Dit gaat de Audi Q4 worden

Auteur: , 26 Reacties

Audi deelt de eerste beelden van het nieuwe model.

Dit gaat de Audi Q4 worden

Over enkele weken gaat de Autosalon van Genève van start. In aanloop naar de belangrijkste autoshow ter wereld komen autofabrikanten met voorproefjes van nieuws die we in Zwitserland mogen verwachten. Audi neemt onder andere deze Q4 mee en deelt alvast schetsen van de SUV.

Dit gaat de Audi Q4 worden

Het ding luistert naar de naam ‘Q4 e-tron concept’. In Genève mag er dan misschien een conceptmodel staan, de elektrische Q4 gaat er wel degelijk komen. Audi heeft bevestigd dat de Q4 eind 2020 of begin 2021 in productie zal gaan. Zoals de naam al doet vermoeden plaatst de Duitse autofabrikant de SUV qua formaat tussen de Q3 en de Q5, alleen dan in een volledige elektrische vorm. Of de Q4 ook met verbrandingsmotoren geleverd gaat worden is op dit moment niet bekend.

Naast schetsen van het exterieur is ook een glimp van het interieur te zien. Fysieke knoppen gaan nog meer verdwijnen binnen Audi en daar komen schermen voor in de plaats. Dat zien we nu al bij de huidige A6 en A7 en het merk zal zo te zien nieuwe stappen gaan zetten met de Q4. Niet iedereen voelt daar wat voor. Een merk als BMW blijft vooral vasthouden aan fysieke knoppen als het gaat om de middenconsole. Over een paar weken weten we meer.

Dit gaat de Audi Q4 worden



26 reacties

Het is bijna vakantie in Italie, net voor de vakantie hebben ze nog een voordeelactie, kijken HIER!
Ik ben geen fan van cross over/SUV coupe’s. Maar meer variatie in het electrische segment is zeer welkom. en dan een volledige auto en geen gebakjes.
35 inch velgen erop
@wout0: maar wel 125 breed i.v.m. de rolweerstand
@gove: en 65 hoog
@wout0: je bent me voor.. zegt helemaal niks zo
Op een eerste oog weinig speciaal.
Een gewone elektrische A3 is te moeilijk?
@dutchdriftking: lijkt mij ook niet. Dat batterijpack kan toch in een skikoffer op het dak?
@koen0373: Precies, een hoog zwaartepunt is geen probleem…. Nee ik vermoed dat er over niet al te lange tijd een nieuwe A3 komt, ik mag hopen dat bij het basisontwerp van deze auto er al rekening is gehouden met een elektrische aandrijflijn. Maar wellicht zie ik dat verkeerd.
@dutchdriftking: Van de nieuwe A3 komt geen elektrische variant. Alleen al omdat die er bij de nieuwe Golf ook niet komt. De elektrische versie van de A3 zal waarschijnlijk op het platform van de Volkswegen ID Neo worden gebaseerd.
@dutchdriftking: nee joh! Gewoon al die accu’s voor de vooras. Moet natuurlijk wel blijven rijden als een audi!
Hopelijk wordt dit beter dan de mislukte loodzware e-tron van 2700kg en weinig range.
Die is nu al mislukt: https://twitter.com/martinengwicht/status/1094563605641658368
Wel of geen fysieke knoppen… Ik voel een fijne discussie opkomen, net als 12 jaar geleden met de mobiele telefoon…
@pomoek: enige verschil met een telefoon is dat je daar op kan kijken terwijl je ermee bezig bent. Als je rijdt en je zit op een scherm te voelen zonder fysieke knoppen moet je ernaar kijken waardoor je aandacht verslapt op wat er voor je gebeurd.. Oftewel; +1 voor fysieke knoppen die je op gevoel bedient.
@str8six: ik ben het met je eens, ik denk dat touchcreens op dit moment nog niet goed genoeg zijn om fysieke knoppen te vervangen. Toetsenborden voor computers en laptops zijn ook nog steeds fysiek, dat is nog steeds de betere manier om tekst en data in te voeren.
@str8six: inderdaad. Vaandaag alweer een paar gevallen gezien die zo druk met het touchscreen bezig waren dat ze of bijna van de weg raakte of bijna de buurman aantikte.
Oh oh wat ziet het er weer allemaal shiny en futuristisch uit met een supersnel design, grote velgen die enorm naar buiten staan….
Als hij straks daadwerkelijk uit de fabriek rolt is er waarschijnlijk niet meer van over dan een suf hok op smalle bandjes vanwege de range.
@evdw: klopt passt bij hun credo
Langeweile durch Technik 😉
Is er ooit een fabrikant (op Rinspeed na) geweest die een gelijkend conceptmodel heeft neergezet na dit soort achterlijke schetsen?
@gulli: Audi met de TT
@emping: even opgezocht, die conceptschetsen zien er idd heel erg uit als het uiteindelijke model. Ze waren dan ook niet zo achterlijk als deze schetsen met 400” wielen en kromgebogen elementen die recht horen te zijn om er meer dynamiek in te brengen. Goeie
Normaliter komt er geen verbrandingsmotor in deze Q4. Omdat “Q4” alleen niet gebruikt mag worden aangezien alfa romeo dit heeft vastgelegd, tenzijn Audi dit afkoopt natuurlijk. “Q4 e-tron” kan dus wel.
@dt89: is volgens mij afgekocht, net als Q2. Die had Alfa ook, maar mag Audi ook gebruiken.
Zou wel humor zijn als ze hem zo exact in de markt zouden zetten.
Hoeveel inch zouden die wielen zijn vraag ik me maar af…
Lekker veel hoofdruimte ook!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).