betalen zonder de voordelen te hebben.
@tenck: ik snap daar niks van…. want er bestaat gewoon zoeits als bijtelling over daadwerkelijke kosten ipv de forfaitaire bijtelling. Wat net zoveel betekend als dat je gewoon een 8 jaar oude auto zakelijk kunt rijden van 120.000 euro nieuwwaarde. Bijtellen doe je dan over de kosten die je per jaar maakt inclusief de afschrijving.
mrb, onderhoud, reparaties, verzekering, brandstof en afschrijving dat soort dingen. Kan het dus nogsteeds hardstikke interessant zijn om een luxe auto van 20k zakelijk te zetten ;)
@dutchneon: hoe kom je aan die wijsheid? Niet waar volgens mij, anders zou geheel zakelijk Nederland in dikke auto’s rijden. Bijtelling betaal je tot 15 jaar over de nieuwwaarde.
@baf07: uiteraard niet voor loonwerkers…. dga’s ;)
@dutchneon: ik ben ook heel benieuwd, mij is ook altijd voorgehouden 15jaar
@dutchneon: Heb dit ook van mijn accountant begrepen, is echter alleen voor eenmanszaken en niet voor BV’s.
Als ik goed geluisterd heb.
@gamma81: jij hebt goed geluisterd naar je boekhouder. 👍🏻
@gamma81: top, heb/ben een EZ.
Nu nog ff 120k optrommelen ;)
@peke: 120k juist niet dan heb je afachrijving…… de kunst is om voor 20k een tweedehandsje te vinden die nieuw lekker duur was, liefst dan ook nog met weinig km”s
@dutchneon: dit kan alleen bij eenmanszaken, vof’s en maatschappen. Daarnaast hangt het allemaal af van hoeveel je rijdt..
@dutchneon: dat werkt inderdaad prima, maar de meeste auto’s met een nieuwwaarde van €120.000 zijn nou ook niet bepaald de goedkoopste in het dagelijks gebruik. Het scheelt uiteraard altijd met de volledige bijtelling maar je bent zeker geen spekkoper op deze manier.
@silenro: mijn oude RR tikte over de 115k nieuw. Is inmiddels 9 jaar oud en 15 waard. Inderdaad hij rijdt niet zo zuinig als een Passat, de mrb is 1000 euro meer en het onderhoud is iets meer. Maar inderdaad deze bijtelling is een stuk gunstiger dan de 22% over nieuwwaarde ;)
Ik kies voor de …… BMW E39! Waarom? Omdat ik net een 523i Sedan heb gekocht met 195000 km op de teller voor 4k. De auto is echt als nieuw! Geen lakschade, volledige onderhouds historie, mooie velgen en vele opties die je mist op deze auto’s zoals dimmende binnenspiegel, regensensor, climate control (2 zones) etc etc. Ze zijn er echt en zo’n 5 serie motor loopt ook nog wel 500k km’s.
@paginl: nl of import?
@paginl: voor hoeveel wil je hem weer verkopen?? Of is dit geen advertentie
@daveb: orgineel nederlandse auto en ik ben 3e eigenaar (1e eigenaar, en handelaar die er jaartje mee heeft gereden, daarna ik)
@daveb: alles is te koop voor de juiste prijs (maar dit was geen advertentie meer een opmerking dat 5k mogelijk is voor een goede E39))
@paginl: sorry, of het moet wel toevallig zijn allemaal, maar ik lees een hoop clichés.
@paginl:
E39 zijn heel betaalbaar te vinden, maar dan moet je niet naar een “youngtimer-specialist” want dan betaal je de hoofdprijs.
Zelf shoppen in het buitenland levert mooie dingen op.
@e28forever: als je nog een mooie wilt hebben met “echte historie” dan kom je vaak in zwitserland uit.

Duitsland word nog heel veel gesjoemeld met de km-stand
@paginl: Ben je zelf ook van plan die drie ton er nog bij te zetten, oftewel deze auto nog 10-20 jaar te bezitten? Ik vind het altijd zo’n dooddoener… Zolang een auto niet roest en je maar genoeg duizenden euro’s in onderhoud stopt, halen vele auto’s het half miljoen wel.
Nieuw Nederlands woord voor een lelijk oninteressant teutonisch oud hok : Youngtimer,
Totaal charmloos noch vernieuwend, ik bedoel een CX rijdt tenminste nog fatsoenlijk, in een CX break kunje half Malawi vervoeren, een Thema of een 164 heeft nog Za-Za, maar dit waren eigenijk al Opa auto’s toen ze nieuw in de showroom stonden.
De enige interessante Omega was de Diesel waar de BMW 6-in lijn voorin lag, dat was een Bram of Dijk van een wagen in station uitvoering. Deez’hebben een hoog en deprimerend Opel Manta gehalte.
@desjonnies: Mwah… De zitten toch wel leuke bij hoor. De mijne word volgend jaar ‘officieel’ youngtimer. Ook zij is dan 15 jaar oud. Ondanks dat het een Audi is, heeft de mijne wel genoeg ‘speelgoed’ aan boord. Behoorlijk sturen doet ze ook en met de 4,2 V8 is het qua prestaties ook geen ‘tobben’. Het enige ‘minpuntje’ zou misschien het verbruik of de onderhoudskosten kunnen zijn. Maar daar moet je niet over mekkeren bij een dergelijke auto.
@desjonnies: ben nou maar blij met de term youngtimer anders zijn er over een paar jaar ook geen doorsnee oldtimers meer. Of hou je daar ook niet van?

@eklasse:
Dit wordt uitsluitend en alleen door ‘liefhebbers’ gereden die een pest pokke hekel hebben aan belasting betalen, een soort renaissance van de Mercedes 190 Diesel hausse, die werden als meest brakke en versleten modellen gekocht en afgeragd door het fiscale voordeel wat daaraan kleefde, hier gaat straks hetzelfde mee gebeuren. En ik heb een stuk of vier klassiekers geloof ik.
@desjonnies: ik rij hem gewoon voor de volle mep. Dus niet ivm belastingvoordelen. Ben wel liefhebber. In vroegere tijden zou hij, 26jaar, nu bijna oldtimer zijn geloof ik.

En ik rij zo’n soort auto dus niet alleen, blijkt uit verschillende reacties hier.
(+geen baard, geen wax en geen rare fiets met platenspeler walkman).
Ter info.
Ik blijf wel bij mijn 164. Dat ‘ie een flinke slok lust en af en toe de distributieriem eens moet vervangen neem ik wel voor lief.

Maar het ding heb wel airco, lederen bekleding, elektrische raampjes en voorstoelen en een smeuïge V6 met 210PK. En dat voor de helft van het geld!
@viezefreddyw: Zit er over te twijfelen om er ook een te gaan rijden, je rijdt meer karakter en het scheelt me in de portomonnee. Een Alfa 156, Volvo S60 T5 of een BMW E46 330i zijn de belangrijkste kandidaten. Je rijdt op die manier een stuk meer karakter dan een lease golfje wat nu hip is.
@dieselkameel: Het zijn verschrikkelijk leuke wagens, die 164’s. Ze rijden heel comfortabel en ze zijn rap zat, maakt eigenlijk niet uit welk type je hebt. De V6’en zijn heerlijk. Ruim voldoende vermogen en trekkracht, maar het geluid is doorslaggevend geweest voor mij. De TS’en zijn ook goed. Klinken fijn en zijn betrouwbaarder dan de V6’en. Maar zijn lang niet zo leuk natuurlijk. Qua betrouwbaarheid zit het best snor, maar hou wel in het achterhoofd dat het een auto is van 20 jaar of ouder. Dus er zit altijd wel wat aan te komen.

Er staat een parel van een 164 te koop bij Saab Apeldoorn. Mooi exemplaar met de juiste opties en een 24V V6. Bij La Scuderia in Heerhugowaard staat een 24V met automaat met een bizar lage kilometerstand. 57000 ofzo. Die moet dan ook ruim 13000 Ekkermannen opleveren. Dat is wel erg veel… Maar hij is dan ook smetteloos. Mooie kleur ook, zo heb ik de mijne ook maar dan two-tone. Grijze bumpers en dergelijke.

Of het verstandig is om ze dagelijks te rijden en veel kilometers te pakken laat ik even in het midden. Echt zuinig zijn ze niet…
@viezefreddyw: Ach, dat is een T5 ook niet :-) Maar goed om ze voor de woon werk kilometers een technisch veeleisende auto in te zetten is inderdaad niet meest voor de hand liggend. Wel schitterende auto’s, die 164s…
Audi – alleen al vanwege die heerlijke vijfcilinder. En ook al is het geen strepentrekker, met het raampje open en één of twee versnellingen terug geschakeld door een tunnel blíjft een genot.

Oh, en wat er niet op zit, kan ook niet kapot. Niet te onderschatten voordeel bij youngtimers waarvan de onderdelenvoorziening lang niet altijd een vanzelfsprekendheid is (of je moet de portemonnee trekken).
@RRRobert: voor het geluid zou je ook een vw golf (iew) 2.3 V5 kunnen halen toch?
De Omega natuurlijk, want alleen met een Alfa en een Omega is je wagenparkt compleet.
De Omega! Maar dan wel als facelift met de 3.0 V6. Hele lekkere reiswagen. Uit de tijd dat je met een modaal salaris nog grote non-premium gezinswagens kon kopen. Jammer dat ze zo extreem roesten.

Audi’s van deze generatie heb ik nooit mooi gevonden, zelfs toen ze nieuw waren. Typisch zo’n design waar een heel comité op los is gelaten, vlees noch vis als resultaat. De hieropvolgende modellen waren veel tijdlozer vormgeven.
Ik moet mijn leasert ook inruilen wegens wisselen van baan, momenteel beperkt budget i.v.m. dubbele lasten maar het viel mij nog tegen wat er dan te koop is. Het lijkt wel alsof alles wat 15 jaar oud is tegen nieuwprijs weg moet “want youngtimer!!1!” Gelukkig een mooie (discutabel) S40 net relatief weinig Km’s en de 2.0T motor kunnen vinden.
Kom, dit is geen vergelijk toch? Je moet altijd voor premium gaan. De Opel dus met zijn RWD.
@jaapiyo: betekent dat dat je daar een aantal rondjes schadevrij mee kan rijden op Zandvoort?:-)
@weetikveel: Pffff! Tuurlijk. Mijn ouders hebben er heel lang een gehad, oa toen ik net mijn rijbewijs had. Heb er dus mijn eerste echte meters mee gemaakt op de openbare weg 💪🏼. Wel zo’n 2.0 met handbak zoals @willeme al zegt, maar desalniettemin: topding.
Mag ik een leukere youngtimer met een tonnetje meer voor dit bedrag op de kop tikken? Iets meer luxe is wel gewenst.
Doe mij de Opoe Omega maar, want automaat. Dan maar zonder schuifdak door ‘t leven.
Ik sla even over.

De Audi is net zo rijk uitgerust als een T-Ford, de Opel heeft een interieur waar je spontaan zelfmoordneigingen van krijgt.
Wat mis ik de Opel Omega’s. Mn Pa heeft er 2 gehad, beide in champagne kleur. De eerste was inderdaad de 2.0 Ecotec op LPG, de 2e was een 2.5 V6 CD, mét handbak! Heerlijke auto’s waren dat, maar kon niet tippen aan de BMW E39 touring die daarna kwam.
Doe dan toch maar die moderne driecilinder ipv deze Vogelaarwijkmobielen.
Het probleem is dat de leuke uitgevoerde modellen zeer hoge kilometer standen hebben en dus vaak terug gedraaid zijn.
Ook zijn ze vaak in de handen geweest van tokkies of petjes en slecht onderhouden. Veel van de overlevende modellen zijn ook vrij karig uitgevoerd en dan wil men nog steeds de hoofdprijs.
@dees: vaak miss wel maar lang niet altijd. Gewoon goed zoeken.
Ik vraag me wel af hoeveel ZZP’ers en andere zakelijke rijders nou daadwerkelijk zo’n wagen kopen. Ben je gewoon in loondienst met recht op een auto van de zaak, ziet je baas je al aankomen als je voorstelt maar een youngtimer te kopen.
Gelukkig rij ik op kilometervergoeding en mag ik rijden wat ik maar wil.

Dus ga ik zaterdag een verse Jaguar S-Type halen om de huidige S-Type te vervangen. En ik heb al wat opmerkingen gehad in de trant van: jammer dat ie nog geen 15 jaar is, dan had je voordeel gehad.
Ik ben particulier….
Mensen weten niet eens wat het betekent.

Maar goed, vanaf zaterdag staat er een schitterende, door de vorige Duitse (en tot nu toe enige) eigenaar sufgeknuffelde, met boekjes, rekeningen en de hele papierberg erbij, aantoonbaar 96.000km op de klok hebbende metallic zwarte 2.7 diesel op de oprit.
Qua kleur in mijn ogen net niet zo mooi als de huidige Racing Green versie, maar die heeft er 270.000 op staan en is vanaf 1 januari niet meer welkom in Arnhem en vanaf 2020 wellicht niet meer in een aantal andere steden.

Zal wat foto’s op Autojunk zetten als ie er is.
@sabrerator: kijk, dat benne bruikbare teksten. De gemiddelde cententeller krijgt waarschijnlijk subiet een wegtrekker van uw keuze, maar ik geef u thumbs up ! Die foto’s zie ik t.z.t. graag voorbij komen.
@amghans:
Dank je wel.
Het leven is te kort om in saaie auto’s te rijden. En ik geniet intens van elke meter in die wagen.

Een paar weken terug zag een klant me aan komen rijden en het eerste wat hij zei was:
Prachtig! Mijn vader had altijd zo’n Jaguar willen hebben, maar het is er nooit van gekomen.

Mijn antwoord was: En daarom rij ik er nu een.

Ik heb om me heen al best wat mensen de 50 niet zien halen en ik ben nu 48.
Dus de houding van “later gaan we leuke dingen doen” zegt me niet zoveel.
@sabrerator: zoals het hoort!

@willeme : Lijstje van ‘de beste particuliere youngtimers’? Dus niet op basis van kilometers verslinden en belastingvoordelen maar 15/30 jarige auto’s met een ziel.
@sabrerator: De juiste instelling heb je wat mij betreft.

Om me heen zoveel mensen horen zeggen dat ze geld opzij leggen voor later ‘voor het geval dat’. Tuurlijk, centjes moet je altijd sparen maar er op gaan zitten is wat mij betreft verkeerd.

Mijn schoonvader is ook zo’n type. Heeft een droom om ooit eens een dikke Duitser te rijden. Een A6 BiTDI ofzo. Is inmiddels 65 en heeft het nooit gedaan waar hij nu spijt van heeft. Doe het dan nu zou je zeggen maar dat mag hij dan weer niet van zijn vrouw. De heks.
@viezefreddyw:
Dank je. Jij hebt ook een mooi wagenpark.
Zo’n 164 is toch ook een automobiel meesterwerk.
Om over dat andere Rode Kunstwerk maar niet te spreken.

Hou de ringweg bij Sneek maar in de gaten, zaterdag.
De auto staat in Roden en ik ga via de Afsluitdijk terug naar huis bij Dordrecht.
@sabrerator: Dan rij je wel een flink stuk om. Maar ik begrijp dat wel. Zo’n auto wil je even voelen op een lang stuk asfalt zoals op de Afsluitdijk. Veel plezier alvast!
@viezefreddyw:
Ik rij nog even langs een kameraad in IJmuiden.
Moet toch iemand meteen jaloers maken 😀
Renault Safrane of Citroën XM aub. Lekkere Franse charme en comfort en willen ze niet meer, zijn ze het geld dat ze gekost hebben nog waard op het autokerkhof.
@citrofieleviltwin:
Jaaaa! Een XM!
Kan ik ook enorm van genieten, als voormalig Citrofiel met een hele reeks hydropneumatisch geveerde automobiele heerlijkheid in mijn voertuig portfolio.

Ik hou het lekker bij mijn GS300 uit 1997. Staat zakelijk en met een heerlijke lijn 6, 2JZ-GE onder de kap. Souplesse ten top.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).