Fijne Toyota Supra wordt nog iets fijner

Auteur: , 29 Reacties

Het zijn de kleine aanpassingen die het 'm doen.

Voor de liefhebbers van onvervalste Japanse sportwagens is het goed nieuws dat langzaam maar zeker de helden van weleer terugkeren. Het begon 11 jaar geleden met de Nissan GT-R (R35). In 2016 keerde de Honda NSX terug en dit jaar mogen we de Toyota Supra verwelkomen.

Zoals het geval is met veel Japanse sportauto’s, is de standaard auto een perfecte basis voor meer. Veelal komen de Japanse merken zélf met een hele rits aan uitvoeringen. Daarnaast kunnen we altijd vertrouwen op de creaties van diverse tuners. De Supra van vandaag is onderhanden genomen door Titan Motorsports.

Deze firma uit Orlando (Florida, Verenigde Staten) heeft het behoorlijk smaakvol gehouden. Mits juist uitgevoerd kan tuning wel degelijk een verbetering zijn. We zien een zwarte splitter onder de voorbumper. Deze lijkt ‘door te lopen’ in de side skirts, die eveneens zwart zijn. Aan de achterkant zien we een andere diffuser. De uitlaten lijken standaard te zijn, maar we weten dat een sportuitlaatsysteem van zowel Akrapovic als Milltek wonderen doet.

Titan Motorsports Toyota GR Supra (A90) '19

De auto staat behoorlijk laag op de wielen. De Supra heeft namelijk een schroefset van het Duitse KW gekregen, waardoor de auto flink verlaagd is. De velgen komen van Vossen en zijn eigenlijk een maatje te groot. Wel gaaf is dat de velg achter concave is en voor niet. Geeft de auto een nog betere stance.

Titan Motorsports Toyota GR Supra (A90) '19

Of de Supra ook voorzien is van meer vermogen weten we eigenlijk niet. Standaard levert de Supra op papier 340 pk. Het is een publiek geheim dat de GR Supra aanzienlijk sneller is dan de BMW Z4 M40i, die technisch behoorlijk ‘gelijk’ is. Diverse rollenbanktests hebben uitgezeten dat het vermogen op de krukas zo’n 380 tot 400 pk is. Aangezien dit BMW blok uitermate goed te tunen is, hoeven we niet lang te wachten op de eerste vermogensstijgingen.



29 reacties

HF-3, prachtige velgen! Doet de auto wel goed, maar niet voldoende om echt hebberig van te worden wat mij betreft.
@n0zem: Mee eens. Het maakt de auto aantrekkelijker om naar te kijken maar doe mij maar de mk IV Supra.
Kan maar niet wennen aan het design :-(
@punicaoase: ik vind het ook zo’n grote teleurstelling. Ik vind het ook jammer dat het een halve BMW is, grappig genoeg is die nieuwe Z4 ook stervens lelijk.
@mikje90: ik mis ergens een halve meter. Dit ding is zo kort en gedrongen vergeleken met mk4 Supra.
@piquet1986: Dit is eigen aan wat Toyota voor ogen had met deze Supra. Ik ben er zelf ook niet van overtuigd qua uiterlijke keus, maar kennelijk werkt het. Toyota vond het zo belangrijk dat dit de basis geworden is en dat de Z4 zich daar ook aan hield.
Ligt het aan mij of komt de Supra op foto’s eigenlijk nooit goed tot zijn recht? Heb de auto in verschillende kleuren mogen bewonderen op het Goodwood Festival of Speed en moet zeggen “live” ziet hij er echt een stuk lekkerder uit. Er stand daar o.a.een donkerblauwe Supra, en dat was echt een serieus mooie auto om te zien. Ook weer op deze foto’s heb ik het idee dat de auto niet zo goed uit de verf komt als hij in het echt is.
Als je van je Supra een showboot wilt maken dan helemaal geweldig. Het staat goed maar straalt ook uit alsof het verschrikkelijk rijdt en je voor elk putdeksel moet afremmen.
@mashell: past wel bij een Supra toch
Precies goed! Doe mij maar een gele.
Hoe langer ik ernaar kijk, hoe langer ik het idee heb dat hij een vorig model Supra probeert uit te poepen
@gulli: 🤦‍♂️ F*ck dat beeld raak ik niet meer kwijt. Bedankt!
Aan de voorkant staat-ie mij te laag. Centimetertje omhoog met die neus en de stance is goed. Verder niets aan doen, prima zo.
-EDIT: dank u! Is inmiddels gefixt.-

OT ziet er netjes uit, maar kan wat mij betreft nog wel wat extremer.
‘Het is een publiek geheim dat de GR Supra aanzienlijk sneller is dan de BMW Z4 M40i, die technisch behoorlijk ‘gelijk’ is.’

Waar staat dat dan? Het artikel waar naar verwezen wordt, geeft aan dat het betreffende blok meer power levert dan de fabrieksopgave. Niet dat de Toyo ‘aanzienlijk sneller’ zou zijn dan de Beamert.

Of mis ik iets?
@camber24: cabrio zal wel zwaarder zijn dan coupe. Scheelt meestal wel 100kg.
@mark997gt3: nee de jappen hebben het blok aangepast zodat hij meer vermogen geeft.
@rolov: is dat zo? Waar haal je dat vandaan?
@camber24: “Motor Trend en Car and Driver) zetten de Supra echter op de rollenbank en kwamen onafhankelijk van elkaar tot de conclusie dat de Supra in realiteit ruim 390 pk levert.”
https://www.autoblog.nl/nieuws/sjoemelt-toyota-met-de-pks-van-de-supra-125429
Wordt in het artikel gewoon naar gelinkt.
Zie verder deze video van Carwow: https://www.youtube.com/watch?v=atNosTtdUaE
Video van Car and Driver: https://www.youtube.com/watch?v=2MQdYO8ls0c
Video van Car Throttle: https://www.youtube.com/watch?v=60cxIFwHJNU
Leuk die goodies, maar toen ik Titan Motorsport las hoopte ik toch wel op motorische tuning.
Tis wat ..

Motorblok gemaakt in Duitsland gaat naar Japan voor fine tuning gaat naar Oostenrijk voor inbouwen in voertuig gaat naar Florida voor nog meer fine tuning om vervolgens op autoblog.nl terecht te komen ..

Logistiek gezien nogal omslachtig ..
@lincoln: binnenkort zijn de tuningspaketten in de uk te koop. Kan je de jouwe daarheen brengen en hou je het Europees zolang ze nog in de unie zitten.
@rolov:

Aapeekaatje op de Falklandeilanden ..
Nou laat ik mijn onpopulaire
mening maar even geven:
Ik vindt de MK-V supra mooier dan dan MK-IV.
Gooi er dan iets Japans onder, Rays Engineering Volk Racing oid. Vossen vind ik meer voor onder een Sjonnie AMG.
@langejohn: Of iets van Enkei en een Kakimoto uitlaat.
Ik vind het een toffe wagen maar die neus en vooral koplampen vind ik toch niet agressief genoeg. Mag best een beetje boos kijken voor zo’n wagen.
600pk kun je uit zo’n blok zonder moeite krijgen
Lelijk hok is het toch…

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).