Het probleem met deze sportauto van DC Design

Auteur: , 25 Reacties

Was het dan toch te mooi om waar te zijn?

Opnieuw nieuws vanuit India. Dit keer van DC Design. De sportwagen die betaalbaar (+-35.000 dollar) moest zijn voor de grotere massa staat nog steeds te shinen op beurzen, maar niet bij klanten thuis. Waar de auto inmiddels eigenlijk hoort te staan.

CEO Dilip Chhabria blies vorig jaar al hoog van de toren en moet nu inderdaad op zijn woorden terugkomen. Zo zou de Avanti oorspronkelijk in het derde kwartaal van 2014 in productie gaan en werden aantallen van 2000 units per jaar genoemd. Fantasie, zo blijkt nu.

Er is namelijk, op wat prototypes voor beurzen na, nog geen één Avanti bij een eventuele klant afgeleverd. Om de boel nog verwarrender te maken, kozen ze bij DC Design op het laatste moment voor een nieuwe motorisering. De tweeliter viercilinder van Ford is inmiddels verruilt voor een turboblokje van Renault. Goed voor 253 pk en 340 Nm aan koppel. De auto krijgt een handgeschakelde zesbak mee die je in zes seconden naar de 100 km/u moet knallen. De topsnelheid is elektronisch begrensd op 200 km/u.

DC Avanti

Qua formaat moet je denken aan een McLaren 570S. Maar dan veel minder peekaa’s en een behoorlijk gewicht van 1580 kg zonder vloeistoffen en personen. De looks van de auto stammen uit 2012 en dit begin je te zien aan de auto. Het Indiase merk moet niet te lang wachten met een eventuele productie, want zeker aan de achterzijde van het design kleeft een houdbaarheidsdatum.

Een exacte prijs en eventuele productiedatum is nog steeds onduidelijk. Op de website van de autobouwer bungelt een disclaimer die alvast wat vertrouwen geeft -ahum. “Features and specifications as shown may not be part of standard fitment and are subject to change without prior notice.” Het eerste concept van drie jaar geleden check je in de gallery hieronder.



25 reacties

Deze was laatst in London gespot, een rode (op Indiaas kenteken). Zal waarschijnlijk wel de eigenaar van de organisatie zijn.
Plak op de voor kant een Ferrari logo en iedereen zou gaan speculeren wat voor in stap Ferrari ze gaan maken.

Die foto 9 zo van de achter kant heeft wel wat.
Waarom zou je hem tot 200 begrenzen?
@lamborghinibrapa: sneller dan dat en ie zou uit elkaar rammelen
@lamborghinibrapa: Anders wappert al het plaatwerk eraf.
Die achterkant zou zomaar een voorkant kunnen zijn. Doe maar niet.
Bijzonder. Dit is 1 van de weinige auto’s waar de achterkant de mooiste kant is.
@mashell: Haha grapje mag ik hopen!
Wat een lelijk hok!
Dus een golf gti(om er maar 1 te noemen) is sneller, lichter en goedkoper(in de US).. Wat is het nut van deze auto? Of wat is de meerwaarde?
@tvr1974: Goeie vraag wat de meerwaarde in de US is…

Heel misschien het ontbreken van een rond logo met de V en de W erin…
Wat vind je er zelf van?
Lekker geloofwaardige claims ……, qua gewicht en vermogen met zo’n blok zulke prestaties. Het zal wel
Het frontje ziet er wel leuk uit. De rest is nogal inspiratieloos. En dat interieur man man man
Veel te zwaar om leuk te rijden, lijkt me.
Hij lijkt er totaal niet op, toch doet ie me – qua lelijkheid – hier aan denken:

http://blog.caranddriver.com/wp-content/uploads/2014/05/Lamborghini-5-95-Zagato-101.jpg
Doet me een beetje denken aan een lykan hypersports
In India malen ze niet om een gedateerd ontwerp: zie de Hindustan Ambassador.
Ik heb deze auto twee week geleden in London gespot https://www.youtube.com/watch?v=8G9Q9wwreJY
Victor Mueller, is that you?
@stephane8200: hahahahaha, daar d8 ik ook al aan :-)
Ik dacht aan Leepu 😂
Het probleem van DC Design is DC Design. Maken al jaren verschrikkelijke gedrochten. Laat dat Design maar weg.
Van voren een soort door de mangel gehaalde R8. De rest is Leepu-waardig.
@beefcake: het prototype bedoel ik, dat andere hok is nog erger.
“verruild”… de L zit niet in (op? onder?) het flokschaap

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).