Durf jij? Bijna 200.000 euro voor een 707 pk sterke Dodge

Auteur: , 51 Reacties

Alleen liefhebbers met teveel geld durven dit aan.

200.000 euro. Daar heb je een tweedehands Aston Martin DBS, Ferrari 458 of een Porsche Cayman GT4 voor. Of doe het helemaal anders en koop deze Dodge Challenger Hellcat en zet er gele platen op.

In de Verenigde Staten is de Hellcat er vanaf 64.195 dollar. Een Nederlandse prijs is er niet, want het merk is niet actief met verkoopdealers in Europa. Wil je toch zo’n extreme musclecar rijden, dan ben je aangewezen op een specialist. In Rotterdam is er zo’n specialist en momenteel heeft dit bedrijf een Challenger SRT Hellcat uit 2016 te koop staan. De meerprijs ten opzichte van de Amerikaanse vanafprijs maakt je aan het huilen. De auto wordt aangeboden voor 195.000 euro, of 85.000 euro exclusief BTW & BPM.

Het gaat hier om een rode Hellcat met slechts 10 kilometer op de teller. De hete Challenger is goed voor 707 pk en 881 Nm koppel uit een 6.2 HEMI V8. Zowel het vermogen als het Nederlandse prijskaartje zijn niet voor de poes.



51 reacties

Lang leven de CO2 toeslag.
@koningcaris: TOP TIP, koop een huis in Amerika voor een kleine ton, ga daar een jaartje genieten, je hebt 50.000 euro te verknallen, ofwel in de zak te houden door gewoon wat te werken en wat rond te reizen. Verkoop je huis daar met een beetje winst en neem de auto mee als verhuisgoed en voilá je bent de trotse eigenaar van de meest voordelige 700 fabriekspeeka’s van NL.
Waarom zou je, kan je er beter zelf een gaan halen. Veel goedkoper. En leuker.
@E34M5Touring: je kunt beter verhuizen naar het land van ome Donald en er daar eentje kopen, kost je minder.
@basvspr: Working on it ;)
@basvspr: idd, waarschijnlijk koop je er daar een huis bij voor dat geld.
@E34M5Touring: inclusief tax ongeveer de helft, gok ik. Op gele platen welteverstaan. In US ongeveer een kwart?
@e1000bmw523i: 64k Usd nieuw, gaat dan nog 2.500Usd af aan incentives, sales tax kan je terugvorderen dus zeg 55k euro. Transport naar NL is ong 1.000,- (afhankelijk van welke haven). Heb je voor 56k dat ding in Rotterdam op t platform staan. No way dat er ruim 140k aan tax op zit dus dat kan echt wel flink goedkoper. Zelfs incl. ticket en verblijf daar. En dan kun je ook nog rijden/kiezen/zelf onderhandelen of nog beter, er 1 uit voorraad halen met wat korting. Nieuwe 2016 modellen genoeg op voorraad op het moment. En die is exact hetzelfde.
@E34M5Touring: want dan is er geen bpm/invoer/btw verschuldigd? Als je een gebruikte haalt ben je iets goedkoper uit maar niet veel.
@v8rules: Ik heb het toch gewoon over een nieuwe? Staan zat nieuwe onverkochte 16 modellen op internet, kun je een prima deal op scoren en heb je toch een nieuwe. Hij biedt em ex ex aan voor 85k of incl. voor 200k, dat zou dan 115k tax betekenen, als ik dat bij de rekensom optel zit je op 115k + 56k = 171k. Dat is bijna 30k verschil, kun je gewoon nog een auto voor kopen. Vind ik wel een besparing hoor.
@e34m5touring: BPM op taxatie ;) je moet kijken naar de waarde van vergelijkbare auto’s en dan valt het allemaal wel mee met die BPM
Voor dat geld verwacht ik toch elegantere looks
Gewoon doen
Als ik het geld had liggen..

Zijn die gele dingen trouwens verplicht? Heb al veel exemplaren gezien zonder.
@thomcarspotter: bescherm dingen
@thomcarspotter: is transportbescherming, maar omdat de hoeken nogal snel beschadigd raken kiezen veel eigenaren ervoor om met die dingen te blijven rijden
@thomcarspotter: je moet inderdaad een kenteken op je auto hebben 😉
Alleen als ik net als Richard Hammond, zo’n hele servicetruck met banden erbij krijg, dan doe ik het.
Het is onderhand goedkoper om te emigreren, immigreren en meenemen als verhuisgoed
De bekende in de Waalhaven. Even kijken in het weekend
Volgens mij is de prijs-pk verhouding mij nog steeds een van de beste op dit moment nieuw te koop.
@thomasbol: ja, wellicht. Alleen gaan europese autos wel beter met dat vermogen om. Je kunt wel pk’s blijven toevoegen op niks af, maar als je het niet op de weg kwijt kan…
@jaspervdwinden: nu heb ik nooit met deze mogen rijden, maar Afaik is dit toch nog steeds een stereotype? Of is deze nog steeds van de oude slag?
@dunhozzie: ik heb de V6 gereden, facelift model. Cruist goed, maar heeft ook dik 400 pk minder over te brengen. Alhoewel, er zijn tegenwoordig zat Amerikanen die domineren op de
Ring. GM doet het enorm goed: Corvette Z06, Camaro ZL1, Cadillac CTSV.
$ 230.000,- omgerekend bijna. Moet je eens tegen een Amerikaan zeggen, die rolt van zn stoel…
@amersfoorter: of hij trekt lachend zn portomonnee..
Dealer waar ik elke dag langs kom richting school. Ze hebben vaak meer van dit soort spul staan!
Ik zou voor dat bedrag niet zomaar voor een voorraadmodelletje van een Nederlands bedrijf gaan. Dan zou ik hem liever helemaal samenstellen naar wens.
En vergeet niet dat de rode loper bij het tankstation voor jou wordt uitgerold
Volgens mij ken ik dat dashboardkastje, in elk geval het materiaal, uit de Dacia duster. Wat een troep,

Okay, ik heb niks met die Amerikaanse auto’s, mede door de achterhaalde meuk die er m.i. op zit.
@peke: waarschijnlijk wel he-le-maal Tesla-geil?
@thomasbol: nop, ook niks mee. Elektrisch rijden niet mijn ding, toch screens in je auto ook niet ;)

Bmw mijn ding, eigen Auto f11 m pakket.

Bijtelling een gte, brrrr

Bezig met e93 325i (cabrio). Nog niet zeker of ik voor mezelf aanschaf.

Kortom: zowel geen Amerikaanse muscle als tesla ofzo ;)
@peke: achterhaalde meuk…heb je enig idee wat voor engineering er nodig is om een wagen van 717pk zodanig te maken dat die gewoon dagelijks bruikbaar is? In de Vs geeft Dodge ook nog eens 160.000km garantie op de aandrijflijn…dat zouden ze niet durven doen als er troep in zat. iit BMW die het na 2 jaar al voor gezien houden….succes met je Vanos en distributieketting!

Rijd zelf ook BMW maar ben niet blind voor een gebrek aan kwaliteit.
@mopar: begrijp me niet verkeerd, ik zeg niet dat ik de engineering onderschat. Alleen dan laten ze aan de binnenkant zoveel steken vallen, en in die binnenkant zit je. Dus daar ben ik gevoelig voor.

Tuurlijk is dit een technisch monster, maar niks voor mij.

En bmw mankementen zie ik ook hoor, mijne toevallig niet (toevallig of bewust goede type gekozen?), maar die kennen bij sommige modellen ook teveel sores. Eens.
Maarrrrr hoeveel schadelijker is deze kar tov een andere gemiddelde sportauto… volgens mij maakt het geen ene moer uit. de CO2 maffia lacht wel weer…
Ik zie alleen geen Hellcat logo op het spatscherm ?? Is het niet een 392 gewoon ?
@RobUSA: “oh het mist een logo, zal vast nep zijn”
@plopkoekje: Er zit niet geen logo op maar volgens mij een 392 logo.
@robusa: De intake, bodykit, teller zijn allemaal HellCat. Waarschijnlijk zonder logo’s besteld.
Twee ton? Doe me dan maar een RS6 van de vorige generatie, ga ik zelf wel even langs MTM voor 730 pk. Heb je tenminste een fatsoenlijk afgewerkte en bruikbare straatraket. Wat een belachelijk hok, zo’n Hellcat.
@PeugeotGTI: waar je ook geen zak mee kunt want zo’n rs6 is nog ondersturender dan een hellcat. Met die laatste kan je op een bochtige weg tenminste nog enigszins plezier hebben. Met die Audi glijd je gewoon bij de eerste bocht rechtdoor weg.
Deze auto is vooral heel gaaf door het hoge bang for buck gehalte. Dat vervalt wel een beetje met zo’n vraagprijs. Voor twee ton kun je ook andere hele gave auto’s kopen.
Deze staat al eventjes bij Pietersen
Dodge Demon voor 179k
(In Duitsland)
Dat blijft zijn geld ws. wel waard met die beperkte oplage.

https://m.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=248292110&utm_source=com.apple.UIKit.activity.CopyToPasteboard&utm_medium=ios

Dodge Demon
Erstzulassung: 08/2017
Kilometer: 0 km
Kraftstoffart: Benzin

Preis: 179.000 €
Wat een spotprijs in amerika! In nl zou ik er nooit eentje kopen voor dat geld
Deze zomer een Charger R/T gehuurd in de VS voor onze roadtrip. Was best verrast door de kwaliteit van het interieur en de rij eigenschappen.

Snelheid was niet alles (leuk zo’n V8 waarvan ze zeggen dat hij bijna 400pk heeft, die meer herrie dan snelheid maakt), maar erg fijne reis bak. De Challenger deelt veel van het interieur en onderstel / aandrijflijn.
@oversoft: ik heb afgelopen vakantie ook een. Charger Rt gereden. Motor is lekker maar de 8-traps automaat is echt een ramp. Wat een traag ding.

Dat doen de Duitsers toch stukken beter
via Android app
Véél liever dit dan de zoveelste Duitse bak op de weg.
Bij Pietersen in Rotterdam. Heb daar nog nooit een wagen zien staan die zijn prijs waard was. Overchargen voor alles daar. Volgens mij proberen ze nu al meer dan een jaar een ATS met 20K op de teller voor €40.000 te slijten…LOL!
Helaas door de bpm onbetaalbaar, verder een echte rijdersauto met brute kracht, in Europa wellicht ongeliefd door het ontbreken van electronische hulp waardoor het gebrek aan stuurmanskunst te veel aan het licht komt.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).