Gestolen en beschoten BMW M3 nu te koop [updated]

Auteur: , 52 Reacties

Ach, die paar gaatjes in het plaatwerk. Waar heb je het over.

Eerder dit jaar kwam deze witte BMW M3 -helaas- negatief in het nieuws. De prachtige M3 (ooit van een Autoblog-lezer) was gestolen en de dief liep tijdens een politiecontrole tegen de lamp. Na een heftige achtervolging kwam de dikke 3 Serie op ongelukkige wijze tot stilstand.

De M3 eindigde in een greppel. Tijdens de achtervolging had de politie het vuur geopend op de auto, wat de kogelgaten verklaart. De schade aan het bumperwerk viel uiteindelijk mee. Hoe het technisch gesteld is met de V8 is natuurlijk de vraag. De atmosferische motor heeft ongetwijfeld flink op z’n donder gekregen.

Het autobedrijf vraagt 27.650 euro voor de schade-M3. De auto heeft 91.000 km gelopen en komt uit 2010. De vraagprijs is nog fors te noemen. Er moet het een en ander gebeuren aan deze M3 en aan de auto kleeft een naar verleden. Daarnaast is de V8 een krachtige motor, maar mishandeling kan resulteren in heftige reparatiekosten. Durf je een risico te nemen, dan kun je de advertentie hier bekijken. Wel eerst even ons aankoopadvies checken natuurlijk.

M3

UPDATE: De auto is verkocht! Dat wil zeggen, het kenteken is om 16:30 uur vandaag overgeschreven, dus daar gaan we vanuit.

Met dank aan Hugo voor de tip!



52 reacties

Het is bijna vakantie in Italie, net voor de vakantie hebben ze nog een voordeelactie, kijken HIER!
Als je dan toch naar het aankoopadvies linkt, pas die dan ook aan met als aanmerking: let goed op of de auto toevallig in een schietscene heeft gezeten.
@720s: Dan kun je ‘m inderdaad beter laten schieten…
@donvincenzo:

Valt mee, criminelen zijn soms ook wel voorzichtig. Deze E90 M3 was destijds ook gestolen en Autoblog.nl heeft een oproep gedaan. Blijkbaar is hij weer terug gevonden, want ik zag vorige week toevallig dat hij te koop stond bij zijn originele eigenaar: https://tinyurl.com/ydhpd6ar

https://i.imgur.com/APyfWdt.jpg
@topgear: Ik maakte slechts een woordgrapje…
Tja, je kan tegenwoordig toch geen M, RS of AMG meer kopen zonder zo’n verleden, dit is geen uitzondering
@babybenz: Tweedehands is dat inderdaad vrij lastig. Ik zou zo’n aftraphok alleen bij de dealer halen, heel jong gebruikt.
@straatzakelijk: want een dealer heeft geen afgetrapte hokken staan?
@rubenpriest: je was me voor.. wat een nonsens @straatzakelijk
Als ik zie hoe de gemiddelde accountant in z’n 1.4 met koud blok wegrijd ’s ochtens..
@lekkaah: Ik heb het hier vooral over M, RS & AMG etc. etc. De 1.4 turbo knaller is weer een heel ander verhaal.
@straatzakelijk: alsof die niet geleased worden…
@lekkaah: @RubenPriest: Die van jullie is toch ook gewoon een afgetrapt hok?
@viezefreddyw: haha
ik heb autoscout gewoon gesorteerd op prijs van laag naar hoog, en de goedkoopste gekozen, er waren 3 foto’s gemaakt door een aardappel. Het ‘bedrijf’ zat op een afgelegen brakke industrieterrein – toen ik aan kwam rijden stond het blank door het draaien van donuts met de occasion. Het geld moest ik overigens cash per koffer overgeven aan 3 mannen met bivakmutsen, wel goede deal!
@lekkaah: Je bedoelt JetCars?
@viezefreddyw: Jetcars? Niks mis mee! Betrouwbaar en goede service!
@rubenpriest: Zeer zeker wel uiteraard, het verschil in omgang verandert niet als de auto toevallig bij een dealer te koop staat. Er is echter wel een verschil. Het zijn auto’s waarvan de historie volledig bekent is, altijd dealer onderhouden en niet geïmporteerd. Is een pluspuntje lijkt mij. Het grootste voordeel is, bijvoorbeeld bij BMW, de twee jaar “Premium Selectie garantie” die weinig onderdoet voor fabrieksgarantie.
@straatzakelijk: waarop baseer je de uitspraak dat occasions bij dealers altijd dealer onderhouden zijn?
@rubenpriest: Dat is 1 van de eisen voor de premium selectie garantie bij BMW. De regels van Audi en Mercedes weet ik niet, gok dat dit hetzelfde zal zijn.
@straatzakelijk: onder zo’n label wel ja. Ik dacht dat we het over occasions bij dealers in zijn algemeenheid hadden.
@rubenpriest: Uiteraard onder zo’n label. Het is zelfs zeer ongebruikelijk dat een Premium Dealer een gebruikte auto verkoopt zonder zo’n label en dus zonder zo’n garantie.
@straatzakelijk: wat lul je nou allemaal. Er zijn heel veel goede rs, amg en M’s te koop bij handelaren in perfecte staat met een volledig bekende geschiedenis. Misschien dat als je ooit daadwerkelijk gaat shoppen in die klasse dat je er wat meer verstand van krijgt.
@nvn1993: Want jij shopt natuurlijk wel in deze klasse op je 24e, knul. Ik zeg niet dat alle soortgelijke wagens afgetrapt zijn als ze bij een handelaar te koop staan. Er zijn genoeg schitterende occasiondealers die het soms nog beter voor elkaar hebben dan de gemiddelde dealer. Ik wil bij zo’n wagen twee jaar garantie, anders neem ik de gok niet. Ik zit al jaren in deze branche en heb genoeg voorbeelden waarom je garantie wilt op zo’n apparaat. Om als voorbeeld te noemen een E60 M5 bak vervangen bij de dealer: zo’n 20k.
@gebakkenei: Mijn vooroordelen zijn alleen maar bevestigd na het zien van dat filmpje.
@straatzakelijk: grinnik… Reading much?
@nvn1993: daar hebben we onze sympathieke gozer weer die meteen op de man speelt en schuimbekkend om zich heen slaat. Paar weken geleden was je ook al bezig. Anonimiteit doet mooie dingen met mensen
Ik denk dat een paar rondjes Nurburgring net zo zwaar zijn voor het motorblok als een politieachtervolging :’)

Zou me meer zorgen maken over de staat van het onderstel en die wielen.
Da’s nog een flink kaliber geweest!
@isleofman:

Mwa dat valt ook redelijk mee, kogel is waarschijnlijk dwars erin gegaan en metaal van een auto is echt werkelijk waar flinterdun.

Dit is een serieus kaliber:
https://www.youtube.com/watch?v=SEmpRurByb8&feature=youtu.be
@jack_abarth: da’s inderdaad een forse! Fijn dat ze daar niet mee op de m3 hebben geschoten ;-)
@jack_abarth: “metaal van een auto is echt werkelijk waar flinterdun”
Ht wordt blik genoemd en is ook niet veel dikker dan de wand van een Cola blikje. De “massieve C stijl” van een VW Golf 7 kun je bijvoorbeeld gewoon indrukken.
Hoor de verkopers al zuchten dat de verkoop niet opschiet…
@StijnB: hij is verkocht
@pim95:
Ah, de kogel is door de kerk!
Rond de ton aan km’s zijn de lagerschalen van de krukas aan de beurt volgens mij. Redelijk aan de prijs dit exemplaar, kogelgaten zijn niet goedkoop te repareren…
@racerx:
The Simpsons toonden ons al lang geleden dat een goede verkoper dat weet om te buigen tot een voordeel: “speed holes, they make the car go faster”
https://media.giphy.com/media/3orifeKt7715uCCgY8/giphy.gif
@racerx: bij een ton nieuwe lagerschalen?
@toniominestrone: ik vind het ook bijzonder..
@toniominestrone: Hij is denk ik in de war met de oude S54 motoren
@madmarky: nee hij heeft gelijk. De m3 v8 moet inderdaad rond de 100.000 km de lagerschalen preventief woren vervangen. Maargoed dat is een 1.000 eur er tegenaan gooien en je hebt er een ton geen omkijken meer naar.
@madmarky: Dit blok is de V10 uit de E60 M5 min twee cilinders. Dus heeft dezelfde issues met de lagerschalen als de M5.
@toniominestrone: ja, klopt. Uiterlijk 100K.
Vet! Wrm laat de eigenaar deze niet herstellen en houdt hij deze bij? Is toch verzekeringskwestie?
Aankoop is niet van lange duur geweest, herinner me deze auto nog goed!
@dromedaris: misschien dat de verzekeraar de eigenaar is?
Wat ben je toch ook een gewetenloze zak hooi hè, als je de trots van iemand, waar hij na lang werken, sparen en zoeken aan is gekomen, gewoon meeneemt. Het laagste soort mensen.
Bijna €30.000 voor een auto met kogelgaten. Hahaha

En god mag weten hoe het met het onderstel gesteld is na zo’n achtervolging met crash. Over de motor zou ik mij niet zo veel zorgen maken, een paar rondjes circuit en je hebt hetzelfde effect waarschijnlijk.
@misterdrogba: Zit nog BPM op, 23k export. Dat is geen gekke prijs.
Gewoon zo houden, is toch goud
Das geen kogelvrij glas meer
Misschien ligt er nog ergens wat buit in de wagen. You never know.
Gewoon zo houden. Echte gangstahlook.
Schadebak en dan toch netjes wassen en stofzuigen. Veel autobedrijven nemen niet eens de moeite om even langs de krasstraat te rijden..
Wou ‘m net kopen, toen zag ik dat doodsaaie interieur.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).