Eigenaar wuift bod van 3 miljoen voor zijn ‘Arie weg

Auteur: , 39 Reacties

Niet genoeg, kom maar met iets beters.

De LaArie is misschien wel het gewildste apparaat van het trio Porsche 918 Spyder, McLaren P1 en de Ferrari LaFerrari. Qua prijs worden er nog steeds indrukwekkende getallen neergeteld voor de hypercar uit Maranello.

In 2015 kocht de eigenaar van een autodealer in Californië een rode LaFerrari. Vermoedelijk om zijn showroom wat meer in de picture te zetten, want de hypercar bleef achter het glas. Op wat promotiedoeleinden na is er bijna niet gereden met de auto. Zo staat er een video op YouTube waar John Cena een stukje mag rijden in dit specifieke exemplaar voor een online autoprogramma. Op de teller prijken slechts 95 geregistreerde mijlen (152 km).

Na drie jaar in het bezit te zijn geweest van de auto heeft de eigenaar het wel gezien met zijn Arie. Via Bring A Trailer is de auto te veil aangeboden. De veiling verliep, wat de eigenaar betreft, niet succesvol genoeg. Er was aandacht zat, want er werden maar liefst 32 biedingen uitgebracht. Het hoogste bod stond op 3.125.000 dollar. Voor dat bedrag wilde de LaFerrari-rijder echter geen afstand doen van zijn auto. De veiling is dus niet geslaagd en de man blijft met zijn hypercar zitten. Welk bedrag de eigenaar voor ogen had is niet bekend.

Wellicht had de man teveel dollartekens in zijn ogen staan. Meer dan drie miljoen dollar voor een Ferrari lijkt een meer dan keurige prijs. Tijdens Monterey Car Week enkele weken geleden werden vergelijkbare LaFerrari’s geveild voor respectievelijk 3 miljoen en 3,3 miljoen dollar.



39 reacties

Een jaar lang je auto voltanken met korting Bepaal zelf wat je betaalt!.
*meest gewilde
@stephane8200: [ge·wild]. stellende trap: gewild, vergrotende trap: gewilder, overtreffende trap: gewildst, verbogen overtreffende trap: gewildste. Bronnen: http://woordenlijst.org/#/?q=gewild https://nl.wiktionary.org/wiki/gewild
@RubenPriest: dan heb je gelijk. Excuus.

Dan vind ik het een lelijk verbogen woord. Let op: dit is een mening, geen feit.
@stephane8200: Ik vind het ook niet om aan te zien, ook al is het juist. Een troost: ‘meest gewilde’ mag ook. https://onzetaal.nl/taaladvies/meest-origineel-origineelst/
@baardmijt: dan zijn wij het in ieder geval eens. Dat het toegestaan was had ik relatief weinig twijfel over.
De LaF verouderd inderdaad het mooiste van de 3. De P1 lijkt meer op een ruimteschip terwijl ik de 918 dan weer te braaf vind uitzien. De Laferrari is de perfecte mix tussen sport en klasse.
@osmo: ik neem toch ruimteschip. Dit ivm geheel alienachtige design heeft
@elemento: ik ga dan wel voor die Elektrische Boxster!
@willeme: monsterlijke auto vind ik dat
@osmo: ik vind de P1 dan weer de minst mooie
@osmo: jij dus ook haha ( las t verkeerd )
Hij mag mijn arie hebben voor 3 miljoen
Voor mensen die ruim in het sop zitten qua geld, heeft het dikwijls geen zin meer om geld te bieden. Als je met iets komt dat zij nog niet hebben en ook verder niet te koop is, en je biedt dat te ruil aan, heb je vaak meer aandacht te pakken.
@ghost: ik zit qua sop ruim in het geld. Er wordt dan ook niet geruild.
Als hij dat ding gewoon nog wat jaartjes houd dan wordt ie vanzelf meer waard. Deze bak heeft de potentie om net zo’n icoon te worden als de McLaren F1. Van de 918 zijn er teveel en de P1 is net niet mooi genoeg.
@simppa: Bij de P1 heb ik het idee dat hij niet speciaal genoeg is. Hij is tenslotte afgeleid van langzamere, goedkopere modellen (motor, carbon tub etc.).
@simppa: In hoeverre is deze auto net zo speciaal als de F1 dan?

‘Gewoon’ een jubileum modelletje die Ferrari elke 10 jaar uitbrengt. Om vervolgens na twee jaar de roepen dat de 430 Scuderia / 488 Pista sneller is over Fiorano.

Leuk hoor, maar persoonlijk vind ik z’n voorganger mooier. En van gelijke leeftijd vind ik de P1 ook mooier die naar mijn idee net zo speciaal is (en minder van gemaakt).
@reactief: heeft meer met timing dan met vermogen te maken. De LaFerrari, samen met de andere twee, hebben het tijdperk van de hypercar geopend. De F1 opende een nieuw tijdperk van de allersnelste productie auto en heeft dat 12 jaar volgehouden.
@simppa: Hmm.. De Veyron was er al een tijdje en had al meer vermogen dan de LaFerrari, 918 en de P1.

Voor mijn gevoel is er ook niet echt een nieuw tijdperk ingeslagen met deze drie, buiten het hybride deel. Maar ook die techniek was niet heel speciaal.

Historisch is de P1 misschien dan nog het relevantst, als spirituele opvolger van de F1 en de start van het Mclaren zoals we het nu kennen.
@reactief: ja je hebt gelijk dat de P1 de meest logische opvolger van de F1 is. Ferrari heeft dan weer de naam en reputatie waar mensen met veel geld veel voor over hebben.
@simppa: Jep, en voor de patser verzamelaars kan je natuurlijk wel (cliché) en heel mooi rijtje maken van de 288 GTO tot de LaFerrari.
@simppa: Het tijdperk van de hypercar is al lang voor deze auto’s bestonden begonnen, zonda’s, veyron’s koenigseggs enz waren al hypercars. Dit zijn de eertse drie hybride hypercars, en ik vraag me af hoe relevant die titel nog is over een paar jaar.
Toen ik de kop las dacht ik: “Held. De man heeft geld genoeg dus een Arie inwisselen voor nog meer van dat spul heeft weinig toegevoegde waarde. Hij gaat liever nog een stukje rijden.”
Dus de teleurstelling na lezing van het stukje is aanmerkelijk. Stomme flipper.
Dan ontwerp je zo’n indrukwekkende wagen en dan doe je er zo’n lullig contactsleuteltje bij. Bijzonder.
@poursuivant: tja, als je daarover valt.
@poursuivant: sleutel van een alfa 145
Blijf het vreemd vinden dat bij ferarri nog steeds wordt gekozen voor een sleutel van 1999 die lekker in je broekzak prikt. Dat rijmt toch niet met de high tech auto’s die ze bouwen
@kevin82: ik bedoel ferrari ;)
@kevin82: je moet die sleutel dan ook niet in je broekzak laten zitten maar op de bar leggen
Mis8 interesse sp1 of 2
@elemento: what?
Blijft apart dat de nieuwe modellen meer opbrengen dan hun legendarische voorvaderen, de F40 en 288GTO. Die 2 heb ik samen toch liever in mijn garage staan dan alleen deze LaF.
@skinnybmw: Denk dat dat grotendeels komt omdat er juist nu een gigantische bubbel is ontstaan wat betreft supercars/hypercars. En ook omdat je deze auto niet kon kopen als je niet eerder bij Ferrari zelf de speciale modellen (F40, F50, Enzo etc.) hebt gekocht. Dus de ‘jongere’ miljonairs op deze wereld kwamen er simpelweg niet voor in aanmerking.
Ben benieuwd hoe Ferrari tegenwoordig zijn vlagschepen test. Hoe test je tenslotte levensduur van je componenten bij geen gebruik?
Ik wacht wel op de LaBenz (one)
S y el je wint de hoofdprijs v 8 miljoen, je koopt een leuk huis met garage en oprijlaan. Zeg dat je als autogek dan nog 1 miljoen hebt liggen, dan zou je een 328gts, Testarossa, F430, F458, 612, en een 330gt en een f12. Een leuke garage vulling heb je dan. Ik ga dan toch geen LaFarrari kopen!!! mijn mening
@maferick74: of je houdt wat op de bank voor onderhoud en zorgt dat je eerst nog wat extra inkomen vergaard. In tussentijd kan ik me dan ook met 1 of 2 van die klassiekers wel redden…
@maferick74: Dat zijn ook niet de mensen die voor deze auto in de markt zijn. Die mensen hebben dat allemaal al en dan is dit de volgende stap.
Terecht!
Als je toch van plant bent om je Arie te flippen, wacht nog een jaartje of tien…. en klap ‘m dan weg voor pak ‘m beet….10 miljoen?
Daar kan geen beleggingsfonds tegenop!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).