De Vignale-lijn van Ford krijgt vier extra modellen

Auteur: , 23 Reacties

Zo zit je er dadelijk lekker chique bij in je gezinsbakkie.

S to the Max!

De luxebadge van Ford waar we een paar jaar geleden al kennis mee mochten maken, wordt nu uitgebreid. Twee jaar geleden zagen we de concept van de S-max met-wat-extra-chique voorbij komen, en wij zijn blij u te mogen melden dat de real deal er best aardig op lijkt.

De lijn zal nu beschikbaar zijn op de Ford Edge, de Kuga, S-max en de vijfdeurs Mondeo. Al komt die laatste pas in 2017 beschikbaar, als vijfdeurs versie. En wat krijg je dan allemaal als je Vignale gaat? In ieder geval een speciale behandeling bij de dealer. Denk aan dikke lounges, meneren met gladde haartjes, dat werk.

Ook zal de autoreeks worden uitgerust met onder andere 19″ gepolijste velgen en kek driehoekjes-leder. In alle modellen behalve de Kuga vind je standaard een soort persoonlijke assistent à la Siri, die je met normaal taalgebruik duidelijk kan maken dat je zin in koffie hebt, en je dan naar een café stuurt. Dat soort dingen. Als klap op de vuurpijl krijg je ook een schrijfset, bevattende een speciaal ontworpen vulpen en balpen…

Als we afgaan op het aantal dealers waarmee Ford de Vignale lounges zal uitrusten, wekken ze de indruk dat de luxe-lijn een groot succes gaat worden. De teller staat nu op 300, maar ze verwachten daar volgend jaar 500 van kunnen te maken.






23 reacties

Kan niet zeggen dat ik het heel chique vind..
@singer911: Net als die naam, ik las eerst iets anders.
Je rijdt wat mij betreft voor gek in een Vignale,
Duizenden euro’s extra betalen voor wat chromen stripjes, een lapje leer, een bakkie koffie en een pennetje van de dealert.

Je betaalt premium prijzen, voor een auto die daarna nog steeds geen premium eigenschappen heeft.
@martinus: precies. Leuk hoor al die domotica aan boord. Dat is over 2 jaar allemaal compleet verouderd. Dan lachen we om om die slecht werkende stem navigatie en brakke schermpjes. Zo’n auto rijdt nog zeker een jaar of 15 op de Nederlandse wegen. Die gebruikte technieken zijn dan echt volledig antiek.
@pomoek: overigens ooit eens een weekje zo’n s-max als huurauto gehad. In een woord: heerlijk!
@martinus: Schijnt dat ze ook stiller zijn, deels meer isolatie en deels actief tegengeluid…..
@mrdjm:
Vooral meer anti-geluid.
Ik weet hoe het werkt, en ik heb ook wel dure anti-geluid systemen ervaren,
Maar je blijft het gevoel hebben van ‘drukkend’ storende geluidsdruk.

Je hoort niets of minder (geen tonen) maar het drukkende gevoel blijft of wordt versterkt.
Vignale is al lang beschikbaar op de Mondeo, 50.000 ekkermannen.
@purepet9229: Maar niet als vijfdeurs. Heb het iets aangepast ;)
Weinig veranderingen t.o.v. Een S-max
Dat mooie leer, en dan zo`n plastic dashboard. Toch jammer.
Wat was er mis met Guus destijds?
Ghia bedoelde ik
@galverink: de ooit zo statige Ghia badge hebben ze te grabbel gegooid door m op middelen te plakken die nauwelijks afweken van de standaard modellen. Een stripje nephout is niet genoeg.

Ik had de hoop dat ze die fout met Vignale niet zouden maken en die naam alleen op hun vlaggenschip zouden plakken, maar nu ze er ook busjes mee gaan uitrusten, zie ik het somber in. Jammer.
@dondeboer: middelen? Modellen.
Ik zal wel de enige zijn die moet denken aan een “vaginale” Ford.. :(
Ik blijf erbij dat Ford dit niet zou moeten doen. Niet dat Ford geen luxeversies zou moeten aanbieden, maar Ford moet niet premium willen gaan. Dit past totaal niet bij de merkwaarden van “the blue oval”
@broekhoest: dat ben ik met je eens maar dit is toch precies wat je zecht, een paar extra mooie modellen en verder nog de “gewone” versies
Zo’n Mondeo Vignale lijkt me echt een hele fijne auto. Vooral met de 240 pk 2.0 benzinemotor. Snel, stuurt goed en ziet er goed uit. Voor 50k heb je er een met alle opties die je maar nodig hebt. Maar daar wringt de schoen wel wat mij betreft. 50k is erg veel geld. Je hebt er een hele goede auto voor, maar is hij dat hoge bedrag waard?
@berlinetta: De “gewone” Mondeo Titanium komt met die zelfde 240pk 2.0 en een paar opties ook rond of zelfs boven dat bedrag hoor.
@neidjel: Het ligt er natuurlijk ook aan welke opties je aanvinkt. Ik hoef er namelijk niet zoveel. En een Titanium is inderdaad ook niet erg goedkoop.
Ik vind het opzich wel een goed concept om wat meer naar het premium gevoel te gaan. Elk merk wil toch die richting uitgaan omdat daar de winstmarges groter zijn. Als het gewoon value for money is, geen probleem toch? Laat de buurman met zijn kale 518d denken wat hij wil als je in een volledig uitgeruste Mondeo zit.
Hoe spreek je Vignale uit? In het Italiaans? Op een Amerikaanse auto? Vreemd. Die Edge gaat toch niemand kopen zeker? Vanaf 50.000 Euro in België. In Amerika vanaf 25.000 Dollar. Dat is gewoon diefstal.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).