Een model onder de R8 zou geen verkeerd idee zijn.
Porsche heeft met de Boxster nog altijd een soort monopolie op de ‘betaalbare’ serieuze sportauto. De Duitse drie maken met de SLC, Z4 en TT vooral strakke en ietwat zware cruisers die als het volle maan is ook toevallig nog een klein potje kunnen hoeken. De één wat meer dan de ander, maar Porsche is altijd voor full-on sportiviteit gegaan. Iets waar Audi verandering in lijkt te willen brengen.
Al sinds 2006 zijn er geruchten dat er een model onder de R8 komt. Of ‘ie er echt komt is dus even afwachten, maar sinds Porsche en Audi nu beide onder VAG vallen, zou het nieuwe projectteam van de ‘R4’ dan wel ‘R6’ (waar volgens AutoBild ook ingenieurs van Porsche bij zijn betrokken) behoorlijk verheugd zijn over een Boxster/Cayman concurrent. Onder projectnummer PO455 zou Audi zowel een coupé als een cabrio uitbrengen van de ‘R4‘.
Naar alle waarschijnlijkheid zal het helaas geen middenmotor worden. Aan de andere kant moet het model wel genoeg onderscheid hebben om niet in het vaarwater van de komende TT-RS terecht te komen.
mrrallycross zegt
Of terwijl, gaat Audi een Boxster beplakken met 4 ringen en hem iets luxer maken?
wachtmaartotmijnvtecinkicktyo zegt
@mrrallycross: qua luxe is Porsche toch nog altijd de overtreffende trap van Audi of niet, dus dat lijkt me niet zo logisch
dikdraak zegt
@wachtmaartotmijnvtecinkicktyo: Is dat zo? Ik kan me nog een tijd herinneren dat 911’jes überspartaans en minstens net zo moordlustig waren.
wachtmaartotmijnvtecinkicktyo zegt
@dikdraak: afijn maar toen was Audi ook nog maar net begonnen met het rebadgen van dat kekke nieuwe golfje
poeperman zegt
@wachtmaartotmijnvtecinkicktyo: helemaal fout. Al eens het interieur van een 996 of 997 van dichtbij gezien? Daar draait het echt niet om het beste materiaal in het interieur
9114life zegt
@poeperman: ik wel ja, dagelijks. 997 en a5. De audi is proper en strak afgewerkt maar met de juiste opties is de 911 meer luxueus.
amnesia zegt
@poeperman: wat is in jouw optiek mis met het interieur van een 997?
bastiaan zegt
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
dutchcorvette zegt
Doen
dutchcorvette zegt
@dutchcorvette: toch zal ik voor een boxster gaan: “omdat Porsche”
wachtmaartotmijnvtecinkicktyo zegt
@dutchcorvette: met automaat natuurlijk
dutchcorvette zegt
@wachtmaartotmijnvtecinkicktyo: absoluut
Dutchdriftking zegt
In 2008 zagen we de Quattro concept, als ze die nu gewoon maken…. Fijne 5 pitter…
lincoln zegt
Als Audi 1 ding goed kan dan is het wel coupes vormgeven ..
Dingen zijn altijd chique geproportioneerd ..
Ps .. Wel de ECHTE coupes dus ..
En niet de 4deurs station SUV tractor hijskraan varianten die zonodig als “coupe” door het leven moeten ..
jochempie zegt
Audi heeft toch al een Boxster killer? R8 V10 Spyder, die slacht zo’n Boxster finaal af!
ds3thp zegt
@jochempie: de R8 is een 911 concurrent en geen Boxster concurrent!
Een R8 V10 moet je dus vergelijken met een 911 Turbo qua plaatsing, prijs en prestaties
poeperman zegt
@ds3thp: echt waar?
ds3thp zegt
@poeperman: heb je niets beters te doen dan dit soort reacties plaatsen?
Mijn antwoord was gewoon als uitleg bedoelt voor @jochempie:
Donstil zegt
@ds3thp: Ik denk dat je het Sarcasme van Jochempie niet begrepen hebt man.
jochempie zegt
@Donstil: ik denk dat ik het met je eens ben!
rufctr01 zegt
@ds3thp: eerder met de GT2RS of GT3 RS
str8six zegt
“Killer” sure…
HZW zegt
Dit R4 verhaal heeft al zo veel vormen aangenomen dat je nu ook weer je vraagtekens kan plaatsen.
Vanaf R2 tot en met R6 is al eens langs gekomen als Boxster/Cayman concurrent.
Een R4 met motor voorin wordt toch een redelijk probleem als je het mijn vraagt.
Dwars voorin en je zit de TT in het vaarwater, en in lengte richting zit je de A5 Coupe in het vaarwater.
Met middenmotor zou het nog enigszins een kans hebben, omdat je dan over een fundamenteel andere auto praat ten aanzien van TT en A5.
Maar ook met midden motor kan het een probleem zijn omdat hij dan weer te dicht tegen de R8 V6 quattro versie aan kan zitten.
Dat is ook een rede waarom de Audi quattro met 5 cilinder turbo nooit in productie is gegaan, omdat hij dan in het vaarwater van de A5/S5/RS5 zou komen.
De 2de en 3de quattro Concepts waren daarom ook veel groter en hadden A6 formaat.
Naar mijn mening komt er alleen ruimte voor een “R4” als Audi de TT de nek omdraait.
Wat mijn een prima idee lijkt, de TT is toch niets anders dan een VW Golf in exclusive maatpak.
rufctr01 zegt
Audi of Porsche….hetzelfde als VW, Skoda of Seat en een Porsche.
Dus een gemakkelijke keuze: Porsche!
Arnoud zegt
Proberen… En daar blijft het bij.
Er zijn ondertussen zoveel fabrikanten geweest die het geprobeerd hebben en hun tanden hebben stuk gebeten op Porsche… Alleen op SUV gebied worden ze geëvenaard of overtroffen. Hun sportwagens zijn echter zulke goede allrounders dat een ‘concurrent’ alleen beter is op één aspect. Ofwel prijs, ofwel prestaties ofwel comfort. Maar nooit op alle aspecten tegelijk.
larsyboy1997 zegt
TT-RS is toch al het model onder de R8?
dracae zegt
Stop er de geweldige 5 cilinder in en zet er of achterwielaandrijving, of aandrijving op alle vier met een sterke nadruk op de achterkant onder en het kan best wel eens leuk worden.
toyotafortuner zegt
Hij wordt iig niet knapper dan
pinut187 zegt
Dan zal ik toch altijd voor de Porsche gaan.