Dit doe je een Mazda MX-5 niet aan

Auteur: , 63 Reacties

Soms is er opeens zo veel fout in de wereld. Laten we als voorbeeld deze blauwe BMW Miata met 3,1 liter V6 nemen.

Men neme een fantastisch sturend lichtgewicht sportautootje, bouwt het flink uit, zet er grote wielen onder en hangt een loei van een V6 voorin. Geen idee waarom maar dat is in grote lijnen het verhaal achter dit blauwe dakloze gevaarte. Op dit moment te koop via Ebay in het allerstijlvolste Florida (US) voor de lieve som van $16.450,-. Volgens de verkoper is het object in nieuwstaat.

Ongetwijfeld is hier iemand met twee rechterhanden en wellicht 6 vingers mee bezig geweest. In plaats van zijn (of haar?) talent te gebruiken een nog betere stuurmachine van een al fantastische Miata/MX-5 te maken is dit eruit gekomen.

Te zwaar om nog lekker mee te sturen. Na 2 drempels ligt de uitlaat eraf en bij het indrukken van het gaspedaal komt er meer geluid dan gang uit. Geen fel Mazda versnellingspookje achter de 3,1 liter maar een 5-bak uit een Chevy Camaro. Koop daarom dit gevaarte. Zamel €12.000,- in, vlieg naar Florida, stap in en drift deze blauwe bolide voor het eind van de straat achterwaarts een telegrampaal in. Opgeruimd staat netjes. (via thesmokingtyre.com)



63 reacties

ha ha
eigenlijk he.vind ik hem best wel oke uit zien.
@jiry97:

eigenlijk he.ben jij niet goed in je hoofd.
volgens mij kan je beter een z3 3.0i kopen
Amerikaanse bling, gadverdamme! Verstand is hieraan niet te pas gekomen. Als je dan zo nodig een V6 in een MX-5 wil gooi, er dan een Honda of Nissan blok in. Dat is tenminste nog Japans en in verhouding lekker licht. Americans…
@ej20g:

misschien zou je auto,s minder serieus kunnen bekijken ..

dan zou het wat meer wederzijds zijn ..
@lincoln: nèh, niet bij dit soort verkrachtingen. Leuk zo’n motorblok, maar alleen in een Amerikaan.
@ej20g: Mazda heeft zelf ook een heerlijke V6 gehad, de 1.8 24v uit de MX-3 (en 2.0 24v uit de MX-6 geloof ik). Er is ook een 2.5 versie van, uit o.a. de Ford Probe.

Die waren allemaal onderling redelijk uitwisselbaar, maar passen helaas niet zomaar in de MX-5.
@mynameisjeroen: daar ben ik me inderdaad van bewust. Maar die motoren zijn niet echt krachtig te noemen. Maar Nissan kwam snel in me op vanwege de VQ35DE/VQ35HR (350Z) en Honda vanwege hun C30A/C32B (NSX). Beide erg krachtige motoren met een vrij lage inbouwhoogte. Bij de Nissan motoren kun je dan wel het beste de inlaatspruitstukken aanpassen zodat ze nog een stuk lager zijn en eerder onder de motorkap van de MX-5 zullen passen. Hoe dan ook, er waren betere V6’en te krijgen dan deze Amerikaanse V6.
@ej20g: U bent zich er ook van bewust dat de heeeeele boeiende 25xv-3SgT-5gicz/2x(57);43.2-kut-534/6 motor uit de 350z gewoon een Renault VelSatis /Espace 3.5 v6 is?
@dragspert: effe tussen door hoor. Weten jullie die motor codes uit jullie hoofd of moeten jullie die ook nog opzoeken??
@martijnb11: De door mij genoemde motorcode was volledig uit het hoofd verzonnen sarcasme. Omdat ik er een hekel aan heb dat mensen dat altijd moeten tonen dat ze een lomp nikszeggens en volledig nutteloze cijfer/lettercombinatie uit het hoofd denken te weten.
@dragspert: ja want mijn reactie was zinloos… Ik heb niks te bewijzen of verdedigen en geef ook duidelijk aan dat ik verre een expert ben.
@martijnb11: Halen ze van wikipedia en proberen ze een beetje interessant mee te doen ;)
@bofkont: als je maar lang genoeg rondhangt op o.a. forums pik je genoeg dingen op. Er bestaat ook nog zoiets als een geheugen hè…
@ej20g: Nou heel goed van u dan in dit geval :)
@martijnb11: de meeste ken ik wel uit mijn hoofd, maar dan moet het wel bij Japanners blijven. En daarbinnen weet ik ze weer vooral van Subaru, Nissan en Toyota. En dáár dan weer binnen moet ik wel weer zeggen dat het dan vooral de bekende motoren betreft zoals de EJ-familie van Subaru (voornamelijk bekend van de Impreza’s), RB-familie van Nissan (voornamelijk bekend van de Skyline’s) en JZ-familie van Toyota (voornamelijk bekend van de Supra’s). Voor zover je het nog kan volgen hoop ik haha. En naast de motorcodes weet ik (gelukkig vind ik zelf, alleen motorcodes heb je niks aan) ook de sterke en zwakke punten van de motoren en daarnaast ook limieten. Maar ik ben verre van een kenner, dan moet ik nog even 10 á 15 jaar door.
@dragspert: ja daar ben ik me bewust van. Maar voor zover ik weet zijn ze mechanisch niet zo slecht, elektronisch zijn ze in de Vel Satis en Espace gewoon slecht. Eigen ervaringen ook, laatst op stage nog 2 weggebracht in nog geen 2 weken tijd, 1 turbo benzine en 1 turbodiesel. Waardeloos wat dat betreft.
@ej20g: Die V6 is van Nissan, met ietdiepiertsie Renault logo’s. Die dingen blijven wel heel. De Renault diesel motoren in Nissan’s zijn rommel. Nissan onwaardig.
@michelyman: dat ze mechanisch in orde zijn weet ik. Als een blok zonder interne aanpassingen rustig 550 pk neerlegt terwijl het normaal tussen de 280 en 330 pk levert weet je dat het wel goed zit. Mechanisch erg sterk. De turbo’s weet ik niet uit eigen ervaring, maar als jij het zegt geloof ik het zo. Zelf wel ervaring met de elektronica van Renault zoals hierboven staat.
@ej20g: Turbo’s van Renault zijn flut. Tijdens mn stage van 1 jaar wel 6 turbo’s voorbij zien komen. Als ze het doen in een Laguna 2.0T dan gaat ie als de brandweer. (voor even dan)
@ej20g: V6 motoren van mazda niet krachtig, grappig. Oke hebben geen 300pk nee. Maar als je de kl-de de 2.5L V6 europese versie uit de probe / mx-6 / xedos 9 haalt heeft ongeveer 170pk. Voor betaalbare prijzen. Of je haalt de kl-ze 2.5L V6 die heeft 200PK dat is de japanse versie en is hier ook wat moeilijker te vinden. Standaart 1.8 V6 heeft 136pk en zit op de 8.5 sec op de 100. Niet slecht voor een auto uit 1991-1998. Mx-3 weegt ook maar 1100kg. Beide motoren zijn ongeveer 123kg. Met een kl-ze zijn ze behoorlijk snel. Ik zelf heb nu bluish green mx-3 met nog een standaart motor. Wil langzaam aan wel naar 2.5L V6.
@sjaakk: Precies, de 1.8 V6 24v is mechanisch niet slecht, zonder echte ingrijpende aanpassingen behalve een turbootje plaatsen kan dat blok zonder problemen zo tegen de 270pk leveren. De 2.5 V6 24v is mijn insziens toch echt een juweeltje, en kan na relatief kleine aanpassingen aan de ontsteking en zonder turbo zo’n 255pk leveren. Lijkt me niet echt een slechte CC / PK verhouding ;)
Pfff inderdaad zonde!
Kenteken zegt genoeg..
Weet je wat pas fout is? “Na 2 drempels licht de uitlaat eraf”
@Gideon: die fout licht er behoorlijk bovenop ja…
@RRenault: Na 2 drempels licht de uitlaat op?
@autogedrocht: Lampje in de uitlaat?
@norge: hahahahahahahahha, kom niet meer bij van het lachen :)
@Gideon: ehm dusss… ja…
Bedankt en aangepast dan maar ;-)
Doorsparen en een Z3 M kopen!
Ik hield van BMW M’s, maar nu dankzij Anita…
humor .. het zou verboden moeten worden ..
Oohw dees is van Anita, ben benieuwd waar Sjonny in voortbeweegt…
@MARS: een Z3 omgebouwd naar een Mazda MX-5 met dezelfde opsmuk.
zonde van de mx-5, maar het ziet er wel netjes uit.
Tering, voor dat geld heb je een BMW M Roadster ( met zo’n heerlijk M3 blok )

Just sayin’
Ongelooflijk, hoe kom je d’r op? Mocht je er al een V6 ingooien, gooi er dan het 2.5 V6 blokje uit de Japanse Mazda MX-6 in. 200 pk en zelfs lichter dan het 4 pitter blokje dat standaard in de MX-5 zit…

Maar zoals MLTB al zei, zou ik met dit geld voor een Z3M Roadster gaan…
“Na 2 drempels licht de uitlaat eraf”

licht? Egt waar?
@breakingpoint: Iemand corrigeren, en daarbij wel de moed hebben om ‘echt’ als ‘egt’ te schrijven…

Dat je ‘licht’ en ‘ligt’ door elkaar haalt is tot daar aan toe, maar ‘egt’ schrijven is echt onvergefelijk…
@motoragent: Geen humor hebben is nog veul ercher….
Haahaha. Ik kan er wel om lachen. Het is nog netjes uitgevoerd ook.
Dit doe je een bmw niet aan zullen ze bedoelen:p
Dit doe je een BMW niet aan. :p
Voor dat geld zul je toch ook best een net Z3tje kunnen vinden.

Wat moet iemand dan met dit rare brouwsel =/
Ziet er toch niet uit. Vormt helemaal geen geheel.
Op zich kan een grotere motor in een mx5 best… de v8 miata’s zijn best gaaf en sturen eucht niet zo slecht. De chevy blokken zijn niet extreem zwaar en met wat lichtgewicht onderdelen voorin en wat lichtgewicht bodyparts is de balans niet extreem slecht. Dan heb je v8 power en enorm veel koppel…

Een body van een z3 op een mx5 is belachelijk. Van een leuke auto maak je dat gedrocht? Are you nuts?
Wat jammer van de energie en het geld.
Mocht diegene die deze ombouw uitgevoerd heeft weer een keer een klus zoeken, laat ie mij dan bellen. Heb nog wel een miata en een paar plannen om er iets moois van te maken.
norge [ reply ]
http://pub.cdn.tv2.no/multimedia/TV2/archive/00890/Mazda-MX-5-rat-rod-_890506i.jpg
hier….
@jrk68: Takker og bukker, wat is tie gaaf he?
@norge:
Wel een wtf momentje, hoeveel moet je gezopen hebben om dit te verzinnen.
Die code was trouwens, ........ vergeet niet de spaties tussen img en src en tussen “en width, anders doet hij het niet.
@jrk68: lol, dat ging dus niet goed. Zo zie je de code nog niet…..
Krijg altijd een beetje het gevoel als bij die gasten die voor lul staan bij die “talentshows”. Ik bedoel is er dan niemand in de buurt van zo’n persoon die zegt:

“Doe’s ff normaal, man! Geahk!”
misschien moeten we Sasha’s legendarische Gaydar hier eens overheen gooien?
Zet de verbrandingsoven maar aan.
Ondanks alle camouflage direct ontmaskerd door de unieke (en onhandige, want met maximaal 1 vinger te openen) portiergrepen van de 1e generatie MX-5.
Damn wat een verkracht hok!!
if you want bad, do it right.. http://www.monstermiata.com/
@w0o0dy: precies…die wilde ik net plaatsen..dát is natuurlijk wel dik!
Waarom een schattig autootje lelijk maken?

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).