Ferrari 458 rijdt een pak spinazie aan [foto’s, updated]

Auteur: , 40 Reacties

Newsflash: met je supercar op een (nat) circuit rijden kent risico's. Maar liefst drie Ferrari-eigenaren ondervonden dit gisteren op Spa-Franchorchamps aan den lijve.

RIP Kermit

Vandaag en gisteren is het circuit van Spa het toneel van de Ferrari Owners Days, een mooi evenement om als Ferrari-rijder gelijkgestemden te spreken, en je raspaardje uit Maranello eens flink door Eau Rouge en de andere bochten op het circuit te jagen. De echte die-hards stappen na vandaag in hun privéjet om morgen te zien hoe snorremans Alonso en Massa het er op Silverstone vanaf brengen.

Voor drie van deze eigenaren is het weekend vrij slecht begonnen. Zij kregen het niet voor elkaar hun Ferrari een heel rondje met de voorwielen naar voren te laten wijzen, met een paar deukjes tot gevolg. Bijvoorbeeld bij deze 458 Italia, die dman met ons deelde.

De foto’s van de gesneuvelde Italiaan (met geplofte airbags) vind je op Ferrarijunk!

Hoe zou dat verzekeringstechnisch eigenlijk zitten?

Update – Hier een video van al het gecrashte spul. De rode 458 wint, qua zwaar beschadigd zijn:



40 reacties

Ouch, helaas het risico van circuit rijden. Denk dat het verzekeringtechnisch simpel is, zelf dokken. Tenzij ze een speciale circuit verzekering hiervoor hebben afgesloten.
@zakar36: circuitverzekering. Aan elkaar.
@Robbert89: lekker belangrijk .
@norge: en geen spatie voor de punt.
@norge: Ja, taalverloedering in de comments hier op AB is niet om aan te zien.
@Robbert89:
Dan lees je het toch niet Zeikerd….
Heb je er ooit ook maar een seconde aan gedacht dat mensen ook phoneet of dislect kunnen zijn…, niet alleen neerlandisie hebben het recht hier te reageren.
Dat zal wel niet, rucksichtloos de taalnazi uit hangen is veeeel stoerder.
@jrk68: Ja hoor, daar is ‘ie al, de opmerking over dyslexie. Je kan aan de zin zien dat het hier geen dyslect is. En ach, mekaar helpen kan geen kwaad, zouden we allemaal vaker moeten doen.


Trouwens, het is: uithangen. Ook zonder spatie.
@Robbert89:
Zo hou ik kneusjes graag besig…..

Zoek de fout knul.
@jrk68: aaaaaaaahhh… besig… is bezig hoooooor… :-p
@jrk68: Blijkbaar ben jij de kneus die niet kan spellen hier.
@reventon:
heo bijdeol ie???
@Robbert89: Haal eerst de balk uit je eigen oog voordat je de splinter van je medemens eruit wilt halen…
@Robbert89: Inderdaad! Dyslexie is Nederlands excuus om niet te hoeven kunnen spellen, net als ”hyperkinetisch zijn” is voor niet hoeven stil te zitten. Arme mensen. Te lui om moe te zijn!
@fortuna:
“is voor niet hoeven stil te zitten” leest heel wat beter als je er “is voor niet te hoeven stil zitten” van maakt!…je zin is amper te begrijpen man!
@jrk68:
zith ick hierro bei het chroot dikT derr neudelundse toal ?

Zo, taalnazi’s, nu onmiddellijk aan uw medicijnen !
En doe gelijk die pyama maar aan.
Ja die, die met de mouwen op de rug en niet spuwen he !
@desjonnies:
Lol, ik heb daar zo’n bloedhekel aan.
Als er iets offtopic is dan is dat betweterige gezwam het wel.
@Robbert89: waar jij als taalhoer wakker van ligt??!!! Volgens mij zijn er ergere dingen in n mensen leven. Dit is trouwens geen taalbeheersingsblog maar autoblog! Succes op de spellingsquiz in 2014!
@saxoke: Het is: Mensenleven. Ook zonder spatie.
@Robbert89: dit doet me denken aan een quote van Top Gear.

“Heeft u wel eens last van een vijand, die wat je ook probeert, altijd terugkomt? Wij dus wel. caravans taalnazi’s”.
@Robbert89: Sinds wanneer beginnen we een zin zonder hoofdletter dan?
Ik vraag me toch af hoe de eigenaren dit beleven, zijn ze van “Pff, maakt niet veel uit” Of zijn ze helemaal in paniek?
@volvov70: Ligt eraan of je er heel je leven voor hebt gewerkt..
@volvov70: Voor de rest van de Ferrari-eigenaren is het wel prettig. Zo wordt een 458 misschien ooit eens heel zeldzaam en daarmee stijgt de waarde.
@barchetta: Ja, want deze gaat ook direct de pers in.
@FelixF: Hoeft niet persé maar ik doelde ook niet alleen op deze wagen. Maar de laatste tijd zijn het vooral 458’s die crashen. Aangezien het meestal hoge snelheid betreft, zullen de meesten die crashen total-loss zijn.
@barchetta: een Ferrari is niet gauw total-loss aangezien de reparatiekosten vaak minder bedragen dan de verkoopprijs in goede toestand. Een 458 kost nieuw, incl. opties, al gauw 3 ton.
Bij een normale verzekering staat er dat je bij racen niet verzekerd bent.
Er zijn wel circuit verzekeringen natuurlijk.

Blijf het toch maar een plaatje vinden om naar te kijken zelfs al ligt hij half uit elkaar.
Schade rijden met een supercar is een dure grap…… i know…
die krassen poetsen we wel weg, maar dat andere word lastiger.
Wit kan mooi zijn en zeker op een 458. Maar als je het dan weer zo vermangeld ziet dan lijkt het net op een testauto die nog afgeverfd moet worden.
Snorremans doet het niet zo goed op silverstone.
@xiran:
Zijn sidekick doet het nog minder, om over neerlands hoop in bange dagen maar te zwijgen.
1.6 seconden trager dan je teammaat is niet best, ik vraag me af hoe lang het duurt voordat ze Heikki er weer in zetten.
Ferrari met kiespijn
Duidelijk drie Afrojackjes geweest.
Mijn vrouw zou zeggen een handtasje meer of minder, Who cares!, 458, 123 weg ermee!
Zelfs een schuiver maakt een 458 niet mooi…
Ik geloof dat ik spina-zie..
Correctie, er zijn er 5 gesneuveld tijdens de drivers days.
En afgelopen donderdag 1 in Zolder (50 jaar Circuit Zolder)
Ging bovenop de tunnel links een paar keer de muur in.
6 Ferrari’s in België naar de dealer voor reparatie. Dit maakt die man z’n 1’sta half jaar goed wat betreft onderhoud.
Of voor de fabriek enkele nieuwe exemplaren. Mag ik de motor voor een salontafeltje te maken????
De vader van een vriend van mij heeft ook meerdere porsche 911’s, en racet er soms ook mee op het circuit. Die vertelde dat toen hij een 911 had gecrasht, was die total-los en de verzekering betaalde geen cent..
Risico van het vak(/hobby) zullen we maar zeggen..

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).