Een diplomaat met klasse rijdt Maserati Ghibli

Auteur: , 31 Reacties

Je zou het door alle negatieve tamtam haast vergeten, maar het gros van de diplomaten is zonder twijfel een keurig persoon. Bovendien maakt de belastingvrijstelling een dikke bak een stuk bereikbaarder, dat scheelt, ook bij zo'n mooie diepblauwe Maserati Ghibli.

Maserati Ghibli

Ook al is dit exemplaar dan belastingvrij, het blijft een auto uit een klasse die niet iedereen zich kan permitteren. Ga er dus maar niet van uit dat een ambassade-onderknuppel deze bella macchina heeft aangeschaft, maar eerder iemand die iets hoger in de boom zit.

Maikel_vanolmen spotte de kleinste Maserati-sedan die je nieuw kunt kopen (5 meter lang) toen deze op het punt stond een Antwerpse parkeergarage binnen te rollen. Bekijk zijn spot van het Italiaanse succesmodel op Diplojunk!



31 reacties

Dit ding kraakt en piept als een gek en als je iets raakt in het interieur heb je haast een kras erop zitten, moet dat het prijskaartje rechtvaardigen?
@agera:
U heeft er 1?

Oh W8, het is hier stoer om alles wat Italiaans of Frans is zonder steekhoudende argumenten en/of bewijzen af te zeiken…

OT:
Bloedmooie sedan zoals er maar weinig zijn, eigenlijk staat alleen de Jaguar XF op gelijke hoogte in dit segment.
De rest zijn toch maar veredelde burger bakken als je het met die 2 vergelijkt..
@tupperware:
Koning afzeiker is er weer met leuke onderbouwende kritiek zie ik.
Helaas heeft de jongen gelijk.
M’n vader heeft lang getwijfeld tussen een Ghibli en een XJ en na een testrit met de Maser kwam deze er slecht uit, Navi traag, piepende remmen, knopjes die precies uit een 500 komen, als je de kofferklep dicht doet (wat niet automatisch kon!) denk je dat het 3e remlicht er af gaat vallen, etc etc. Dus ja dit is een mooie kar met een typische afwerking: kut.
@RazorHead:
Dank u, maar die titel is teveel eer..

Als ik kritiek uit op een auto of merk dan is dat altijd onderbouwd door eigen ervaring/persberichten.
Dat is iets genuanceerder dan de gemiddelde puber die hier roept dat Fransen en Italianen helemaal kut zijn en de auto van paps helemaal top.
Ik deel jouw mening over het huidige Maserati echter niet, als je valt over knopjes die ook elders gebruikt worden dan houdt de keuze bij BMW en Mercedes wel op.
In Audi’s vind je onderdelen die ook in een edele Skoda zitten en in een Jaguar vind je nog steeds knopjes van Ford.
Ik maak me over dat soort futiliteiten nooit zo druk, ik kijk naar het totaal plaatje en dat slaat voor mij dus in het voordeel van de Maser uit.
@RazorHead: Heb ook (o.a.) beide getest en wel voor de Ghibli gekozen (330pk versie). Reden? Wegligging en rijplezier is stukken beter! Navi traag? Correct (but I don’t care). Dat van het kofferklep hangt puur af van hoe je nummerplaat bevestigd. Piepende remmen? Enkel als je met een ei tussen voet en rempedaal rijdt: dit zijn relatief harde schijven om stevig te remmen! Bij mij hoor je geen gepiep :-) Maar er komen ‘zachtere’ remmen voor mensen die comfort verkiezen (vind niet dat Maserati zich daar mee moet bezig houden, maar is mijn enkel mijn mening. Momenteel ook MC Corse ophanging in homologatie, hetgeen ik meer kan appreciĆ«ren). Het interieur bekoort me elke dag meer. Bij de andere ‘kandidaten’ vond ik trouwens geen enkel dashboard echt geslaagd.
Maar goed heel tevreden dus: een echte rijdersauto!! En ja, er zijn zeker verbeteringen mogelijk, maar voor een sportieve rijder komt in deze klasse geen enkele andere wagen ook maar in de buurt! Ps, slechte afwerking? Onzin (maar zo’n commentaar staat natuurlijk wel stoer…)
@agera: ik zou met al die dingen prima kunnen leven. Waarom? Zie foto’s.
@escort77: Als het puur om het uiterlijk te doen is kun je beter een Mazda 6 halen.
@alcantara:
Sorry voor mijn late reactie.
Heb zojuist een uurtje boven een teiltje moeten hangen…
@agera: en dit weet jij hoe?
@agera: Wat een grote onzin weer. In niet ene test wordt hier over gesproken maar jij weet het uiteraard beter !

Natuurlijk heeft een kleine fabrikant niet de zelfde mogelijkheden om kwaliteit te bieden als de 3 grote Duitse fabrikanten. Dat kan je weten als je een Maserati koopt en moet je dan niet over zeuren.

Het niet opgaan in de massa heeft ook zo zijn charme en zou voor mij belangrijker zijn dan superieure maar kille kwaliteit. Maserati weet dat ook en daarom hebben ze een doelstelling van 50.000 per jaar. De 3 grote Duitsers zouden met zulke aantallen ook niet de kwaliteit kunnen bieden zoals ze nu doen.
@ferry832: & @tupperware: Ik heb er geen een, maar wel van dichtbij meegemaakt en gezien, mij pa wilde ereen kopen maar heeft ervan afgezien. De kwaliteit die je krijgt wat je ervoor betaalt is gewoon matig hoor. Heeft niks met stoer doen te maken, ik heb geen afkeer tegen Italiaanse auto’s.
Van een Franse of Italiaanse auto van 15/20 jaar geleden wil ik nog wel iets accepteren, maar anno 2014 echt niet meer!!! Kwaliteit kan velen malen beter, dat mag je wel verwachten voor die prijs.
Het interieur ziet er ook gewoon goedkoop uit.

Dan vind ik die jaguar xf vele malen meer geslaagd
@ferry832: eens!
Zou er overigens iemand zijn die serieus twijfelt tussen de aankoop van 1 van de 3 Duitsers of die Maser??? Denk het niet; op rationele gronden kies je die Italiaan niet! (ik zou het overigens wel doen ;-), maar ook niet met ratio ).
@ferry832: het is eerder moeilijker om bij grote stuk aantallen kwaliteit te leveren dan gemakkelijker. Immers de tijd die je hebt aan de band om de boel netjes te monteren is kleiner. Je hebt gelijk als het om R&D kwaliteit gaat: design, materiaal keuze, niveau van elektronica, keuze aan assistent systemen. Dat alles is lastig voor Maserati maar de wagens netjes in elkaar schroeven zouden ze echt moeten kunnen.
@mashell: Ja heb je een punt. Als geĆÆnteresseerde mensen afhaken op slechte afwerking dan is dat doodzonde. Laat ik dan hopen dat het de eerste exemplaren betrof. In de testen die ik op Youtube kijk komt de slechte afwerking overigens niet bovengemiddeld naar boven.
@ferry832: Er wordt hier maar geschreven over kwaliteit, terwijl de meesten de wagen in het beste geval slechts even hebben aangeraakt. Ik garandeer je – na ervaring met BMW en Mercedes, mijn vrouw rijdt sinds een jaar ook met Mercedes btw. Mijn schoonouders reden tot voor kort met een Audi A6: je wil niet weten wat daar fout aan was – dat de kwaliteit meer dan toereikend is ivm de duitse merken en de verdwaalde Engels’man’. Commentaren journalisten? Enkele staaltjes die ik zelf mocht lezen: ‘de schakelpaddels zijn echt bedroevend’ (de journaliste dacht dat de geluidsknop achteraan het stuur de paddels waren: op de foto’s zag je duidelijk dat die wagen (in casu een diesel, wit en quasi standaarduitvoering) die optie niet had…. Andere ‘testverslag’: de kwaliteit van de gebruikte kunststof op het dashboard verwacht je eerder in een Fiat (los van wat je in een Fiat verwacht, is het dashboard in leder bekleed, standaard). Nog een leuke: ‘de wagen is comfortabel, maar kan toch niet tippen aan de BMW 6’. Denk je nu echt dat iemand daarvoor een Maserati koopt?
Persoonlijk vind ik dat de wagen in eerste instantie op twee vlakken voor verbetering vatbaar is (en deze lees je dus zelfs niet in de tests…): de ophanging mag (nog) sportiever. Daar wordt volgens mijn concessiehouder echter aan gewerkt en op korte termijn mag een soort MC Corse ophanging worden verwacht. Verder mag het aantal stuuromwentelingen naar omlaag: de wagen stuurt (ruim voldoende) sterk, maar voor mij mag dit met minder draaien (is bij andere wagens uit deze klasse normaal vergelijkbaar, maar mag voor mij een stapje dichter bij ‘pure’ sportwagens.
Ik herhaal echter: ook qua rijeigenschappen de beste uit zijn segment! In een test las ik volgende die dit mooi verwoord: Een BMW 5-6 serie is een zakenberline die in tweede instantie sportieve ambities heeft. De Ghibli is een sportieve berline die ook zakelijke ambities heeft.’
Vanavond ” Intouchables” op tv, de enige reden dat ik die film zou kijken is vanwege de Quattroporte, wat een beest!
@alfaromeo13a: precies, dat was tenminste nog eens een maserati!
@agera: N.K.C.V.A.S
@w211: O.C.
Wat een baas!
Lijkt wel een mooie auto, maar telkens als ik het goed bekijk vind ik haar wat minder ‘Maserati’…
Heerlijk kleurtje trouwens :)
via Android app
Ik keek laatst een ghibireview van carbuyer en die was niet al te enthousiast over de wegligging en het stuurgevoel, verder vind ik ‘m zelf niet echt een schoonheid en dan hebben we het nog niet eens over de typische italiaans/Duitse verschillen gehad

Doe mij dan maar een quattroporte sport GTS van de vorige generatie, heb ik ook nog een paar maandjes tankgeld en motorgeluid zoals the lord himself het bedoelde.
Voor de Italiaanse ambassadeur is dit een logische en rationele keuze. Voor elk ander is het een keuze van het hart waarbij het verstand de mond gesnoerd wordt.
Een Ghibli is veel chiquer dan een 5 serie of E klasse. Deze Duitsers zie je al snel ziet rijden met een aparter soort publiek. Ik zou het wel weten en kiezen het Italiaanse design en gaan voor een Ghibli!
@sergio72: snap ik niet. Je moet toch juist een beetje apart zijn voor de Ghibli te gaan? Ik bedoel daar zie je de mensen met de rode broeken, de designer brillen en de Macbooks in. In een A6 of 5 serie rijd je gewoon met je 3-delig zakenkostuum en je HP laptop die het accountancy kantoor tot je beschikking heeft gesteld.
@mashell: ik bedoel: kijk maar eens om je heen als je een 5 of E ziet rijden wat voor type mens er achter het stuur zit. Ik heb dat ook met Polo’s, Golfjes en Audi’s A3. Daar wil ik niet mee geassocieerd worden.
Heerlijke auto, ook als je er in zit gewoon prachtig. Mensen die de XF boven deze schoonheid verkiezen zijn gek.
@kapiteinaudi:
Poe, ik blij dat ik ze gelijk inschaal, ik heb echt geen tijd om morgen bij de psych langs te gaan..
@kapiteinaudi: En jij moet naar een oogarts :)
@kapiteinaudi: Ik heb een XFS ook met 275 pk aero pack+ R pack en heb beide auto’s naast elkaar gezien. Elke dag zou ik de xf kiezen en dat ik zeg ik niet omdat ik er 2 heb. Nog iets. Er zit onder de motorkap dezelfde motor maar toch rijdt de xf veel beter. Binnenkort koop ik er wel eentje maar de grantourismo dan :)

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).