Dodge stelt bizarre eisen aan het kopen van een Demon

Auteur: , 23 Reacties

Demoon kopen? Dan eerst je handtekening oefenen!

Onlangs berichtten we je twee keer over afzonderlijke Dodge Challenger Helkatten die vrijwel direct nadat ze aan klanten geleverd zijn total loss zijn gereden. Maar zoals we inmiddels allemaal weten, bestaat er inmiddels een nóg extremere Challenge(r), genaamd de Dodge Challenger Demon.

In the lèèèhèèèènd of the free schadeclaims zo’n death trap verkopen, je moet het maar durven. Toch lijkt Dodge een klein beetje koude voetjes gekregen te hebben, want Demon-kopers worden gedwongen om voor de aankoop een uitgebreide prenuptial agreement te tekenen.

In de overeenkomst met de pakkende titel ‘2018 Dodge Challenger SRT Demon Customer Acknowledgement’ moeten klanten veertien keer hun initialen neerpennen. En met elke pennestreek teken je feitelijk je leven rechten weg. Dodge eist onder andere van je dat je voorafgaand aan het besturen van de auto de volledige bijgeleverde documentatie leest. Een flinke opgave dus voor mensen die leven volgens het principe ‘als niks meer werkt, RTFM (Read The F-ing Manual)’.

Maar er zijn nog wat nadelen aan Demon-eigendom. Velen daarvan hebben te maken met de speciale achterbanden van Nitto. De auto mag met dit kleverige rubber dan in iets meer dan twee seconden naar de honderd knallen, maar voordat je instapt moet je elke keer kijken of er geen scheurtjes of beschadigingen op je rubber zitten. Tevens moet je met de banden eigenlijk niet over de snelweg rijden. En als het koud is of regent kan je beter helemaal niet rijden met de Demon.

Na deze afzonderlijke puntjes is er echter ook nog een catch all statement die duidelijk maakt waar het hele document voor bedoeld is:

“Customer hereby assumes all risk associated with the vehicle (see the vehicle’s owner’s manual, user guide, 2018 Demon supplement and 2018 Demon Tips Card in their entirety) and waves any and all claims against FCA US LLC and/or dealer.”

Maar goed, waarschijnlijk laat niemand zich hierdoor afschrikken om de auto te kopen. Sterker nog, een twijfelachtige reputatie helpt vaak alleen maar om de legende van een auto te laten groeien. Check het volledige document hieronder (via Allpar).

demon-1
Demon-2



23 reacties

Waarom je de nieuwe Astra nu wilt configureren bekijk het hier!.
Do not buy this piece of crap ..

Eindelijk een eerlijke auto fabrikant ..
Logisch. In Claimerica wil je echt niet aansprakelijk kunnen worden gehouden als Billy van 16 stoer probeert te doen en met zijn dunne bandjes de bocht uit vliegt, of Steve de hele zomer doorkachtelt op de Nitto’s en dan bij een dragsessie crasht.

Overigens doet Dodge ook hun best om ervoor te zorgen dat de klant niet genaaid wordt door de dealer. Orders van auto’s die voor of onder de MSRP verkocht worden krijgen voorrang op auto’s die boven die prijs verkocht worden. Zo wil Dodge voorkomen dat dealers woekerprijzen rekenen voor het snel afleveren van een Demon.
Bovendien is het aantal Demons dat je kan bestellen als dealer zijnde beperkt en gebaseerd op je Hellcat Zafzetcijfers, zodat een dealer niet zomaar 100 Demons tegelijk kan bestellen en dan na de productierun tegen woekerprijzen kan verkopen. Oh, en om dat proces verder te ontmoedigen worden alle Demons uitgerust met een typeplaatje waar de naam van de eigenaar op komt te staan. Dat is dan wel weer netjes van Dodge
@Edge: kun je geen Demons leasen? Zou gek zijn, aangezien er in Amerika nog veel meer wordt geleased dan hier. Owner: lease company.
@e550:

Onzin .
Amerikanen zijn allemaal triljardair inmiddels ..
Komt omdat ze allemaal claimen ..
En dan duwen ze er een automaat in…hier moet een handbak in.
@cpp1: dan haalt die de 2 seconden niet. En moet je iedere dag een nieuwe koppeling installeren…
@thvmh: en als er dan wél 2 seconden beloofd werd, heb je toch nog een claim aan je broek…
Geniaal toch? Gratis enorme PR!
Twee vliegen in één klap. Op deze manier heeft een fabrikant geen garantie te geven en ten tweede is dit betere reclame dan welke billboard dan ook.
Ziet er niet uit op die smalle voorbandjes.

Dat dealers dit niet vaker doen bij snelle autos.

Komt wel meer voor dat je meerdere malen je handtekening moet zetten in een overeenkomst. Misschien voor een auto wat overdreven, maar beter voorkomen dan genezen. Zouden meer autofabrikanten in dat land moeten doen.
@unknown234:

Onzin ..
Sjoemelen zou eigenlijk overal strafbaar moeten zijn ..
@lincoln: Naar mijn weten is dat ook overal strafbaar. Of er daadwerkelijk tot vervolging wordt overgegaan is een ander dingetje.
via Android app
Niet meer dan logisch vind ik. Een auto is een potentieel moordwapen in de verkeerde handen, door zo’n agreement geeft zowel fabrikant als consument aan zich terdege van de risico’s bewust te zijn.

Vooral Amerikaanse troep.
Maar hoe te handelen bij verkoop?
Particulier mag niet of zo?
Wie zag ook niet meteen dat de passagiersstoel gewoon mist? ;)
Ze kunnen ook gewoon wat meer moeite doen om een auto te maken die wel gewoon met het vermogen om kan gaan. In plaats van alleen maar strepen trekken en wegligging ho maar.
@raym: die auto kan heus wel meer als alleen rechtuit hoor alleen 840 pk is gewoon bizar veel. Ook hebben ze er voor gekozen om een echte auto te maken ipv een auto waar zoveel elektronische rimram inzit om het maar veilig te houden dat ie zowat klinisch dood is.
@raym:
de Dodge Challenger heeft geen slechte wegligging. Maar zo als aangehaald gebruiken ze weinig elektrische gizmos wat wel moeilijker stuurt dan bvb een GTR die infeite een computer op wielen is. Het zelfde met een Viper de gemiddelde chauffer rijd bij de eerste bocht er de vangrails mee in. Iemand met de nodige skills rijd een top 10 tijd op de nurburgring… met een baan model op straat banden.
Voor een Amerikaan zijn die bekerhouders toch veel te klein, gekkies.
Is standaard bij heel veel zaken die je er koopt. Ik heb er wel eens een snowboard helm gekocht, moest een waiver tekenen die minimaal 2x zo lang was/paraafjes moest zetten.
@rulefollower: dat had ik nou ook toen ik mijn 1e driewieler kocht 🤔

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).