Een klassieke Lamborghini rijden was nog nooit zo makkelijk

Auteur: , 21 Reacties

En dat alles met het nieuwe Lamborghini Polo Storico.

Lamborhini Polo Storico

Helaas, Lamborghini’s vernieuwde classic-afdeling, die nu Polo Storico heet, helpt je niet de benodigde knaken bij elkaar te sprokkelen om in een beeldschone Miura of brute Countach te stappen. Je zult toch echt zelf de benodigde knaken bij elkaar moeten schrapen. Mocht je genoeg hebben gespaard voor een Espada, Urraco of Islero, of misschien zelfs wel genoeg voor een 350GT, dan kun je bij Lamborghini aankloppen voor onderdelen voor je raspaardje. Mocht je zelf niet zo van het sleutelen zijn, dan kunnen ze in Sant’Agata Bolognese ook je Lamborghini kundig onderhouden of restaureren. Uiteraard alleen met originele onderdelen, zodat je kostbare belegging vierwieler origineel en waardevast blijft.

Minstens net zo belangrijk is het nieuwe Archivio Storico Lamborghini. Dit archief bevat alle documenten die Lamborghini ooit heeft uitgebracht over haar wagens. Of je nu informatie zoekt over lakkleuren, accessoires, leertypen of kabelbomen, je vindt het in het Archivio Storico. Deze informatie is niet alleen beschikbaar voor bezitters van oude Lambo’s, maar ook voor onderzoekers en journalisten. Lekker puh ;)



21 reacties

Ach bij Audi/Lambo willen ze Ferrari een beetje nadoen.
Maar ja een Lambo blijft altijd een tractor.
@csx3000: En een Ferrari blijft een Fiat? Ben niet zo gek van die nieuwe garde van Lamborghini, maar die oude zijn echt om van te smullen.
@SimonMc: Hoezo is een Ferrari een Fiat verklaar je nader?
@SimonMc: jij mag weer terug de geschiedenisklas in. Ferrari was coureur en teambaas bij Alfa. Na de oorlog ging hij zelfstandig aan de slag onder zijn eigen naam en wilde alleen racewagens bouwen. Om dit te financieren, bouwde Ferrari ook wegauto’s. Pas eind 60’er jaren werd de personenautotak overgenomen door Fiat (waarbij Fiat tijdens het leven van Enzo geen bemoeienis had met de Formule 1-tak).
Lamborghini was een tractorfabrikant die zich wat ongelukkig behandeld voelde door Enzo en besloot om zelf auto’s te maken. Samen met Giugiaro die toen voor Bertone werkte, zijn een aantal schoonheden ontworpen die nogal brand- en storingsgevoelig zijn. Al vrij snel daarna heeft Lamborghini de autotak verkocht en begon een zwalkend bestaan van het automerk tot nu Audi het gekocht heeft en het merk een nieuw leven heeft gegeven.
@roppp: Wat je zegt weet ik (grotendeels) wel hoor. Een Lamborghini sportwagen met een tractor vergelijken, is als een Ferrari met een Fiat vergelijken. Snap je? Het slaat nergens op.

Ik maakte de opmerking dus niet, omdat ik geloof dat een Ferrari dezelfde onderdelen als een Fiat deelt, maar dus wel omdat deze vergelijking evenzeer op niks slaat.
@csx3000: Op de Rai 2 Gallardo’s horen janken, als tractoren zo klinken wordt ik graag boer!
@dutchdriftking: Ik vind het geluid wat tegenvallen, de muziek stond zo hard dat je ze nauwelijks hoorde.
Kijk lieve reageerbuiskinderen, dit zijn nou Lamborghini’s….

Auto’s voor echte mannen….
@jrk68: dit zijn nou echte Lamborghini’s

Echte auto’s voor echte mannen…
@e1000bmw523i: Er-té-el-zeven, meehrr voohr mannennnnn……..
@jrk68: Nou ik vind het anders verrekte handig het zelfde instrumenten paneel en navi als een kale A3.
Wat een droomplaatje boven dit artikel!!!
@dutchdriftking: Inderdaad.

Twee auto’s die elk een enorm impact hadden op de automotive industry! Ik ben echt helemaal weg van die Lamborghini Countach P400. De “pure” Countach zonder allemaal toeters en bellen.

Laat mij niet beginnen over die Miura SV…
@exotic: en dan in het geel….. G E W E L D I G!
@dutchdriftking: Ja mag altijd dromen, maar je moet ze nooit kopen.
Misschien als investering, maar niet om mee te rijden, het is 1 groot drama.
Misschien wel the looks, maar niet de prestaties.
@csx3000: je ziet er in ieder geval wel retecool uit als je met rokende motor langs de weg staat… ;-)
@scottishcarspotter2000: Ik zie het al voor me.

Leunend tegen je Lambo aan in je lichtblauwe jeans met een bijpassend witte t-shirt en witte sneakers. Matje achter je kop en Aviators op je neus.

Grinnik.
@csx3000: Spreek je uit ervaring, of op basis van ervaringen uit bladen etc?
Leuk voor de mensen die het kunnen betalen.
Hmm.. MiuraN
@lamborgfan: jup, dat krijg je van natte zweterige vingertjes bij het zien van dit soort plaatjes. Dan glijden vrouwen van hun stoel af en ik van mn toetsenbord..

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).