Dit deed Edo met de 911 Turbo S van een klant

Auteur: , 36 Reacties

Lachen, gieren, brullen met deze open straaljager op wielen.

Edo Competition kan in opdracht van klanten allerlei dingen doen. De tuner is nu eenmaal breed georiënteerd. Een klant klopte bij het Duitse bedrijf aan om van zijn Porsche 911 Turbo S Cabriolet iets bijzonders te maken en dat hebben ze dan ook gedaan.

Allereerst de kleur. Toen de klant zijn Porsche leverde, was de Turbo zwart van kleur. Edo liet de auto herspuiten in de PTS-tint Olive Green. Precies dezelfde kleur als de Turbo S Cabriolet uit het artikel van gisteren. Daarnaast kreeg de geblazen 3.8 boxermotor een upgrade. Het is niet de eerste Olive Green Turbo S voor Edo Competition. De tuner flikte het trucje al een keer eerder.

Het vermogen ging van 580 naar een prettige 675 pk en 850 Nm koppel. Hierdoor doet de cabriolet 0-100 km/u in slechts 2,6 seconden. De topsnelheid bedraagt 350 km/u. Behaal deze snelheid met het dak open en gegarandeerd dat je haarimplantaten nodig hebt na afloop van de rit.

De tuner heeft de klus naar eigen zeggen in vier weken geklaard. De auto blijft niet in Duitsland. De opdracht was afkomstig van een Deense meneer waar de auto nu heen zal gaan. Edo liet weten dat de eigenaar hoogstpersoonlijk de auto in Ahlen (in de buurt van Münster) kwam ophalen en terug naar Denemarken zal rijden. Dat zal een mooie rit zijn geweest.



36 reacties

Mooi gedaan van EDO. Maar nu valt het me pas op hoe lelijk die brede heupen tegenwoordig op een 911 zijn. #heimweenaareen993turbos
Zo’n mooie kleur dit! Ik wil!
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
Pure schoonheid, heel mooi ook deze old skool groene kleur.
Wat is er mis met je als je vindt dat je 911 Turbo S niet snel genoeg is? Of is het alleen maar een hartgrondige hekel aan vermogensrendementsheffing?
@mashell: stel je voor dat je tegen je buurman moet zeggen dat je alleen een andere kleur hebt. Nee dan doet het het op de club toch beter om te roepen dat de jouwe véél sneller is. Dat je het er nooit uit zult halen doet er niet toe.
@bischero: Volgens mij is het juist heel eenvoudig om dat eruit te halen. Zitten, starten en gaspedaal vloeren. Dankzij de 4WD en PDK was het nog nooit zo makkelijk.
@berlinetta: 😁👍🏻 klopt, iedere *#%+# kan tegenwoordig keihard rijden. Waar zijn toch de tijden gebleven dat je met een auto bijvoorbeeld tegen het blokkeren aan kon remmen zonder dat één of ander elektronisch vangnet zich over je heen uitvouwt.
@rhellema: nou. Niet iedere sterretje hekje kruisje heeft 100k+ voor een performance car. Maar ik snap je punt
@bischero: Waarom moet je het meteen op ‘beter dan de buurman willen zijn’ gooien?

De Turbo S is sowieso overdadig. Een standaard Carrera S is al voldoende snel. Dus als iemand de Turbo S wilt, wil hij/zij/onzijdig gewoon het snelst mogelijk zijn. Dan is zo’n gemakkelijk te behalen vermogenswinst een kleine stap lijkt mij.
@reactief: ow sorry, ik betrok het even op mijn eigen omgeving.
@mashell: Onderschat zo’n Opel GT niet, daar wil je met je moderne Porsche niet van verliezen, dus beter zorg je dat je aan de veilige kant zit.
Wat een kicke Porsche is dit!
Zeer smaakvol samengesteld. Denk niet dat deze kleur snel zal gaan vervelen, dit in tegenstelling tot smurfblauw of kanariegeel.

Technische upgrade snap ik in dit geval niet, maar zal wel in de categorie vallen “wie heeft de langste”. Het origineel is in mijn ogen toch sneller dan waar je ook maar in de buurt kan komen met je driving skills.
@bischero: Zelfs de zwarte velgen zijn mooi op deze auto en absoluut niet pauperig.
@evdw: juist dat dus, ik ben helemaal niet van zwarte velgen, maar hier is het de fraaiste keuze in mijn ogen!
@bischero: Inderdaad, dus zwarte velgen kan prima als je het maar op de juiste auto toepast.
Je moet eens goed kijken naar de foto van de tankklep. Ik zie daar toch een beetje sinaasappelstructuur in. Ik zou het spuitwerk toch wel eens van dichtbij willen bekijken.
@thestino: Goed gezien. Professionele blik?
@pomoek: Nee niet echt, maar ik ben wel een pietje precies haha
@thestino: is bij de meeste VAG wagens zo. Het is bizar om te zien eigenlijk.

Maatje van mij is professioneel autopoetser en rijdt een RS6. Hij kon het niet aanzien. Vervolgens die hele RS6 met wetsanding opgeschuurd, en daarna weer helemaal opgepoetst, resultaat is echt super!
Maar dan moet je wel weten wat je doet met kristaleffectlak haha!
Een GT2 RS perst er 700 pk en 750 Nm koppel uit (dat had er wat mij betreft wel bij mogen staan) en haalt 340 km/u. Die 10 km/u minder zal wel door de andere achtervleugel komen. Het laat wel zien dat de motoren ongeveer op de limiet zitten van wat tuners/fabrikanten durven, 675 pk uit een 3.8 boxermotor van Porsche is ook wat McLaren de 3.8 V8 van de 675LT haalt. De P1 gaat er dan nog overheen met 727 pk uit de 3.8 V8. Zijn er eigenlijk verschillen tussen deze 6 en 8 pitten met hetzelfde vermogen?
@dare2think: 2 cylinders
@dare2think: P1 is een hybrid, niet te vergelijken, á 1,5miljoen turbo s mkII is met gemak op 720pk te krijgen, staat er hier om de hoek zelf één.. zelfde als de mclaren720s voordeel vd porsche is vermogen op alle 4 de wielen 2,5 naar 100 tegenover 3,0 ;)
Vet! Een fiets van me wordt op dit moment ook gespoten in PTS Olive Green!
@jochempie: Chill!!!
@kunstomdathetmoet: Zeker! En het is ook ongeveer de Porsche 911 Turbo onder de racefietsen! Een BMC Granfondo RBX.
@Jochempie: goeiesmorgens. Dat is een nette fiets. Mag toch hopen dat je iets gematst bent qua prijs ? ;). Wat een gaaf ding.
@crosscabouter: Hij was gratis! Maar dat zijn de perks als je BMC’s ontwerpt :)
Mooi, maar waarom laat je een vrij nieuwe auto opnieuw spuiten? Zal niet al te best zijn voor de resale value. Een verflaag af-fabriek blijft immers beter.
@e550: Waarom denk je dat?
@e550: omdat porsche deze kleur niet meer levert op en 991.2 Turbo S en de eigenaar dit per sé wilde hebben.
Kleine correctie: Onze Turbo is origineel door Porsche in PTS274 Olivgrün geleverd. Edo heeft op die auto alleen een sportuitlaat gemonteerd. Een Australische klant van hem wilde exact díé auto hebben, maar besloot er zelf 1 te laten bouwen. Via ons de kleurcode achterhaald en toen een zwarte auto gekocht bij de dealer om die vervolgens naar de huidige spec aan te passen.
@mickkok: hebben jullie net als die andere enschedese turbo s mkII ( coupé) ook vermogensupgrade gedaan?
@hassebas: dat dan weer niet. Wellicht in de toekomst nog wat aanpassingen, maar extra vermogen heeft ‘ie eigenlijk niet nodig.
@mickkok: een stukje onderscheidend vermogen heeft hij al door de bijzondere kleur. qua power echt makkelijk 700pk eruit te halen en met launch 2,5 naar de 100 is nog bijzonder..der ;)

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).