Dit is de duurste Volkswagen occasion van Nederland

Auteur: , 52 Reacties

De kenner heeft natuurlijk allang door waar 'ie naar zit te kijken.

Inderdaad, het betreft een geweldig mooie Volkswagen T1 Samba Bus die dankzij een recente restauratie staat te glimmen als een keutel in de maneschijn. Het 1.483 CC boxermotortje braakt 44 gezonde pk’tjes uit, voldoende om rustig mee op de rechter rijstrook te cruisen richting een zonnige bestemming naar keuze.

VW T1 bus

Eén foto van het uiterst knusse interieur is afdoende om ook moeder te vrouw te overtuigen van de charme van dit ding. Twee jaar geleden werd de bus gerestaureerd. Daarna kreeg de T1 de status “Note 1”, wat feitelijk betekent dat ‘ie in concoursstaat verkeert.

Tel alles wat hierboven staat bij elkaar op, deel het door 2,20371 en kwadrateer de uitkomst van deze som, en je komt als het goed is op een verkoopprijs van 135.000 euro. Een hoop geld, maar het kan zomaar de laatste keer zijn dat je en T1 in deze staat en met een te koop-bordje voorbij ziet komen.



52 reacties

Dit is zo prachtig om te zien! Dank autoblog alsjeblieft plaats meer van zulke prachtige klassiekers
Pfft veel te veel geld voor die hipster bak
@jamesbond007: je slaat de plank nogal mis. Niet het spijltje, maar de T2 was het hippiebusje.
Daarnaast is een hipster iets anders dan een hippie. So I’m told.
@e1000bmw523i: hippie is inderdaad anders dan hipster, maar het hipster gehalte van deze bus is wel vrij hoog!
@e1000bmw523i: exact wat ik bedoel ook met hipster. Gros van de hipsters heeft geen weet van een T1 of T2
@jamesbond007: valt mee, als je nagaat dat goed uitziende niet-samba uitvoeringen al 40.000 kosten.
Nu graag in het rood met wit en zo’n westfalia vouwdakje.
@ghost: En graag pre 60, dat zijn de mooie.
’t Zal wel, ik hou ’t lekker in m’n zak, ga geen 135.000 spenderen aan een Volkswagen. Hij is mooi, daar niet van, maar die kleur zint mij niet.
Het zijn nogal goudzoekers, garages met VW bedrijfswagens:

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=274645340
Kopen en gelijk een ratlook geven :-)
De duurste Volkswagen occasion van Nederland met een Duits kenteken..?
Hoe mooi dit ook is, ik zou er niet mee op reis kunnen… Vėéél te traag! Doe mij maar iets dat veel rubber op het wegdek kan achterlaten en stevig hoeken kan pakken…
@tjorque: heb je ervaring met een roadtrip met een veel te langzame auto? Zo niet dan raad ik je dat aan. Ontzettend leuk sturen als je alles eruit moet halen wat er in zit om alleen al bij je bestemming te komen. Werkt ook erg onthaastend.
@lekbak: ik kan je nog wel een aantal dingen opnoemen die onthaasten voor 135 duuzend euro. Wat een geld!
Ondanks het feit dat ik dit persoonlijk het meest minne automotive product ooit vind – ik heb als klein jongetje ’s winters zitten sterven van de kou in zo’n kreng omdat er toen nog geen Duits woord voor ‘kachel’ was ;zo’n ding nauwelijks vooruit ging en schakelen meer leek op roeren in de olie, kan ik de mensen ok niet begrijpen die dit restaureren, woorden als FIAT 238 of Renault Estafette of Hanomag F20 maar, alla !

Eerlijk is eerlijk, ’t is mooi, te mooi gedaan en ik snap het sterkere motortje, ik zou schijfremmen voor begrijpen, het één tellers dashboard prima de luxe, de zorgvuldig gerestaureerde en period correcte Blaupunt radio, Chapeau op zijn Duits; werkelijk waar.

Maaaaaaaarrrrr waarom schroef je er in vredesnaam, in ’s hemelsnaam van die totaal niet originele opklap voorruiten in, dit zijn de grootste rijdende tochtgaten ooit, van nature die VW bussen, je tocht zonder die ramen al uit zo’n kreng, sorry ding !
ER IS GEEN DUITSE VW BUS GEMAAKT DIE OOIT IS UITGERUST MET DIE RAMEN
Dit was uitsluitend verkrijgbaar op de nog slechtere Braziliaanse modellen.
@desjonnies: in de VS (en dan met name in de Zuidelijke staten) werden de Samba’s toch ook met die klapraampjes geleverd?
@desjonnies: lol. Zoveel is dat ‘note 1’ dus waard.

Als zoiets een dergelijke prijs heeft en dat stempel. Dan verwacht is ook dat de auto volledig authentiek is. Dus geen zwaardere motor of remmen en geen niet originele klapramen. Met deze prijs is het toch een garage Queen dus goed rijden hoeft het toch niet te kunnen. Een beetje een verrassing voor mij dat het niet een dergelijke originele auto is dus.
@desjonnies: sterker nog: de Europese busjes hadden het VW-logo niet op de neus.
Zou het niet een uit de VS geïmporteerd exemplaar betreffen (ja, zelfs de Duitsers doen dat).
@e1000bmw523i: Sommige hebben toch zo’n hondenhok voor op hun neus zitten met een reserewiel erin?
@e1000bmw523i: geen logo op de neus? Ik heb nog nooit een T1 zonder logo voorbij zien komen (enkele brandweerwagens e.d. uitgezonderd). Ook op foto’s van die tijd zie je altijd een logo voorbij komen.
@e1000bmw523i: geen logo op de neus jn Europa? De T1 zie je op elke foto (ook foto’s uit die tijd) voorbij komen met een logo. Bedoel je daarmee niet de T2?
@desjonnies: Oooooyeaaahhh… de Fiat 238. In mijn ogen het mooiste busje ooit. Ik vond hem als kind prachtig en dat is nooit over gegaan.. hij is alleen uit het oog verdwenen. Ik zou ooit wel eens een mooie gerestaureerde uit 68/69 willen bezitten.
@Freewarefreak:
238
Pa had een eigen zaak en kocht uiteraard een gebruikte.
Van de hel in de hemel.
FWD, super hete kachel voor de winter en zo’n 238 reed als een tijger !
Lage laadvloer door de FWD en een paar achterdeuren die bijna tot aan de grond reikten.
Een van de eerste auto’s waar de jonge desjonnies stiekem mee reed op het terrein !

Ik heb echt niets tegen Volkswagen, maar ik heb nooit begrepen dat die VW bus zo’n succes was, alle concurrenten waren gewoon beter.
@desjonnies: I hear you. Ik heb nooit begrepen hoe mensen die bult achterin waar de motor onder zit konden accepteren bij een T1 t/m 3. Pas bij de T4a kwam het bij VW goed. De motor hoort inderdaad gewoon onder de stoelen of onder het dash, dan heb je een vlakke laadvloer met normale deuren achter. Dat is het concept van een bus. Dat had de 238 in ’68 al.
@desjonnies: ik snap het wel, gedeeltelijk. De volkswagen was 10 tot 15 jaar eerder dan de modellen die jij opnoemt.

Ik denk dat je die anderen dan ook moet vergelijken met de t2. Dan klopt het beter.
Van Nederland?
En weg is de charme…

Doe mij maar eentje waar je wel aan kunt zien dat het een klassieker is.
Grappig dat klokje. Was toen vast en zeker een hele dure optie op deze Volkswagen bus…

En anno 2015 is een bijna identiek klokje nog steeds een heel dure optie, alleen dan op een Bentley.
Heb het er absoluut niet voor over, zelfs al kan ik het geld missen.

Ik kan de T1 en T2 wel waarderen, maar echt hebberig ervan worden deed ik nooit. Niet in Nederland, niet in Indonesië. Die 135 rooitjes spendeer ik veel liever ergens anders aan uit.
Ja de bus is leuk….De prijs be-lachelijk….Je bent dus een clown wanneer je die prijs betaalt..
@norge: of een onwetende naïeveling.
Ik vind dit al veel voor een opgedirkt VW Bus: http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=275359378
@norge: of een onwetende naïeveling.
Ik vind dit al veel voor een opgedirkte VW Bus: http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=275359378
Dit blijven hele mooie busjes, zeke in originele staat. Maar stiekem is het ook wel leuk als er zo’n opgefokt Porscheblokje in ligt.
Geweldige wagen maar voor zoveel geld zou ik zo’n Mercedes panorama bus kopen of die geselschafts wagen waar nico aalderink laatst mee op reis wa. Wat een gaaf ding is dat toch ook! Komt er later vast en zeker eentje!
Doe dan toch maar een Phaeton, áls het een VW moet zijn. In concourstaat 10X goedkoper dan zo’n bussie, en 10X comfortabeler.
Is dit toch 100 keer leuker praktischer en het rijdt veel beter :
En…..er zit verwarming in !
https://c1.staticflickr.com/5/4066/4702175919_cf46777d7e_z.jpg
@desjonnies: Is het ook, en je hoeft er geen baard voor te laten groeien. Overigens heeft de ford ook een hele grote cult status. Transporter op een andere manier voor mij maar goed. Dit is eigenlijk een veel betere keuze!
@desjonnies: oja die inderdaad ook. De Transit MK1. Waanzinnig mooi busje.
Ja, het is een hele mooie Samba, maar pfoe wat een geld!
Pho die dingen stijgen hard in waarde!! Wel echt een plaatje!!!
Kan mij niet voorstellen dat er mensen ook werkelijk meer dan een ton voor zo’n ding neer leggen…
Weet iemand hoeveel de t1 kostte toen hij nieuw was?
Wouw! Wat een pracht van een busje!
Er is er pas nog 1 geveild voor 198.000 dollar toch?
@Alfarobert: Volgens mij 250k. Maar in ieder geval belachelijk veel.
Leuk, maar traag en levensgevaarlijk om mee rond te rijden. Zeker voor dit geld.
Ben benieuwd op welk bedrag eze dan straks getaxeerd wordt.

http://www.kaagkevers.nl/project.php?id=56
Prachtig busje hoor, maar weer een mooi voorbeeld van prijzen die de pan uit rijzen voor bepaalde modellen. Ziekelijke ontwikkeling, tenzij je een eigenaar bent natuurlijk.
Bij ons in het dorp rijd er ook eentje rond die compleet gerestaureerd is alleen i.p.v. groen zit er een oranje kleurtje op. Geweldige busjes!!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).