Een overzicht van jullie hoogste garagerekeningen

Auteur: , 53 Reacties

Er zitten best wat schokkende gevallen tussen.

boem is ho

Afgelopen zondag vroegen we wat de hoogste garagerekening is die jullie hebben moeten betalen. Daar zat werkelijk van alles tussen en sommigen wisten het mooi te verwoorden. Je zult vast niet alles hebben kunnen lezen, dus bij deze een overzicht van wat schokkende gevallen en mooie reacties!

De vader van @joel_d heeft een motorwissel bij zijn Mercedes E55 AMG laten doen. Misschien dat hij een E-klasse bij die motor kreeg?

Voor mij iets van 500 Euro. Mijn vader had een keer een rekening van 45.000 Euro voor een nieuwe motor in zijn E55 AMG. Gelukkig hoefde hij “maar” 1/3 te betalen.

@ponnie legt uit waarom hij zelf is gaan sleutelen.

Toen ik een keer dik 300 euro heb moeten lappen voor een nieuwe remklauw ben ik zelf gaan sleutelen.

@smulders laat zien dat het rijden van een auto uit het A-segment zo zijn voordelen en nadelen heeft.

420 euro voor een grote beurt (60.000km). Afstellen koplampen, olie + filter + additief, remvloeistof vervangen, luchtfilter vervangen, bougies vervangen, remmen achter gereinigd, APK keuring en volledige checkup.

En dat bij een dealer. Lang leve het A-segment. Alleen jammer dat ik zo voor lul rij.

Een oude M3 rijden is natuurlijk gaaf. Dat dit zo zijn kosten met zich meebrengt laat @boris9397 zien.

9000 euro voor een motorrevisie van een E30 M3.

@gerjan geeft niet te veel uit aan het onderhoud aan z’n auto. Misschien zelfs iets te weinig?

Paar 100 euro. Komen altijd imitatie of 2 de of derde Hands onderdelen op. Goedkope banden er onder. Had laatst de buitenspiegel kapot. Van papier mal gemaakt. Spiegel van zolder gepakt. Mal er op. Uit snijden. En opplakken. Auto moet niet te veel gaan kosten. :)

@p2000 heeft een keer heel erg veel voor een spiegel moeten betalen.

€25000 voor een nieuwe buitenspiegel. De auto lag er op.

Leuke hobby, een auto, maar soms zit het gewoon niet mee. We voelen met je mee @stephane8200

€2500 voor nieuwe klepstoters en wat ander werk op mijn Elise bij Beek. Jaar daarna €3000 voor HGF (koppakking) bij Van Sten. En dezelfde week €1000 ongeveer bij Verhagen Honda omdat ontstekingssysteem van mijn EK9 geploft was. En 3 maanden daarna €13,5K vanwege voorschade omdat iemand op de A20 uit het niets stil ging staan en ik niet meer kon uitwijken voor mijn voorganger die er tegenaan reed. Verzekeraar wilde niet betalen omdat ze een foutje in taxatierapport vonden terwijl ze het eerst wel hadden geaccepteerd. Uiteindelijk met terugwerkende kracht bijna €3K premie over nieuwwaarde afgetikt. Daarna €1700 voor een APK op een Audi TT waar echt alles mis mee was, die ik notabene had ingeruild op mijn Elise.

O ja, en nog een nieuwe motor in een getunede smart roadster om hem weer rijdend te krijgen en te verkopen. Iets van €2,5K.

Dure hobby, auto’s.

@hfdude laat zien wat de kracht van een specialist kan zijn.

Met een koelwater verliezende e53 X5 4.4 naar de BMW dealer in Breda gegaan. Rekening van 3.500,- en het probleem niet opgelost. Bij de BMW specialist in Rotterdam (ja een Turk) hadden ze het probleem na 20 min gevonden en met een nieuwe slang (bekend BMW V8 probleem volgens hun) voor 150,- verholpen. Sindsdien kom ik alleen nog bij de BMW dealer voor een oliewissel.

@silver heeft een mooi verhaal over een Ferrari.

34.000 gulden voor een uitgebreide grote beurt aan een Ferrari 412, die ik toen ik die factuur zag na de proefrit, toch maar niet heb gekocht…

@jerone schetst het horror-sceario waar we allemaal een beetje bang voor zijn.

Uitlaat onder de Peugeot 206 CC van mn moeder uit gereden, weggesleept naar Nefkens Peugeot in Den Bosch. Die hebben toen werkelijk ALLES op een factuur geschreven wat ze konden bedenken (inclusief een grote beurt die nog geen maand eerder bij hen was gedaan). Totaal: 5500,- ofwel, total loss.

100,- moeten betalen voor hun “berekeningen”, daarna naar een normale bovag garage gegaan en het geheel was gerepareerd voor 650,-. U begrijpt; Nefkens Den Bosch is niet een aanrader, sterker nog, ik zou er ver van uit de buurt blijven. Heb me zelden zo belazerd gevoeld.

Een verhaal van @sketcher dat wegleest als een thriller van Stephen King. De kosten vallen enigszins mee, maar wat een avontuur.

1120 euro maar vooral een boel zweet tranen en schietgebedjes.

Kerst 2011, we hadden geen plannen ergens heen te gaan tot mijn oma van mijn vrouw plots een beroerte kreeg. Toen stond natuurlijk alles op zijn kop. Wij daar dus heen 2 dagen voor kerst. Normaal geen probleem maar mijn vrouw komt uit Moldavië en de oma woont in Transnistrië (niet erkend land in MD aan de grens met Oekraïne) zo’n 2500KM verder. Ik had mijn Discovery (II Td5) net een half jaar, gekocht met maar een ton maar met achterstallig onderhoud, het meeste inmiddels wel gedaan maar nog niet helemaal.

Even overwogen om Duistland, Polen, Oekraine te rijden maar gekozen voor Duistland, Roemenie, Hongarije, Roemenie, MD.
Kort om snel alles gepakt, getankt en in s’avond weggereden zodat we s’nachts de files in Duitsland zouden missen. Disco deed het prima, heerlijk met 140km/h door Duitsland gereden de hele nacht. Net voor de grens met Oostenrijk om 5 uur s’ochtends voel ik de Disco wat weeïg worden. Ik wist het gelijk: De lucht vering. Bij de grens gestopt om te kijken en idd toen ik op de knop drukte voor terrein hoogte lichte het hele dashboard op en kreeg ik idd de foutmelding van de SLS.

Via de Wifi een dealer op de route in Wenen gevonden en wij daarheen. Gelukkig waren ze net open tegen de tijd dat we daar aankwamen en ondanks dat ik ze al vertelde wat er kapot was moesten ze hem inpluggen in de computer. Analytisch nadenken is er niet meer bij alles moet via de PC bij de dealer, nog een rede waarom ik er liever niet kom. Ook waren ze niet echt heel mee levend. Ik kreeg er geen warm gevoel van in elk geval.

Maar na ruim een uur klunzen met de uitlees apperatuur de conclusie: SLS compressor kaduuk, You don’t say! Ja die hadden ze niet op voorraad, Op mijn aandringen heel Oostenrijk afgebeld, nee die moest uit Frankrijk komen en zou pas na kerst komen. Geen optie uiteraard want dan kon oma al dood en begraven zijn. 120 euro voor het uitlezen, en bedankt. Ik heb ze terug lucht in het systeem laten blazen en zijn op goed geluk verder naar Budapest gereden. Wenen hadden we ook al gezien en Budapest was al even geleden dat we er beide geweest waren dus bij echte pech dan maar daar blijven. We hadden die dealer al gebeld maar niet te pakken gereden dus hopend op een wonder die kant op.

De mand daar sprak geen Engels maar wel uitermate vriendelijk. 3 adressen afgebeld, 2 te pakken gekregen, helaas. Via google translate zei de man: Sorry happy Xmas and goodbye. Wij weer weg, zijn we bij de deur gaat de telefoon. Zijn 3de adres. Ja die had er een liggen en zou hem komen brengen. 3 uur later was het klaar. Koste wel 1000 euro maar dat hadden we er graag voor over.

Die zelfde reis heb ik zelf met ouwe fietsbanden, lijm en tyraps ook nog een koelslang gerepareerd in Moldavië. Verder eigenlijk nooit iets gehad met de Disco, onderhoud hem zelf. Compressor was kapot gegaan door slechte hoogte sensoren. Komt vaak voor. Zonde want een nieuwe sensor kost maar 2 tientjes.

Oma heeft het gered en is nog altijd in leven en zo goed als helemaal hersteld. De reis terug was een stuk relaxter, en die hebben we op wat hazen slaapjes in 1 ruk gereden. Totaal ruim 5000km.

Nu heb ik o.a. een reserve compressor bij de hand samen met nog wat cruciale onderdelen en gereedschap. Ik heb zelf uitlees apparatuur dus geen noodzaak meer ooit nog naar een dealer te gaan. Bovendien ken ik de Disco II door en door.



53 reacties

Met de huidige auto bijna 1800 euro. LPG ook nog ingebouwd a 2500 euro.
Het zijn leuke reacties om te lezen. Mooi ook dat mensen zelf erg creatief worden wanneer de auto een te dure reparatie moet ondergaan en dus uiteindelijk zelf gaan sleutelen.
@viezefreddyw: die groep wordt steeds kleiner.. Eerst was het gebruikelijk om je remblokken of olie zelf te vervangen/verversen, nu wordt het gezien als garagewerk. Een collega van me had laatst zelfs ruitenwisservloeistof in de koelvloeistof tank gegoten, omdat het dezelfde kleur had was haar excuus…
@hotnigga: Gelukkig geef je zelf de verklaring al. “Haar excuus”.
@hotnigga: “haar”.. Dat zegt genoeg. ;-P
@hotnigga: klopt! zelfs studenten bij een technische opleiding als werktuigbouwkunde kunnen er steeds minder sleutelen. Ik durf te wedden dat 80% geen uitlaat gasdicht kan monteren.
Leuk verhaal Sketcher.
@onehp: leuk?..
@sanderm3: een leuk verhaal van een niet zo leuke gebeurtenis
@hotnigga: Het kwam uiteindelijk bijna allemaal goed. Oma bleek een taaie te zijn.
@Onehp: Dank. Het was een heel avontuur in elk geval maar we hielden ook toen de moet er in. Nu kijken we er met veel plezier op terug. Voor de liefhebbers hier het volledige verhaal en wat foto’s

http://www.autoweek.nl/forum/read.php?18,5394278,page=1
@sketcher: Ben het met plezier aan het lezen, wat een gaaf project!
Ik moet bekennen dat ik eigenlijk vrij weinig zelf doe. Een lampje vervangen en wat ruitenvloeistof bijvullen doe ik nog wel, maar de rest laat ik doen. Ik heb geen oprit of garage tot mijn beschikking, en ik vind het niet echt prettig om langs de straat de halve auto uit elkaar te moeten draaien.

Ondanks dat ik het altijd uitbesteed is mijn hoogste rekening tot nu toe ‘slechts’ 500 euro geweest. Dat was voor een nieuwe koppeling in een Seat Ibiza van de tweede generatie. Verder heb ik eigenlijk nooit problemen met mijn auto’s gehad en is het niet verder gegaan dan een beurt af en toe.

Ik heb mezelf wel voorgenomen dat zodra ik een eigen huis met garage heb, ik een goedkoop tweede autootje wil nemen en dan al doende te leren hoe je een auto onderhoudt.
Een hoge garage-rekening bij een auto die niet zoveel waard is…
Betekend vaak het verschil tussen doorrijden of sloop.

Vandaar dat auto’s die veel/duur onderhoud nodig hebben, en niet zoveel waard zijn, met de laagste KM standen naar de sloop gaan:

http://files2.fd.nl/infographics/NIB-volvo.png

Mijn duurste is een rekening van 5.3 K geweest voor het vervangen van mijn luchtvering in Spanje. Ook nog slecht gedaan, bleek in Nederland
@martinus: Voor een deel snap ik die mensen nooit zo goed.
700 Euro voor onderhoud is te veel. Kom we kopen een andere auto voor zeg 10.000 euro en dan is een rekening van 700 euro geen probleem meer.

Volgens mij ben je dan nog altijd 10.000 euro duurder uit.
@ronnys: Een oude auto die €60 per maand aan onderhoudskosten heeft, is natuurlijk niet duurder/goedkoper als een nieuwe auto die diezelfde kosten €60 aan afschrijving+onderhoud heeft per maand.

Dat je ervoor kiest om een oud gebakje naar de sloop brengt vanwege €700 onderhoudskosten, kan ik mij alleen voorstellen als je voorziet dat je diezelfde €700 nog een keer moet uitgeven in de maanden erna.. of als je auto absurd hoge andere kosten met zich meebrengt (wegenbelasting/verbruik).
@martinus: Het zijn geen preciese getallen die ik nu noem, maar ik ken verschillende mensen die de auto weg gedaan hebben, zonder bijzondere aanleiding, maar dat er “reguliere” groot onderhouds kosten aan zaten die meer waarden als de waarde van de auto. En dan zeggen dat is die auto niet meer waard. Elke auto heeft onderhoud nodig ook een nieuwere, dus naar mijn idee kan je, meestal beter gewoon een keer groot onderhoud laten uitvoeren en lekker verder rijden. Volgens de theorie kan het zijn dat die auto minder waard is als de garage rekening, maar nog altijd goedkoper als inruilen. En als je gewoon graag een andere auto wilt zeg dan gewoon ik ben toe aan een andere en dit is een goed moment.
@ronnys: Je moet gewoon kijken wat een auto kost.
Duur onderhoud van een oude auto kan goedkoper zijn, dat de dure afschrijving + goedkoop onderhoud van een nieuwe auto.

Aan de andere kant, een ‘nieuwe’ auto bezorgd de eigenaar misschien ook wel meer plezier dan een oud barreltje. Ieders maakt zijn eigen keuze, maar uiteindelijk wordt een slopel gemiddeld als eerste naar het demontagebedrijf gebracht.
@martinus: noem eens een nieuwe auto die 700 Euro per jaar afschrijft? Volgens mij zijn de meeste al 1000 minder waard als je het terrein van de dealer af rijdt…
@ronnys: Nja hoe duurder je auto in aanschaf is, hoe betrouwbaarder en hij normaal is en hoe minder frequent je groot onderhoud nodig hebt. Als je een
@Edge: Dat weet ik maar goedkoper onderhoud weegt zelden op tegen de afschrijving.
Naar mijn idee is 1000 euro veel geld voor onderhoud in een jaar, maar 1000 euro afschrijving is goed te overzien.
@ronnys: het is heel simpel. Ik reserveer 100E per maand voor onderhoud en doe niets zelf. Het duurste was ongeveer E1000. Paar kleine lekkages onder in het blok moesten worden opgelost, nieuwe achtervering, grote beurt, nieuwe banden. Je weet wat je hebt, dan is doorrijden echt goedkoper.
Gemiddeld ben ik overigens veel goedkoper uit (normaal kost een beurt met APK waarbij ze altijd wel wat vinden) rond de E300. Afgelopen jaar was het E800 met grote beurt, nieuwe distributie, spanrol en waterpomp en nieuwe uitlaat (na ruim 100.000km).
@roppp: Dat snap ik en bedoel ik ook, meestal is de afschrijving veel hoger als het onderhoud en een groot deel van het onderhoud heb je bij een andere auto ook. Dus is het meestal goedkoper om door te rijden als vervangen.
Deze had ik even gemist..
Zelfde ervaring als @jerome: mn 330i e93 had na niet veel rijden in de winter motor-problemen: leip niet zo lekker.
Naar de BMW dealer. Ze wilden de halve motor vervangen. 5000 prognose. Inclusief alle 6 injectoren. Ik vragen: waarom niet gewoon die 2 die volgens jullie kapot zijn? “Ja, dat zijn de oude; die werken niet met de nieuwe en de oude kunnen we niet meer krijgen.”
<> : “dan kan de computer in de auto kapot gaan”. Dat was dus het einde van de discussie en het begin van het zoeken naar een specialist.

De specialist heeft netjes gevraagd of ie ook betaalde tijd mocht spenderen om het te onderzoeken. In totaal heeft ie 4 uur gerekend en de conclusie was dat 1 injector kapot was en die andere kon ie nog fixen. Wat nieuwe bougies erin en gelijk de beurt gedaan die er aan kwam. Voor 800 euro’tjes klaar.
Kwam daar en toen liet ie me de oude injector zien en de verpakking van de nieuwe. Guess what: precies hetzelfde serie-nummer (van 83 getallen of zoiets); er zaten dus al 6 ‘nieuwe’ injectoren in (als er uberhaupt al nieuwe en oude bestaan).

Daarna heerlijk 2 weken cabrio de hele westkust van Italie afgereden.. voordat, weer thuisgekomen, een 20 jarig moppie haar gloednieuwe Peugeot achter in de BMW parkeerde.
Dat verhaal van Sketcher maakt het hele artikel.
@ghost: Dank
Mooie verhalen. Ik heb in 1 jaar tijd €1200,- voor een uitlaatsysteem, €1600,- voor een ketting revisie inclusief klepstoters, nokkenassen en koppeling, en €400,- voor een luchtmassameter, en nog eens €1100,- aan onderhoud inclusief banden en remmen uitgegeven. Oja, het betreft een 20 jaar oude VR6 met een dagwaarde van zo`n €1000,-….. Liefhebber he ;)
@dutchdriftking: liefhebber inderdaad, nieuw vind je ze niet meer, dus moet je ze zelf maar weer een beetje nieuw maken.
zo heb ik in afgelopen maand voor 2 keer de dagwaarde in een oude BMW gestoken.
maar ik vind m zo mooi…
@shogun: En dat is t belangrijkste.
Het repareren en onderhoud van mijn auto’s doe ik voor zover als ik kan zelf. Dit houd in dat het mij af en toe wat tijd kost (meer tijd dan dat een universele garage nodig heeft) en heeft als voordeel dat ik mijn auto leer kennen. Ik heb een ’90 4 cilinder E30 geschorst staan en deze weet ik rijdend te houden met behulp van kennis en kunde op een liefhebbersforum en youtube. Sinds een maand heb ik als daily een Volvo 850 2.5 10v estate, nu is een Volvo totaal nieuw voor mij en is het ook hier weer onderzoek doen op het interweb en gewoon doen. Afgelopen week moest de lekkende waterpomp vervangen worden, gelijk de distributieriem en toebehoren laten vervangen. Dit is iets waar ik de kennis en kunde niet voor heb en dan ook graag door een mede-liefhebber laat doen. Zonder onderdelen kost het mij een dag van mijn tijd en 150 euro. Op deze wijze blijft het leuk om, rond te rijden in z’n lekkere roffel!

Lang leve de liefhebbers!
De handrem in mijn Passat (2de hands) begaf het na een week of 3…. Dan denk je ach: gewoon in P laten bij het perkeren, en in NL heb je die handrem verder niet zo nodig. Ware het niet dat de auto adaptive cruise control heeft, en het een elektrische handrem is (die dus ook elektrisch aangestuurd wordt voor het bijremmen op de ACC). Dus als de handrem een fout geeft, doet de ACC het niet meer (toch jammer) en piept ie als een malloot tijdens het rijden omdat de veiligheid in het geding is (meent VW). Dus het moest toch echt gerepareerd worden.
Niet getreurd, het is bekend probleem bij de Passat: vaak is het enkel de knop voor de handrem. Dus ik een nieuwe knop gekocht, oude er uit, nieuwe er in: nope. Niet verholpen. Het probleem met de knop schijnt het doorsolderen te zijn van een 4-tal contactjes. Ik de knop er weer uit, soldeerbout er bij, netjes gesoldeerd. Nope. Nog steeds niet gefixt.
Met gezonde tegenzin de auto naar de VW dealer in Leiden. En toen begon de ellende pas echt.
1) Errors uitlezen (a 75 euro!!). ‘Nou meneer, er is wel meer mis met uw auto dan alleen de handrem’… ‘Oh, ja? zoals?’… ‘Nou meneer, zo doet uw cabrio dak motor het niet meer…’ (ik heb een Passat station he…). En daar betaal je 75 euro voor he.
2) Ze gaan op zoek naar het euvel met de handrem. Zelfs VW wordt niet wijzer van de foutmeldingen, dus wordt het met de multimeter onder de auto en alle contacten nameten. Niets. Alle stekkers en kabels zijn goed. Dan de rem motoren zelf: 1 behuizing is gescheurd: Nieuwe remklauw met motor er in. Nog steeds niet. Dan de bekabeling achter de dash nameten. Niets. Dan de regelcomputer voor de remmen (incl ABS) vervangen, en ja hoor. Dat was hem.

Tussen de werkuren voor het zoeken naar de oorzaak, de nieuwe klauw en motor, de nieuwe ABS / rem regelunit en het weer terugbouwen van mijn dash, was ik 1400 euro verder.

1400 euro. Voor een handrem.

En toen heeft de garage een velg van me krom gereden tijdens de proefrit, en is het ‘vergeten’ me dat te melden.

Een keer raden hoe vaak ik daar terug ben geweest?
@MDA: 5 keer?
@honeyhanger: 1 keer , om ze die velg te laten fixen.
@MDA: hahahahaha, het lijkt mij toch geweldig dat je te horen krijgt dat je de enige Passat Station Cabriolet ter wereld hebt. Jammer dat het weer momenteel niet echt meezit 😉
@MDA: Eerlijk gezegd: wat is dat ook voor een onzin, een elektr(on)ische handrem?
Een gadget dat niks van toegevoegde waardekan bieden…
Alsof een klassieke mechanische handrem te moeilijk is om te bedienen..
@bmwtouring: Ik vond het nutteloos toen ie goed werkte, en bijzonder nutteloos toen ie ook nog een duur en storingsgevoelig bleek. Lang leve de mechanische handrem… Maar adaptive cruise control is echt wel een zegen. Dus ergens zal er toch een control unit voor de remmen moeten zitten. :S
@bmwtouring: Is zo’n elektrische handrem niet gewoon een kostenbesparing? Als je de remmen toch al elektrisch kan bedienen voor esp en zo is een elektrisch draadje toevoegen simpeler dan een remkabel aanleggen.
@Mairsil: Ik denk dat je een cursus basis automechanica mag gaan volgen.
Tot nader order werkt een remsysteem hydraulisch. Dingen zoals abs en esp worden aangestuurd door elektronica, welke hydraulische kleppen openen / sluiten.
En dat gebeurt niet rechtstreeks aan je remklauwen, maar in een schakelblok onder je motorkap.
Dus is het niet gewoon kwestie van “een draadje bij te leggen”…
Een klassieke handrem werkt overigens louter mechanisch.
Nieuwe schijven op de 240 uit 1983 ….Zelf gedaan, gelijk bij de parkeerrem ook de schoentjes vervangen….koste een honderd euro bij elkaar…
Leuke verhalen weer👍🏻
Mijn eerste liefde, een Fiat Seicento, remde een beetje slecht. Toen ze weer voor APK moest bleek dat de remleidingen compleet versleten waren. Klaarblijkelijk was dit niet zichtbaar bij aankoop. Uiteindelijk heeft de garagehouder voor 600(!) euro nieuwe koperen (!) remleidingen eronder gelegd. Ik kon weer veilig op pad maar de rekening deed wel een beetje zeer, vooral op een auto van 1200 euro.
@blondebolide: Maar je weet wel zeker dat de remleidingen de auto overleven, dat is ook wat waard..
@silenro: Dat is zeker waar. Gelukkig waren er geen koperdieven in de buurt, wie wil dat nou niet hebben, een Fiat Seicento mét koperen remleidingen!
Ik had die van zondag gemist. Mijn duurste: 5300 euro bij de VW dealer. Ik merkte dat mijn motor in hield. Dat was reeds een week of wat zo. Dus ik naar de dealer met de vraag om dat op te lossen. De monteur had het euvel snel gevonden.

één of andere aanvoer of zo van de turbo lag los. Gevolg: geen vermogen. De turbo wordt echter wel gesmeerd. De olie die zo uit het systeem lekte (ik merkte inderdaad dat er vaak olie bij moest en dat was eerst nooit) .. liep hierdoor in de intercooler of zo. Dus wat doet de monteur, drukt die aanvoer er weer op. Gevolg: de motor zuigt die olie aan uit de intercooler en slaat op hol. Met smoren en de koppeling/versnelling hebben ze hem uit gekregen.

Resultaat: totaal kapot. Heel de motor naar de klote. Hij rammelde harder als een zak knikkers in een zinken emmer. Koppeling verbrand, drukgroep kapot, etc etc.

Dealer heeft alles vernieuwd: andere jonge gebruikte motor via Pon (exact dezelfde als er in zat) en die maar 80.000 had gelopen (de oude 292.000) en de rest nieuw: pakkingen, nieuwe riemen, nieuwe distributie, nieuwe spanners en rollers, waterpomp, nieuw vliegwiel, nieuwe koppeling, nieuwe drukgroep, olie en vloeistoffen, alles gespoeld, motorruimte gepoetst (had ik gevraagd) etc, etc. Afijn er stond dus dezelfde auto die echter onder de motorkap nieuw was.

Schade 5300 euro. De dealer was zich terdege bewust dat het toch wel hun schuld was. De monteur had na moeten denken. Hij wist (dit had ik gemeld) dat het euvel reeds een week of wat bestond. Hij had dus kunnen verwachten dat de inlaten vervuild zouden zijn. Hij had eerst de intercooler e.d. moeten spoelen voordat hij alles er weer op deed. Vanwege deze wanprestatie hebben ze mij een grote beurt gerekend en de koppeling (deze was reeds op 292.000 door mij daar kunnen hun niks aan doen). Ik moest 1500 euro betalen en hun de rest.

Je kunt zeggen wat je wilt.. VW arrogant, slechte service, etc etc.. ik vind dit super. Hulde aan Pon en de dealer. Het enige wat je kwalijk kunt nemen is de initiele actie van de monteur. Die had na moeten denken.
@Freewarefreak: toch mooi te horen dat het dus wel goed kan (afgezien van die actie van die monteur dan)
Rekeningen voor vloeistoffen bijvullen zijn ook leuk, vooral als je dat zelf al gedaan hebt en dus weet dat je genaaid wordt.
Rekening van E55 kan ik me wel iets bij voorstellen. Moest een nieuwe blower de op de G55 en koste een kleine tienduizend euro. Ook uitlaat, die maar half zo lang is, kostte ook 7,500 euro. Alles is gewoon duur aan een AMG.
Met een Audi S4 het airco systeem in Duitsland bij ‘willen’ laten vullen. Moeilijk moeilijk, chassisnummer, he wat raar auto komt uit Duitsland met Nederlands kenteken, nieuw nummer in systeem aanmaken…. etc etc (zou 150 euro kosten) en het duurde en duurde… na 60 min naar de balie gelopen, ‘ ‘mag ik mijn sleutel terug’ ‘veel succes verder hier’ In Nederland vloeistof bijgevuld, systeem gecheckt, alles ok en een paar tientjes armer. Die Duitsers
Afgelopen oktober gaf de startmotor van mijn MR2 de geest na 25 jaar.

Bij meerdere garages prijsaanvragen gedaan. Uiteindelijk was de goedkoopste iets van €900,- want de hele motor zou eruit moeten. Daarom maar besloten zelf een nieuwe startmotor a €140,- te kopen. Na 2x een middag knoeien op de stoep de startmotor eruit gekregen en de nieuwe erin.

Kosten 142,- (incl 2 nieuwe bouten bouten om vast te zetten) en een hersenschudding.
Toyota dealer originele onderdelen raar prijs verschil
Verdelerkap van een 4E-FTE 36 euro
Verdelerkap van de 4A-GE 20v 115 euro hmm oke wtf

Verder een keer voor 60 euro uitlijnen bij een niet toyota dealer maar banden boer en vervolgens heel snel 2 banden kaal hebben
Banden zelf online besteld en uitlijnen bij de toyota dealer en nu gaat het al een x aantal km goed


Met mijn rekening kom ik in ieder geval in de top terecht: 11.719 euro voor het vervangen van het motorblok van mijn toen ruim 5 jaar oude BMW 530d nadat het motorblok een afgebroken vlinderklep van het inlaatspuitstuk had opgezogen. Hoewel het probleem bekend was bij BMW werd mij elke vorm van coulance geweigerd omdat de auto door een BMW specialist werd onderhouden en niet (meer) door een dealer. Maar ach, het probleem deed zich net na het faillissement van mijn zaak voor, dus dat kon er ook nog wel bij…..
Mmm uk geloof dat die deutsche grundlicheit de hoogste kosten meebrengen 😂😂

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).