Ferrari teast dak- en raamloze 812 Superfast

Auteur: , 16 Reacties

Schaarse informatie doet ons speculeren.

Ferrari teast dak- en raamloze 812 Superfast

Terwijl we eigenlijk uitkijken naar de opengewerkte versie van de verschrikkelijk rappe 488 Pista, werpt Ferrari stilletjes licht op een ander aankomend model. Op een niet geheel verborgen gedeelte van de officiële website van de Italiaanse sportwagenfabrikant, waar enkel Ferrari-eigenaren terechtkunnen, wordt gesproken over een besloten evenement dat op 17 september plaats zal vinden.

Op dit evenement wordt een nieuwe bolide gepresenteerd. Zoals je kunt zien valt er weinig op te maken uit het plaatje. Dat gezegd hebbende zijn er verschillende theorieën over de Ferrari die momenteel de codenaam F176 draagt.

De voornaamste van deze theorieën richt zich vooral op de voorzijde van de Ferrari F176. Één van de weinige dingen waarover we denken vrij zeker te zijn is de vorm van de F176. Naar verluidt is de auto een aangepaste Ferrari 812 Superfast. Net als de hierboven genoemde 488 Pista (Spider) moet de F176, die volgens verschillende bronnen door het leven zal gaan als de 812 Monza, een dakloze versie van de 812 Superfast worden. Het is vooralsnog niet duidelijk of het een doorsnee cabrio betreft, of een volledig raamloze 812 Superfast. Denk hierbij aan, bijvoorbeeld, de SLR McLaren Stirling Moss of de Dallara Stradale.

De naam 812 Monza zet ons echter op het verkeerde been, daar er niet wordt gehint naar eventuele gebruikelijke aanpassingen, zoals het verwijderen van het dak. Aangezien Monza gezien wordt als een snelheidsparadijs, rekenen we er stiekem op dat Ferrari een circuitspeeltje maakt van de F176. Dit idee wordt onderbouwd door de geruchten dat men een helm zou moeten dragen achter het stuur van de 812 Monza. Uiteraard rekenen we eveneens op een respectabele stijging in het vermogen.

Zodra er meer concrete informatie bekend wordt gemaakt over de Ferrari 812 Monza, zullen we dat hier uiteraard zo snel mogelijk delen.



16 reacties

Ondernemers hebben nooit autopech toch. of wel!?.
812 SuperCabrio! 812 monza klinkt niet zo vind ik… niet dat supercabrio veel beter is 😂
@jamesbond007: maar jij houdt dan ook eigenlijk alleen van Aston Martin’s natuurlijk! Monza klinkt wat oubollig.
@porker:
If you know me well, you know that ain’t true ;-)
@jamesbond007: zoals onder genoemd, 812 Barchetta. Klinkt prima!!
@jamesbond007:
De 812 Superfast SuperAmerice zoals ze van de 575 in de tijd gemaakt hebben. Dat was een knap apparaat!
@dimglor: Maar echt! Ik heb er denk ik zo’n 2 a 3 zien rond rijden in het echt. Blijft een unieke verschijning! 812 SuperAmerica klinkt dan ook echt goed!
Volgens diverse posters op Ferrarichat wordt het inderdaad een dak- en ruitloze 812, worden er 200 stuks gebouwd en zijn ze allemaal al verkocht. Qua styling moeten we denken aan een moderne interpretatie van de 250TR met z’n opengewerkte spatborden. Het klinkt allemaal veelbelovend!
@edge: slr stirling moss style?
@Edge: allemaal al verkocht?
@barry355gtb: Ja. Dat is tegenwoordig eerder de regel dan de uitzondering bij dit soort gelimiteerde modellen. Genoeg van die multimiljonairs die ook zonder probleem een aanbetaling doen zonder ook maar één schets of render te hebben gezien.
@edge: het is makkelijk gezegd maar ik denk dat die multimiljonairs hier ook geen buil aan kunnen vallen. Gewoon kopen en als ie niet bevalt dan hoeft het je weinig te kosten.
@escort77: Ja, dat is ook zo. Het kopen van zo’n auto is voor dat soort vermogende mensen net zo impactvol als dat een gewone Nederlander alvast een aanbetaling doet op de nieuwe Super Mario of Call of Duty zonder ook maar één trailer te hebben gezien
@escort77: je zit er dan alleen een paar jaar aan vast vanwege de clausule in het koopcontract.
Zou leuk zijn als ze de naam Barchetta weer eens van stal halen ipv Spider etc
Een soort van aventador J misschien?
Kan het ook een 488 zonder voorruit en dak zijn? Op de schets zie ik geen 812-profiel.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).