Waar staat de handhaving verdekt opgesteld in de berm?
Vorig jaar werd 670 maal een flitser gemeld en daarbij was de A13 tussen Rotterdam en Den Haag de “populairste” locatie. Dit punt werd in 2016 maar liefst 202 keer gemeld. Uit onderzoek van Esri is voorts gebleken dat de N302, A16, A2 en A27 vaak werden gekozen door flitsers. Deze locaties maken de top 5 compleet.
We willen nog maar eens benadrukken dat hardrijden vaak niet zoveel zin heeft omdat je uiteindelijk niet heel veel eerder op de plaats van bestemming arriveert, maar je moet vooral zelf weten hoe diep je het gaspedaal intrapt. Zolang je anderen niet in gevaar brengt, inderdaad.
Overigens doe je er goed aan om de flitsfoto voor de zekerheid op te vragen. Er gaat nog weleens iets mis met de techniek en het kan zomaar zijn dat je ten onrechte een prent hebt gekregen.
Foto: still uit deze video
alcantara zegt
Voor mijn beroep als zelfstandig undercover agent rij ik vaak met valse platen, dus heb daar gelukkig geen last van.
rachid zegt
Aan alle autoliefhebbers, gebruiken jullie (nog) steeds FlitsMeister? Incl. Waze eventueel.
Of is er een beter alternatief? Just to be sure…
alcantara zegt
@rachid: Stinger DSI of valse platen.
pindakoning zegt
@alcantara: valse platen werken idd goed. Daarnaast heb ik pas een aantal blauwe lampen ingebouwd, ik ben nu zo op m’n werk; en dat gewoon tijdens de spits
markie123 zegt
@pindakoning: Gebruik je dan ook de vluchtstrook? Dat is in de spits ook gewoon prima tijdwinst.
JanJansen zegt
@rachid: Waze geeft vaak meer informatie dan FM, maar voor de zekerheid heb ik ze beiden aanstaan.
yipikaye zegt
hou je gewoon aan de maximale snelheid.
Nederland is vol en druk, soms zie ik randdebielen langskomen en denk ik man, man, man
viezefreddyw zegt
@yipikaye: Ha, ik zit momenteel in Italië. Lach je je echt dood hoe ze hier rijden in hun Fiat Panda uit het jaar kruik. Inhalen op plekken waar het niet kan en zichzelf maar ook jou in gevaar brengt. Op gekke manieren invoegen/uitvoegen. Om over die verdomde scooters nog maar te zwijgen!
yipikaye zegt
@viezefreddyw:
In Italië is alles nog gekker.
I.p.v. om je heen te kijken moet je ook omhoog kijken, hagelstenen zo groot als golfballen kunnen op je heilige koe vallen. :-)
jorden zegt
@viezefreddyw: autostrada is wel een schitterde lap asfalt maar met enorm veel traject controle. Dat is dan weer een oase van rust als je uit een stad komt ja!
viezefreddyw zegt
@jorden: Klopt ja. Ik kreeg alleen wel de kriebels toen ik mijn sleutels moest inleveren bij de receptie en zag wie er in ging rijden. Door hem werd ik ingehaald waar het echt niet kon. Uiteraard in een Panda.
peug206 zegt
@viezefreddyw: rondom het gardameer is het het ergste. Daar rijden ze zelfs op gele platen!
karhengst zegt
@yipikaye: De beheerste snelrijder is m’n laatste zorg. Het zijn vooral van die figuren die zonder te spiegelen inhalen en invoegen zonder aangepaste snelheid die het gevaar maken. Van snelheid is nog nooit iemand dood gegaan, het is de plotsklapse verandering van die ’t ‘m doet.
En ja, opbokken met gehaaste bumperklevers. Buiten de spits kan je echter gewoon ontspannen 150 rijden zonder ook maar te kleven of iemand tot last te zijn.
markie123 zegt
We willen nog maar eens benadrukken dat hardrijden vaak niet zoveel zin heeft omdat je uiteindelijk niet heel veel eerder op de plaats van bestemming arriveert”
Ik rijd bijna elk weekend 220 km retour, vrijdagavond heen en zondagavond terug. Met 170 op de cruise control scheelt dat me structureel een half uur per rit op de verwachte aankomsttijd en dus een uur per week. Toch mooi meegenomen. Uiteraard rijd ik niet gehaast en bumperkleef ik niet… maar als de 3 baan snelwegen dat toe laten kan het imo prima.
JanJansen zegt
@markie123: waar woon jij dat de snelweg zo leeg is dat je 170 kunt rijden?
Hier in het westen kan je niet eens te hard rijden, al zou je het willen.
stationcar zegt
@janjansen:
Voor jouw informatie, Nederland is een stuk groter dan de randstad…
Ik reed vanmorgen in de spits op een vrijwel lege A18 bijvoorbeeld. Ik kan je adviseren eens een rondje Nederland te doen, de schellen vallen je van de ogen.
inoh zegt
@janjansen: Dat statement wordt vaak naar voren gehaald, maar ‘s avonds en ‘s nachts zijn dat snelheden die makkelijk te halen zijn op de A4 en A12. Zie zat volk dat ongeveer 160 rijdt.
markie123 zegt
@janjansen:
Hi Jan, voornaamste stuk is A2 van Utrecht naar Maastricht. Als je dat tussen 23:00 en 00:30 rijdt is het prima doorrollen. Ik haal van deur tot deur een gemiddelde werkelijke snelheid van 140-145 zonder iemand in de weg te zitten.
roaldr zegt
@janjansen: Uuuhm Huh? Tuurlijk wel. Rij elke dag Utrecht – Uitgeest en dat halen we best hoor.
Arnoud zegt
Locaties werd er toch gezegd? De A27 is ruim 100km lang. Da’s toch geen locatie?
De berm bij A27 afrit Vianen/Hagestein, da’s een locatie. En ook zeer populair bij de flitsboer.
axietaxie zegt
Ik rij elke dag de A13 af maar zie zelden flitsers staan? Ook fm geeft bijna nooit iets aan hier. Hoe kan dit #1 zijn?
janfr1908 zegt
@axietaxie: Toen ik dat traject nog dagelijks reed stonden ze heel vaak bij het Esso tankstation(heet nu anders) maar dat is een paar maanden dicht geweest voor verbouwing misschien dat dat de reden is. Ook stonden ze vaak een stukje daarvoor bij een soort oprit te controleren. Ik zag ze 3 keer per week gemiddeld staan dus dat dat nummer 1 was verbaasde mij niet.
karhengst zegt
Zijn er ook gegevens bekend wanneer, dus vooral hoe laat er geflitst wordt? Ik rijd over het algemeen alleen ’s avonds wanneer er daadwerkelijk een gelegenheid is meters te maken (na 21:30). Flitsmeister is dan op de A12/A2 angstvallend stil.
markie123 zegt
@karhengst: Valt mij ook vaak op dat ze er niet meer staan op de tijden waarop ik doorrijd (cq door kan rijden). Meestal blijft het na tienen inderdaad vrij rustig in NL wat flitsers betreft…
monsieurleloure zegt
@karhengst: Heb het gevoel dat er het meest geflitst wordt tussen 9:00 en 15:00 uur.
Tijdens de spitsuren heeft het weinig zin, ik woon wel in de randstad. Hoe dat in andere delen van Nederland zit weet ik niet.
budha zegt
Is er nou enige correlatie tussen die populaire flitslocaties en de verkeersveiligheid?