• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Gelekt: dit is de nieuwe Renault Twingo!

Auteur: RubenPriest, gepost 4 november 2025 om 07:32 – 38 Reacties

Vervroegd op je beeldscherm, de nieuwe Renault Twingo.

We koesteren denk ik allemaal wel warme herinneringen aan de Renault Twingo. Gewoon, omdat het zo’n leuk karretje was. Dan heb ik het niet over de tweede en derde generaties die erna kwamen, maar de OG. De eerste generatie die van 1992 tot en met 2007 werd geproduceerd.

Er is een vierde generatie onderweg en Renault heeft het retro-virus nog niet losgelaten. Opnieuw grijpt de Franse autofabrikant terug naar het verleden. Deden ze eerder succesvol met de 5 en de 4, nu is de Twingo aan de beurt. Nog voordat het model officieel is gepresenteerd kun je nu al naar plaatjes kijken van de nieuwe Renault Twingo.

De Fransen zijn zeer getrouw gebleven aan het origineel. Iedereen die ook maar een keer de originele Twingo heeft gezien snapt dat deze retromobiel een verwijzing is naar het origineel. De overeenkomsten zijn overduidelijk.

Nieuwe Renault Twingo

We hebben alle informatie nog niet, dus we moeten een analyse maken op basis van de beelden. Dan kun je gerust stellen dat ‘ie wat gegroeid is. Kan ook niet anders met alle moderne technieken en veiligheidseisen. Op plaatjes is het altijd lastig oordelen, maar ik denk als we de nieuwe Renault Twingo in het echt zien denken van: zo, dat is een groot ding! Komt vooral omdat je die eerste generatie in je hoofd hebt. Wat natuurlijk een klein karretje was voor moderne maatstaven.

Nieuwe Renault Twingo

Niet alleen het exterieur is onmiskenbaar Twingo, ook het interieur van deze Renault wordt gekenmerkt door zijn eenvoud. Het is natuurlijk lekker bij de tijd met een groot scherm in het midden en een digitaal instrumentarium voor de besturen. Maar echte luxe is het niet. Dat maakt dat deze Twingo een interessante propositie kan worden. Met een scherpe prijs kan dit net zo’n hit worden als de Renault 5. We gaan het zien!

Via cochespias en wilcoblok op Instagram

Ook interessant!

  • Renault onthult interieur Twingo voor minder dan 20k
    Renault onthult interieur van de nieuwe Twingo
  • De onthulling van Renault's nieuwe bestseller is nabij!
  • Na de Renault 5 gaat Nissan ook aan de haal met de Twingo
  • Renault-designer: ‘Nieuwe Twingo is voor 90 procent gelijk aan concept car’

Nieuwste artikelen

  • Krijgt jouw Tesla eindelijk Apple CarPlay?
  • Knappe Jaguar op Marktplaats heeft zich ontpopt tot een puike youngtimer
  • Video: Stoer doen met de Jetta gaat fout
  • Deze kleine atmosferische viercilinder klinkt geweldig bij 10.000 tpm (video)
FacebookTweetPinLinkedIn

gelekt, Renault, twingo

Vorig bericht: « De lichtste EV ter wereld gaat echt in productie en dit gaat hij kosten
Volgend bericht: De 5 autoplannen van D66 »

Lees Interacties

Reacties

  1. kniesoor zegt

    4 november 2025 om 07:48

    Zie het er niet expliciet bij staan, maar neem aan, dat dit – net als de R4 en 5 – ook een EV is.

    p.s.: Buitengewoon geslaagd ding om te zien, zeker in zo’n sprekende kleur 👍

    Login om te reageren
    • mattr zegt

      4 november 2025 om 08:54

      Idd- is dit nog een kleine EV van Renault of …?

      Login om te reageren
      • Bas Leesberg zegt

        4 november 2025 om 09:30

        Jazeker, Renault spreekt alleen over de Renault Twingo E-Tech.

        Login om te reageren
    • RickB zegt

      4 november 2025 om 10:05

      Er zit een deur in het rechter voorscherm, ik vermoed dat daar de laadpoort zit.

      Login om te reageren
      • rs133 zegt

        4 november 2025 om 21:56

        No shit Sherlock…

        Login om te reageren
    • nofxke zegt

      4 november 2025 om 12:22

      Op de foto vd voorkant staat het op de ‘nummerplaat’ e tech electric

      Login om te reageren
    • Robert zegt

      4 november 2025 om 13:42

      Het staat zelfs op de kentekenplaat aan de voorzijde: “e-tech electric”. Zie headerfoto.

      Login om te reageren
  2. 850t5restate zegt

    4 november 2025 om 08:03

    Ik had nooit gedacht dit te zullen zeggen, maar Renault is zo ongeveer de enige die momenteel auto’s maakt die ik zou kopen, als ik in de markt was voor een nieuwe auto/EV. Duitsland kan er een voorbeeld aan nemen, ook om onze Europese industrie weer wat op te vijzelen. Niet conolexer, groter, duurder. Daar hebben we genoeg smaken van in alle soorten smaken die Geely aanbiedt. Gewoon een Europese auto die bruikbaar en betaalbaar is. Als ze de Golf of Polo in een vergelijkbare vorm aanbieden als de 5 EV dan moet dat toch wel verkopen zou je zeggen?

    Login om te reageren
    • thefastturtle zegt

      4 november 2025 om 08:49

      Hier ook zo een. Die nieuwe R5 maakt me gewoon hebberig. Rij nu een Mini, maar die nieuwe modellen zijn het net niet allemaal. Laatst in de R5 gereden, maar wat een gaaf karretje is dat! En eindelijk eens niet een suv-achtig gedrocht. Terwijl andere merken hoger en groter gaan en de kleinere automafgestoten hebben flikt Renault het gewoon. Lekker kleurtje erop. Helemaal goed.

      Login om te reageren
  3. Johanneke zegt

    4 november 2025 om 08:07

    Renault is echt lekker bezig hoor. Die 2 grotere EV’s die ze verkopen (scenic en megane toch?) zijn ook gewoon dikke prima. Laat die Twingo ook maar komen. Mijn moeder had er 1 toen ik een jaar of 7 was. Mijn tante ook. Grappig ding, en echt praktisch door de verschuifbare achterbank.

    Login om te reageren
    • okdoei zegt

      4 november 2025 om 08:42

      En Nederlandse (Brabants) bijdrage aangezien bij de designafdeling van Renault Laurens van de Acker vrij hoog in de boom zit.

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      4 november 2025 om 09:35

      Qua design is Renault de top! Qua infotainment en interieur design en afwerking zijn ze ook erg goed. Qua specs in de aandrijflijn zoals het snelladen valt het soms nog wat tegen.

      Login om te reageren
  4. AC zegt

    4 november 2025 om 08:07

    Zou hem zo kopen als woon werk en regio auto, vrolijk ding! Dit betreft het uiterlijk dan met name, verder geen idee qua prijs kwaliteit en specs.

    Login om te reageren
  5. italned zegt

    4 november 2025 om 08:12

    Jammer ook alleen EV:/

    Login om te reageren
    • RUBERG zegt

      4 november 2025 om 09:09

      Logisch!

      Login om te reageren
  6. michelschouten zegt

    4 november 2025 om 08:23

    Deze en de nieuwe 5 zijn echt leuke modellen!

    Login om te reageren
  7. Who_carez zegt

    4 november 2025 om 08:25

    Gisteren onze mk1 twingo omgeruild tegen een modus. Dit lijkt op een combinatie van die 2.
    Ik moet hem eerst eens in het echt zien. Gaat vermoedelijk het zelfde effect hebben als de nieuwe 5. Opzich mooi maar veel te groot. En ook een beetje jammer dat hij er niet meer als 3 deur is.

    Login om te reageren
  8. tortuga zegt

    4 november 2025 om 08:46

    Jammer van de nieuwe Micra. Die had beter gestaan op dit model.

    Login om te reageren
    • RUBERG zegt

      4 november 2025 om 09:00

      Een model op een model?

      Login om te reageren
      • rendomjoeser zegt

        4 november 2025 om 10:46

        Gat in de markt! Een dubbeldekker!

        Login om te reageren
  9. Bas Leesberg zegt

    4 november 2025 om 09:32

    Zoek eens in het interieur naar de knop voor de gevarenlichten en je dag wordt een stuk beter.

    Login om te reageren
  10. Aalbert zegt

    4 november 2025 om 10:15

    Veel zal afhangen van bruikbare range, moet toch echt boven 400km zitten wil het leuk zijn meer waarschijnlijk 300 zoals bij de R5 en R4. Dat is gewoon te weinig.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      4 november 2025 om 11:26

      Hoezo is 300km actieradius te weinig voor een stadsauto die typisch als tweede of derde auto in een gezin wordt ingezet?

      Login om te reageren
    • Robert zegt

      4 november 2025 om 13:47

      Ik rijd nu 35 jaar auto, waarbij ik zo’n 15 jaar met een lpg installatie heb rondgereden. Daarbij was de omvang van de gastank vrijwel altijd gebonden aan de binnenruimte van je kofferbak of de plek voor het reservewiel. En daarmee was een rijbereik van 350-400 km destijds heel gewoon.

      Als ik een ruime, betaalbare EV kan komen met een effectief rijbereik van 300 km (~400 tot 450 km WLTP), dan is dat voor mij meer dan voldoende.

      Login om te reageren
    • RUBERG zegt

      4 november 2025 om 18:21

      Te weinig voor niet ev-rijders.

      Login om te reageren
    • Reinier zegt

      6 november 2025 om 01:05

      Met de oer Twingo ging je echt geen 400km rijden. Ook geen 300km. Stadsauto’s in 1992 waren geen stille luxe bakken.

      Login om te reageren
  11. JanJansen zegt

    4 november 2025 om 10:49

    Alles wat nu zwart plastic is, wegbrengen naar de spuiter.
    Of ze bewaren dit nog even voor een Alpine versie?

    Login om te reageren
    • Robert zegt

      4 november 2025 om 13:52

      Vrijwel alle EV’s hebben zwarte skirts, panelen en/of bumperdelen aan de onderzijde. En dat is puur om de dikke bodem (waar de accucellen zijn gehuisvest) optisch te camoufleren. Zou je deze panelen in carrosseriekleur mee spuiten, dan lijken ze allemaal aan auto-obesitas te lijden.

      Login om te reageren
      • rs133 zegt

        4 november 2025 om 21:45

        En dat is anders bij ICE-modellen?

        Ik zal je helpen; nee…

        Login om te reageren
  12. mashell zegt

    4 november 2025 om 11:27

    Mijn OCD heeft er wel moeite mee dat het ventilatie rooster links in zwart plastic zit en rechts in gekleurd plastic.

    Login om te reageren
    • Robert zegt

      4 november 2025 om 13:53

      Is ook een knipoog naar het origineel uit 1992.

      Login om te reageren
  13. gabrielo zegt

    4 november 2025 om 11:54

    Zijn de buitenafmetingen van de concept car niet bekend? Lijkt me dat de productieversie nauwelijks zal afwijken. Vermoed dat hij kleiner dan de R5 wordt, hoewel Renault met de grotere R4 heeft laten zien dat oude indelingen niet meer vanzelfsprekend zijn.

    Login om te reageren
  14. Dutchdriftking zegt

    4 november 2025 om 12:14

    Hij is leuk. Maar zet dit nou eens in een showroom naast een 4, een 5, en een Megane. Er is toch totaal geen familiegezicht! Ik denk dat dit niet heel goed werkt voor restwaarde op de lange termijn. Maar we gaan het zien.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      5 november 2025 om 06:28

      Is er een link met familie gezicht en restwaarde? De Twingo, R5 en R4 zijn zulke sterke designs die zouden als submerk gepositioneerd kunnen worden.

      Login om te reageren
    • Reinier zegt

      6 november 2025 om 01:07

      Renaults hadden vroeger geen familie gezicht. Twingo, R4, R8, R12, R16, R25, Espace. Allemaal totaal anders. En toch heel herkenbaar. De enige die dat nu nog durven zijn Hyundai en Renault.

      Login om te reageren
  15. Thomas20vt zegt

    4 november 2025 om 13:43

    Zou leuk zijn als ze die verschuifbare achterbank er ook weer in zetten :)

    Login om te reageren
  16. vaakbenjetebang zegt

    4 november 2025 om 16:55

    Wow… ik besef nu pas goed hoe ontzettend het ontwerp van de originele Twingo in mijn geheugen gebeiteld zit. De toevoeging van twee achterportieren en het navenant korter zijn van de voorportieren maakt dit tot een soort mindf*ck. De zwarte omlijsting van de achterruit helpt me ook niet echt, moet ik zeggen. Maar, buiten dat: behoorlijk goed geslaagd, dit ding.

    Login om te reageren
  17. mjpamsterdam zegt

    4 november 2025 om 18:20

    Vind hem echt oke ! Trouw aan het orgineel zonder “ overdreven “ te zijn. Wel een kleine opmerking: de lampen moeten anders. Meer naar orgineel. Moet kunnen met de huidige technologie. Leuke open oogjes moeten hier !

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North