Hier staat de heilige graal onder Porsches weg te rotten

Auteur: , 37 Reacties

In een desolaat schuurtje opeens een Porsche 911S uit 1967 tegenkomen. Zo moet het ongeveer voelen om de loterij te winnen.

Deze 911S stond volgens het onvolprezen Barnfinds al sinds 1987 op dezelfde plek in een Amerikaanse schuur. Tamelijk bijzonder, aangezien de eerste S-varianten van de 911 serieuze verzamelobjecten zijn geworden. Bovendien: Steve McQueen reed er in, reden genoeg om er een te willen.

De S was in feite de eerste 911-editie met meer vermogen. Het aantal pk’s uit de luchtgekoelde boxermotor steeg van 148 naar 180 pk, er kwamen geventileerde remschijven aan te pas en de ophanging werd aangepast, onder meer met instelbare Koni’s. Binnenin kreeg de 911 een luxebehandeling met leer. Ja, het uitbrengen van 911’jes met meer power was blijvertje, getuige de talloze varianten met meer vermogen die latere edities hebben gekregen.

Hier staat de heilige graal onder Porsches weg te rotten

De 911s in kwestie heeft 39.000 mijlen op de teller en is verder ongerestaureerd. Het enige dat niet klopt is de lakkleur – zwart in plaats van Irish Green – en de voorbumper en spatborden. Die komen van een ander type af. In de comments op Barnfind zegt de eigenaar dat ze dit binnenkort gaan herstellen, evenals het terugbrengen van de originele kleur. Voor de rest heeft de 911S matching numbers.

Iemand die een gooi durft te doen naar de dagwaarde? Een fotoserie van vindplaats tot huidige status vind je HIER.



37 reacties

Ondernemers hebben nooit autopech toch. of wel!?.
Doe mij die maar!
@celicatwincam: oke
@2jzpower: bent u de gelukkige bezitter van iets met een 2JZ erin?
250k gok ik
@arashrsf: Dat is wel een erg enthousiaste gok lijkt me
@krokant: nadat ie gerestaureerd is :-p
En hij komt naar Nederland, Ralph waar naar verwezen wordt in het artikel op barnfinds is volgens mij Ralph Schreuder van Astara Porsche in Rijssen, dat wordt dus een fotoshootje regelen autoblog!
@WoutJan15: Sterker nog, een rijtest?! Ondanks dat er een tijd geleden al een test was met een ‘oudere’ 911 (993) denk ik niet dat er ook maar één AB’er is die deze test zou willen missen..

@Wouter: @CasperH: wie gaat het doen? Niet dringen
@celicatwincam:

euh… het is maar een euh… kever.

Het spijt me, ik ben niet zo’n fan van Porsche als merk opzich.
@forsel: ik ben meer fan van de tigertanks uit de tweede wereldoorlog van mr f. Porsche
@celicatwincam: Rijtest? oh hoi @casperh
@WoutJan15: In 1x goed WoutJan!
Ik denk 75000 in deze staat..
Veelbetekenend dat de eigenaar deze auto achterin de schuur heeft geparkeerd om er vervolgens 30 jaar lang niet meer naar om te kijken. Leren bekleding en wat extra PeeKaa’s in een Porsche 911, het is wat.
Die banden zijn ook wat aan de hoge kant lijkt me. Of ligt dat aan mij? Ik kijk er zo raar tegenaan. …
@stannl43:
Toen waren de velgen nog klein en de banden hoog.
Voor de mensen die een gelijkwaardige auto / project willen. Ik heb nog een Porsche 912 (rood) met kever moter te koop (vraag me niet waarom er een kever moter in zit)
@reggie-boy_rood:

Waarom zit er een Kever moter in?
@carmasterr: die hebben ze er waarschijnlijk in gezet….
@roppp:

Sarcasme blijft moeilijk op teh interwebs.
@carmasterr:
Is niet de eerste keer dat ik dit hoor.
Is een directe motorswap, Porsche motor in de Kever en Kever motor in de Porsche. Dit ging toen vrij eenvoudig bij die modellen.
Waarom?
– Porsche rijder is een rustige rijder die met een dikke bak wil rijden maar niet het vermogen en verbruik wilt. Ook/voornamelijk voor de verzekering en belasting. Verhaal van wel willen maar niet kunnen.
– Kever rijder had ineens een dikke motor liggen maar in tegenstelling tot de Porsche rijder gaat hij het niet aangeven aan de belasting/verzekering.

Gevolg? zowel de Porsche als de Kever waren spotgoedkoop in belasting/verzekering. Wel belachelijk voor de Porsche maar zolang hij niet teveel gas gaf had niemand het door.
@sprankel:

Het was geen serieuze vraag, maar toch leuke info.
De reden voor zo’n swap was mij onduidelijk.
Tja, barnfinds hebben de gewoonte voor enorme bedragen te gaan. Want onaangeraakt schijnt het helemaal te zijn. Doe mij maar gewoon een gepoetste, waarvan alle rubbers etc. nog goed zijn. Ik denk 125k.
Zo’n wasbeurt doet van afstand al heel veel goeds:)

Geen idee wat hij waard is, vermoedelijk meer dan ik wil (lees: kan) betalen;)
Barnfind of “barnfind” achja wie zal het zeggen.
Leuk als je een projectje zoekt.
@Ricardo
Het is een ‘66er (1 van de 523 geproduceerd in dat jaar) te zien aan de groene tellers
Deze had 160pk, de voorloper 130pk, pas in ’69 kregen ze 180pk…….
Alles wat tegenwoordig met Steve Mcqueen word geassocieerd is sowieso 60% meer waard.
Je zult maar in rijssen wonen…
Oh , wacht even….
Dingen zijn jarenlang ondergewaardeerd geweest en trekken nu bij.
Zoals het vaak gaat, gaat dat bijtrekken gepaard met een prijs-bubble.
Aan de andere kant worden er hoge (ikzelf vind het waanzinnige) bedragen betaald voor een 356’er.
Terwijl de enige echte interessante van de 356 serie de Carrera is, dat was een echte Carrera met dubbele ontsteking en een snellere motor.
Mijn neef had er ooit eentje in zijn jongensjaren, hij wordt er liever niet meer aan herinnerd. (niet aan de straatstenen kwijt te raken toen, en nu, nu ‘de’ 356)
En ikzelf ben meer van het 74’er type 911, met die grotere bumpers, dat vind ik de mooiste periode van de 911.
Al zal ik zeker niet op deze spugen, integendeel.
Andere schermen…Andere kleur. Zo niet aangeraakt is tie dus niet.
Maar verder mooi natuurlijk. (noem het een kever sport als je wil) Maar ik vind het gaaf.
Op mobile.de doen ze van 1 tot 3 ton…
Maar ik neem aan dat aan deze nog wel de nodige kosten gemaakt moeten worden voordat hij weer in goede technische staat is.
@Hubert: @base: Ik zie hier bedragen voorbij komen van tussen de 1 en 3 ton.De vraagprijs op internet heeft niets met de waarde van welke auto dan ook te maken.Als wij deze auto zouden inkopen(en dat gebeurt nog vaak) dan zou ik deze auto in deze staat niet meer dan op €55.000,- TAX zetten.Incl. Shippingcost en invoerkosten.En dat is eigenlijk nog teveel.Buiten wat kenners is namelijk de gemiddelde klassiekerkopers niet op zoek naar een “S” maar naar een betaalbare klassieke 911/912 En dan komt vraag en aanbod om de hoek spelen.
@sydney: 912 is ook al aardig aan de prijs aan het raken.
Prijzen zijn verdubbeld in een jaar tijd. Ik zie er nog maar weinig te koop???
Ik denk aan 160k.. Prachtige porsche!
180k is de gok
Zolang er stof op ligt zal ie niet hard roesten

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).