Die neue Audi RS3 Sportback mit 400 ps

Auteur: , 53 Reacties

Geef toe: de titel las je met een vieze Duitse stem in je hoofd.

Rood is trendkleur bij Audi en dus staat ook de nieuwe RS3 Sportback in deze kleur op de stand. In plaats van 367 peekaa’s heeft de 2.5 TFSI vijfcilinder 400 trappelende paarden gekregen. Dankzij Quattro gaan de voorbanden geen gekke dingen doen en sprint de hatchback keurig netjes in 4,1 tellen naar de 100 km/u. Slechts 1,2 seconden langzamer dan de Huracán Performante, Aventador S of McLaren 720S, om maar aan te geven hoe krankjorum snel de sprinttijd is.

Vanaf augustus staat de 400 pk sterke RS3 Sportback bij de dealer. Audi accepteert orders vanaf april.



53 reacties

Waarom je de nieuwe Astra nu wilt configureren bekijk het hier!.
Nu met goed werkende remmen?
grappenmakert
@mzonneveld: zo grappig is dat niet wanneer jij je spaarcenten stuk heb geslagen op een auto die met kunstmatige remingrepen op de weg moet worden gehouden en dan blijken net die remmen dit niet aan te kunnen.
@varln1991: keramisch, dus ja!
Rs5 killer
Ook te bestellen zonder die mat chromen meuk op de voorbumper en het dak?
@baklava: zeker, even een zwart optiekpakketje aanvinken en ze zijn zwart… of aluminium, chroom, wat je maar wilt!
@baklava: Ja kost 500,- euro meer voor de extra lak. Blijft wel Audi he!.
@thomasthomas: dat kost bij elk merk geld
@thomasthomas: dat is wel zo priemiejum
Ideale kar voor mij ..
Kom ik ook eens op tijd op werk ..
@lincoln: wel even blauwe lichtjes in de grille voor het geval er file staat
@lincoln: Eerst even afwachten of de remmerij verbeterd is, anders rijd je op tijd langs je werk ;)
@Edge: op de foto zie je dat ie andere remmen heeft.
Waar staat ps voor?
@pixeltrooper: is dit een retorische vraag?
@bmwalpina: nee auf Deutsch. Maar ik heb t al (Pferdestärke)
En een vraagprijs van rond de 90.000 euro?
@rufctr01: Mwah, verwacht 70.000, fractie boven de huidige. Maar aangezien ik CLA45 AMG’s heb gezien van meer dan 85.000 euro en gezien het feit dat zelfs t.o.v. Mercedes-Benz Audi de prijzen van haar opties met een vork schrijft, vrees ik het ergste.
@granlusso: ligt eraan welke opties je allemaal aanvinkt ;)
Met ong 23K aan bpm wordt het wel een dure…
Hat es auch neue Klingeltone für meinen Handy?
@shibby: sms jetzt an fünf mal die drei.
Balen, nu al een verouderd blok in je bijna nieuwe RS3
@tttijn: walter röhrl lacht in z’n vuistje
@tttijn:

Dubbel proest.

Een compleet doorontwikkeld 5 cyl blok wat welke met deze facelift 25kg lichter is geworden en al bijna 40jr stand houd. Tevens meerdere engine of the year awards binnen heeft gesleept

Jij moet nog veel leren …
@prop: Hm volgens mij is het gewoon het gietijzeren Jetta blok dat in de VS gebruikt wordt dat ze een jaar of 8 geleden zijn gaan doorontwikkelen . Is de upgrade naar aluminium werkelijk de enige aanpassing aan dit blok? Naja jij zal je wel goed ingelezen hebben, succes.
@prop: bijna 40 jaar? Dit heeft weinig te maken met de oude 5cil’s. Dit is gewoon een nieuw amerikaans jetta/golf blok
@prop: denk dat hij het heeft over de in 2016 geleverde RS3’s die nu al een “achterhaald” blok hebben.
@rodger: Klopt dat bedoel ik.
Ik begin me met soort 0-100 tijden echt af te vragen wat het bestaansrecht is van een heleboel echt supercars. Natuurlijk koop je een Ferrari, McLaren of Porsche vanwege de beleving en de handeling. Maar waarom moet een hothatch in datzelfde vaarwater komen? Waar gaat de grens liggen? Neem ook de Merc E63s; retesnel, belachelijke snel. Het gaat alsmaar sneller en sneller, terwijl de gemiddelde leaser op de weg vrij steady zit met een tijd van zo’n 9 seconden.

Het begint gewoon compleet idioot te worden, en het erge is dat hoe bizar ik het ook vind het ergens ook gewoon enorm heerlijk is om te lezen dat tussen alle CO2-geneuzel door ze “normale” auto’s in supercar territorium krijgen.
@vonklausenburg: Omdat een sportauto zoals jij ze benoemd wel ff anders de hoek om gaat als zo’n RS3. Daarom zou ik er zo een kopen, naast de beleving.
@tttijn: Dat bedoel ik dus. Het is ongelofelijk tof dat ze zoveel kracht en snelheid kunnen realiseren, maar waarvoor nut heeft het direct? Ik zou zelf een auto kiezen die net iets teveel vermogen heeft en natuurlijk stuurt in plaats van allerlei techniek. Categorie van de jaren tachtig hothatches. Wat ze nu doen is tof en eng tegelijk!
@vonklausenburg: In die zin rijdt een 911 met 400pk stukken specialer dan een RS6 met 560pk. De cijfers is simpelweg een pk-wedloop.
@granlusso: Ik snap die wedloop volkomen: iedereen wil de snelste zijn. Maar deze cijfers zijn compleet krankzinnig geworden. Ik mis de tijd dan 7 seconden al enorm snel was.
@vonklausenburg: begrijp precies wat je bedoelt. En daarbij komt kijken dat de gemiddelde daily driver het uiterste van een RS3 niet haalt, dus geen last heeft van onderstuur. Misschien is het handig om dan niet te kijken naar 0-100 tijden, maar 50-150/200 etc.
@tttijn: inderdaad Audi’s gaan tegenwoordig misschien hard maar het zijn onderstuurde varkens
@st33fie: Nou ik weet niet of jij zelf wel is in de nieuwe TTRS hebt gereden maar om die nou een onderstuurd varken te noemen gaat me te ver. Vorige RS5 deed het ook niet slecht. En is dat niet net wat je wilt, een klein beetje onderstuur ipv al zwabberend tegen de vanrail knallen of erger t ravijn in?
@tttijn: nee daar heb ik niet in gereden .
Opweg naar het werk al zwabberend rijd ik natuurlijk altijd langs ravijnen ¯\_(ツ)_/¯
en als ik dan naar beneden kijk zie ik allemaal BMW’s en Mercedessen liggen , want ja die zijn niet onderstuurd.
Maar als je een topmodel als een “RS” neemt .
Kies je toch bewust voor sportief en weet je waar je aan begint toch?
Dan mag je wat verwachten maar dat is mijn bescheiden mening .
En dat van die BMW M2 oke, zal eens tijd worden dat audi wakker word en ook goed sturende rijders auto’s gaat maken .
@st33fie: Ja , lees net dat de Audi tt sneller op het circuit is dan een Bmw M2!
@vonklausenburg: cause it can.. over paar jaar gaan ze onder de 0 seconden naar de 100

Nee serieus binnen een paar jaar gaat elke elektrische proletenbak binnen 5 tellen naar 100
Mooi dat ze ook zoveel aandacht aan de plaatsing besteden dat zelfs alle ventielen naar beneden wijzen d=zodat de tekst “Audi Sport” goed te lezen is op de velgen. Deutsche Gründlichkeit, dat geeft dan wel weer vertrouwen voor de rest van de bouwkwaliteit van de auto. Misschien zelfs voor die zwabberschijven die achter die velgen zitten….
Heerlijk die roffelende 5 cilinder, erg tof dit. Dit zou ik graag nog eens kopen als ie een paar jaar oud is
Hoe lekker ook, ik zou hem niet durven kopen vanwege diefstalgevaar maar hij is wel opgeknapt door de facelift. Nu afwachten of het onderstuurkarakter ook verbeterd is met de update.
Tja, dan is een RS4 inderdaad een beetje lullig.
Der* neue
Keramische remmen voor zijn goed zichtbaar
Ik mis een schuifdak
het is der neue of den neue Audi…
maarja, voorwiel aangedreven ramkraak auto met onder laboratorium omstandigheden per ongeluk 3 of 4 wiel aandrijving, voor 90% hetzelfde als andere audi’s of vw’s of seatjes of skoda’s…
met zoveel bpm dat je daar een fox van kunt kopen, en als je de echte uitstoot zou rekenen dubbel zo duur zou zijn..
wie wil dat nou niet?
@schuimbekje3: ik weet niet of je het weet maar dit een vierwielaangedreven auto.
Wat een dikke machine!
Neusje heeft een hoog i30 gehalte….
Klinkt leuk. Hoop dat hij nu ook nog een beetje betaalbaar blijft. Zal niet

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).