Maar hij is wel duur!
Auto’s met een neppe ///M-, AMG-, of RS-badge zien we genoeg, en meer dan eens werkt het op de lachspieren. Deze “RS6” met kenteken HN-043-Z is echter serieus aangepakt in een poging hem eruit te laten zien als een échte snelle Audi. Het betreft een 3.0 TDI quattro met 330 pk. Daarmee sta je nog steeds niet voor joker bij het stoplicht, al benadert het de 560 paardjes van een echte RS6 (rijtest) natuurlijk niet.
Wat er allemaal aan de A6 is vertimmerd om er ’n RS6 van te maken, is helaas niet terug te vinden in de advertentie. Gelukkig kunnen we aan de hand van de foto’s vaststellen dat de conversie netjes is uitgevoerd, al blijft het een beetje lullig als er relatief kleine remschijven achter enorme velgen schuilgaan.
Desalniettemin best een fraaie auto die (zoals onze eigen Wouter opmerkte toen ‘ie de auto tegenkwam) het verkeerde geluidje maakt. Meer info en de ellenlange optielijst check je hier, hij kost trouwens 65.000 euro.
Dank aan Rachid voor het tippen!
dagdromer zegt
Oei, oei, oei. Wat zijn die plakletters op het bergvakklepje in de middentunnel toch jammer.
apriliarsv zegt
@dagdromer: dat spant inderdaad wel de kroon zeg, haha
pexers zegt
@dagdromer: en nog scheef ook
ukbob zegt
@dagdromer: ééns! Kan dat ding nog zo netjes zijn ‘omgebouwd’, dat zijn onoverkomelijk veel minpunten…
eMbe zegt
@dagdromer: Nee die R die erbij is gestikt op de hoofsteunen…
driver28 zegt
@embe: dat zijn volgens mij wel echt rs stoelen ;)
eMbe zegt
@driver28: Nope. http://steeringnews.com/wp-content/uploads/2014/12/Audi-RS6-Avant-by-Audi-Exclusive-front-seats.jpg
slickrick zegt
@dagdromer: eens, van mij mogen al die badges er van af. Auto is best dik, maar waarom plakken ze hem vol met rare badges
wjeurs zegt
@slickrick: klopt! Een Dick bumperpakket van de RS begrijp ik nog wel, dat kan je oprecht mooi vinden, maar de badges is gewoon sneu, dat is doen alsof je iets snels hebt, ipv optische wijzigingen.
roppp zegt
@dagdromer: waarom zou je dat willen? Gelukkig krijg je er voor 65.000E wel twee tie-wraps bij!
C63 zegt
@dagdromer: handig als je even vergeet wat voor auto je ook alweer rijdt
burninrubber zegt
Dat is inderdaad een schattig remschijfje
michiel_vandelft zegt
@burninrubber: Moet je nagaan dat het de schijven voor zijn…
leandro zegt
Jammer van de plakletters op het midden console…
EdGaR zegt
Logo’s eraf en het is een snelle diesel station, niks mis mee.
Donstil zegt
Blijft toch iets Zieligs hebben dit soort projecten, zonder logo’s zou je het nog voor jezelf kunnen doen. Met logo’s doe je het duidelijk voor de buitenwereld wees dan een echte vent en rij gewoon zelf verzekerd in je 3.0l Diesel.
e36m3gt zegt
Zou maar zo kunnen dat de ombouwer van deze auto een gejatte RS6 heeft gebruikt om alles over te zetten.. Want even serieus het kost me nogal niet wat zo’n ombouw op een eerlijke manier.. En aangezien RS modellen veel gejat worden voor onderdelen dan wel ramkraken… Hoe dan ook zonde geld koop dat een echte ipv zo’n pauper diesel
granlusso zegt
@e36m3gt: Pauper diesel os neem ik aan met een knipoog, want hij hoeft zich er absoluut niet voor te schamen (330pk diesel is buitengewoon indrukwekkend).
Daarnaast vind ik die opmerking die veel spotters maken sowieso een beetje stom, met name bij ‘gewone’ diesels als een 2.0TDI of een 520d. Veel realiseren zich geloof ik niet dat zo’n auto nog altijd al snel 60.000-65.000-70.000 euro kost. En dan maar tof lopen roepen dat het zo’n zielige uitvoering, terwijl ik betwijfel of jij (de ander) als vijftienjarige spotter überhaupt de maandelijkse kosten kan opbrengen, laat staan op latere leeftijd zo’n auto kopen.
e36m3gt zegt
@granlusso: ten eerste ik ben 39 jaar ten tweede rij ik BMW 525 dus ik weet ni waar je over praat pik maar je hebt echt de verkeerde voor je ;)
granlusso zegt
@e36m3gt: Goed lezen, ik heb het ook niet over jou ;)
RuVi zegt
@e36m3gt: een 525 is een nogal rekbaar begrip. Een E39 kan je al voor de kiloprijs ophalen…
e36m3gt zegt
@granlusso: en als jeje auto zo ombouwd hoord daar gewoon een 8 cilinder in! Zo’n ding kan dan wel 330 pk hebben dan nog kan het geluid van een diesel niet tippen aan een benzine 6 of 8 cilinder vandaar dat ik zeg als jeje auto verbouwd zoals deze audi gewoon een pauper diesel heb!
granlusso zegt
@e36m3gt: Haha dat snap ik wel, maar je begrijpt de algemene opmerking wel denk ik. Nogmaals, niet direct voor jou bedoeld.
e36m3gt zegt
@granlusso: ben ook ni boos op je hoor haha! Maar sommige hier….. Jij snapt wel wat ik bedoel ;)
boenderaar zegt
@e36m3gt: jeje, hoord, jeje, heb. 39 jaar, de middelbare school is inderdaad al wel even geleden. ;)
fmgarcia zegt
@boenderaar: geef die man een paar m5 badges. Past goed bij alles wat ik tot nu heb gelezen.
e36m3gt zegt
@fmgarcia: is niet nodig! Dat hoord alleen op een ECHTE M5 :)
hplh zegt
@e36m3gt: is die auto doof?
slickrick zegt
@e36m3gt: ja maar die pauper twin turbo diesel rijdt je 525 benzine helemaal zoek
bofkont zegt
@granlusso: Het blijft een sneu ding dit wannabe geval, hoeveel hij ook kost.
e36m3gt zegt
@bofkont: precies dat ;)
bofkont zegt
@e36m3gt: haha thx :)
nopetrolnofun zegt
Zelfs de tellers aangepast, dat gaat wel heel erg ver!
HIM zegt
Tjah hij zal echt niet ver onder de RS doen als die een software kuur heeft gehad. Geluid valt echter wel tegen ?
kevin82 zegt
@him: nou daar zou je nog van staan te kijken. Mijn buurman heeft zo’n 3liter bi-turbo en er zit echt een lekkere grom in die uitlaat. Uiteraard wordt het geen rs6 ;)
robage zegt
@kevin82: dat kan ik denk ik jou wel uitleggen. Dat zijn voornamelijk de speakers die je hoort :) allemaal kunstmatig!
nopetrolnofun zegt
@robage: de 3.0 TDI heeft inderdaad een speaker in de uitlaat
RuVi zegt
@nopetrolnofun: alleen de biturbo versie…
HIM zegt
@kevin82: oh geloof ik graag, laatst nog een audi video in Monaco gezien… Meeeesterlijk
maxximum zegt
Tjonge jonge… hadden ze logo’s teveel? Het ziet er niet uit op de middenconsole…
redbee5 zegt
Dat quattro op de zijkant ziet er niet uit, alsof het een dealerauto betreft.
larsdbs9 zegt
Ligt het nou aan mij, of is dat navigatie scherm wat klein?
amauryg zegt
@larsdbs9: Inderdaad, is de standaardnavigatie en niet de ge-upgrade Navi Plus of zoiets.. Beetje zielig op zo’n duur ding.
michiel_vandelft zegt
@amauryg: Wat ik nog kanslozen vind, dat VAG hier dezelfde Alu pedalen als in een polo R-line in monteert. Auto van bekant 80k..
michiel_vandelft zegt
@michiel_vandelft: Corrigeer… 115.00€€
Oh, enne;
http://s.aliexpress.com/F3Ij6fmm
(from AliExpress Android)
unknown32 zegt
Belachelijk…
lijpelijpe zegt
Mensen die uit de buurt van Maassluis komen weten genoeg. Jetcars is er niks bij
Stijnson zegt
@lijpelijpe: Bedoel je te zeggen dat het chassis van de ‘echte’ RS6 ergens in een sloot ligt?
draadloos zegt
@stijnson: nee, alleen het stukje waar het nummer instaat
twijn zegt
@stijnson: nee die rijdt rond in een 3.0 TDI trim.
sanderm3 zegt
@lijpelijpe: Inderdaad. En Valentijn, die ervoor zat op diezelfde locatie, was ook al een smerige bende oplichters. Allemaal ex gedetineerden volgens mij.
autokuchi zegt
Pfff, wat een lelijk ding… en een kansloos verhaal, zielig!
bas79 zegt
Voor doen komen wat het niet is…. Ik zie het liever andersom….
moveyourmind zegt
Grappig, de kentekenplaat vóór die met tie wraps vastgezet is…
Die is er zeker afgevallen toen de vorige eigenaar in een poging om nog meer op een echte gangster te lijken een ramkraak op het spaarvarken van de kinderen gepleegd heeft.
bischero zegt
@moveyourmind: tie wraps zijn voor snel bevestigen handelaarsplaten
bimmert zegt
Al die moeite om zijn auto te laten jatten, je kunt hem ook gewoon de plomp inrijden en dan een andere leasen !!
lompey zegt
Halfords letters eraf en het is een toffe bak.
ar156sw zegt
Rijdt er dan nu ook ergens een RS6 die eruit ziet als een vlotte diesel? Ik snap de hele ombouw, tot ze de logi’s er ook op plakken…
ar156sw zegt
@ar156sw: Logo’s, dus.
El-Loco zegt
Als schadebak naar NL gehaald (lage BPM) en toen met RS delen opgebouwd. Ik zou er ver vandaan blijven.
escort77 zegt
@El-Loco: hoe kan je zien hoeveel BPM er voor deze specifieke auto is betaald?
Als je op het bedrag van de RDW site doelt, die toont bij een import-auto niet het daadwerkelijk betaalde bedrag maar een bedrag dat je nieuw betaald zou hebben bij de datum eerste tenaamstelling.
kapiteiniglo zegt
Zelfs de schakelflippers zijn vervangen door de huidige RS schakelflippers ?
michiel_vandelft zegt
@kapiteiniglo: RS6 stuur gemonteerd lijkt het
FieRo zegt
Dit is een lokauto. Zodat plofkrakers een keer gepakt kunnen worden.
FieRo zegt
De turbo is losgekoppeld zoals te zien op de foto…
potjak zegt
Eigenlijk best een toffe wagen. Als je diesel ipv benzine wil rijden kan ik hem nog ergens begrijpen maar meestal vraag ik me af (the looks buiten beschouwing genomen) waarom?
michiel_vandelft zegt
@potjak: Precies dat. Ik zou liever een 3.0 TDI (snel zat) hebben dan een RS6 (running costs) leuk S-line pakket maar het daar ook bij houden
13urton zegt
Bij nadere inspectie zie ik de volgende melding staan op de RDW website staan.
In de reeks tellerstanden is een tellerstand geregistreerd die lager is dan de stand daarvoor. Het kan zijn dat de teller is teruggedraaid. De RDW baseert het oordeel ‘onlogisch’ alleen op metingen na 1 januari 2014.
E34M5Touring zegt
Koop je de dikste A6 diesel. Neem je niet die Pro navi…. Zit je in een kar van 120+k naar zo’n tomtomscherm te kijken…
r32turbo zegt
@e34m5touring: dit is niet de BI-TDI uitvoering, maar een 245pk sterke 3.0 TDI die is gechipt.
jdmpetje zegt
RS6 logo’s eraf en knallen maar
oegetra_artegeo zegt
In de advertentietitel op Marktplaats staat “QUATRTRO” … Hahaha…. Kansloos ?
ronald zegt
Doe het dan goed zo als het volgende project.
http://www.m3post.com/forums/showthread.php?t=492494
Dutchdriftking zegt
Hmm als je de bi-TDI hebt is deze over de 400pk te krijgen en snap ik best dat je er dan een dik uiterlijk bij wilt. Maar laat die logo’s dan wel achterwege. Nogal zielig zo.
Jochempie zegt
Één en al zielig. Deze auto is de definitie van het woord pretentieus. Kleine schijfjes, kleine navi, vettige stoelen… Dit is de natte droom van de stukadoor op de hoek.
bartsmit zegt
RS6 gejat? Gratis onderdelen toch?
kempenaer zegt
Erg treurig, wat een vreselijke kneus ben je als je dit soort nepperij nodig hebt.
Ultimora zegt
Geïmporteerd, en een bruto bpm van 6100 euro…. Ik pas
jockjam zegt
Als het nu een dikke BiTurbo TDI met JD Stage 3 pakket was zoals de mijne met 450pk/900nm dan kom je tenminste nog behoorlijk mee met een echte RS6. Ook moet je dan wel de RS6 remmen erop zetten zoals ik heb gedaan. Dan zou je kunnen overwegen om de RS body erop te zetten. Logo’s zou ik dan wel eraf laten. Feit over die simpele nav en ontbreken van de touchpad en fatsoenlijke clima slaat gewoon alles. Die zijn op de RS6 allen standaard
josxkrs zegt
Als je een doorsnee echte RS6 ziet, zitten er minder logo’s op dan bij dit kreng. Gevalletje fake it till you make it? Heel zonde.
MAB zegt
Jezus wat een sjonnie ben je dan. Dan ook nog die quattro grill die zelfs bij de rs6 lelijk is.
Graafke zegt
Je zit direct aan de wielkasten dat het geen rs is
jockjam zegt
@graafke: dit zijn dus wel degelijk wielkasten van de RS6. Dus ze zijn dus ook in het plaatwerk gaan slijpen en zagen.
hplh zegt
Wel chique hoe de nummerplaat gemonteerd is.
Dat weet je eigenlijk al genoeg.
autodrop zegt
Mag je dit eigenlijk verkopen als een RS6? In de advertentie staat nergens dat het eem ombouw betreft, ben je dan niet strafbaar bezig? Gelukkig staat er in de kop vd advertentie “QUATRTRO” dus heel hard zal niemand erin trappen.. mis alleen de woorden “BOMVOL OPTIES!” nog..
sanderm3 zegt
@autodrop: en “kanon”, en “mooiste van nl” etc. Van die Trailer-termen
youknowme zegt
Koop nu! Een nep rs6. Iedereen in je kamp denkt dat je in een echte rs6 rijdt.
drdrift zegt
Tis een echte kwatstro
tuuri zegt
Vooral die tie-rips…
bofkont zegt
Ontzettend triest wannabe geval dit, wat heeft de eigenaar gedacht ??
JamesBond007 zegt
Als je 65.000 euro kan betalen voor een auto, kan je ook even wachten en kijken of je voor 10.000 euro meer een echte RS6 kan kopen in Duitsland. (import prijzen niet meegerekend)
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=231103101&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&scopeId=C&isSearchRequest=true&minFirstRegistrationDate=2012-01-01&makeModelVariant1.makeId=1900&makeModelVariant1.modelId=28&pageNumber=1
bmwnumberone zegt
Als je toch al zoveel geld uitgeeft voor die bodykit kon je gelijk de remschijven en blokken groter bestellen.
SimonMc zegt
Aan die fietsremmen had ik het inderdaad waarschijnlijk ook wel gezien.
kniesoor zegt
Benieuwd wat het verhaal achter deze auto is. Je zou bijna denken, dat deze auto z’n leven ooit als een echte RS6 begonnen is, de motor naar z’n grootje gegaan is en die toen door een diesel vervangen is. Remmen aanpassen omdat het remsysteem van een RS6 niet combineert met de dieselbekrachtiger en de boel (incl. toerenteller etc) verder laten zoals ’t is. Maar misschien zie ik ze vliegen…
gustav zegt
Geweldig wat een mooie auto en ook nog een diesel wat wil je nog meer.
Ook met plakletters wil ‘m zo hebben wat een kletskoek weer allemaal hier.
wolly zegt
Wat bezielt zo’n mensen toch? Iemand die er niks van kent ziet gewoon een Audi. En iemand die er wel wat van kent ziet een neppe fake kar met kleine remschijven. Dubbel fail dus.
Alsof er er wat mis is met een 3.0 TDI… De meerderheid zijn 2.0 TDI’s.
bennieokkels zegt
Gaat die toerenteller tot 7-8000?? Beetje veel voor een diesel.
pinut187 zegt
Logootjes eraf en gewoon lekker diesel tuffen..
Bart_V zegt
In eindhoven rijd een 1.9 tdi golf 5 rond met echt alles van de R32
Stond er een keer naast met men sleeper corolla dacht dit kan nog een spannend worden met de launch ivm zijn 4wd nou niet dus
Volgend stoplicht hmm tikt een beetje raar die golf check kenteken jawel tdi power
swifted zegt
Vette bak! logo’s er af, dikke schijven erop en een klein subtiel tdi logo achterop…Klaar!
derx zegt
Ik zeg maar 1 ding: Waarom ????