Het dak gaat eraf met de Corvette ZR1 Convertible

Auteur: , 20 Reacties

De versie die je moet hebben.

Het dak gaat eraf met de Corvette ZR1 Convertible

Slechts enkele weken na de onthulling van de Corvette ZR1 in Dubai, heeft Chevrolet ook wat in petto voor het thuisfront. De nieuwe Corvette ZR1 Convertible zal op de LA Autoshow zijn werelddebuut maken.

Met deze keuze kiest Chevrolet voor een andere strategie. De vorige ZR1 was er immers niet als Convertible. Sterker nog, de laatste ZR1 waar het dak eraf kon was het originele model uit 1970. Het dak kan worden geopend of gesloten met een snelheid tot 50 km/u.

Chevrolet heeft er alles aan gedaan om de verbluffende prestaties van de Coupé ook naar de Convertible te brengen. Zo weegt de Convertible slechts 27 kg meer in vergelijking met zijn dichte broer. De prestaties zijn volgens Chevrolet dan ook gelijk. Dit betekent 766 pk en 969 Nm koppel uit een 6.2 supercharged V8. 0-100 in iets meer dan drie tellen en een top van -schrik niet- 341 km/u. De supercar is verkrijgbaar met een 10-traps automaat of een handbak.

Zowel de ZR1 als de ZR1 Convertible zijn vanaf het voorjaar van 2018 verkrijgbaar. De Corvette ZR1 kost in Amerika 119.995 dollar exclusief lokale belastingen. De ZR1 Convertible start bij 123.995 dollar.

Check hier de video.



20 reacties

Zo te zien een kleinere spoiler dan de dichte versie. Vast een specifieke reden voor.

Maar als je van je haar af wilt, moet je deze hebben dus.
@viezefreddyw: Die grotere spoiler op de auto die in Dubai stond is een optie! Dit is standaard dan, denk ik.
@viezefreddyw: precies, ik vroeg me al af hoe het mogelijk is dat deze versie dezelfde prestaties neer zet als de dichte versie. Het verhaal is dus eigenlijk dat ze wel even hard kunnen maar dat de wegligging van de open versie minder is.
@pomoek: Ik denk niet dat de betreffende vleugel merkbaar meer downforce oplevert dan deze. Daarnaast zou je het alleen op de absolute grens merken die paar kg’s meer downforce, dus merkbaar prestatieverlies zal er niet zijn. Sterker nog, door het missende dak zal je in de open versie het gevoel hebben dat het een stuk harder gaat waarschijnlijk.
@aarsgewei: Als dat zo is dan heeft de spoiler op de dichte ZR1 dus geen zin. Ik ben eigenlijk een verklaring aan het zoeken waarom de open versie, die zwaarder en minder aerodynamisch is, even snel is als de dichte versie.
@pomoek: 27kg en een iets kleiner vleugeltje doen simpelweg niet zoveel met de prestaties.
@aarsgewei: Dank je wel, maar dat heb je al gezegd. Ik stel simpelweg vast dat de dichte versie harder moet kunnen dan de open versie. Je kunt het ook andersom zien: Er is iets mis met de dichte versie als die niet harder gaat dan de open versie.
@viezefreddyw: bij de introductie van de coupe gaf Chevrolet aan dat je twee verschillende spoilers kon kiezen. Misschien is dit de andere en dat het weer mogelijk is om 2 verschillende te bestellen?
@tvsfotografie: Oh ja dat is ook zo, dat grote ding is een optie. Naja, in ieder geval ziet dit kleine ding er een stuk beter uit vind ik.
@viezefreddyw: Met deze spoiler vind ik ‘m stukken fraaier, dat optionele ding zou ik er niet op laten zetten.
Ik zou op dit moment niet weten welke auto nog meer dan 760 pk heeft en met een handbak leverbaar is
@martijn1994: brabus :-)
@unknown32: Ik heb nog nooit een moderne Brabus met handbak gezien eigenlijk.
@unknown32: Brabus met handbak??
Wat een ding zeg, heerlijk! Zelf roeren met 766pk en een top ruim boven de 300 lijkt me een mooie uitdaging.
Wow, zo in het oranje, cabrio en kleine spoiler als op de headerfoto… Nu begin ik toch stilaan fan te worden!!
Met schiet stoel?
Wel opvallend dat t dakloze model wel de 10-traps krijgt en de coupe de 8. OT: Wat een heerlijk dik apparaat zeg!
Toch wel weer een heerlijke auto geworden en zeker voor dat geld, jammer dat ik er niet in pas grrr.
Nog een ding wat ik zo mooi vind van USA cars een prijsverschil van maar $ 4,000.00 voor de convertible waar vind je dat nog ?? Andere auto fabrikanten gaan meestal gelijk op tilt qua prijs als ze ergens een cabrio van maken. Die 10 traps auto schijnt super te zijn met hele korte schakelmomenten.
BV Ferrari 488 : verschil 25.000 euro tussen dicht en open.
A 5: 13.000 euro 3.0 tdi.
MB GT 14.000 euro….. C klasse 10.000 … enz enz
Corvette dus rond de 3.200 euro.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).