Dragracetime: Veyron, LaFerrari, 918, P1 en nog veel meer

Auteur: , 40 Reacties

Zo'n beetje alle supercars die in de afgelopen jaren de lat hoger hebben gelegd, komen in deze video voorbij.

Place your bets!

Naast het bovengenoemde viertal staat er nog genoeg ander spul met ronkende motoren klaar om uit te maken wie de daddy in dragraceland is. Zo staat er een setje C63 AMG’s klaar om de competitie met elkaar aan te binden, en wordt Zweden vertegenwoordigd door het kleine maar dappere Koenigsegg.

Helaas zijn de sprintjes niet allemaal van even puike kwaliteit, wat niet wegneemt dat ’t mooi is om al dat duren spul bij elkaar te zien staan en natuurlijk te horen. Aan de kentekens te zien was Paul Bailey niet te beroerd om het event van wat extra sjeu te voorzien. Zulke figuren zouden we meer moeten hebben, die dingen zijn immers gemaakt om mee te rijden.



40 reacties

Een geweldige verzameling auto’s natuurlijk, maar ik ben benieuwd naar de filmbeelden van die kerel met die serieuze videocamera, want dit is niet veel. Je zou eigenlijk ook een opstelling na 400-1000 meter moeten hebben om te zien hoe groot de verschillen zijn.

Overigens kun je hier goed zien dat reactiesnelheid ook van belang is.
De Koenigsegg graag. Een Koenigsegg maakt gehakt van de Veyron.
@rufctr01: Je zou C. von Koenigsegg heten en vanaf 2.40 dit filmpje kijken.


Er zijn dan weinig heren met een grotere klabanus te vinden denk ik.
@rufctr01: Beiden niet mooi, doe mij maar een Murcielago SV, een stuk minder snel, maar veel mooier, en klinkt ook veeeeel beter!
9 van de 10 gaan niet eens tegelijk van start :/
Wat klinken die koenigseggs toch heerlijk.
En kost blijkbaar moeite om een 911 zonder wielspin weg te krijgen ondanks de zware kont en theoretisch toch een aardige tractie moet hebben.
En Sorry die leferrari kan me nog steeds niet bekoren. Mijn voorkeur gaat eerder uit naar de P1 als supercar en de 918 als dailydrive :)
@jpoers: nee juist niet, die GT3 klinkt juist fantastisch.
@maurits123: ik zeg ook niet dat die niet lekker klinkt. Alleen is die me iets te ‘perfect’. Het gesteun en gezucht van die koenigseggs geeft me echt het idee dat er een hoop techniek aan het werk is. Juist dat rauwe heerlijk
@jpoers: een zeer onpraktische hard geveerde keiluidruchtige (want kale carbon kuip) 918 als daily? Ik zou zeggen doe jezelf (en je lichaam) een plezier en neem een turbo S;)
Leuke spulletjes
@henkhupelschoten: de 918 Spyder kiezen natuurlijk.
@henkhupelschoten: Oeps :) sorry die tekst was aan mij gericht omdat ik in mijn comment niet volledig was. Ik was vergeten kiezen achter 918 Spyder te zetten. Had per ongeluk jou aangeklikt :)
Heerlijk om de Nissan GT-R te zien die mag absoluut niet ontbreken natuurlijk, ik mis alleen de Lexus LF-A dan zou die voor mij compleet zijn. Mijn twee favorieten. Supervideo!

Van de heilige trio zou ik de 918 Spyder wat een schoonheid en wat een auto.
Die v10 ’s blijven heerlijk klinken!
Zo die BMW was lekker stabiel zeg..
Ik begin mij af te vragen of zo’n Aventador wel kan rijden. Of dat die dingen alleen maar kunnen revven. (Wat wel erg lekker klinkt)
@reistje: de Aventador sprint van 0-100 in 2.9 sec en haalt een top van 350+ km/h. Antwoordt op jouw vraag ;)
Dus ongeveer alle HyperCars zijn er en ze doen geen 1 interessante dragrace…
@amgoleole: inderdaad. Om gek van te worden, serieus
@amgoleole: Ja maar als je met die hypercars wil racen moet je dat eerst in drievoud aanvragen en ondertekend krijgen door de fabriek he!
Hier merk je toch duidelijk dat de 918 de eerste meters de elektrische power gebruikt, de toeren komen niet overeen met de snelheid.
Hoeveel zweepslagen krijgt die eigenaar van de LaFerrari omdat hij hieraan heeft meegedaan?
@berlinetta: Genoeg.
Doe mij van al die lompe bakken de Noble maar!
die twinturbo gallardo klinkt ook niet verkeerd. en ik hou van koenigsegg’s dus super video
Stuur deze wagens naar GTBOARD en laat gustav er een paar mooie video’s van maken. Ik heb sowieso al meer met een rolling start dan met dit.
Ik had het niet verwacht ooit te zeggen over deze auto. Maar voor mij begint de stereotypering van japanse auto’s wel op te spelen. De gtr ziet er mijn inziens nu al oud uit.
@marc94: is ie ook al best redelijk. volgens mij is ie al 5 jaar
@autopim52: ja dat wel. Maar als ik het dan vergelijk met een 458 of een renault clio uit dat jaar zien die er minder gedateerd uit. Misschien is het het enigsinds lompe vierkante voorkomen.
@marc94: Ik vind alle andere auto’s “een beetje op elkaar lijken”, de GTR vind ik juist een unieke verschijning to be honest. Misschien istie gedateerd, maar ik vind em juist lekker Japans, uniek, en gewoon bruut eruit zien.
Qua geluid overtreft niets een AMG volgens mijn oren. Ook in dit filmpje is dat weer eens bevestigd.
@dillon: Precies juist dat bonkige, hoekige spreekt mij aan in de GT-R. De auto is lekker anders, afwijkend o zo heerlijk Japans vormgegeven houd ik wel van.
@lfagtr35r: Helemaal mee eens!
@autopim52: Wellicht scheve vergelijking: De Veyron is ook al bijna 10 jaar oud en dat zie je er ook niet vanaf.
@marc94: Meningen verschillen, voor mij is de GT-R een tijdloze schoonheid en een ware legende. Mooier kan het gewoon niet, een betaalbare supercar ;)
Je zou C. von Koenigsegg heten en vanaf 2.40 dit filmpje kijken.


Er zijn dan weinig heren met een grotere klabanus te vinden denk ik.
@volvo-s60-adept: met dank aan de formidabele stabiliteit van mijn computer dus 2 keer hetzelfde plempsel van mijn hand. Excusez moi.
Wat een lekker evenement!
Als ik van al deze auto’s in dit filmpje 1 zou mogen meenemen dat is het de Aventador. Ok de LaFerrari, 918, P1, Koenigsegg zijn sneller maar niets in de wereld maakt zo’n heerlijk geluid als de Aventador, fenomenaal geluid wat er daar uit komt!
@spotterkevin: De Lamborghini Aventador is ook gewoon een prachtige auto.
Alle grote zijn erbij; de Veyron, Nissan GT-R 918 Spyder, P1, Laf, Lambo Huracan. Ik kan niet kiezen prachtige auto’s liefst wil ik ze allemaal. Leuk evenement en een leuk filmpje.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).