Dit zijn de prijzen van de nieuwe Volvo XC90

Auteur: , 35 Reacties

Voor 80 mille heb je bijzonder veel keuze.

Dit zijn de prijzen van de nieuwe Volvo XC90

Volvo heeft zojuist de prijzen onthuld van de vernieuwde XC90. De Zweedse autofabrikant trok vorige week de doeken van de facelift en nu al laat het zijn potentiële klanten zien hoeveel euro’s ze straks mogen uitgeven. Laat je echter niet op het verkeerde been zetten door het aantal uitvoeringen, de bedragen liggen namelijk bijzonder dichtbij elkaar.

Dit is enigszins opmerkelijk, aangezien er toch aardige verschillen zitten tussen de verschillende aandrijflijnen van de vernieuwde XC90. Nog opmerkelijker: het instapmodel is tevens de krachtigste versie die je kunt bestellen. De hybride krachtbron van de T8 Twin Engine produceert 390 pk en kost 82.995 euro. De Inscription en R-Design uitvoeringen zijn ieder 5.000 euro duurder. Ook als zeszitter kost de XC90 T8 precies 87.995 euro.

Iets duurder dan de hybrideversie van de XC90 zijn de T5- en B5-viercilindermodellen. Beide uitvoeringen kosten tenminste 83.995 euro. De T5 heeft een benzinemotor die goed is voor 250 pk, de B5 wordt aangedreven door een dieselmotor met 48 volt- en KERS-technologie. Laatstgenoemde maakt onderdeel uit van Volvo’s nieuwe motorenreeks en levert op zijn best 249 pk. Zonder de extra kracht (14 pk) produceert de zelfontbrander 235 pk. Alle configuraties beschikken overigens over All-Wheel Drive.

Dit zijn de prijzen van de nieuwe Volvo XC90



35 reacties

B5 mocht Volvo willen
@alpinafanb10: verklaar u nader?
@srthellcat: Alpinafan in de naam zegt genoeg 😊
@gulli: als hij impliceert dat de naam ‘B5’ door alpina is gebruikt en dat zei de rechten daarvoor hebben, lijkt mij dat stug. Alpina zou die naam dan ook niet mogen gebruiken, want audi heeft die al gebruikt met de a4. Alpina gebruikt de B5 typering overigens als modelnaam, audi als chassiscode en volvo wil het motortype die naam geven. Lijkt me nog wel te overzien.
@alpinafanb10: Sterker nog: mocht Volvo hebben!
Mooie bak, verkeerde motoren. Ja ik val in herhaling!!
@kennone: het is zo waar. Er had minstens een 5 pitter. in gemoeten
Doe mij die B5 maar met een chipje van Polestar. Lijkt me de fijnste auto om in te rijden. Die T8 hoor en lees ik niet altijd even goede verhalen over.
@berlinetta: dat was in het begin heel erg, XC90 had wat kinderfouten er in zitten.. Alleen hebben ze daar nu eigenlijk geen last meer van. Het zijn prima auto’s en verbazingwekkend goede wegligging voor zo’n lomp ding en wat je dus ook niet verwacht bij Volvo (=
@mazdamx5jee: kinderfouten…?
@vroaaar: doe nou niet alsof alleen Volvo zoiets had.. Ja kinderfouten ja.. volledig nieuw platform etc. Niet alles loopt altijd vanzelf. Maargoed
@mazdamx5jee: dat heet kinderziektes…
Dit blijft naar mijn mening toch het mooiste bakbeest dat er op de SUV markt te koop is.
@gandini: alleen niet de juiste motoren leverbaar.
@gandini: Range Rover voor mij, wel veel duurder, maar toch
Leuk zou zijn om een tabelletje te zien met motor, inhoud, pks, kale volvo prijs, NL belasting en totaal prijs. Dan snap je gelijk dat Volvo in NL eigenlijk maar ‘motoroptie’ hoeft te leveren.
Zespitters en diesels? Volvo was toch enkel 4 pits en benzine vanaf vorig jaar?
@waterisnat: Er staat “zeszitter” ;) en de diesel (een viercilinder) mag blijkbaar nog i.c.m. dergelijke mild hybride systemen. Zal ongetwijfeld snel veranderen.
@ikschrijfookoverautos: en hoe zit het dan met de 5- en 7-zitter?
@waterisnat: Ik moest ook twee keer lezen voordat de teleurstelling toesloeg.
Wat een geld
Naast de meeste PKs is de instapper (T8) ook 284kg zwaarder dan z’n non-hybride zusje (T5).

284kg = 19 volle kratjes bier wat je dan standaard extra mee moet zuilen. Komt het rijgedrag niet echt ten goede.
@007: Dat je bij 284 kilo meteen weet dat dat het zoveel is als 19 kratjes bier denkt is best wel zorgelijk. Ik zou zeggen die 284 kilo is pakweg 12% van het gewicht. Tussen lomp zwaar en lomp zwaar merk je vast niet veel verschil.
@007: en je spreekt uit ervaring? Gewichtsverdeling en met name zwaartepunt is bij de T8 beter tov andere varianten. Het is natuurlijk nog steeds geen X5 of Cayenne qua rijgedrag maar je kunt er prima 240 mee rijden.
Veel geld voor een auto die mij (persoonlijk) niks doet. Zonder subsidie volgens mij ook totaal geen succes.
Voor 80k wil ik die andere B5
@ghost geen succes .. dan rijdt jij zeker niet op de weg …
@marcel_rekelhof: nee klopt, rijd altijd op het fietspad, handen achter de rug, hoofd op het stuur, pedaal snoeihard tot het metaal..
@marcel_rekelhof: hij denkt wel dat dit hok zonder subsidie een succes was geweest?
Iedereen kocht dat ding voor de lage bijtelling.
Dat de T8 de goedkoopste is, is toch niet logisch? Totaal scheef belastingsysteem!
14pk hybride.. Alles voor de bijtelling.
Waarom zou iemand niet voor de hybride kiezen dan? Is waarschijnlijk zwaarder maar krijgt ook flink wat pk’s erbij.
@saffie89: die zie ik dus ook niet. Altijd de t8 kiezen dus…
Kunnen jullie ook een artikel maken over de verschillen van de gefacelifte XC90 en de pre-facelift XC90??
@carspotter058nl: Grille, bumpers, kleuren, velgen, sierstrip achter, dakrails, interieurbekleding, motoren en pookknop. Plakje worst? :-)

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).