Dit is de meest zeldzame M4 die men kan kopen bij BMW

Auteur: , 30 Reacties

Hint: je moet wel van waaiers en flamenco muziek houden.

BMW trekt eindelijk het doek van de M4 Competition Sport (CS). Een speciale en sportievere M4, exclusief voor Spanje. De M4 CS wordt gepositioneerd onder de M4 GTS, maar boven de reguliere M4. Als het op z’n uiterlijk aankomt moet je wel twee keer kijken om de CS niet te verwarren met de GTS.

De Duitse autofabrikant zal 60 stuks bouwen van de speciale M4. Daarmee is de CS de meest zeldzame M4 die BMW in haar gamma heeft. De GTS is met 700 units een tikkie minder exclusief. De CS beschikt standaard over veel M Performance en BMW Individual goodies. Het model krijgt 450 pk onder de kap. Verder beschikt de Competition Sport over onder andere carbon keramische remschijven.

Het model is te bestellen in een witte, blauwe of zwarte kleur. Elke kleur is gecombineerd met een ander type interieur, afkomstig van Individual. De BMW M4 Competition Sport gaat in Spanje 132.900 euro kosten. Daarmee is de CS zo’n dertig mille duurder dan een reguliere M4.



30 reacties

Zou best een goeie investering zijn, die CS.
Vergelijkbare prijzen dus als in Nederland voor se M4
Wat doet BMW in Spanje dat het speciaal voor die markt een auto maakt?
@mrrallycross: BMW maakt ook speciale versies voor de Nederlandse markt. Ze hebben zelfs een Nederlandse plaatsnaam gekozen om de versie aan te benoemen: EDE.
@mashell: Je hebt mijn ochtend in een klap goed gemaakt met deze comment!
@mashell: mikt ook op een bepaalde doelgroep verbonden aan de naam…
@davelepeef: De doelgroep om overheen te rijden, met je BMW.
@mrrallycross: BMW wil nogmaals eens per markt een model net iets anders uitvoeren. Want dit is gewoon een reguliere M4, met het optionele Competition pakket. En dan die (erg lelijke) vleugel. Verder zijn er wat accessoires van de M-performance catalogus aangwekruist.

Deze lijkt wat op de M4 GTS, maar die is toch echt een paar tandjes heftiger.
Echt wel lekker, op dat spoilertje na
Vond de velgen onder de GTS met die oranje accenten verschrikkelijk, maar zo zonder dat oranje zien ze er goed uit.

Ook de M4 an sich was ik niet echt van overtuigd maar na dat ding al een paar keer in het wild te hebben gezien moet ik zeggen dat het er zeer appetijtelijk uitziet.

Ook dit ziet er lekker uit. Vraag mij wel af hoe speciaal dit is en of je dit niet ook zelf samen kunt stellen als je wat opties aankruist.
@Rick-dos: eens vwb de velgen. Zo stuk beter!
Wordt nooit echt warm van dit soort door de fabrikant gecreëerde “zeldzame” auto’s. Auto’s zijn wat mij betreft echt zeldzaam en waardevol als ze gewoon te koop zijn of waren maar pas later op waarde geschat worden of zijn. Dit is gewoon marketing.
Velgen zijn tof!! Doen beetje denken aan ouwe 70/80’s honingraatvelgjes… Verder een mooie limited edition samengesteld uit de brochure dus? Met een speciale sticker?
Tja dat is wel een hoop geld, maar je krijgt wel alle leuke goodies die je zo graag op je M3 wilt.
Dus iedereen kan exact dezelfde auto samenstellen?
Of denk ik nu te simpel
@marijkes: Eigenlijk wel. Koop een M4, vink de M performance-goodies aan, jat de vleugel van een GTS eraf en schroef hem op je eigen en kietel de motor een beetje. Dan heb je hetzelfde resultaat. Er zal alleen geen typeplaatje in je auto zitten waarop staat welke van de 60 exemplaren jij hebt. En dat typeplaate kan in de verre toekomst nog eens waardevol zijn.
Er zitten ook zeldzaam lelijke velgen onder… XD
Scheelt opties kiezen. Al heeft de M4 al dat opsmuk niet nodig. Spoiler is niet m’n ding.
-l erachter plakken en ik ben helemaal blij
-edit: niet zo schreeuwen aub-
Als je in de markt bent voor een M4, altijd deze doen. Restwaarde zal wel ontzettend hoog blijven
Is de M4 DTM Champions Edition niet de zeldzaamste M4? daar zijn er maar 23 van gemaakt?
Voor mij een M4 met Competition Pack en wat M performance-goodies in het blauw graag. Dat is meer dan voldoende. De extra power of die ontzettend lelijke vleugel heb je niet nodig. De velgen zou ik overigens ergens anders shoppen dan bij BMW.
@berlinetta: Ik zou denk ik toch voor deze gaan. Volgens mij past het GT karakter veel beter bij het karakter van de 4-serie dan die van een sportwagen:

http://images.cdn.autocar.co.uk/sites/autocar.co.uk/files/styles/gallery_slide/public/alpina-d4-2014-uk-015_0.jpg?itok=2jIuGMs2

Tikkeltje ordinair, toch erg lekker!
@willeme: Verrek, was hem even vergeten. Dat is inderdaad de versie zoals ik hem ook het liefst zou willen. Als ik een sportwagentje wil van BMW, zou ik eerder voor de M2 gaan.

En ordinair zou ik de Alpina niet noemen. Slechts de vier uitlaatjes vind ik iets teveel van het goede. Twee pijpjes zou perfect zijn. Verder vind ik het echt een stijlvolle auto.
@berlinetta: wil je een foto? broertje heeft er afgelopen vrijdag eentje opgehaald……
@bloemfontein: Dat hoef je niet eens te vragen! Plaats maar ;)
@berlinetta: die van mij staat nu bij de dealer, zal volgende week ff paar foto’s maken van de 2 stuks.
Wielen lijkt wel aftermarket. Kunnen ze wel mooier bij BMW zoals Performance Styling 313 :-)
Wit en zwart zijn geen kleuren.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).