Dít is de M8 Competition ‘IME’ van BMW

Auteur: , 17 Reacties

De ene helft is meh, de andere helft is briljant.

De BMW M8 Competition was een van de vele sterren van de IAA in Frankfurt. Op de stand staat een matblauwe, dat is dan jammer, maar voor de rest is het een perfecte performance coupé voor dagelijks gebruik. De 911 Turbo van BMW.

De BMW M8 is typisch zo’n auto die bijzonder fraai is ‘in het vleesch’. Met andere woorden: je moet ‘m in het echt zien om ‘m te waarderen. Ook is de M8 Competition vrij ‘gevoelig’ voor kleur. Een foute kleur haalt het naar bendeden, maar andersom geldt het tegenovergestelde.

BMW M8 Competition Coupe Individual Manufaktur Edition (F92) '19

Dat bewijs deze speciale BMW M8 Competition. Het is de zogenaamde M8 Competition Individual Manufaktur Edition. Zoals de naam verklaard een bijzondere oplage van de Individual afdeling van BMW. Deze M8’s worden voorzien van extra veel koolstofvezel onderdelen, zoals de luchtinlaat, grille, spoiler, skirts, diffuser en splitter.

BMW M8 Competition Coupe Individual Manufaktur Edition (F92) '19

Qua interieur is er geen keuze, de M8 Competition Individual Manufaktur Edition heeft altijd tweekleurig Merino-leder. De zittingen, stiksels en deurpanelen zijn Sakhir Orange, de rest is stemmig zwart. Om aan te geven hoe bijzonder en speciaal deze uitvoering is, heeft BMW op de carbon bekerhouder ‘BMW Individual Manufaktur’ geschreven.

BMW M8 Competition Coupe Individual Manufaktur Edition (F92) '19

Dan het slechte nieuws. De M8 Competition Individual Manufaktur Edition is alleen beschikbaar voor de Canadese markt. Er is meer slecht nieuws. Er gaan er slechts 20 gebouwd worden. Daarvan zijn 10 stuks matzwart. Er zal zeker markt voor zijn, maar het is wel heel erg 2007 om dat te kiezen. De andere kleur is ‘Fire Red’. Het was exact dezelfde kleur als de M8 prototype uit de jaren ’90 had. Hoe cool is dat?

BMW M8 Competition Coupe Individual Manufaktur Edition (F92) '19



17 reacties

Wat staat rood hem goeeeeed! 😍
Mooi, die foto van de oude M8. Toen keken mensen nog geïnteresseerd onder de motorkap. Tegenwoordig zitten ze te kijken in het interieur, of de schermpjes wel groot en scherp genoeg zijn..
@cvoo: goed verwoord, zeker waar! Zonde
@cvoo: misschien omdat je toen iets zag. Nu steken ze een groot plastic deksel op gelijk welke zielige 4 cilinder.
@cvoo: ik heb dat nooit begrepen. Motorkap open en dan wauw roepen tegen waterslangen en kleppendeksel. De klassieke M850 CSI is wel een lekker ding zeg.
Een rode graag met dat porno rode leer erbij👌🏼
Vinden jullie doe bmw 1 serie commercials op autoblog ook zo grappig? 1 en al ambitie, tja, als je FWD een ambitie noemt…
@grasvreter: lig dubbel
Die M8 hadden ze zo moeten bouwen en in productie brengen! Die uit de jaren ‘90 ja, die nieuwe mag van mij een concept blijven
Oe! Een carbon bekerhouder! Dat scheelt 38 gram. Nu weegt de auto slechts 1.898 kg en 62 gram!
Dat soort aandacht voor detail vind je alleen bij de Duitse drie!
@jeroenwz: Zal de beoogde doelgroep dan toch een wielrenner zijn?
@bsxc2: nee want die haten automobilisten laat staan een merk dat voor “Freude Am Fahren” staat
@str8six: en vice versa🤷🏽‍♂️
@jeroenwz: Carbon bekerhouder is de grootste contradictio in terminis ever.

Carbon: vrijwel alleen nuttig op het circuit
Bekerhouder: vrijwel alleen nuttig buiten het circuit
Het is een wanstaltig ding.
Team rood dankt de redactie voor drie rode wagens achter elkaar op de voorpagina!
Niemand gaat je tegenhouden als je exact deze configuratie samen gaat stellen uit de Individual catalogus

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).