Dit kost de Abarth 124 Spider

Auteur: , 87 Reacties

De evil twin van de Fiat 124 Spider heeft een Nederlands prijskaartje gekregen.

Vanaf 45.495 euro rol je met een Abarth 124 Spider de showroom uit. Hiervoor krijg je een 170 pk sterke 1.4 turbomotor mét een mechanische sper. Dankzij het lage gewicht van slechts 1060 kg is de Abarth in ieder geval op papier een lekkere stuurmansauto.

Voor die dikke 45k knal je in 6,8 tellen naar de 100 km/u en sta je weer snel stil dankzij Brembo gemonteerde remmen. Verder beschikt de Abarth standaard over onder andere alcantara stoelen, alu pedalen en een sportuitlaat. Abarth biedt ook een gratis optie aan: de motorkap en kofferklep kunnen zonder meerprijs in matzwart worden gespoten. Nice!

Wie twee mille meer op tafel smijt krijgt de Abarth 124 Spider met een DCT met dubbele koppeling. De speelse cabrio staat vanaf oktober bij de dealer.



87 reacties

Dit ding ziet er goed uit man. Echter wel in 1 kleur graag.
@cpp1: doe mij maar MET zwarte motor- en kofferklep :) heerlijk autotje
@gieltj: Als ik een Abart 124 Spider zou nemen, dan ook met zwarte motorkap. Driekwart van de mensen zal het ordinair vinden, maar ik vind het een leuke verwijzing naar de oude Abarth 124:
http://roa.h-cdn.co/assets/16/08/980x490/landscape-1456676886-wallpapers-abarth-fiat-124-1972-1-1600x1200.jpg
@Edge: Zo ziet de Fiat 124 Abarth er uit ( de Amerikaanse versie die geen Abarth 124 heeft maar Fiat 124 Abarth)
https://www.autoedizione.nl/amerika-heet-fiat-124-spider-elaborazione-abarth/
@gieltj: wellicht is in 1 kleur bestellen en dan laten wrappen de beste optie. Kun je het er altijd nog vanaf trekken als je het kotsmoe bent ;).
@cpp1: En vervolgens een niet originele Abarth rijden die daarna geen kont meer waard is? Doe dan maar een wrap over de gehele auto! Toch?
@suzikubelona: lees net dat het een optie is… Excusé!
Ze hadden hem alleen net onder de 40k moeten prijzen…dit is net te duur.
@cpp1: met een dergelijke auto moet je juist niet te krenterig zijn. Voor je het weet zit je jaren vast aan een auto met spijt omdat je net niet de juiste versie hebt genomen.
@eelco74: absoluut. Echter kijken mensen toch naar de basisprijs. Dan kijkt 39k heel anders dan 45k. Uiteraard gaan hier dan nog wat opties op. En gaat die prijs toch over de 45k. Maar het gaat erom wat zo’n ding in de basis kost met die 39.000 zouden ze naar mijn mening een stuk meer klandizie trekken.
Voor dat bedrag kun je beter een Alfa 159 kopen, heb je nog genoeg geld over voor een S2000 of zelfs een nieuwe MX5 .
@thezwart: Vind jij ;)
Vind het echt een gaaf ding! Lekker laag gewicht ook. En ik had de zwarte kap en achterklep wel besteld. Nou nog even die 1750TBI er in als EsseEsse uitv. en je hebt een lekker racertje!
@E34M5Touring: die 1750 gaat niet meer terug komen, te veel CO2 vergeleken met de nieuwe 2.0t uit de giulia. Die verwacht ik eerder, aangezien ze deze ook voor de 4C aan het testen zijn.
@eelco74: oké dan met de 2.0 uit de giullia met een 300 pk als het dan echt moet…
@eelco74: Ja niet aan gedacht. Nieuw model, nieuwe motoren, moet er nog een beetje aan wennen. Positief bedoelt overigens!
45k, dat zijn behoorlijk wat permanentten zetten.
@mikkeloentje: Coupe Soleil
Liever toch de gewone Fiat 124 Spyder, dan zit je mooi rond de 35 mille. Voor 45 mille kijk ik liever naar tweedehands, als je begrijpt wat ik bedoel ;)
@granlusso: Ik snap wat je bedoelt maar het is wel een prijzige optie http://bit.ly/1VU2YVc ;)
@jaapiyo:
Bedoelt hij niet eerder deze? ;-)
http://ww3.autoscout24.nl/classified/286676618?asrc=st|as
@Rob: Denk t wel, maar dan zit je nog net iets boven 45k :)
Ik zou van de nieuwe ook de normale nemen denk ik.
@Rob: zo jammer dat er dan ook een nieuw kenteken op moet. Juist die oude Italiaanse platen zijn zo mooi: voor van die kleintjes, achter vierkante grote en je kon meteen zien waar de eigenaar woonde (in welke plaats). Met dank aan de EU is dit nu dus weg.
En hoeveel procent van die prijs gaat op aan BPM en bijkomende belastingen?
De MX-5 met 160 pk kan je meenemen voor 38k dus 8k meer voor 10pk, 0,5 s. sneller naar de 100 km/h, een sportuitlaat en brembo’s… ik vind t wat mager voor dat extra geld…
@PunicaOase: Nu je het zegt inderdaad! En dat vind ik die Mazda ook nog guitiger ogen. De Fiat/Abarth vind ik te Amerikaans uit zien.
@berlinetta: Maar dan rij je een MX-5. Ben je elke keer 20min aan het zoeken welke ook weer van jou was…. Prima auto hoor, maar wel echt de VW Golf van de roadsterwereld. En persoonlijk vind ik de huidige mx5 het lelijkste wat Mazda levert. Heb er nu een paar zien rijden en ik vind hem echt niet mooi.
@E34M5Touring:
De roadsterwereld? Bestaat die nog? ;-)
@Rob: Ik had ook krulspeldenbrigade kunnen gebruiken maar ik dacht, ik doet het gewoon eens niet.
@E34M5Touring: Klopt. Het is zeker de voor de hand liggende keuze. En eerlijk gezegd vind ik de Fiat vooral van voren erg fraai, maar die achterkant ziet er zo Amerikaans en verouderd uit. Kan er niet aan wennen.
@e34m5touring: helemaal mee eens
@berlinetta: Doe mij ook maar de MX-5. Ik vind deze 124 juist een lelijkere versie van het vorige model MX-5. En dan is hij nog duurder ook.
@berlinetta: Misschien ook een beetje persoonlijk, de Mazda heeft geen turbo blokje wat beleving en het gevoel/response toch ten goede komt. Daarvoor koop je dit karretje lijkt mij, de beleving.
@bergmm: Ja ik zou zelf ook de NA motor opteren, maar ik kan me voorstellen dat als je wat op leeftijd bent (wat de gemiddelde koper ook zal zijn) toch liever een turbomotor prefereert. Rijdt wat relaxter.
Ik vind het te veel
Veel geld voor zo’n auto, zou het er zelf nooit aan uitgeven. Denk dat je bij andere merken leuker spul krijgt voor dat bedrag.
Duur zeg voor de prestaties van een Fiesta ST
Een 1.4 turbo en 4 uitlaatpijpen. Ziet er gewoon niet uit man!
Een vanafprijs dus. Met dat geld ben je er dus lang nog niet. Iets zegt me dat dit ook niet de beste deal is die je kan maken in dit segment met dit budget. Plus dat ik het er niet vind uit zien.
Prachtig ding, alleen is de prijs zonder reperaties kosten
Voor 5k meer heb je een Focus RS op de oprit staan. Een totaal andere auto, maar wel eentje die je bij je vrouw/vriendin kunt verantwoorden omdat de kinderen en boodschappen er ook in passen.
@Edge: Ik snap je redenatie niet, zo kan je iedere auto op gaan noemen.
@toniominestrone: Met 350 pk? De reactie van @edge doet mij toch wel serieus nadenken, dit is helemaal geen betaalbare funauto.
@Captain: nou 45k is de wereld niet.
@Edge: in België voor 2k minder.
45k uitgeven voor een funauto. Ik zou het zeker ervoor over hebben, maar dan zou ik alleen even kijken op de tweedehands markt. Deze Abarth is leuk, maar ik ben er niet weg van. Dat komt met name vanwege het origineel waarop die gebaseerd is.
Ik ben er over uit. Ik wil een FIAT ipv de Mazda. Maar dan wel zonder Abarth attributen. De standaard 124 lijkt me voor mij goed en snel genoeg.

http://www.conceptcarz.com/images/Fiat/Fiat-124-Spider-European-Debut-016-800.jpg

Helemaal goed toch? Geen dikdoenerij, gewoon een klassiek ontworpen roadster met mooie wielen. En de prijs, wat is daar helemaal mis mis? Kijk maar eens wat je nog meer voor 45k kunt krijgen, met vergelijkbare prestaties. Een BMW 2 serie? Audi A3? MINI Cooper S? Opel Cascada? De MX-5 fans zullen wel gruwelen van vergelijking met deze auto’s denk ik….

Enkel een Lotus Elise komt toch enigszins in de buurt van deze Abarth, of mis ik wat?
@Rob: Je zou met dat budget wellicht ook voor een Caterham kunnen gaan, maar dat is dan weer een stuk spartaanser dan zo’n MX-5 of 124.
@Rob: Top die plaat onder de link… Zo is ie helemaal goed!
4 uitlaatpijpen is wel heul veul.
@cla220: Klopt, maar ik vind het op een sportwagentje als deze beter staan dan op een Audi S1, ondanks dat de Audi toch een redelijke dot vermogen extra heeft.
@Edge: Eens, hier staat het wel, maar 4 uitlaatpijpen bij een auto met 170 pk.. (gewicht e.d. daargelaten)
Super gaaf! Lekker tunen.
@dutchcorvette: liever dan een MX5
Mooier dan de MX-5
Toch liever de MX5.
6,8 naar de 100: whooptiedooo… Beetje karig voor zo’n uiterlijk en zo’n bedrag.
@audir8v10:
Kun jij een cabriolet voor max. 45k noemen die significant sneller is? Ik vind ze niet…
@Rob: Inderdaad. Wat dat betreft is hij behoorlijk scherp geprijsd.
@Rob: gebruikte Z4 35i roadster, E93 M3, etc etc.. Oh nieuw bedoel je.
@Rob: 370z roadster – 41800. Wel geen flauw idee hoeveel extra jullie nederlanders mogen aftikken voor dit lekkere atmosferische blok.
@humpyourdog: heb even gekeken, bij jullie komt die op € 94100… vreemde wereld
Als ik het geld zou hebben dan zou ik het zeker overwegen.
Het ( uitlaat)geluid is weinig mis mee in ieder geval:
https://youtu.be/Ovv12s3FEvU
Beetje mwa.. Te duur. Uiterlijk is leuk maar niet echt overtuigend voor 45K. Maar qua motorisering hadden ze het iets hoger op moeten zoeken. Een 2.0 blok op z’n minst. Hebben ze vast nog wel liggen voor doorontwikkeling. Gemiste kans!!
@RubenPriest
Extra dikke stabilisatoren en Bilstein-schokdempers zitten ook bij het abarth pakket..
Voor de liefhebber die “zijn” eigen Abarth 124 Spider wil configureren (Volgens UK/VK specs):
http://www.abarthcarconfigurator.com/en_UK/124spider/
ABARTH 124 SPIDER 1.4 Turbo MultiAir 170hp Manual
Total £ 29,565

You Can Now Configure Your Own Abarth 124 Spider Online

It’s not that hard to understand why Abarth’s latest model – the 124 Spider – got the majority of petrolheads drooling all over it; basically it’s the MX-5 everybody wanted to see (and probably buy). But enough with the day-dreaming, because now you can build your own through the maker’s online configurator.

Okay, the £29,565/€40.000 (equal to $44,882) starting price is a little steep, but the little 1.4-litre turbocharged roadster comes with a plethora of kit to make the average car lover take a big interest in it.

Available in two trims for the UK market, the standard Spider variant comes with a body-colored bonnet and boot-lid, as opposed to the matte black Spider Heritage version. There’s no performance or price difference between them, whilst it appears that the rest of the Old Continent will get only the latter variant, for now.

Weighing only 1,060 kg (2,336 lbs), evenly distributed on the axles for a perfect 50:50 split, the automobile bears a power-to-weight-ratio of 6.2 kg/HP thanks to the 170PS output, which thrusts it to 100km/h (62mph) from standstill in 6.8 seconds.

The 124 Spider is available in either 6speed manual or automatic gearboxes, and has 5 color variants to choose from (although it comes as standard only in red). Instead of the mundane 4 speaker audio system, the model can be commissioned with a Bose 9+1 unit, but besides that, everything almost comes “on the house” for the Spider Heritage: air conditioning, Performance Suspension, performance steering wheel, air conditioning, and the list goes on and on.

If you want to build your own, you can head out to Abarth’s online configurator.

Tekst:: Carscoops.com
Brembo.. zegt vrij weinig. Er zijn schijven/blokken wat vrijwel met standaard spul overeenkomt, dus over welke kwaliteit/diameter/aantal zuigers hebben we het dan?
@volvoturbo: is leuk voor in de kroeg.
@volvoturbo: waarschijnlijk de 4 zuiger klauw die ze altijd gebruiken in combinatie met Lucas-Girling systeem achteraan.
Wanneer komt de fiat 124L met lange wielbasis? ?
Prachtig ding!! enkel die 4 uitlaten zijn wel heel erg overdreven voor een 1.4 4 cilinder torretje.
Maar deze absoluut liever dan de MX5, burgelijk roadstertje die je op elke straathoek ziet staan.
Honda Civic Type-R.
Baby viper
Voor dat geld had deze onder de duizend kilo moeten blijven en had het vermogen best wat dichter bij de 200pk mogen komen.

Overigens vind ik het nog best wel een geinig karretje zo. Inclusief het zwart graag.
Ik zou geen enkele reden kunnen bedenken waarom ik dat geld niet aan een betere auto zou besteden. Bijv een 911 of Z4: rijden beter en kosten uiteindelijk minder. De afschrijving van zo’n auto is ook niet gering
@haroldv: Je moet me even uitleggen waarom een 911 minder zou kosten?
@berlinetta: die koop je gebruikt en schrijf je daarna minder af. En heb 1000x meer plezier. Onbetaalbaar
@haroldv: Oh tweedehands. Dat had ik niet zo begrepen.
Jammer, had echt gedacht dat deze zou starten bij hoog in de 20k….
Oef wat een prijsje. Maar niet te gek voor een 2 zitter met zulke prestaties. Ik ben alleen benieuwd of er verschillende uitvoeringen komen net als bij de 500 abarth. Een tributo ferrari aub!
Allemachtig wat een geld…
Blijkbaar is het idee dat de 4c een godsvermogen kost dus dat deze ook in die richting mee mag…
Doodzonde…
Kost een beetje erg veel duurder dan ik had gedacht. Wel jammer
In het licht van de eerder verwachte verkoopprijzen valt de prijsstelling van de deze nog mee:

Verwachte verkoopprijzen van de Abarth’s
124 Spider ca. € 55.000
124 Spider Abarth esse esse ca. € 70.000
124 Abarth Rally € 150.000

Dan is ie “maar” een kleine 10.000 euro duurder dan de gewone 124 Spider die € 33.995,= kost.
Veel te duur, maar hoogstwaarschijnlijk wel heel leuk om mee te rijden. Gewoon een chipje en je hebt 200 pk op 1060kg…
En wat een mooi interieur!!
Maar voor dat geld heb je hier in België al een Focus rs met mayonaise en ketchup erop!
Geef mij toch maar de fiat boven de mx5, hoe langer ik naar de Mazda kijk hoe lelijker ik hem vindt. Fiat oogt mooier van voren, achteren en van de zijkant.
De motor klinkt toch als minpuntje bij de fiat
Wie koopt zo’n ding voor zulke prijs? Fiat dealers?

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).