Grijp je kans: uberzeldzame Lykan Hypersport te koop

Auteur: , 44 Reacties

De spraakmakende hypercar uit het Midden-Oosten duikt op als occasion.

Het was vooral een auto die het goed deed in de kroeg, op autoshows, films en in videogames: de Lykan Hypersport. De 3,4 miljoen dollar kostende auto uit Dubai. Het model kreeg zelf een prominente rol in Furious 7.

De geclaimde cijfers zijn ook indrukwekkend te noemen, maar de Hypersport weet heden ten dage geen indruk meer op mij te maken. Misschien is dat bij jou anders. Dan moet je even afreizen met een gevulde portemonnee naar Dubai. Eén van de zeven gebouwde exemplaren staat daar namelijk te koop voor een onbekend bedrag.

Volgens W Motors sprint de Lykan Hypersport in 2,8 tellen naar de 100 km/u en bedraagt de topsnelheid 395 km/u. De kracht komt van een zescilinder boxer met twee turbo’s die door RUF is ontwikkeld. De aanbieder, Alain Class, heeft ook nog een Fenyr SuperSport staan, mocht je de Lykan niets aan vinden. Deze auto heeft 900 pk en naar verluidt heeft W Motors er 25 exemplaren van gebouwd.

De aanbieder in Dubai bezit één van de meest imposante showrooms ter wereld. Naast de auto’s van W Motors bezit Alain Class onder andere vijf (!) LaFerrari’s, diverse Koenigseggs, een Lambo Reventon en een Maserati MC12.



44 reacties

Waarom je de nieuwe Astra nu wilt configureren bekijk het hier!.
Mooi is anders, maar indrukwekkend is die wel imo!
Ze zijn sinds Fast&Furious 7 nóg zeldzamer geworden ;)
Zal wel een duur geintje zijn. Vind de achterkant wat minder maar voor de rest best vet. En wat een showroom, daar wil ik wel werken om de auto naar de klant te brengen :)
Ik dacht dat dit ding 5000 pk had? Of is dat weer iets anders?
@jochempie: Dat was inderdaad een andere, maar of die ook daadwerkelijk gebouwd is, weet ik dan weer niet. Ik heb ooit ergens wel een filmpje voorbij zien komen van het motorblok: een dubbele LS1 (ja inderdaad, V16) die op de testbank op normale brandstof inderdaad al ruim 3500 pk haalde. De techneut die deze motor heeft ontworpen, schijnt ook een bekend persoon te zijn in het wereldje van de Top Fuel dragsters. 5000 pk is dus echt mogelijk, maar hoe lang het heel blijft en hoe veel je aan hebt in een “straatauto”?
@jochempie: Dat was de Devil Sixteen http://www.autoblog.nl/nieuws/devel-sixteen-5-000-pk-en-een-veneno-snuit-62841
@rubenpriest: Oooh ja! Ach, die troep lijkt ook allemaal op elkaar. 0,0 elegantie. Gewoon elkaar proberen te overtreffen met de meest extreme onzinvormen.
@Jochempie: jij bedoelt devels sixteen?
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
Ze bestaan dus echt!
Een leuk weetje: de futuristische touchscreens in het dashboard zijn allemaal van Nederlandse makelij: ID4Motion.
@bastiaangt: Het cluster was geen Touchscreen, was een scherm dat ook te vinden is in de Panoz Esperante Spider en Vencer Sarthe. Het is overigens wel steeds verder ontwikkeld en volgens mij het formaat van het scherm ook ooit veranderd qua afmetingen, maar de basis is bij alle 3 de auto’s het zelfde.
@estoque: Nu je het zegt… Ik wist wel dat het scherm inderdaad in doorontwikkelde vorm ook in andere projecten was gebruikt, maar ik had in mijn hoofd zitten dat het scherm in de middenconsole ook van ID4Motion was en wel een touch-functie had. Mijn fout, bedankt voor de aanvulling. ;-)
@bastiaangt: Dat scherm in de middenconsole heeft indd wel een een Touchfunctie, maar toen die ontwikkeld werd was ik al weg bij ID4Motion. Het digitale ontwerp van de tellercluster is het laatste waar ik aan meegeholpen heb.
@bastiaangt: “allemaal” hehe, alle 7.
@mikkeloentje: Het is wel gaaf dat een klein nederlands bedrijfje toch intiem heeft samengewerkt met de mensen achter dit project.
Not my cup of tea…
Ideaal om van gebouw naar gebouw te springen. Mooi is hij toch niet.
Die Lykan ik denk ik niet betalen…
Wat een gedrocht zeg…bah
Zie ik dat nou goed? Zijn die knoppen in middenconsole niet uit een 997??
@laurentvt: Scherp gezien. Dat gebeurt trouwens wel vaker hoor. Zeker bij nieuwe merken en merken die slechts een handje vol auto’s maken. Het maken van de elektronica is simpelweg te duur en teveel werk.
@reistje: euh ook bij een auto van 3 miljoen? Kost het ontwikkelen van een paar knopjes zoveel geld? Ze hoeven er maar 7 setjes te maken hoor.
Ik zou geen tuinhek als achterkant willen. Maar dit in je eigen achteruitkijkspiegel is wel vet.
Het is geen schoonheid maar wel erg gaaf.. Ik neem die Reventon wel mee!
Er staat erg veel moois op de site, maar daarmee bedoel ik niet de Lykan…
Ik ben wel benieuwd hoe het interieur in het echt is want op de foto lijkt het nergens op.
Heerlijk kierend dashboard
Ik zie niet waar de 3.4 miljoen in is gaan zitten… heb het altijd meer een kitcar met dik motorblok… een lelijke kitcar welteverstaan…
@goodolddays: Er zitten bijvoorbeeld diamanten in de koplamp, natuurlijk rechtvaardigt dat de prijs niet, maar het is ook een auto die gemaakt is: “Omdat het kan”. Ze wilden destijds de duurste auto van de wereld hebben, en dat is ze op de Reventon na toen gelukt. Niet echt ambitieus doel, maar je moet je ook even voorstellen dat dit merk gerund en opgezet is in Dubai. Niet echt de plek waar realiteitsbesef qua geld aanwezig is.
@estoque: Inderdaad, niet gehinderd door ook maar welk normbesef dan ook. Gewoon omdat het kan, niet omdat het innovatief is; het is gewoon lelijke overbodig kunstmatige troep van matige kwaliteit; opgedirkt met wat juwelen. En ook al geef je een hoer een diamanten-ring, het blijft een hoer.

Maar goed, schijnt cultuur te zijn en ik mag dus niet oordelen over het feit dat ze wel aan slaven-handel en mensenrechten-schendingen doen en stukken vel van kinderen afsnijden uit naam van God , maar geen vluchtelingen uit buurlanden helpen, omdat ze te druk zijn met hun compensatie-drang ….
@dawwg: Alle cultuurverschillen opzij gezet, wat zou jij doen als je geld als water had? Ik kan me zo’n project dan wel voorstellen eigenlijk. De uitkomst is misschien niet naar iedereens smaak, maar ze bouwen wel even een supercar “uit de losse pols”. Ze hebben ook nooit beweerd dat het de meest innovatieve auto is die er rond rijdt, het is inderdaad meer een project “omdat het kan”. Ik kan dat wel waarderen.
Huh? Geen link naar Marktplaats? Haha :)
Mooi is dan ook anders.
Dat ding ziet er echt niet uit. De ultieme shoarmamobiel, dat dan weer wel.
Volgens mij is, Op het stuur na, alles ontworpen met een geodriehoek
Volgens mij is er nog nooit een review van geweest van een bekende auto magazine.
Als je zo zeker bent van de kwaliteiten van je product, dan laat je het product toch testen?
Ik vind hem erg mooi, de prijs wat minder.
Maar hij ziet er erg beestachtig uit, erg agressief(mooi).
Voorkant geweldig, achterkant mehh
Hahahahah dat interieur! Wat een bagger.
Ik ben daar volgende week. Zal wel eens wat foto’s proberen te maken.
Alain Class, was dat ook niet die dealer die destijds een AM One-77 uitleende aan Jeremy Clarkson omdat AM dat zelf niet wilde?!
Ik hat er normaal gesproken twee gehad, maar mijn toenmalige planning als projectontwikkelaar was niet doorgegaan, maar daar gaat normaal begin volgend jaar 2017 terug verandering in komen, ik ben namelijk met een samenwerkings-opzet bezig met Willem-Alexander, en ben ik zelfs zinnens om ’n exclusieve privé showroom te laten ontwerpen en bouwen met ’n exotisch geïntegreerde bar . . .
Ik ga volgende week naar Dubai en breng een bezoekje aan Al Ain Class Motors.
Zal eens kijken of ik de Lykan kan spotten! ??

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).