Dollar that is, dus in euries is dat slechts 4,3 miljoen.
We hebben zo’n vermoeden dat Floyd zijn Ferrari Enzo verkocht heeft, deze bood hij onlangs aan voor een niet misselijke 3,8 miljoen dollar. Een aardig bedrag, maar niet toereikend om één van de drie gebouwde Koenigsegg CCXR Trevita’s toe te eigenen. Nee, dan moet er nog een miljoentje bovenop.
Mayweather, die nog niet zo heel lang geleden 180 miljoen euro verdiende aan zijn epische gevecht met Manny Pacquiao, lapte dat verschil met liefde bij, als we het immer betrouwbare TMZ mogen geloven. Waarom de CCXR Trevita -tenslotte is het een tweedehandsje– zoveel geld moet kosten? Z’n exclusiviteit natuurlijk, maar ook vanwege de uit zilverkleurig carbon opgetrokken body en het vermogen van 1018 pk.
We zijn benieuwd of Floyd in deze Koenigsegg net zoveel zal rijden als in z’n Enzo. Die ging namelijk met slechts 883 kilometer op de teller naar een volgende eigenaar. Het valt dan ook niet mee, kiezen uit meer dan 100 verschillende auto’s…
jorndvv zegt
En ik maar zeuren dat ik op 1 dag 500 euro uitgeef….
clarkson zegt
@jorndvv: Ik krijg thuis al op me kop als ik een broodje bij de slager haal tussen de middag.
jobberns zegt
Vind m heel erg op de agera lijken met die kleurencombinatie, maar wel heel mooi!
gtwillem zegt
@jobberns: in principe zijn alle Koenigseggs hetzelfde. Van de CC8S, CCX, CCR, Agere en One:1, zijn het eigenlijk allemaal dezelfde auto’s. Aangekleed met verschillende specificaties. Dus als je een Agera veel op een CCX vind lijken: klopt!
jobberns zegt
@gtwillem: oh bedankt voor de info! Ik dacht dat de agera qua styling was geïnspireerd door de ccx, maar dat de techniek wel nieuw was. Ook dacht ik dat ik veel over auto’s weet, maar jij weet me bij elke comment te verbazen met je kennis, respect!
gtwillem zegt
@jobberns: de techniek is wel nieuw, maar alle koenigseggs kun je zien als een soort evolutie. Alles word weliswaar verbeterd, maar de basis is mij of meer gelijk (denk aan interieurafmetingen en dergelijke). De Agera is de versie die nog het meest gewijzigd is, alhoewel het eerder een hele grote facelift is.
Dit in tegenstelling bij de grote concurrent Pagani. Je hebt de Zonda in alle uitvoeringen (C12, C12 S 7.0, C12 S 7.3, F, F Club Sport, Cinque, Tricolore, Monza etc) en de Huyara: dat is overduidelijk een nieuw model.
papa zegt
Dit is toch nog een model van voor de tijd van de agera? Vreemd dat het zoveel kosten moet. En dat er drie van gemaakt zijn maakt hem bijna minder uniek als een gewone koenigssegg gezien die allemaal ongeveer uniek zijn
alfaromeo939 zegt
@papa: ik heb nog nooit zo iets raars gehoord
papa zegt
@alfaromeo939: dat zegt dan meer over jou dan over mij
pixeltrooper zegt
@papa: zelfde verhaal met de speciale veyrons toch?
dhrwilders zegt
Nou dat vind ik zeer leuk voor hem
sleepyj zegt
Niet een enorme schoonheid an sich, maar wat een apparaat! Zo’n heerlijk eigenwijs merk met prachtige technieken en details die ze toepassen. Dat tenzamen met een sympathiek ogende eigenaar van het bedrijf maakt dat ik enorm veel waardering heb voor koenigsegg. Die gekke rammelaar koopt even een kers op de taart, al heb ik het vermoeden dat het meer voor de heb is dan dat het een liefhebber is. Maar als hij m maar heel houd.
gtwillem zegt
Gewft ie gewoon graag te veel geld uit aan auto’s, ofzo? Een One of Agera moet ook wel lukken voor dat geld. En dat dit ‘er een van drie’ is zegt mij niet zo veel, van de paar Koenigseggs per jaar fevouwd worden, is de rest allemaal one-of-a-kind.
Hopelijk kan Floyd met plezier de komende 4 jaar zo’n 110 kilometer ofzo bij rijden.
Dutchdriftking zegt
@gtwillem: Nou inderdaad! Ik vrees ook dat er weinig mee gereden zal worden.
VeniVidiVici zegt
Achterlijke vent! Z’n hersens hebben iets te veel klappen moeten incasseren denk ik…
Donstil zegt
Wat een onzin, oud model in grijs Carbon.
Met zijn vermogen zou ik schijt hebben aan de eventuele waarde stijging van dit ding en lekker voor die hybrid gaan.
josh91 zegt
@Donstil: Dit model is een maandje geleden bij jay leno’s garage geweest. Het is een “nieuwe” auto dus geen tweedehands auto. Weet het niet helemaal zeker, maar ook volgens mij een van de eerste die legaal is in the USA.
http://youtu.be/FEmG0gSUBhQ
mrB zegt
als die er net zoveel mee rijd als met de enzo, prima. Blijft die tenminste heel. Zijn beroep heeft toch te maken met het niet heel laten van dingen ;)
richman zegt
Verstand komt met de jaren…
9000cse zegt
@richman:
Verstand wel, maar de hersens in puin slaan kost maar ’n onderdeel van ’n seconde.
exclusieviteitsfreak zegt
Ah, in de wereld van de milionaires en billionaires is niets onmogelijk . . .
mmot05 zegt
İk vind persoonlijk ook deze model beter uitzien dan de Agera. İs dit trouwens nog met een Ford V8?
SimonMc zegt
@mmot05: Nee. Als ik het correct heb, is dit de eerste met hun eigen motor.( de niet R- versie overigens )
gtwillem zegt
@mmot05: De V8 van de eerste Koenigsegg CC8S is enigzins gerelateerd aan de V8 van Ford. Maar meer dan 80 procent werd aangepast, waardoor alleen de architectuur van het onderblok overeenkomsten heeft met de Ford V8. Maar het is niet dat de CC8S een getunede Mustang V8 heeft, zoals de Ford GT en Saleen S7. Daarvoor verschilt het te veel.
sleepyj zegt
@mmot05: deze model?
pagani86 zegt
Ik weet het niet 100% zeker maar naar mij weten is de Koenigsegg Niet street legal in de USA
mopar zegt
@pagani86: die Trevita is dat wel. Jay Leno had er destijds nog een heel interessante video over gemaakt. En daarin reed hij gewoon met die wagen door LA.
Moet je maar op YouTube zoeken naar “Jay Leno Trevita” zit ook een interview in met koenigsseg zelf, zeker het kijken waard.
philipf zegt
Nooit geweten dat ie zo duur is geworden! Wel een heerlijke bak!
clarkson zegt
Hij moest als z’n auto’s toch wit hebben ?
sleepyj zegt
@clarkson: Ja maar hij kwam er achter dat ze dan lastiger te vinden waren, nu kan hij ook op kleur zoeken in zijn garage.
schellekens006 zegt
Nou ben ik weer…. ik vind hem een beetje lelijk, kitcar achtig. Doe mij maar een LaFerrari.
mrrallycross zegt
Lekker hoor. Maar zie niet zoveel verschil met de standaard ccx