Er zijn daadwerkelijk mensen die de VLF Destino kopen

Auteur: , 37 Reacties

Weggegooid geld of een out of the box keuze?

VLF Destino

De Destino is een 638 pk sterke creatie afkomstig van Gilbert Villarreal, Bob Lutz en Henrik Fisker, oftewel VLF. Je kunt het zien als een wederopstanding van de Karma, maar ditmaal met een loei van een Corvette V8 in het vooronder. De sportauto klimt in 3,9 seconden naar de honderd en loopt 322 km/u. Echt mooi is de Destino in mijn ogen niet. Door de invloeden van de Karma oogt de auto nu al oud. Toch denken sommige mensen daar anders over. VLF is namelijk begonnen met het leveren van de supercar aan klanten.

Het allereerste geproduceerde exemplaar is in handen van mede oprichter Bob Lutz. Voordat het een wij-van-wc-eend verhaal wordt: ja, de Destino is ook verkocht aan de gewone mensch. VLF wil geen specifieke details kwijt over haar kopers, maar de Mexicaanse gitarist Carlos Santana schijnt ook binnenkort in zijn eigen Destino te rijden. De Amerikaanse supercar heeft een prijskaartje van 229.000 dollar. Doe ons dan toch maar een échte ‘vette ZR1, gebruik we de rest van het geld voor de vele tankbeurten. (via detroitnews)



37 reacties

Eerlijk, hij is mooier geworden.

Toch, deze techniek bevat toch niet-elektrische brandstof, dat is niet de toekomst.
@mercedesclk350: Ze hoeven zich niet te richten op de toekomst. Ik verwacht dat zowel VLF en Fisker geen rol gaan spelen in de toekomst..
@viezefreddyw: Hehe, touche. Een supercar van 229K met een interieurafwerking van een kitcar,een 13-in-dozijn uiterlijk en met een crate-engine … jij gaat gelijk hebben :)
@dawwg:

Jaguar en Range Rover bestaan ook nog steeds ..
@dawwg: Daarom, dit is niet om aan te zien. Het interieur is van een dramatische kwaliteit. Als je na gaat wat je allemaal kan krijgen voor dat geld in Amerika, kort onderzoek wees uit dat je voor dat geld ook dit kan kopen, of deze, of die daar. En zo kunnen we nog wel even doorgaan..

Nee, ik geef dit weinig kans tot slagen.
@mercedesclk350: elektriciteit is toch sowieso geen brandstof
@mercedesclk350: Mooi zeker, maar dat logo. Hoog my little pony gehalte…
@rijnooit: ik vind het logo juist erg geslaagd. Smaken verschillen..
Vind het maar een “F-type sportback” achtige GTA creatie
Vind ik hem mooi? Nee, een auto die geen eigen gezicht heeft. Het is te veel Fisker Karma en de neus lijkt zo weg gelopen te zijn uit een of andere GTA spel. Ook is hij gewoon véél te duur, bizarre vraagprijs!

Nee, niks voor mij.
Eens met toch maar een échte ‘vette ZR1′. Was een mooie wagen als Fisker. Nu is het een opgewarmd broodje en de elektrotechniek is vervangen door een dikke motor. Die auto’s hadden we al en zijn mooier en beter!
Ik ken mooiere auto’s.
@dutchdriftking: goedzo 👍
Corvette Panamera ..
Had 8 jaar geleden leuk geweest ..
Ze hadden het design met rust moeten laten. Ik vind de Fisker nog steeds vele malen mooier dan een Tesla. Er rijdt er sinds kort weer 1 in het dorp en ik vind het echt een plaatje! De techniek is leuk maar een LS is wel een beetje ‘gedaan’ nu. Niet onlogisch natuurlijk aangezien Dhr Lutz er in zit maar toch. Wel knap dat ze er wat weten te slijten, Ome Bob zal z’n adresboekje wel achtergelaten hebben op de salesafdeling.
@E34M5Touring:

Model ansich is super chique ..
Had zo maar de weg kunnen zijn die maserati had ingeslagen ..
LS9 blok haalt een hoop elegantie weg ..

Toch knap dat je zo een ding 330 kan laten lopen ..
Denk dat een NL dealerschap er niet inzit ..
@lincoln: De aerodynamica zal voor een sedan prima zijn. Aangezien het een omgekatte Fisker is. Die zijn ontworpen om zo min mogelijk weerstand te hebben dus met een GM automaat uit een van de snelle jongens (ik denk uit de CTS-V van Cadillac) ga je dat wel halen. Die eindvertraging is vaak zo lang, dan is genoeg power en weinig windweerstand genoeg. Ja ik vind die Fisker erg fraai, schijnt dat originele niet bepaald storingvrij waren helaas. Hopen dat deze een beetje aanslaat, zou dan een mooi alternatief kunnen zijn. Je weet in ieder geval zeker dat de motor/bak je niet in de steek laat ;)
@E34M5Touring:
Ik vond de Karma altijd poepie chique! Ook het interieur wel. De kleine wijzigingen op dit model zijn minder smaakvol, maar nog steeds: harstikke mooi! Stijlvol, maar ‘aanwezig’ genoeg.

De V8 past er inderdaad niet echt bij, maar het moet nu eenmaal veel vermogen hebben. Anders wil helemaal niemand ‘em meer hebben voor deze prijs… Daarom is een LS niet eens zo heel slecht gedacht, maar nee, niet ideaal.. Eigenlijk moet Tesla het ontwerp overnemen en hun eigen aandrijflijn er in stoppen. Dat zou nog eens interessant zijn :-D
En misschien was dat wel de fout van Fisker, dat ze niet voor een volledig elektrisch voertuig gingen….
@Rob: Ze hebben hem wat anoniem gemaakt van voren vind ik. En dat was toch een beetje de blikvanger. En wat de aandrijflijn betreft, het platform kan nog steeds een accupack hebben dus mochten ze ooit weer die kant op gaan is die mogelijkheid er in elk geval.
Ja, dit is zo’n Visstick Karma.
De originele Karma was mooi en vooruitstrevend. Deze is niet mooier geworden, heeft traditionele techniek en een veel te hoge prijs. Laat Hendrik Fisker zich maar richten op die andere projecten (Ford en Viper), die zien er stukken beter uit en hebben niet de geschiedenis van een gereïncarneerd dood paard.
Die voorkant is wel mooi, de achterkant vind ik niet echt mooi
Gaaf hoor!

Vind de Fisker Karma vanaf het begin al een ontzettend mooie en indrukwekkende auto: laag, breed en gespierd als een sportwagen, en sierlijk gestrekt als een luxe sedan. Echt precies goed. Een ontwerp dat onmiddellijk de aandacht trekt als die voorbij komt rijden en de aandacht weet vast te houden, lang nadat hij uit het gezichtsveld is verdwenen.

Helaas had Fisker nogal last van kinderziektes, maar niet zo vreemd voor een auto en een automerk dat vanaf nul is opgezet. En soms gaat dat pionieren goed, zoals bij Tesla en Koenigsegg, soms wordt het een fiasco. Maar alle respect voor de durf en het doorzettingsvermogen om een dergelijke onderneming op te zetten. Zonder dit soort ondernemers met een droom zouden we een hoop moois moeten missen.

Hopelijk redt de Karma het in deze nieuwe vorm, al betwijfel ik of het verstandig is geweest om terug te grijpen op een conventionele aandrijflijn. De tijd is nu wel rijp voor elektrische aandrijving en de techniek erachter is ook een stuk verder.
@moveyourmind:

Ontwikkelingskosten zijn er al uit iig ..
Leuk speeltje voor Bob Lutz ..
Kan die wat rustiger aan doen op zijn 93ste ..

En idd .. Zonde op het model weg te flikkeren ..
Mooi ding zo!
Liever een originele Fisker. Die wagen was z’n tijd toen ver vooruit, helaas geflopt. Maar waar zijn al die dingen eigenlijk gebleven? Destijds stond het bij Kroymans helemaal afgeladen met die wagens en kwam ik er op elke straathoek een tegen in Hilversum.
via iPhone app
@trustmeiamanengineer: zal er niet hetzelfde zijn gebeurd als met al die Honda Insight hybrides enzo? Die zijn toen massaal de export in gegaan, was toentertijd via een bepaalde manier erg fiscaal aantrekkelijk geloof ik
Je kunt volgens mij wel lekker met z’n vieren in zitten geloof ik.
Ach, het feit dat de elektroaandrijvingmeuk eruit geropt is verdient al props!
Wat ik zo jammer vind aan deze auto is Bob Lutz. Ik geloof werkelijk niet dat deze man denkt dat er niets aan de hand is met het klimaat. Hij stelt zich op als hardline climate change denier maar is uiteindelijk alleen uit op persoonlijk gewin.
Een kruising tussen een F-TYPE en een FISKER.
@RubenPriest: “Echt mooi is de Destino in mijn ogen niet. Door de invloeden van de Karma oogt de auto nu al oud.” Tja, dat betekent ofwel dat je (a) de Karma niet mooi vindt, wat ik simpelweg niet kan begrijpen noch geloof. Of (b) dat je afkeurt wat zowat elke autofabrikant al decennia doet – Porsche en o.a. Audi als eerste. Geen van beide lijkt me echt plausibel, so explain yourself.
Ik vind hem wel mooi en de two tone stoelen is ook erg geslaagd.
Ziet er uit als een auto uit GTA
Het is niet mijn smaak zeg maar
“Door de invloeden van de Karma oogt de auto nu al oud.” – niet oud maar vertrouwd!
De hand van Fisker zie je in veel huidige auto’s terug. Hij ziet er klein uit op foto’s maar zie 4 deuren, dit ding moet echt lang zijn.
Het is jammer dat Fisker auto’s failliet is gegaan nadat verzekering niet uitbetaalde toen tig auto’s in haven door vuur zijn verwoest. De ideeën om recyclede materialen te gebruiken en toch hoog niveau interieur, recyclet glas om lak effect te krijgen, al het hout van bomen die zelf omgevallen zijn etc etc dat alles staat mij wel aan
Vind het toch een mooie auto en vind ook zeker dat de huidige fisker karma niet ouderwets oogt.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).